معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر نمایشگرهای الکترونیکی خودرو (داشبورد)

عکس جلد کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر نمایشگرهای الکترونیکی خودرو (داشبورد)
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر نمایشگرهای الکترونیکی خودرو (داشبورد) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر نمایشگرهای الکترونیکی خودرو (داشبورد) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر نمایشگرهای الکترونیکی خودرو (داشبورد)

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر نمایشگرهای الکترونیکی خودرو (داشبورد) نوشته‌ی رحمت اله حیدری منبعی جامع برای تعمیر و راه‌اندازی تمامی لوازم الکترونیکی داشبورد خودرو است. نمایشگرهای داشبورد خودرو که انقلابی در صنعت خودروسازی به راه انداخته‌اند، دارای پیچیدگی‌های زیادی هستند که برای تخصص در زمینه‌ی تعمیر و عیب‌یابی آن‌ها باید اطلاعات و دانش خود را تکمیل کنید.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر نمایشگرهای الکترونیکی خودرو (داشبورد)

داشبورد خودروها رفته‌رفته از سیستم‌های مکانیکی به نمایشگرهای الکترونیکی تبدیل شدند. این نمایشگرها که با کمک سنسورها اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت خودرو به راننده می‌دهند باعث امنیت و کنترل بیشتر او می‌شوند. رحمت الله حیدری با نگارش کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر نمایشگرهای الکترونیکی خودرو (داشبورد) در تلاش است تا اطلاعات کاملی را از تمامی این نمایشگرها و سنسورهای داشبورد ارائه کند و راه و روش تعمیر و عیب‌یابی آن را آموزش دهد.

بدیهی است برای توامند شدن در زمینه‌ی عیب‌یابی و تعمیر قطعات الکترونیکی خودرو باید درک درستی از مبانی پایه‌ی الکترونیک داشته باشید. ازاین‌رو است که رحمت اله حیدری فصل اول کتاب عیب یابی و تعمیر نمایشگرهای الکترونیکی خودرو (داشبورد) را به ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی الکترونیک اختصاص داده است. در این فصل از موضوعاتی همچون جریان الکتریکی، اختلاف پتانسیل الکتریکی، مقاومت، خازن‌ها، دیودها، ترانسفورماتور و ترانزیستورها صحبت می‌شود. این مباحث پایه همگی در برد‌های الکترونیکی نمایشگرهای داشبورد کاربرد دارند و جالب است بدانید که یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که این قطعات پیدا می‌کنند، نقص یا نارسایی در برد اصلی است؛ بنابراین داشتن دانش پایه در زمینه‌ی برد قطعات می‌تواند در عیب‌یابی این بخش از خودرو مفید واقع شود.

نویسنده در فصل بعدی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر نمایشگرهای الکترونیکی خودرو (داشبورد) به بیان برخی نکات درباره‌ی باز کردن و بستن قطعات و نمایشگرها اشاره می‌کند که در این راستا تعمیرکننده باید با نوع لحیم‌کاری و شیوه‌ی بستن قطعات آشنا باشد تا آسیبی به آن‌ها وارد نکند. در فصل سوم کتاب، نویسنده به بررسی و توضیح شیوه‌های ارسال پیام بین حس‌گر و نمایشگر می‌پردازد. در این فصل باید دقت داشت که تمامی مطالب بنا بر اطلاعات روز نوشته‌شده و تکنولوژی‌های معرفی‌شده در صنعت خودروسازی بین‌المللی نیز مورد استفاده قرار گرفته است؛ ازاین‌رو تعمیرکاران و متخصصان باید با دقت به این بخش از کتاب توجه کنند.

رحمت اله حیدری در فصل چهارم از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر نمایشگرهای الکترونیکی خودرو (داشبورد)، به بررسی تمامی اخطارها و هشدار‌هایی که نمایشگرها نشان می‌دهند می‌پردازد. هریک از این هشدارها بنا بر سنسور مربوط به خود نیازمند اقدامات متفاوتی هستند؛ گاهی بروز یک خطا در یک قسمتی از خودرو سبب به هم ریختن قسمت‌های دیگر می‌شود. ازاین‌رو نمی‌توان تمامی مشکلات و خطاهای خودرو را از قبل پیش‌بینی کرد؛ با توجه به این موضوع، آگاهی از این که هنگام مشاهده‌ی هر یک از هشدارها چه اقداماتی باید صورت گیرد امر مهمی است.

خودروهای پیشرفته‌ی امروزی با استفاده از سنسورهای متنوع تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیار او قرار می‌دهند؛ بخشی از هشدارهایی که نمایشگرهای داشبورد نمایش می‌دهند، همان‌طور که کتاب عیب یابی و تعمیر نمایشگرهای الکترونیکی خودرو (داشبورد) به آن‌ها اشاره می‌کند، ناشی از اطلاعاتی تکمیلی جهت رانندگی ایمن‌تر است؛ برای مثال هشدار لغزندگی سطح جاده یا باران و مه بودن هوا. برخی از این هشدارها به‌صورت خودکار تغییراتی در سامانه‌ی خودرو مانند سیستم تعلیق و یا انتقال نیرو ایجاد می‌کنند که با شرایط جدید متناسب‌تر باشد و رانندگی برای راننده راحت‌تر و امن‌تر صورت گیرد.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر نمایشگرهای الکترونیکی خودرو (داشبورد) نوشته‌ی رحمت‌ اله حیدری توسط موسسه‌ی دیباگران تهران عرضه شده است.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر نمایشگرهای الکترونیکی خودرو (داشبورد) مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به متخصصان و تعمیرکاران خودرو و دانشجویان مکانیک خودرو و تعمیرکاران کامپیوتر خودرو توصیه و پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر نمایشگرهای الکترونیکی خودرو (داشبورد) می‌خوانیم

برای شروع تعمیرات، ابتدا باید عیب‌یابی را از روی بورد انجام دهیم. برای این کار باید مسیریابی را خوب بدانیم تا بتوانیم به قطعات معیوب برسیم. این کار را با استفاده از مولتی‌متر و حالت بوق و تست قطعات در حالت سرد شروع می‌کنیم. جهت انجام مسیریابی نیاز به نقشه‌ی پین‌اوت ایسیوها داریم. همان‌طور که قبلاٌ بحث شد، این پین‌اوت‌ها را می‌توان از نرم‌افزارهای مولتی و ایمپکت در خودروهای ولوو، رنو و اسکانیا پیدا کرد. یا از روی نقشه‌های سیم‌کشی که کارخانه به عنوان manual service منتشر می‌کند، می‌توان به این پین‌اوت‌ها دسترسی پیدا کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی ناشر
مقدمه
فصل اول: الکترونیک عمومی
فصل دوم: نکات لازم و ضروری جهت امور عملی برداشتن و جاگذاری قطعات از روی بورد
فصل سوم: ارتباط
فصل چهارم: علامت‌های هشداردهنده پشت آمپر خودرو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر نمایشگرهای الکترونیکی خودرو (داشبورد)
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات187
زبانفارسی
شابک978-622-218-475-9
موضوع کتابکتاب‌های خودرو
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر نمایشگرهای الکترونیکی خودرو (داشبورد)

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر نمایشگرهای الکترونیکی خودرو (داشبورد) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.