معرفی و دانلود کتاب الینا 3: الینا در کارآگاه بازی با پلنگ صورتی

عکس جلد کتاب الینا 3: الینا در کارآگاه بازی با پلنگ صورتی
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الینا 3: الینا در کارآگاه بازی با پلنگ صورتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الینا 3: الینا در کارآگاه بازی با پلنگ صورتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الینا 3: الینا در کارآگاه بازی با پلنگ صورتی

مژگان کلهر در کتاب الینا 3: الینا در کارآگاه بازی با پلنگ صورتی داستان الینا، دختربچه‌ی بازیگوش و دوست‌داشتنی‌ای را روایت می‌کند که قصد دارد حسابی کارآگاه‌بازی درآورد! ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که او از خانه‌ی همسایه‌شان صداهای عجیب و غریبی می‌شنود و گاهی هم سایه‌هایی را از پشت پنجره می‌بیند، اما هیچ‌کس حرف او را جدی نمی‌گیرد و همه‌ی اطرافیانش معتقدند الینا را خیال برداشته! حالا الینا قصد دارد به آن‌ها ثابت کند که سخت در اشتباه هستند...

درباره‌ی کتاب الینا 3: الینا در کارآگاه بازی با پلنگ صورتی

اگر مجلدهای قبلی مجموعه کتاب‌های الینا را مطالعه کرده باشید، با دخترک شیطان و بازیگوش داستان آشنا هستید. الینا دختر شکمو، باهوش و دوست‌داشتنی‌ای است که راستش را بخواهید، کمی هم دردسرساز است! قابل‌حدس است که در کتاب الینا در کارآگاه بازی با پلنگ صورتی نیز شاهد یکی دیگر از ماجراهایی خواهیم بود که الینا رقم می‌زند و خود و اطرافیانش را دچار دردسر می‌کند.

ماجرای کتاب الینا 3: الینا در کارآگاه بازی با پلنگ صورتی از این قرار است که ریحانه، همسایه‌ی الینا و البته، دوست صمیمی‌اش، از محله‌ی آن‌ها اسباب‌کشی کرده است. از وقتی که ریحانه و خانواده‌اش از خانه‌ی قبلی‌شان نقل‌مکان کرده‌اند، الینا مدام صداهای عجیب‌وغریبی می‌شنود. گاهی هم سایه‌هایی را پشت پنجره‌ی آن‌ها می‌بیند. الینا تقریباً مطمئن است که کسی در خانه‌ی سابق ریحانه است، اما نه مادر و پدرش، نه مانی، برادرش و نه همسایه‌های دیگر او را جدی نمی‌گیرند. دست آخر، معلم الینا، خانم آشنا (بله، الینا معلم مدرسه‌اش را نیز در جریان این اتفاق گذاشته بود!) از پدر ریحانه خواست تا به خانه‌ی سابقش سری بزند، شاید حق واقعاً با الینا باشد؛ اما درنهایت، پدر الینا هم کسی را در خانه نیافت.

درنهایت این که هیچ‌کس الینا را در رابطه با این موضوع جدی نمی‌گرفت. مادرش مطمئن بود الینا از بس که کتاب‌های ترسناک می‌خواند و فیلم‌های معمایی مشاهده می‌کند، خیالاتی شده است. با این همه، الینا تصمیم گرفت خودش به حل کردن این ماجرا بپردازد و به همه ثابت کند که سخت در اشتباه هستند...

آیا الینا موفق می‌شود دزد خانه‌ی ریحانه را (به شرط وجودش!) دستگیر کند و یا این که واقعاً حق با پدر و مادرش است و او فقط خیالاتی شده؟ مژگان کلهر در کتاب الینا 3: الینا در کارآگاه بازی با پلنگ صورتی به شما پاسخ می‌گوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کودک الینا

الینا، ملقب به الی، دختر سربه‌هوا و بازیگوشی‌ است که عاشق پیتزا خوردن، کباب خوردن، مهمانی رفتن و بازی با موبایل مادرش است. اگر دوتا چیز در جهان وجود داشته باشند که الی -دقیقاً با تک‌به‌تک سلول‌هایش- از آن‌ها بیزار باشد، انجام تکالیف مدرسه و کوکوسبزی است. (البته اگر آن موقع‌هایی که مامان مدام به او تذکر می‌دهد کمتر غذا بخور را فاکتور بگیریم!). الی، به‌جز پدر و مادرش، اوقاتش را با برادر و دوستانش می‌گذراند. البته، یک هم‌کلاسی بسیار حرص‌درآور به نام سلینا هم دارد که به قول الی، نه فقط پُزی‌ترین دختر کلاس، که احتمالاً پُزی‌ترین دختر خاورمیانه باشد!

مژگان کلهر در مجموعه کتاب کودک الینا داستان الینا را روایت می‌کند که در هر مجلد، ماجراهایی را رقم می‌زند که هم خودش و هم اطرافیانش را به دردسر می‌اندازد. مژگان کلهر در نگارش مجموعه کتاب الینا از زبان طنز بهره گرفته و در قالب داستان، مفاهیم مختلفی را به کودکان آموزش می‌دهد؛ از رعایت بهداشت فردی گرفته، تا مسئولیت‌پذیری.

این مجموعه، چهار مجلد با عناوین «الینا 1: الینا در عروسی به صرف خارش»، «الینا 2: الینا در مسابقه‌‌ی فوتبال قرمز یا آبی؟»، «الینا 3: الینا در کارآگاه‌بازی با پلنگ صورتی» و «الینا 4: الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی» را در بر می‌گیرد. تصویرگری هر چهار مجلد بر عهده‌ی سارا طبیب‌زاده، از تصویرگران به‌نام کشورمان بوده است و تصاویری که او خلق کرده، دو چندان بر جذابیت کتاب اضافه کرده. مجموعه کتاب‌های الینا ذیل مجموعه‌ کتاب‌های فندق، به همت انتشارات افق منتشر شده است. نخستین سال انتشار اثر نامبرده در سال 1399 بوده و مخاطبین اصلی آن کودکان مقطع دبستان (گروه سنی ب و ج) هستند.

گفتنی است مجلد اول این مجموعه (الینا در عروسی به صرف خارش) مرغک سیمین مهرِ سال 1399 را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دریافت کرده است. این جایزه به کتاب های برگزیده‌ی ماه اعطا می‌شود.

کتاب الینا 3: الینا در کارآگاه بازی با پلنگ صورتی مناسب چه کسانی است؟

مژگان کلهر کتاب الینا 3: الینا در کارآگاه بازی با پلنگ صورتی را برای کودکان 7 تا 12 سال به رشته‌ی تحریر درآورده است. کودکانی که به مطالعه علاقه‌مند هستند و از آثار طنز نیز لذت می‌برند، شیفته‌ی این اثر خواهند شد.

با مژگان کلهر بیشتر آشنا شویم

مژگان کلهر (Mojgan Kalhor) به سال 1350 در تهران چشم به جهان گشود. او نویسنده، مترجم و ویراستار حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است. کلهر در رشته‌ی مترجمی زبان انگلیسی به تحصیل پرداخته است و سابقه‌ی همکاری با نشرهای مختلفی، ازجمله انتشارات افق و انتشارات پیدایش را در کارنامه‌ی کاری خود دارد. مژگان کلهر را می‌توان در زمره‌ی نویسندگان پرافتخار به شمار آورد. آثار او جوایز و افتخارات متعددی را برایش به ارمغان آورده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به برنده‌ی مرغک سیمین مهر 99 برای کتاب الینا در عروسی به صرف خارش، برنده‌ی جایزه‌ی سروش نوجوان برای کتاب «کلاغ ها نمی‌پرند»، برنده‌ی جایزه‌ی پروین اعتصامی برای کتاب «کسی که موهایم را شانه زد» و برگزیده‌ی سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کتاب «نامه‌ای از آسمان» اشاره کرد.

از دیگر آثار تألیفی مژگان کلهر می‌توان کتاب‌های «جیرک و جورک در تابستان»، «آفتاب و عزیز خانم»، «دختری با روبان سفید» و «هی، با من دوست می‌شوی» را نام برد. گفتنی‌ است آخرین کتاب نامبرده به زبان اسپانیایی نیز ترجمه و منتشر شده است. این نویسنده‌ی صاحب‌نام علاوه بر آثار تألیفی، چندین کتاب پرفروش و پرخواستار همچون کتاب‌های «اگر به یک موش شیرینی بدهی» به قلم لارا نومروف، جونی بی جونز: دزد مدرسه» نوشته‌ی باربارا پارک و «هنری زلزله و پرستار لولوخورخوره» به قلم فرانچسکا سایمون را نیز به زبان فارسی ترجمه و منتشر کرده است. نسخه‌ی الکترونیک و یا صوتی هر سه کتاب نامبرده در وب‌سایت و اپلیکیشن کتابراه موجودند.

در بخشی از کتاب الینا 3: الینا در کارآگاه بازی با پلنگ صورتی می‌خوانیم

سرکلاس خوابم گرفته بود. یاسی رفته بود آن جلو و داشت تحقیق علومش را می‌خواند. سالی زد به پهلویم و گفت: «یه فکری کردم برای خونه‌ی ریحانه‌اینا.»

گفتم: «چی؟» و خمیازه کشیدم.
گفت: «می‌تونی جلوی خونه‌شون آرد بپاشی تا دم آسانسور. اون وقت رد پای دزده روی آردها می‌مونه.»
خواب از سرم پرید. صاف نشستم. گفتم: «آرد از کجا بیارم؟»
گفت: «اگه نداشتین، بخر.»
گفتم: «کثافت‌کاری می‌شه. جواب مامانم رو چی بدم؟»
گفت: «بگو از دستم افتاد.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الینا 3: الینا در کارآگاه بازی با پلنگ صورتی
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات81
زبانفارسی
شابک978-600-353-867-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب الینا 3: الینا در کارآگاه بازی با پلنگ صورتی

برای دریافت کتاب الینا 3: الینا در کارآگاه بازی با پلنگ صورتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.