معرفی و دانلود کتاب شناخت اجزاء، عملکرد، تعمیر و عیب یابی ECU: بردهای الکترونیکی خودرو - سطح مقدماتی

عکس جلد کتاب شناخت اجزاء، عملکرد، تعمیر و عیب یابی ECU: بردهای الکترونیکی خودرو - سطح مقدماتی
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شناخت اجزاء، عملکرد، تعمیر و عیب یابی ECU و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شناخت اجزاء، عملکرد، تعمیر و عیب یابی ECU و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شناخت اجزاء، عملکرد، تعمیر و عیب یابی ECU: بردهای الکترونیکی خودرو - سطح مقدماتی

کتاب شناخت اجزاء، عملکرد، تعمیر و عیب یابی ECU بردهای الکترونیکی خودرو تألیف محرمعلی قاصدی، واحد کنترل الکترونیک ماشین یا همان ای‌سی‌یو را معرفی می‌کند، وظایف اصلی‌اش را می‌گوید و نحوه‌ی تعمیر کردن آن را توضیح می‌دهد. این راهنما پس از اشاره به انواع ای‌سی‌یوها در خودروهای دنده‌ای و اتوماتیک، اجزای اصلی این کامپیوترها را شرح می‌دهد و نحوه‌ی تشخیص عیوب، تست و ریست کردن آن‌ها را می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب شناخت اجزاء، عملکرد، تعمیر و عیب‌یابی ECU

پس از تغییر سیستم خودروها از کاربراتور به انژکتور، نوعی تحول الکترونیکی در این وسایل رخ داد. تا پیش از آن، تقریباً تمام فرآیند تزریق سوخت به‌صورت مکانیکی بود، ولی در انژکتور از سنسورهایی استفاده می‌شد که میزان پاشش بنزین را کنترل می‌کردند، اما سنسورها فقط توان جمع‌آوری داده‌ها را داشتند و نمی‌توانستند آن‌ها را پردازش کنند یا فرمان بدهند. به خاطر همین داده‌ها را به‌صورت سیگنال‌هایی به قطعه‌ی دیگری می‌فرستادند که توان تحلیل و تصمیم‌گیری داشت. این قطعه‌ی مهم و حیاتی، واحد کنترل الکترونیک (ECU)، یا در واقع همان کامپیوتر ماشین بود؛ جایی که داده‌ها را دریافت و ذخیره می‌کرد، آن‌ها را پردازش می‌نمود و در نهایت، به موتور دستور می‌داد تا کاری را انجام دهد. به‌مرور که تعداد سنسورهای خودرو بیشتر شد، تعداد ای‌سی‌یوها هم افزایش یافت و کارکردهای بیشتر و متنوع‌تری پیدا کردند. تا جایی که امروز بدن این مغز متفکر، ماشین عملاً کار نمی‌کند و هیچ توانی نخواهد داشت. کتاب شناخت اجزاء، عملکرد، تعمیر و عیب‌یابی ECU تألیف محرمعلی قاصدی، همین قطعه‌ی کاربردی را معرفی می‌کند و وظایفش را توضیح می‌دهد. این راهنما به اجزای اصلی ای‌سی‌یو اشاره کرده و می‌گوید که چطور ماشین را کنترل می‌کنند.

ای‌سی‌یو از یک برد تشکیل شده که چند مبدل و تراشه و تنظیم‌کننده بر روی آن قرار دارند. این وسیله مستقیماً با سنسورها در ارتباط است و از آن‌ها کمک می‌گیرد. یکی از مبدل‌ها، سیگنال آنالوگ سنسور را دریافت می‌کند و آن را به داده‌ای دیجیتال تبدیل می‌نماید. پس‌ از این‌که کامپیوتر آن را تجزیه‌وتحلیل کرد، فرمان صادر می‌شود. مبدل دیگری، این فرمان دیجیتال را به حالت آنالوگ تبدیل می‌کند و به موتور می‌فرستد؛ اما ای سی یوها صرفاً موتور را کنترل نمی‌کنند. دسته‌ای از آن‌ها به بدنه مربوط‌اند و اجزایی مثل برف‌پاک‌کن و شیشه‌ی بالابر را کنترل می‌کنند. از آنجایی‌ که این سیستم الکترونیکی کاملاً موفق بوده و باعث شده تا ایمنی خودرو بیشتر شود و میزان سوخت و به دنبال آن، شدت آلایندگی هوا کاهش یابد، کشورهای توسعه‌یافته خودروسازان را وادار کرده‌اند تا آن را توسعه دهند. در نتیجه‌ی آن، در خودروهای مدرن‌تر ای‌سی‌یوهای بیشتری برای کنترل ترمز، سیستم تهویه مطبوع یا حتی جعبه‌دنده به کار گرفته شده است. چنان‌که برآورد می‌شود در برخی از ماشین‌های امروزی، بیش از صد ای‌سی‌یو وجود دارد که تقریباً تمام اجزای آن را مدیریت می‌کنند. محرمعلی قاصدی در کتاب شناخت اجزاء، عملکرد، تعمیر و عیب‌یابی ECU، به خیلی از این ماژول‌ها اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که هر یک چه وظیفه‌ای دارند. او به نحوه‌ی پیدا کردن عیوب این قطعات می‌پردازد و نحوه‌ی تست و تعمیر کردن یا ریست نمودن آن‌ها را آموزش می‌دهد.

کتاب شناخت اجزاء، عملکرد، تعمیر و عیب‌یابی ECU را انتشارات نبض دانش منتشر کرده است.

کتاب شناخت اجزاء، عملکرد، تعمیر و عیب‌یابی ECU برای چه کسانی مناسب است؟

دانش‌آموزان هنرستانی و دانشجویان رشته‌ی مکانیک خودرو از مخاطبان اصلی این کتاب هستند. همین‌طور کارآموزهای مکانیک هم می‌توانند از این راهنما استفاده کنند.

در بخشی از کتاب شناخت اجزاء، عملکرد، تعمیر و عیب یابی ECU: بردهای الکترونیکی خودرو - سطح مقدماتی می‌خوانیم

یکی از اندازه‌گیری‌های اساسی با مولتی متر اندازه‌گیری مقدار ولتاژ می‌باشد. قبل از اندازه‌گیری می‌بایست که رنج اندازه‌گیری را در بالاترین رنج قرار دهید اگر عقربه مولتی متر حرکت نکرد می‌بایست که رنج اندازه‌گیری را تغییر دهید. توجه کنید همیشه برای اندازه‌گیری پارامتر با استفاده از مولتی متر آنالوگ رنج را در ماکزیمم قرار داده و در حین اندازه‌گیری انگشتان خود را از قطعه دور نگه دارید.

در صورتی که از مولتی متر دیجیتال استفاده می‌کنید اگر مولتی متر اتورنج باشد نیاز به تنظیم رنج نبوده و با قرار دادن سلکتور در مود V مقدار ولتاژ چه DC باشد و یا AC نشان می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

1. شناخت، تست و عیب‌یابی قطعات الکترونیکی
2. سنسورهای مورد استفاده در خودرو
3. تکنیک‌های عیب‌یابی
4. شناخت ECU
5. معرفی انواع ECU
6. اجزای مختلف و پرکاربرد در برد ECU

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شناخت اجزاء، عملکرد، تعمیر و عیب یابی ECU: بردهای الکترونیکی خودرو - سطح مقدماتی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات214
زبانفارسی
شابک978-600-8599-56-2
موضوع کتابکتاب‌های خودرو
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شناخت اجزاء، عملکرد، تعمیر و عیب یابی ECU

برای دریافت کتاب شناخت اجزاء، عملکرد، تعمیر و عیب یابی ECU و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.