معرفی و دانلود کتاب امنیت در سرورها، سرویس‌ها و شبکه‌های لینوکس

عکس جلد کتاب امنیت در سرورها، سرویس‌ها و شبکه‌های لینوکس
قیمت:
۲۰۰۰۰۰ ۱۸۰,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب امنیت در سرورها، سرویس‌ها و شبکه‌های لینوکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب امنیت در سرورها، سرویس‌ها و شبکه‌های لینوکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب امنیت در سرورها، سرویس‌ها و شبکه‌های لینوکس

کتاب امنیت در سرورها، سرویس‌ها و شبکه‌های لینوکس نوشته‌ی سید حسین رجاء، به موضوع امنیت سیستم‌عامل لینوکس می‌پردازد و تلاش می‌کند آن را از سه زاویه‌ی سرور، سرویس و شبکه بررسی کند. این کتاب به انواع مکانیسم‌های کنترلی و سیاست‌های امنیتی که باعث ایمن شدن سرورهای لینوکس می‌شوند اشاره می‌کند، شیوه‌های بالا بردن امنیت سرویس‌های آن را آموزش می‌دهد و مخاطب را با مفاهیم امنیت شبکه‌ی آن آشنا می‌سازد.

درباره‌ی کتاب امنیت در سرورها، سرویس‌ها و شبکه‌های لینوکس

در دنیای دیجیتالی امروز، امنیت سیستم‌های کامپیوتری یکی از مفاهیم مهم و حیاتی به شمار می‌رود. هر روز در سرتاسر دنیا میلیاردها حمله به سرورها و شبکه‌ها انجام می‌شود و میلیاردها سرویس در معرض خطر قرار می‌گیرند. معروف است که هیچ کامپیوتری در دنیا در حاشیه‌ی امن قرار ندارد. در واقع تا وقتی اینترنت و شبکه وجود دارد، احتمال به خطر افتادن امنیت هم هست. طبیعتاً جدا شدن از شبکه برای کاهش ریسک، کاری منطقی و معقول نیست و قابلیت اجرایی ندارد. برای بالا بردن ضریب امنیت باید از شیوه‌های دیگری استفاده کرد، شیوه‌هایی که مسیر نفوذ هکرها را ببندد یا حداقل محدود کند. اولین گام در این فرآیند انتخاب سیستم‌عامل درست است. بسیاری از کارشناسان، لینوکس را یکی از امن‌ترین سیستم‌ها می‌دانند و معتقدند احتمال هک شدن و تخریب آن به‌مراتب کمتر از ویندوز و مکینتاش است. باوجوداین باز هم این احتمال هست که لینوکس موردحمله قرار بگیرد و اطلاعات سیستم به خطر بیفتد. سید حسین رجاء در کتاب امنیت در سرورها، سرویس‌ها و شبکه‌های لینوکس تلاش کرده به موضوع امنیت در لینوکس بپردازد و آن را در سه حوزه‌ی سرور، شبکه و سرویس بررسی و تحلیل کند. نویسنده در هر بخش بر یکی از این مفاهیم متمرکز شده و نکاتی را به مخاطب یادآوری کرده تا ایمنی سیستمش را بهبود دهد.

لینوکس دارای چند ویژگی منحصربه‌فرد است که باعث شده امنیت آن نسبت به دیگر سیستم‌عامل‌ها بیشتر شود. اولین مسأله به متن‌باز بودن آن بازمی‌گردد. این ویژگی باعث شده تا کاربران حرفه‌ای بتوانند بر کدهای لینوکس نظارت داشته باشند، آن را بررسی کنند، و ایرادها و منافذ آن را خیلی سریع بیابند. به خاطر همین در خیلی از مواقع کاربرها زودتر از هکرها باگ‌های شبکه و سرور را می‌یابند و با تغییراتی در متن، آن را رفع می‌کنند. مزیت دیگر لینوکس، سطح دسترسی کاربر به سیستم است. برخلاف ویندوز، لینوکس برای کاربرانش محدودیت دسترسی ایجاد کرده و اجازه نمی‌دهد به راحتی وارد به بخش‌های مهم سیستم شوند. و البته این مزیت را هم نباید فراموش کرد که لینوکس از پشتیبانی و انجمن‌هایی قوی برخوردار است. به واسطه‌ی متن‌باز بودن، توسعه‌دهندگان آن بسیار زیاد هستند. درنتیجه هرکسی اصلاحی روی این سیستم انجام دهد یا ریسکی را بیابد، خیلی سریع با همه‌ی اعضا به اشتراک می‌گذارد و همه می‌توانند بلافاصله سیستم خود را بهبود دهند. سید حسین رجاء در کتاب امنیت در سرورها، سرویس‌ها و شبکه‌های لینوکس، در قسمت سرورها، به مجوزها، دستورات، مکانیسم‌های کنترلی، ماژول‌ها و سیاست‌های امنیتی‌ای اشاره می‌کند که باعث ایمن شدن سرورهای لینوکس می‌شوند. او در قسمت دوم کتابش که به سرویس‌های لینوکس اختصاص دارد، انواع شیوه‌های کنترل سرویس‌های لینوکس را آموزش می‌دهد و بسیاری از محدودیت‌هایی را که باید اعمال شوند، تعریف می‌کند. در بخش پایانی نیز می‌کوشد مفاهیم امنیت شبکه‌ی لینوکس را توضیح دهد و دستورات و تغییرات مرتبط با آن را تشریح کند.

کتاب امنیت در سرورها، سرویس‌ها و شبکه‌های لینوکس را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب امنیت در سرورها، سرویس‌ها و شبکه‌های لینوکس برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به کارشناسان امنیت، مدیران شبکه، دانشجویان آی‌تی و متقاضیان شرکت در آزمون‌های بین‌المللی امنیت توصیه می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: امنیت سرورهای لینوکس
فصل دوم: امنیت سرویس‌های لینوکس
فصل سوم: امنیت شبکه‌های لینوکس
مراجع و منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب امنیت در سرورها، سرویس‌ها و شبکه‌های لینوکس
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات643
زبانفارسی
شابک978-600-124-768-2
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت، کتاب‌های آموزش شبکه
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰۰ ۱۸۰,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب امنیت در سرورها، سرویس‌ها و شبکه‌های لینوکس

برای دریافت کتاب امنیت در سرورها، سرویس‌ها و شبکه‌های لینوکس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.