معرفی و دانلود کتاب الگوهای توسعه کسب و کار در صنایع لوازم خانگی و شوینده ایران

برای دانلود قانونی کتاب الگوهای توسعه کسب و کار در صنایع لوازم خانگی و شوینده ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الگوهای توسعه کسب و کار در صنایع لوازم خانگی و شوینده ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الگوهای توسعه کسب و کار در صنایع لوازم خانگی و شوینده ایران

شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه‌ی کسب‌وکارها به تدوین برنامه‌های اقتصادی و تجاری موفق کمک ارزنده‌ای می‌کند. به‌همین‌منظور، کتاب الگوهای توسعه کسب و کار در صنایع لوازم خانگی و شوینده ایران، نوشته‌ی مسعود کمالی اردکانی، فخرالسادات فاطمی، محمد رضائی پور با هدف بهره‌برداری از این اطلاعات در تدوین استراتژی‌های دو صنعت مهم و پرکاربرد ایران به نگارش درآمده است.

درباره‌ی کتاب الگوهای توسعه کسب و کار در صنایع لوازم خانگی و شوینده ایران

مطالب این کتاب با هدف ارزیابی و شناخت مهم‌ترین الگوهای توسعه‌ی کسب‌وکار در دو صنعت لوازم خانگی و شیمیایی نوشته شده و در آن ویژگی‌های بومی و عوامل تأثیرگذار بر روند سرمایه‌گذاری در محیط‌های کسب‌وکار ایران مدنظر قرار گرفته است.

در کتاب الگوهای توسعه کسب و کار در صنایع لوازم خانگی و شوینده ایران که حاصل همکاری مسعود کمالی اردکانی، فخرالسادات فاطمی و محمد رضائی پور به‌عنوان نویسنده است، خواهید توانست نقاط قوت و چالش‌های پیش روی کسب‌و‌کارها را شناسایی کنید و اطلاعات موجود در این زمینه را در حوزه‌هایی چون تدوین استراتژی‌ها و سیاست‌گذاری‌های بلندمدت مورد بهره‌برداری قرار دهید.

در این پژوهش پیرامون موفقیت‌ها و مشکلات توسعه‌ی صنعت لوازم خانگی اطلاعات ارزنده‌ای به دست می‌آورید و خواهید دانست صنایع موفق چه روش‌هایی را در راستای توسعه‌ی زنجیره‌ی تأمین و ایجاد امکان همکاری با شرکت‌ها‌ی خارجی در پیش می‌گیرند. به‌علاوه با فرایند صنایع شیمیایی و علت توجه به آن در سرمایه‌گذاری‌های خارجی آشنا می‌شوید.

این کتاب در چهار فصل تدوین شده و در آن به مباحثی چون مبانی نظری رشد و توسعه‌ی بنگاه‌ها در کشورهای پیشرفته، شناخت نسبی محیط اقتصاد‌ی و تجار‌ی صنا‌یع لوازم خانگی و شیمیایی، توصیف وضعیت موجود در بنگاه‌های صنایع، ارائه و بررسی الگوهای کسب‌وکار در صنایع و... پرداخته شده است.

گفتنی‌ است اطلاعات موجود در این کتاب به روش کتابخانه‌ا‌ی و با بهره‌گیری از داده‌های کیفی به دست آمده. به این معنا که در تهیه‌ی آن از روش‌هایی چون مشاهده، مصاحبه و تحلیل اطلاعات مختلف استفاده شده است.

کتاب الگوهای توسعه کسب و کار در صنایع لوازم خانگی و شوینده ایران را انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده و در اختیار علاقمندان به حوزه‌ی کسب‌وکار قرار داده است.

کتاب الگوهای توسعه کسب و کار در صنایع لوازم خانگی و شوینده ایران مناسب چه کسانی است؟

فعالان، سیاست‌گذاران و پژوهشگران حوزه‌ی کسب‌وکار از مخاطبان اصلی این اثر هستند.

در بخشی از کتاب الگوهای توسعه کسب و کار در صنایع لوازم خانگی و شوینده ایران می‌خوانیم

در ابتدا بنگاه‌ها به صورت تک‌واحدی فعالیت خود را آغاز می‌کنند. در چنین بنگاهی یک شخص یا یک گروه کوچکی از مالکان یک فروشگاه، یک کارخانه، یک بانک و یا خط حمل ونقل را خارج از یک اداره منفرد اداره می‌کردند. به‌طور معمول این نوع از شرکت‌ها فقط یک وظیفه اقتصادی را اداره می‌کنند. یک خط تولید دارند و در یک محدوده جغرافیایی خاص فعالیت می‌کنند. قبل از رشد و توسعه شرکت‌های جدید فعالیت‌های هر یک از این بنگاه‌های کوچک با مالکیت خصوصی که توسط مالکان شرکت‌ها مدیریت می‌شد، به وسیله‌ی مکانیزم‌های بازار و قیمت هماهنگ و کنترل می‌شد.

به تدریج با رشد و توسعه بنگاه و تنوع محصولات بنگاه‌های جدید شکل می‌گیرند. این بنگاه‌ها با تحت کنترل قرار دادن واحدهای متعدد، در جایگاه متفاوتی فعالیت خود را آغاز کردند، که اغلب انواع مختلفی از فعالیت‌های اقتصادی را در بر می‌گرفتند و اداره خطوط متفاوتی از کالاها و خدمات را بر عهده داشتند. این توسعه کمی افزایش لایه‌های سازمانی و در نتیجه حضور بیشتر و مؤثرتر مدیران را به همراه داشت. بنابراین بنگاه‌های کسب‌وکار جدید سلسله‌ای از مدیران میانی و ارشد حقوق بگیر را برای نظارت و هماهنگی واحدهای تحت کنترل خود استخدام کردند.

این مدیران ارشد و میانی در نهایت طبقه جدیدی از فعالان کسب‌وکار را شکل دادند. در واقع مدیران بنگاه‌ها با برنامه‌سازی، شبکه‌سازی و واداشتن شبکه به انجام برنامه، کوشیدند تا با ایجاد هماهنگی در میان بخش‌های مختلف سازمان آن را به سمت اهداف راهبردی و توسعه هدفمند هدایت نمایند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مبانی نظری، مرور ادبیات موضوع و ارائه الگوی مفهومی
فصل دوم: معرفی محیط بخش صنعت: لوازم خانگی و صنایع شیمیایی
فصل سوم: نتایج بررسی الگوهای توسعه کسب‌وکار بنگاه‌های ایرانی، مقایسه با الگوهای جهانی و استخراج دلایل عدم توفیق
فصل چهارم: الگوی کسب‌وکار بنگاه‌های ایرانی در صنعت لوازم خانگی و شوینده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الگوهای توسعه کسب و کار در صنایع لوازم خانگی و شوینده ایران
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات260
زبانفارسی
شابک978-964-468863-8
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب الگوهای توسعه کسب و کار در صنایع لوازم خانگی و شوینده ایران

برای دریافت کتاب الگوهای توسعه کسب و کار در صنایع لوازم خانگی و شوینده ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.