معرفی و دانلود کتاب تعمیر و عیب‌ یابی ECU سطح تکمیلی

عکس جلد کتاب تعمیر و عیب‌ یابی ECU سطح تکمیلی
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تعمیر و عیب‌ یابی ECU سطح تکمیلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تعمیر و عیب‌ یابی ECU سطح تکمیلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تعمیر و عیب‌ یابی ECU سطح تکمیلی

کتاب تعمیر و عیب‌ یابی ECU سطح تکمیلی به قلم محرمعلی قاصدی حاوی اصول کلی تعمیر و عیب‌یابی ایسیو خودروهای ایرانی شامل تک‌سوز و دوگانه‌سوز است. اصول تعمیر و عیب‌یابی ECU که شامل کار با دستگاه دیاگ، عیب‌یابی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مانند تعویض آی‌سی و پروگرام کردن آن است، به طور کامل در این اثر مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

درباره‌ی کتاب تعمیر و عیب‌‌یابی ECU سطح تکمیلی

در عصر حاضر، کاربرد ECU در خودروها به طرز چشم‌گیری افزایش یافته است، به طوری‌که در بخش‌های مختلف اتومبیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری از فعالیت‌ها را در سیستم خودرو آسان کرده است. ECU مخفف Electronic Unit Control یا واحد کنترل الکترونیک است که در هدایت و کنترل یک خودروی انژکتوری نقش مهمی را ایفا می‌کند. ایسیو یک میکروکامپیوتر کوچک است که با دریافت اطلاعات زنده‌ی سنسورهای وابسته، شرایط لحظه‌ای موتور را بررسی می‌کند و سپس از طریق آی‌سی‌ها، به عملگر یا فرمان‌برهای نصب‌شده روی موتور فرمان می‌دهد. مجموعه وظایف ایسیو در خودرو را می‌توان در تنظیم صندلی، برف‌پاک‌کن اتوماتیک، شیشه‌ی بالابر، کنترل موتور و دنده، سیستم راه‌یابی، رادیو، تلفن و حتی اینترنت مشاهده کرد. محرمعلی قاصدی در کتاب تعمیر و عیب‌یابی ECU سطح تکمیلی به بررسی انواع ایسیوهای خودروهای ایرانی تک‌سوز و دوگانه‌سوز و مباحثی همچون سیستم مالتی پلاکس، ایموبلایزر، ایربگ و کیت‌های مختلف خودروهای دوگانه‌سوز می‌پردازد.

محرمعلی قاصدی فصل اول کتاب تعمیر و عیب‌‌یابی ECU سطح تکمیلی را به معرفی کلی ایسیو، مراحل کار و پیش‌نیازهای ضروری آن اختصاص داده است. در این بخش از موضوعاتی نظیر انواع حافظه در ایسیو، نحوه‌ی عملکرد آن، نصب پروگرامر و نحوه‌ی استفاده از آن، اصول کلی کار با پروگرامر و آی‌سی برنامه‌ریزی ایسیوها صحبت شده است. نویسنده در فصل بعدی کتاب به بیان نکاتی پیرامون ایسیوهای S2000 مدل ساژم و والئو و خرابی مربوط به آی‌سی آن‌ها اشاره می‌کند. باید بدانید ایسیوهای سری S2000 از لحاظ شکل ظاهری و ورودی خروجی کاملاً شبیه به هم هستند، اما مدار داخلی و نحوه‌ی قرار گرفتن آی‌سی‌ها به‌خصوص آی‌سی برنامه‌ریزی متفاوت است. بنابراین نیاز است تعمیرکننده با انواع این ECUها و عیوب متداول آن‌ها آشنا باشد. در فصل‌های سوم و چهارم کتاب، نویسنده به بررسی تخصصی بردهای ایسیو مدل زیمنس و بوش می‌پردازد.

محرمعلی قاصدی فصل‌های بعدی کتاب تعمیر و عیب‌یابی ECU سطح تکمیلی را به بررسی انواع مختلف ایسیو، BSI پژو 206، سیستم ایموبلایزر خودروهای داخلی اعم از سمند، پژو 405، پارس، روآ و دنا 124 اختصاص داده است. همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، نویسنده در فصول پایانی نیز آی‌سی‌های پرکاربرد در ایسیوهای مختلف، نودها و جعبه‌فیوز‌ها را در خودروهای مالتی پلکس و انواع کیت‌های دوگانه‌سوز مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتاب تعمیر و عیب‌یابی ECU سطح تکمیلی را انتشارات نبض دانش به چاپ رسانده است و هم‌اکنون در اختیار مخاطبان قرار دارد.

کتاب تعمیر و عیب‌یابی ECU سطح تکمیلی مناسب چه کسانی است؟

متخصصان و تعمیرکاران خودرو، دانشجویان مکانیک خودرو و همچنین کارآموزان و علاقه‌مندان به این رشته می‌توانند از مطالب این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب تعمیر و عیب‌ یابی ECU سطح تکمیلی می‌خوانیم

اگر خودرو را با کلید اصلی روشن کنید، پس از خاموش کردن خودرو تا 5 ثانیه هنوز سیستم ایموبلایزر فعال نخواهد بود و می‌توان خودرو را حتی با کلید خام نیز روشن کرد. لذا هنگامی که پس از Learn کردن کلیدها قصد امتحان کردن آن‌‌ها را دارید، پس از امتحان کلید اول 10 ثانیه صبر کرده و سپس کلید دوم را امتحان کنید تا از سالم بودن هر دو کلید مطمئن شوید.

درصورتی‌که از کد دسترسی خودرو SECURITY CODE مطلع نیستید و یا کارت دسترسی خودرو مفقود شده است، از وارد کردن آن به طور تصادفی خودداری کنید.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: نحوه کار با پروگرامر برای برنامه‌ریزی ECU
فصل 2: بررسی ایسیو‌های S2000 مدل ساژم و والئو و بررسی خرابی مربوط به آی‌سی‌های آن‌ها
فصل 3: بررسی برد ایسیو مدل زیمنس
فصل 4: بررسی ایسیو بوش
فصل 5: ایسیو‌های SL96
فصل 6: ایسیو‌های والئو J34
فصل 7: معرفی ایسیو بوش
فصل 8: بررسی BSI پژو 206
فصل 9: نحوه خواندن کد سوییچ از روی ایسیو
فصل 10: تعمیر و عیب‌یابی سیستم ایموبلایزر پژو 405، پارس، سمند، روآ و دنا
فصل 11: معرفی آی‌سی‌های پرکاربرد در ایسیو‌های مختلف
فصل 12: نود‌ها و جعبه‌فیوز‌ها در خودرو‌های مالتی پلکس (سمند،‌ سورن، دنا، رانا و 206)
فصل 13: معرفی و عیب‌یابی انواع کیت‌های خودرو‌های دوگانه‌سوز
فصل 14: ضمیمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تعمیر و عیب‌ یابی ECU سطح تکمیلی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات265
زبانفارسی
شابک978-600-8599-86-9
موضوع کتابکتاب‌های خودرو
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تعمیر و عیب‌ یابی ECU سطح تکمیلی

برای دریافت کتاب تعمیر و عیب‌ یابی ECU سطح تکمیلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.