معرفی و دانلود کتاب افسانه‌ی آنیرا 1: روزی روزگاری در گلیپ وود

عکس جلد کتاب افسانه‌ی آنیرا 1: روزی روزگاری در گلیپ وود
قیمت:
۸۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افسانه‌ی آنیرا 1: روزی روزگاری در گلیپ وود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افسانه‌ی آنیرا 1: روزی روزگاری در گلیپ وود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افسانه‌ی آنیرا 1: روزی روزگاری در گلیپ وود

کتاب افسانه‌ی آنیرا 1: روزی روزگاری در گلیپ وود یک رمان نوجوان در ژانر فانتزی است که توسط اندرو پیترسون به رشته‌ی تحریر درآمده و داستان خانواده‌ی ایگیبی و سه فرزند شجاع‌شان را روایت می‌کند. این خانواده نه سال پس از نابودی آنیرا و اشغال سرزمین اسکری توسط اهریمنان، در شهر گلیپ وود روزگار می‌گذرانند و در این میان درگیر ماجراهای خطرناکی می‌شوند. گفتنی است که این کتاب نامزد دریافت جایزه‌ی کریستی بوده است.

درباره‌ی کتاب افسانه‌ی آنیرا 1: روزی روزگاری در گلیپ وود

شهر گلیپ وود جایی در سرزمین اسکری واقع شده بود. این سرزمین جادویی، در غرب سیاه‌دریای سیاهی قرار داشت و پوشیده از دشت‌های سرسبز، جلگه‌های حاصل‌خیز، جنگل گلیپ وود و کوهستان‌های برفی بود و مردمان آن در صلح و آرامشی دیرپا روزگار می‌گذراندند؛ تا اینکه، حدود نه سال پیش، اهریمنان بعد از نابودی جزیره‌ی آنیرا به چهارگوشه‌ی این سرزمین نیز هجوم بردند و آن را چپاول کردند. مردم این سرزمین، بعد از اعدام پادشاه و سرداران دلیر، نه سال آزگار بود که زیر سایه‌ی ترس و وحشت اشغال اهریمنانِ نیش‌دندان به سر می‌بردند.

قصه‌ی ما در همین روزگار می‌گذرد. نه سال است که خوشبختی از سرزمین اسکری رخت بربسته. درست بر لبه‌ی صخره‌های سیاه دریای سیاهی، کلبه‌ی کوچک و زیبایی قرار دارد که سه خواهر و برادر به نام‌های جانر، تینک و لی‌لی، به همراه پدر و مادر و سگ وفادارشان، ناگت، در آن زندگی می‌کنند. این خانواده‌ی کوچک ایگیبی نام دارند و شب‌هایی پر از نور و محبت و قصه را در کلبه‌ی گرمشان می‌گذرانند، اما با وجود تمام عشقی که به همدیگر می‌دهند و تمام آوازهای دسته‌جمعی و شادی که موقع برداشت محصول می‌خوانند، اصلاً احساس خوشبختی نمی‌کنند. یادمان نرود که این کلبه‌ی گرم و نرم هم از سایه‌ی سیاهی و ظلم در امان نیست.

معرفی و دانلود کتاب افسانه‌ی آنیرا 1: روزی روزگاری در گلیپ وود

کتاب افسانه‌ی آنیرا 1: روزی روزگاری در گلیپ وود (On the Edge of the Dark Sea of Darkness: The Wingfeather Saga) یک رمان فانتزی است که شما را به زندگی این سه برادر و خواهر می‌برد، با شهر گلیپ وود و شخصیت‌های رنگارنگ آن آشنا می‌کند و ماجراهای پرهیجانی از مبارزه با تاریکی‌ها را به تصویر می‌کشد. این کتاب به قلم اندرو پیترسون (Andrew Peterson) در سال 2008 به رشته‌ی تحریر درآمده و شروع داستان مجموعه کتاب‌های افسانه‌ی آنیرا را روایت می‌کند.

ماجرای کتاب افسانه‌ی آنیرا 1: روزی روزگاری در گلیپ وود، در واقع از روز جشن اژدها شروع می‌شود. از همان روز رازهای مگوی خانواده‌ی ایگیبی برملا شد و خبیث‌ترین و ترسناک‌ترین موجودات، موجوداتی مثل کالسکه‌ی سیاه و اشباح بدجنس، دیگر راحتشان نگذاشتند. راز مگوی این خانواده که به جزیره‌ی آنیرا مربوط می‌شد، زندگی‌شان را زیر و رو کرد و سرنوشتشان را برای همیشه تغییر داد. برای اینکه از این راز حیاتی و ارتباط آن با افسانه‌ی آنیرا سر در بیاورید، با ما به شهر گلیپ وود بیایید!

کتاب افسانه‌ی آنیرا 1: روزی روزگاری در گلیپ وود پنجاه و یک فصل دارد، با زبانی ساده و بامزه نوشته شده و پر از ماجراهای عجیب و موجودات غریب است. علاوه بر این‌ها، تصویرسازی‌های زیبای جاستین جرارد (Justin Gerard) بر جذابیت داستان اضافه می‌کند. یک نقشه‌ی کم و بیش دقیق هم از شهر گلیپ وود در ابتدای کتاب آمده که تخیلتان را حسابی قلقلک می‌دهد. می‌توانید خانه‌ها و خیابان‌های آن را ببینید و شخصیت‌های مختلفِ قصه را تصور کنید که از میان آن‌ها می‌گذرند و با هم حرف می‌زنند.

کتاب افسانه‌ی آنیرا 1: روزی روزگاری در گلیپ وود را آزاده کامیار به فارسی برگردانده و انتشارات پرتقال به انتشار رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب افسانه‌ی آنیرا 1: روزی روزگاری در گلیپ وود

  • از پرفروش‌های آمازون
  • نامزد جایزه‌ی کریستی در حوزه‌ی کتاب‌های نوجوانان در سال 2009
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین طرح جلد انتشارات دیکینسون در سال 2008

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های افسانه‌ی آنیرا

مجموعه کتاب‌های افسانه‌ی آنیرا (The Wingfeather Saga) در جهان ارویار می‌گذرد و ماجراهای خانواده‌ی ایگیبی و سه خواهر و برادر به نام های جانر، تینک و لی لی و سگ وفادارشان ناگت را روایت می‌کند. این خانواده در شهر گلیپ وود، واقع در سرزمین اسکری روزگار می‌گذرانند. سرزمینی سرسبز و زیبا که در چنگال اهریمن‌های سیاه دریای سیاهی اشغال شده و سایه‌ی ظلم و تباهی بر آن حکمرانی می‌کند. اهریمنان بعد از نابودی جزیره‌ی آنیرا، به سرزمین اسکری هجوم می‌برند و تمامی پادشاهان و سرداران دلیر این سرزمین را اعدام می‌کنند. داستان‌های این مجموعه از روزی آغاز می‌شود که رازهای خانواده‌ی ایگیبی برملا می‌شود و سه برادر و خواهر را به مبارزه‌ای بی‌امان با ظلم و تاریکی وا می‌دارد.

جلد اول این مجموعه، «افسانه‌ی آنیرا 1: روزی روزگاری در گلیپ وود» نام دارد که پرفروش‌ترین کتاب سایت آمازون است.

اقتباس‌های سینمایی از مجموعه کتاب‌های افسانه‌ی آنیرا

استودیو آنجل بر اساس داستان‌های این مجموعه، یک انیمیشن هفت فصلی به نام The Wingfeather Saga series تولید کرده است. این مجموعه با همکاری خود نویسنده، اندرو پیترسون، ساخته شده که فصل یک آن از سال 2022 به نمایش درآمد.

کتاب افسانه‌ی آنیرا 1: روزی روزگاری در گلیپ وود برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان، به خصوص آن‌هایی که به داستان‌های افسانه‌ای علاقه دارند، این کتاب جذاب و هیجان‌انگیز را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب افسانه‌ی آنیرا 1: روزی روزگاری در گلیپ وود می‌خوانیم

جانر دوباره به برادرش لبخند زد، اما در دل غم و غصه‌ی خودش را هم داشت. هی پیش خودش تکرار می‌کرد ایسبن. ایسبن ایگیبی. حالا که دیگر اسم پدرش را می‌دانست برایش بیشتر واقعی شده بود، او دیگر شبحی خندان در خواب‌هایش نبود. بیشتر اوقات زیاد به او فکر نمی‌کرد اما هر بار کودکان گلیپ‌وود از پدرانشان حرف می‌زدند یا هر بار که از او می‌پرسیدند چرا با پدربزرگ پیرش زندگی می‌کند، جانر حس می‌کرد زندگی‌اش عادی نیست. می‌دانست لی‌لی و تینک هم همین احساس را دارند. هرکسی که در گلیپ‌وود بود همان‌جا یا در جایی همان نزدیکی‌ها بزرگ شده بود. اما هر بار جانر از پودو یا نیا می‌پرسید از کجا آمده‌اند، جز سکوت پاسخی نمی‌گرفت. فقط همین‌قدر می‌دانست که پودو در کلبه‌شان به دنیا آمده و اِد و یاسما هلمر، پدرِ پدرِ پدرِ پدرِ پدربزرگش و مادرِ مادرِ مادرِ مادرِ مادربزرگش (یعنی پدرِ پدرِ پدرِ پدرِ پدرِ پدربزرگ و مادرِ مادرِ مادرِ مادرِ مادرِ مادربزرگ جانر)، دویست سال قبل، وقتی گلیپ‌وود فقط چندتایی خانه داشت، این کلبه را ساخته بودند.

حالا گلیپ‌وود یک خیابان اصلی با چندتا ساختمان در دو طرفش داشت. کافه‌ی شاگی سمت چپ خیابان قرار داشت، روی تخته‌های سبز تیره‌اش موجودی را با یک چپق در دهان نقاشی کرده بودند. در کنارش بزرگ‌ترین ساختمان شهر، تنها مهمان‌خانه‌ی گلیپ‌وود جا خوش کرده بود.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌درآمدی کوتاه بر جهان اِرویار
پیش‌درآمدی کمی بلند بر سرزمین اسکری
پیش‌درآمدی بر کلبه‌ی ایگیبی (خیلی کوتاه)
1. کالسکه می‌آد، ‌سیاه‌کالسکه می‌آد
2. بدبیاری
3. توآپ در کیسه
4. غریبه‌ای به نام ایسبن
5. کتاب‌فروش، جوراب‌پوش و شهر گلیپ‌وود
6. آوازه‌خوان دوره‌گرد در سبزه‌زار دان
7. پابرهنه و مفلس
8. دو سنگ
9. کوره‌راه گلیپر
10. لی‌لی و آواز اژدها
11. کلاغ پیام‌رسان
12. نه مثل کشتی و کوسه
13. آوازی برای جزیره‌ی تابان
14. رازها و شوربای پنیر
15. دو رؤیا و یک کابوس
16. در کنج کتاب
17. دفتر خاطرات بانیفر اِسکیوُن
18. کشف اتفاقی یک راز
19. درد، افکار پریشان و غم
20. در عمارت
21. تازی شاخ‌دار
22. دخمه‌ها
23. شبح نالان بریمنی استوپ
24. به‌سوی خانه
25. در تالار ژنرال کرک
26. دردسر در کتاب‌فروشی
27. تله
28. در جنگل
29. خف‌موش توغارباش و دیگل خارپشت
30. مرگ نابهنگام ووپ
31. مدال کرک
32. کوفته‌کرمو
33. پل‌ها و شاخساران
34. قلعه‌ی پیت
35. آتش و نیش‌دندان‌ها
36. کالسکه می‌آد، سیاه‌کالسکه می‌آد، با اون اسب‌های سیاه، که دارن افسار سیاه
37. چنگال‌ها و فلاخن
38. نقشه‌ی ناخوشایند
39. هدیه‌ی ویلی بداخم
40. خیانت
41. فریادها و غرش‌ها
42. خدانگهدار ایگی‌پال‌ها
43. شبحی در باد
44. به دنبال پودو
45. شب طولانی
46. آب چاه نخستین
47. زخم‌های کهنه
48. سرپناه
49. گنج آنیرا
50. نگهبانان تاج‌وتخت
51. نامه‌ای از خانه
پیوست
آواز ماه نیمه‌ی تابستان
درباره‌ی نویسنده
درباره‌ی تصویرگر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افسانه‌ی آنیرا 1: روزی روزگاری در گلیپ وود
نویسنده
مترجمآزاده کامیار
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات380
زبانفارسی
شابک978-622-274-185-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افسانه‌ی آنیرا 1: روزی روزگاری در گلیپ وود

برای دریافت کتاب افسانه‌ی آنیرا 1: روزی روزگاری در گلیپ وود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.