معرفی و دانلود کتاب افکار مالیخولیایی در ما: راهنمایی برای ذهن مالیخولیایی در زندگی

عکس جلد کتاب افکار مالیخولیایی در ما: راهنمایی برای ذهن مالیخولیایی در زندگی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افکار مالیخولیایی در ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افکار مالیخولیایی در ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افکار مالیخولیایی در ما: راهنمایی برای ذهن مالیخولیایی در زندگی

کتاب افکار مالیخولیایی در ما نوشته‌ی آلن دوباتن در ستایش یکی از ارزشمندترین احساساتی نوشته شده است که ما به عنوان یک انسان تجربه می‌کنیم و آن سودازدگی است. این اثر تأثیرگذار به مخاطب می‌آموزد تا با سودازدگی ارتباط برقرار کند و با درک و تفسیر این احساس کمترشناخته‌شده با آن کنار بیاید. اثر حاضر یکی از عناوین خواندنی مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی است.

درباره‌ی کتاب افکار مالیخولیایی در ما

کتاب افکار مالیخولیایی در ما (Varieties of Melancholy: A Hopeful Guide to Our Sombre Moods) اثر آلن دوباتن (Alain de Botton) نویسنده‌ی معروف و برجسته‌ی انگلیسی است. آلن دوباتن در این کتاب تأثیرگذار به‌سراغ سودازدگی یا مالیخولیا رفته است که در عین ارزشمند بودن کمتر به آن توجه می‌شود. سودازدگی همان افسردگی، خشم و یا تلخی نیست؛ بلکه پاسخی متین و آرام و در عین حال عاقلانه به مشکلات و دشواری‌های زندگانی به شمار می‌رود. با این حال، به این احساس ارزشمند کمتر پرداخته شده و مطالب زیادی راجع به آن وجود ندارد. آلن دوباتن در این اثر خواندنی بیان می‌کند که هدف ما در زندگی به عنوان یک انسان نباید این باشد که همواره و در هر شرایطی شاد باشیم؛ بلکه باید برای کنار آمدن با اندوه ملایم شیوه‌های هوشمندانه و مؤثری پیدا کنیم و این مهارت را در خود پرورش دهیم. در میان تمام روش‌های مختلفی که برای رنج کشیدن وجود دارد، سودازدگی ابزار مطلوبی برای رویارویی با چالش‌های زندگانی به شمار می‌رود و به همین دلیل شایسته است بیشتر به این احساس ارزشمند پرداخته شود.

نویسنده در مقدمه‌ی کتاب حاضر، ویژگی‌های افراد سودازده را بر‌می‌شمارد و تفاوت آن‌ها با افراد افسرده و بی‌نهایت خوش‌بین را مشخص می‌کند. آلن دوباتن در کتاب افکار مالیخولیایی مجموعه‌ای از این افکار را معرفی و دسته‌بندی کرده است تا ما به عنوان مخاطب در درک، تشخیص و کنار آمدن با این افکار دچار سردرگمی نشویم. نویسنده در این اثر جالب سی‌وپنج مورد در ارتباط با سودازدگی را بررسی می‌کند که برخی از آن‌ها عبارتند از: «نوجوانی و سودازدگی، سفر و سودازدگی، هوش و سودازدگی، سیاست و سودازدگی، تجمل و سودازدگی و افراط و سودازدگی.»

آلن دوباتن در قالب این کتاب به ما می‌گوید چطور حالات مالیخولیایی خود را تفسیر کنیم و در نهایت آن‌ها را بپذیریم. او به ما یاد می‌دهد تا از طریق مراقبه و ذهن‌آگاهی در خصوص سودازدگی، خودآگاهی خود را نیز افزایش دهیم. کتاب افکار مالیخولیایی در ما در قالب مجموعه‌ی «مدرسه‌ی زندگی» به سرپرستی آلن دوباتن به چاپ رسیده است. نویسنده در این اثر الهام‌بخش با لحنی ساده و تأثیرگذار با مخاطبان کتاب ارتباط برقرار می‌کند. اثر حاضر برای نخستین بار در اوت 2022 منتشر شد و کتاب نسبتاً جدیدی به حساب می‌آید که کوشیده است ادبیات حوزه‌ی سودازدگی را غنی‌تر کند.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه زندگی

مدرسه زندگی نام موسسه‌ای به سرپرستی آلن دوباتن است. هدف مدرسه‌ی زندگی کمک به همه‌ی انسان‌ها برای ارتقاء سطح زندگی و رسیدن به رضایت شخصی و شادکامی است. مدرسه‌ی زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، 343 هزار دنبال کننده در فیس بوک، 183 هزار دنبال کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال کننده در توییتر دارد و به همین علت نزد بسیاری از افراد در سرتاسر جهان شناخته‌شده و معتبر است.

نکوداشت‌‌های کتاب افکار مالیخولیایی در ما

- یک کاوش عمیق از یک احساس پیچیده از دریچه هنر، معماری، ادبیات و فلسفه. (آمازون)

- راهنمایی روشنگرانه برای وضعیت مالیخولیایی ذهن. کتاب افکار مالیخولیایی در ما انواع مختلف سودازدگی و همچنین حالات مختلف ذهن را شرح می‌دهد.مطالعه و بررسی افکار مالیخولیایی بسیار جالب بود. این کتاب پر از تصاویر، توضیحات و نمودارهای تصویری است و یک راهنمای تسلی‌بخش و بسیار عالی به حساب می‌آید. (NetGalley review)

کتاب افکار مالیخولیایی در ما برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام علاقه‌مندان به روانشناسی موفقیت، توسعه‌ی فردی و خودسازی مناسب است. اگر شما هم به مباحث مرتبط با احساسات انسانی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب افکار مالیخولیایی در ما را بخوانید.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن نویسنده‌ و فیلسوف معروف سوئیسی-انگلیسی است که در حوزه‌های مختلفی از جمله عشق و فلسفه‌ی زندگی آثار متعددی را به چاپ رسانده. او در سال 1969 در زوریخ سوئیس به دنیا آمد و در حال حاضر ساکن لندن است. از برجسته‌ترین و پرفروش‌ترین آثار او می‌توان به این موارد اشاره کرد: «اضطراب موقعیت»، «جستارهایی در باب عشق»، «تسلی‌بخش‌های فلسفه»، «در باب اعتماد به نفس»، «سیر عشق»، «معماری شادمانی»، «افکار مالیخولیایی در ما»، «ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌انگیز» و «تمرین برای زوج‌ها». این نویسنده‌ی برجسته جوایز زیادی را نیز از آن خود کرده که از میان آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی «یاران شوپنهاور» جشنواره‌ی نویسندگان ملبورن اشاره کرد. آلن دوباتن موسس و سرپرست سازمان آموزشی مدرنی به نام «مدرسه‌ی زندگی» است که رسالت آن کمک به مردم برای بالا بردن سطح زندگی‌شان است.

در بخشی از کتاب افکار مالیخولیایی در ما می‌خوانیم

ما ساکنان دنیای مدرن بخش عمده‌ای از زندگیمان را در میان زشتی‌ها می‌گذرانیم: زیر آسمان آلوده به سرب، در بزرگراه‌های خفه از دود اتومبیل‌ها، انبارهای نگهداری کالا و کرکره‌های پوشیده از نقاشی‌های خیابانی فروشگاه‌های تعطیل. این محیط‌ها مدام در گوشمان زمزمه می‌کنند که لیاقتمان این است که مسخره شویم و شاید باید سریع جمع کنیم و برویم خانه و زیر ملافه‌ها پنهان شویم.

در موارد نادری هم از جاهای خیلی زیبایی سردرمی‌آوریم. شاید دیشب دیروقت به کلبه‌ی روستایی قدیمی رسیده باشیم و فقط اکنون صبح زود بخت دیدن جایی که واقعاً هستیم را پیدا کرده باشیم. کرکره‌های سنگین و زنگ‌زده را بالا می‌بریم و با دقت به چشم‌انداز مقابلمان نگاه می‌کنیم: درختان سرو با برگ‌های سبز تیره روییده بر تپه‌های پرفراز و نشیب، مزرعه‌های اسطوخودوس و خشخاش، چشم‌انداز دهکده‌ای با خانه‌های سنگی در افق، کلیسای کوچک در میان یک باغ میوه، نهری که از زیر خانه‌ای احاطه شده با بیدهای مجنون و سنبل‌های وحشی آبی‌رنگ می‌گذرد. سروکله‌ی همه‌ی این‌ها زیر آسمانی لاجوردی ناب پیدا می‌شود گویی هیچ‌یک از ما هرگز از بهشت رانده نشده‌ایم و چیزهایی به‌نام مرگ و درد اصلاً وجود ندارند. کسی یادش نبوده که به‌این قسمت از جهان درباره‌ی تراژدی انسانی چیزی بگوید.

ما با این منظره دلی از عزا درمی‌آوریم و اجازه می‌دهیم آفتاب بر صورتمان بتابد. انگار این منظره زیباترین و لطیف‌ترین صحنه‌ای است که تابه‌حال، یا شاید از بچگی تا امروز، دیده‌ایم و انگارنه‌انگار همین دیروز بود که در آپارتمانمان در شهر بودیم و از پنجره به‌دیوار بتونی باران‌زده‌ی روبه‌رو نگاه می‌کردیم درحالی‌که طنین صدای موتور روشن کامیون‌هایی که زیر نور چراغ‌های خیابان توقف کرده‌اند از پنجره‌ها منعکس می‌شد.

فهرست مطالب کتاب

درآمد
هوش و سودازدگی
دارو و سودازدگی
حس ناخوشایند بی‌کسی و سودازدگی
دستاورد و سودازدگی
افراط و سودازدگی
عکس و سودازدگی
رحم و سودازدگی
ستاره‌شناسی و سودازدگی
چشم‌انداز و سودازدگی
درون‌گرایی و سودازدگی
تاریخ و سودازدگی
حق‌به‌جانب‌بودن و سودازدگی
دلباختگی یک‌طرفه و سودازدگی
مهمانی و سودازدگی
جداسازی و سودازدگی
پسامذهب و سودازدگی
غزل 29 شکسپیر و سودازدگی
معماری و سودازدگی
نوجوانی و سودازدگی
پنجاه‌سالگی و سودازدگی
تجمل و سودازدگی
عصر یکشنبه و سودازدگی
اگنس مارتین و سودازدگی
هوکوسای و سودازدگی
سفر و سودازدگی
هم‌نوع‌گریزی و سودازدگی
انقراض و سودازدگی
آمریکا و سودازدگی
حیوانات و سودازدگی
تاهیتی و سودازدگی
سیاست و سودازدگی
منتقد درونی و سودازدگی
باغبانی و سودازدگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افکار مالیخولیایی در ما: راهنمایی برای ذهن مالیخولیایی در زندگی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-622-5753-24-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب افکار مالیخولیایی در ما

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب افکار مالیخولیایی در ما

برای دریافت کتاب افکار مالیخولیایی در ما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.