معرفی و دانلود کتاب صوتی شتر خوش باور

عکس جلد کتاب صوتی شتر خوش باور
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شتر خوش باور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شتر خوش باور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شتر خوش باور

کتاب شتر خوش باور نوشته‌ی اکبر احمدی، داستانی زیبا و آموزنده از کلیله و دمنه است که با زبانی ساده و شیرین روایت می‌شود.

روزی روزگاری شتر نادان و زودباوری در کاروانی زندگی می‌کرد. یک روز شتری برای اینکه از زیر کار در برود از پیش دوستان خودش فرار می‌کند و مجبور می‌شود با دشمنان خودش یعنی شیر و گرگ و شغال دوستی کند. بعد از مدتی، این دوست‌های نابکار نقشه می‌کشند تا برای سیر کردن شکم خودشان شتر بیچاره را بکشند و بخورند. آیا می‌دانید سرانجام کار شتر چیست؟ آیا شتر جان شیرین خودش را از دست می‌دهد؟

کلیله و دمنه نام کتاب معروفی است که اصل آن تقریبا در ۲۰۰۰ سال پیش به زبان هندی قدیم نوشته شده و بعد به دستور انوشیروان به زبان پهلوی ترجمه شده است. این کتاب بعدا به زبان عربی و حدود ۷۰۰ سال پیش به زبان فارسی ترجمه شده است.

بیشتر داستان‌های کلیله و دمنه از زبان حیوانات ساخته شده و هدف این بوده که خوانندگان کتاب همین‌ طور که داستان و افسانه می‌خوانند دستورات اخلاقی و رازهای زندگی را نیز بیاموزند. در این کتاب صوتی با یکی از داستان‌های کلیله و دمنه به نام شتر خوش باور می‌شویم.

در بخشی از کتاب صوتی شتر خوش باور می‌شنویم:

شغال از پیشنهاد گرگ خوشش آمد ولی سراسیمه گفت:
"درست است که شتر دوست ما نیست ولی شیر به این سادگی قبول نمی‌کند که او را بکشد چون او به شتر پناه داده و او را مهمان خود می‌داند. ما هم نباید شیر را به خیانت و بدقولی تشویق کنیم. این کار هم زشت است و هم شیر آن را قبول نمی‌کند."

زاغ قار قاری کرد و گفت:
"درست است! شیر به این راحتی قبول نمی‌کند. ولی او هم گرسنه است و اگر حیله و کلکی به کار ببریم می‌توانیم او را راضی کنیم."
بعد کمی در فکر فرو رفت و سپس ادامه داد:
"فهمیدم! ولی اول باید با شیر گفتگویی بکنم. حالا شما همین جا بنشینید تا من بروم و برگردم و بقیه حرفم را برای شما بگویم."

زاغ پرواز کرد و آمد جلوی لانه شیر روی سنگی نشست و با ادب شیر را صدا کرد. شیر غرش‌کنان از لانه‌اش بیرون آمد و در آن صبح‌دم نگاهی به اطراف انداخت و پرسید:
"هان! چه کار کردید؟ صیدی، شکاری، چیزی پیدا کردید؟ همه‌جا را خوب گشتید؟"

زاغ با درماندگی جواب داد:
"قربان! ما خیلی جستجو کردیم اما دیگر چشم ما از گرسنگی کار نمی‌کند. شغال و گرگ طاقت راه رفتن ندارند و من هم دیگر توان پرواز ندارم. راستش، شغال از گرسنگی ضعف کرد و گرگ هم اصلا حالش خوب نیست. اما یک راه‌حلی هست که همه ناراحتی‌ها و مشکلات را برطرف خواهد کرد. اگر اجازه می‌دهید رک و پوست کنده پیشنهاد خودم را بگویم."

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
36 دقیقه
شتر خوش باور

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شتر خوش باور
نویسنده
راویمسعود حکمت پور
ناشر صوتیموسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شتر خوش باور

مصطفی محمدپور
۱۳۹۹/۵/۱۰
حکایتی پندآموز و شنیدنی هستش
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شتر خوش باور

برای دریافت کتاب صوتی شتر خوش باور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.