معرفی و دانلود کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تفسیر رادیوگرافی، پوسیدگی‌های دندانی

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تفسیر رادیوگرافی، پوسیدگی‌های دندانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تفسیر رادیوگرافی، پوسیدگی‌های دندانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تفسیر رادیوگرافی، پوسیدگی‌های دندانی

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تفسیر رادیوگرافی، پوسیدگی‌های دندانی، یکی دیگر از مجلدهای مجموعه کتاب‌های وایت فارو به‌شمار می‌رود که به قلم دکتر استوارت سی وایت و دکتر مایکل جی فارو نوشته شده است. این کتاب نکته‌های اصولی و کاربردی بی‌شماری را درباره‌ی بررسی بیماری‌های فک و صورت و سیسنوس‌های اطراف بینی به مخاطبان آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تفسیر رادیوگرافی، پوسیدگی‌های دندانی

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تفسیر رادیوگرافی، پوسیدگی‌های دندانی (White and Pharoah’s Oral Radiology: Principles and Interpretation)، را دکتر استوارت سی وایت (White, Stuart C) و دکتر مایکل جی فارو (Pharoah, M.J) به رشته تحریر درآورده‌اند. کتاب‌های وایت فارو مطالب کلیدیِ لازم را درباره‌ی تصویرهای رادیوگرافی و تشخیص دقیق آن‌ها بررسی و تحلیل می‌کند. همچنین این کتاب بررسی بیماری‌های فک و صورت، غدد بزاقی مفصل بین استخوان تمپورال و مندیبولار و سینوس‌های اطراف بینی را با تصاویر رادیوگرافی آموزش می‌دهد. از ویژگی‌های برجسته‌ی این اثر می‌توان به تصاویر گویای آن اشاره کرد. با مشاهده این تصاویر، مفاهیم پیچیده، به‌راحتی در ذهن خواننده نقش می‌بندد. همچنین جدول‌های خلاصه و کاربردیِ این کتاب، دسترسی آسان و راحتی برای مطالعه‌ی قسمت‌های مختلف آن فراهم کرده است. با این ویژگی‌ها، خواننده بدون فوت وقت، مبحث دلخواه را پیدا می‌کند. از دیگر نقاط قوت کتاب پیش‌رو می‌توان به تصاویر رنگی از تجهیزات دندانپزشکی اشاره کرد، این تصویرها خواننده را با تجهیزات و انواع دستگاه‌های کاربردی این حوزه آشنا می‌کند.

اصول و تکنیک‌های رادیوگرافی، استراتژی‌‌های جست‌وجوی بصری، تصاویر تشخیص کافی، استدلال تشخیصی در رادیولوژی دهان، آنالیز یافته‌های غیر نرمال و چگونگی نوشتن گزارشات تشخیصی تصویربرداری را می‌توان از مطالب مهم کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تفسیر رادیوگرافی، پوسیدگی‌های دندانی، دانست. در ادامه‌ی این اثر به مسئله‌ی پوسیدگی‌های دندانی پرداخته شده است. نکته‌هایی مانند معاینه با فیلم معمول داخل دهانی، مکانیسم بیماری، نقش رادیوگرافی در تشخیص ضایعات پوسیدگی، معاینه با رسپتور داخل دهانی دیجیتال، تشخیص رادیوگرافی ضایعات پس از درمان با اشعه و دیگر ملاحظات بالینی به‌عنوان اطلاعات سودمندی است که نویسنده‌های این کتاب مطرح کرده‌‌اند. دسته‌بندی و ترتیب مطالب این کتاب، مراجعه و کسب اطلاعات درباره‌ی مبحث‌های خاصِ دندان‌پزشکی را ساده‌تر می‌کند.

انتشارات تیمورزاده، وظیفه‌ی چاپ و نشر این اثر را بر عهده گرفته است. حورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده و محمدامین توکلی، کار ترجمه و برگردان مطالب این اثر را به فارسی به انجام رسانده‌اند.

درباره‌ی مجموعه‌ی اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو

اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو (White and Pharoah's Oral Radiology: Principles and Interpretation)، مجموعه کتاب‌هایی آموزشی از دکتر استوارت سی. وایت و دکتر مایکل جی. فارو هستند که بر مبحث رادیوگرافی دهان تمرکز دارند و مبانی آن را آموزش می‌دهند. این کتاب‌ها که از مهم‌ترین منابع درسی دندانپزشکی به‌شمار می‌روند، درباره‌ی آناتومی و شیوه‌های تصویربرداری نواحی فک و دهان صحبت می‌کنند و نحوه‌ی تشخیص و تفسیر انواع بیماری‌های این ناحیه را توضیح می‌دهند. از این مجموعه تاکنون چندین کتاب منتشر شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «بیماری‌های سیستمیک»،‌ «تروما»،‌ «تصاویر و آناتومی خارج دهانی»، «توموگرافی کامپیوتری» و «تومورهای خوش‌خیم» اشاره کرد.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تفسیر رادیوگرافی، پوسیدگی‌های دندانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر بخواهیم مخاطبان این گروه را از میان دانشجویان مشخص کنیم باید بگوییم دانشجویان دندانپزشکی مخاطبان اصلی این کتاب هستند. همچنین رزیدنت‌‌های رشته دندانپزشکی و متخصصان بهداشت دهان و دندان و همینطور دانشجویان رادیولوژی می‌توانند از کتاب نام‌برده بهره کافی ببرند.

در بخشی از کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تفسیر رادیوگرافی، پوسیدگی‌های دندانی می‌خوانیم

اگر ضایعه محدود باشد، یک طرفه یا دوطرفه است. واریاسیون‌های آناتومی طبیعی دوطرفه اند، برای مثال یک رادیولوسنسی دوطرفه مندیبل، ممکن است آناتومی طبیعی مثل حفره غده تحت فکی بزرگ را نشان دهد، وضعیت‌های غیرنرمال معمولا یک طرفه‌اند. برای مثال، فیبروز دیس‌پازی اغلب یک طرفه است. این بدان معنی نیست که ضایعات پاتولوژیک لوکالیزه نمی‌توانند به‌صورت دوطرفه در ناحیه ماگزیلوفاسیال ظاهر شوند. تعداد اندکی از ضایعات، مانند بیماری پاژت و چروبیسم، همیشه به‌صورت دوطرفه در فکین مشاهده می‌شوند. همچنین، هنگامی که چروبیسم مندیبل را درگیر می‌کند، اولین ناحیه‌ای که درگیر می‌شود، ناحیه میانی راموس است و این مکانیسم، دلیل جابه‌جایی قدامی مولرهاست.

فهرست مطالب کتاب

فصل 17: تفسیر رادیوگرافی
تصاویر تشخیصی کافی
استراتژی‌های جستجوی بصری
استدلال تشخیصی در رادیولوژی دهان
آنالیز یافته‌های غیرنرمال
نوشتن یک گزارش تشخیصی تصویربرداری
فصل 18: پوسیدگی‌های دندان
مکانیسم بیماری
نقش رادیوگرافی در تشخیص ضایعات پوسیدگی
معاینه با فیلم معمول داخل دهانی
معاینه با رسپتور داخل دهانی دیجیتال
تشخیص رادیوگرافیک ضایعات پس از درمان با اشعه
ابزارهای تشخیصی جایگزین در کشف پوسیدگی‌های دندانی
ملاحظات درمانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تفسیر رادیوگرافی، پوسیدگی‌های دندانی
نویسنده،
مترجمحورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده، محمدامین توکلی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات43
زبانفارسی
شابک978-600-238-485-0
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ ۱۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

راهنمای مطالعه کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تفسیر رادیوگرافی، پوسیدگی‌های دندانی

برای دریافت کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تفسیر رادیوگرافی، پوسیدگی‌های دندانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.