معرفی و دانلود کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مسائل حقوقی حفاظت و امنیت

عکس جلد کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مسائل حقوقی حفاظت و امنیت
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مسائل حقوقی حفاظت و امنیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مسائل حقوقی حفاظت و امنیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مسائل حقوقی حفاظت و امنیت

عادل شیرازی و عارف شیرازی در کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مسائل حقوقی حفاظت و امنیت به مسائل حقوقیِ مرتبط با امنیت کشور پرداخته‌اند. این کتاب مروری بر توسعه‌ی سیستم حقوقی فعلی‌کشورمان دارد و با توجه به اهمیت ویژه‌ی این مباحث، لازم است مدیران امنیتی و حفاظتی بر آن اشراف کامل داشته باشند.

درباره‌ی کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مسائل حقوقی حفاظت و امنیت

در این کتاب موضوعاتی چون قوانین کیفری و مدنی؛ حقوق عرفی، حقوق پرونده‌ای، تفتیش و توقیف، حقوق جزا و ... به‌طور مفصل مورد بررسی قرار گرفته است. در هر فصل از کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مسائل حقوقی حفاظت و امنیت، نخست موضوعات مختلف وابسته به امور حفاظتی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در پایان به‌منظور یادگیری بهتر خوانندگان، از مطالب ارائه‌شده در پرسش‌های چهارگزینه‌ای سوالاتی طرح می‌شود.

ازآنجاکه به هنگام اجرای قانون، مأمور حفاظت ممکن است ملزم به دستگیری، بازداشت، استفاده از خشونت، ضبط اموال و ... باشد، حائز اهمیت است که وظایف و مسئولیت‌های احتمالی ناشی از آن را درک کند. ضمن آن‌که مأموران حفاظت اختیارات یکسانی ندارند.

از جمله اهداف نگارش این اثر باید به کاهش مسئولیت مأموران امنیتی و کارفرمایان، توضیح نحوه‌ی دوری از هزینه‌های دادرسی و خسارات ناشی از دستگیری غیرقانونی، تفتیش غیرقانونی، یا عدم تأمین سطح امنیتی مناسب و... اشاره کرد.

این اثر حاصل پژوهش و همکاری عادل شیرازی و عارف شیرازی است که خواندن آن برای کارکنان سازمان اطلاعاتی ایران جهت حفظ امنیت ملی سودمند خواهد بود. انتشارات صفرتاصد کتاب حاضر را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای

مجموعه‌ی 12 جلدی افسران حفاظت حرفه‌ای در زمینه‌ی امنیت ملی و حفاظتی نوشته شده‌ و شامل موضوعاتی چون «مبانی و اصول امنیت و حفاظت»، «ارتباطات در امور امنیتی و حفاظتی»، «وظایف افسران حفاظت»، «پیشگیری از جرم و حفاظت فیزیکی»، «ایمنی و حفاظت از آتش‌‌‌سوزی» و... می‌شود. محتوای این مجموعه با توجه به منابع جدید و به‌روز دنیا به نگارش درآمده و راهنمایی کاربردی در جهت آموزش نیروهای حفاظتی و امنیتی است.

کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مسائل حقوقی حفاظت و امنیت مناسب چه کسانی است؟

این اثر برای افزایش آگاهی پرسنل سازمان اطلاعاتی ایران در راستای حفظ امنیت ملی مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مسائل حقوقی حفاظت و امنیت می‌خوانیم

از زمان‌های نخستین، ما قوانینی را ایجاد کرده‌ایم تا تضمین کنیم که دیگران، به وعده‌های خود عمل خواهند کرد و به ما آسیب نخواهند رساند، و بهترین عملکرد را درجهت منافع جامعه خواهند داشت. قوانین ممکن است مکتوب، شفاهی، یا ضمنی باشند (به عنوان مثال، وقتی مشتری وارد رستوران می‌شود و یک وعده‌ی غذایی را سفارش می‌دهد، پرسنل می‌توانند فرض کنند که مشتری قصد پرداخت هزینه برای آن وعده‌ی غذایی را دارد). قوانین ممکن است براساس الزامات مذهبی مانند ده فرمان، قانون همورابی، آموزه‌های دارما در آیین بودایی، قرآن مجید، یا سایر قوانین دینی باشد، و ممکن است بر اساس سایر موضوعات اجتماعی مانند تجارت و اقتصاد باشد. ما برای اهداف‌مان، احکامی را به عنوان قوانین حاکم بر جامعه تعریف خواهیم کرد.

این قوانین نه تنها تعهدات ما در قبال یکدیگر را تعیین می‌کنند بلکه مجازات‌هایی را در قالب جریمه‌ها، محاکمه‌ها، یا حبس برای مجازات‌کردن مرتکبی را که تعهد را نقض کرده یا جبران خسارت قربانی برای نقض در نظر می‌گیرند. این قوانین در صورت عدم وجود رویه‌هایی برای اجرای تعهدات، چه حکم صادره از سوی رئیس قبیله‌ باشد یا رویه‌های جدیدتر باشد که برای اجازه‌های بازرسی و تفتیش، بازداشت، حبس، آزادی مشروط و غیره ارائه می‌شود، ناکارآمد خواهد بود. مأموران حفاظت اغلب نقش مهمی شبیه به اجرای قانون ایفا می‌کنند، یونیفرم می‌پوشند و از طرف عموم مردم به عنوان شخصیت‌های مسئول که در آن محل حضور دارند تا مراقب ایمنی و حفاظت از اموال آنها باشند، دیده می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

اهداف
مقدمه
توسعه‌ی قوانین ما
حقوق عرفی (حقوق عام)
حقوق پرونده‌مدار
قوانین موضوعه
تأثیر قانون مدنی اروپا بر سیستم حقوقی ما
انواع قوانین — کیفری و مدنی
قانون کیفری
قانون مدنی
قانون اداری و سایر استانداردها
قوانین کار
تعامل قوانین جزایی، مدنی و کار
مجرمان جوان
تفتیش و توقیف
شواهد
بار اثبات
تجاوز به ملک
آزمون امنیتی – مسائل حقوقی حفاظت و امنیت
مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مسائل حقوقی حفاظت و امنیت
نویسنده،
ناشر چاپی صفرتاصد
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات36
زبانفارسی
شابک978-622-6770-64-4
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی، کتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مسائل حقوقی حفاظت و امنیت

برای دریافت کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مسائل حقوقی حفاظت و امنیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.