معرفی و دانلود کتاب الاغ زحمتکش و بار نمک

عکس جلد کتاب الاغ زحمتکش و بار نمک
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الاغ زحمتکش و بار نمک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الاغ زحمتکش و بار نمک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الاغ زحمتکش و بار نمک

کتاب الاغ زحمتکش و بار نمک اثر ازوپ، دربردارنده‌ی داستانی زیبا و آموزنده‌‌ است که با زبانی ساده، دل‌نشین و تخیلی آزاد برای کودکان گروه سنی «الف» و «ب» روایت می‌شود.

ازوپ (Aesop) از اهالی تریس بوده که در اوایل قرن ششم پیش از میلاد به بردگی درآمده است. از آن پس در جزیره ساموس زندگی کرده و بنا به گفته برخی او با کوروش هخامنشی هم دوره بوده است. انبوهی از افسانه‌های گوناگون در‌باره شخصیت و زندگی او وجود دارد. او استعداد عجیبی در گفتن داستان داشته و به واسطه داستان‌هایش شهرت بسیار یافته است و آزادی خود را نیز از همین راه به دست آورده است.

در قرن پنجم پیش از میلاد، ازوپ به دلیل اهانت به مردم دلفی، از بالای صخره‌ای به پایین انداخته شد و کشته شد. داستان‌های او به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه شده است. ناصرخسرو و مولوی نیز برخی از داستان‌های ازوپ را به شعر در آورده‌اند. همچنین بسیاری از داستان‌های او در ادبیات فارسی بازآفرینی شده است.

در بخشی از کتاب الاغ زحمتکش و بار نمک می‌خوانیم:

رفت و رفت تا به رودخانه رسید و طبق عادت همیشگی به قسمت کم عمق رفت ولی تا خواست آب بنوشد‌ پایش لغزید و با بارش در داخل آب افتاد. الاغ شروع به دست و پا زدن کرد و نمک فروش که از دور ماجرا را دید به سرعت خودش را به او رساند و با تلاش زیاد بالاخره الاغ را سرپا کرد. ولی بچه‌ها بیشتر نمک‌ها در آب حل شده بود و همراه آب رفته بود.

وقتی الاغ دوباره روی پاهایش ایستاد ابتدا احساس خنکی کرد و بعد که خواست حرکت کند متوجه سبکی بارش شد و با خوشحالی به راه افتاد ولی نمک فروش که نمک‌هایش را از دست داده بود با عصبانیت ضربه محکمی با چوب به او زد طوری که الاغ از درد و از ترس اینکه مبادا دوباره کتک بخورد تا روستا دوید ولی نفهمید که چرا کتک خورد. او در راه با خودش فکر کرد: عجب الاغ نادانی هستم. من نمی‌دانستم که اگر در رودخانه آبتنی‌ کنم هم خنک می‌شوم و هم بارم سبک‌تر‌ می‌شود، ولی خب، این تجربه به یک ضربه چوب می‌ارزید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الاغ زحمتکش و بار نمک
نویسنده،
ناشر چاپیموسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات16
زبانفارسی
شابک978-964-04-4612-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الاغ زحمتکش و بار نمک

مجید استوار
۱۴۰۲/۸/۲۲
کتاب خوندن برای بچه‌ها بسیار کار خوبیه
و این هم کتابی بود که پسر ۷ ساله‌ی منو خوشحال کرد.
مبین صدشکر
۱۳۹۸/۱/۲۰
من در این داستان نتیجه گرفتم که سختی کارت را دوست داشته باش
فاطمه غفاری
۱۳۹۷/۱۱/۲۴
عالی بود خیلی خوشم اومد من سامان هستم ۶ ساله از تهران مرسی
Fire Man
۱۳۹۷/۱۱/۲۷
توصیه میکنم حتما کودکانتون دانلودش کنین
اعظم باقیان
۱۳۹۸/۸/۳۰
خوب بود واسه دخترم خوندمش خوشش اومد
amir nazari
۱۳۹۸/۱/۳۰
داستان خوبی بود اگه با عکس ارائه می‌شد بهتر بود
Mahdi Ansare
۱۳۹۷/۱۲/۱۰
سازنده بود ممنون
پارسامهر احمدی
۱۳۹۸/۵/۱۰
خیلی خوب نبود ولی بدک هم نبود
سعیده فیاضی
۱۳۹۷/۱۲/۱۶
اصلا خوب نبود
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب الاغ زحمتکش و بار نمک

برای دریافت کتاب الاغ زحمتکش و بار نمک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.