معرفی و دانلود کتاب کوئری نویسی، کدنویسی و برنامه نویسی در MySQL/MariaDB

عکس جلد کتاب کوئری نویسی، کدنویسی و برنامه نویسی در MySQL/MariaDB
قیمت:
۸۴۰۰۰ ۷۵,۶۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوئری نویسی، کدنویسی و برنامه نویسی در MySQL/MariaDB و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوئری نویسی، کدنویسی و برنامه نویسی در MySQL/MariaDB و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوئری نویسی، کدنویسی و برنامه نویسی در MySQL/MariaDB

کتاب کوئری نویسی، کدنویسی و برنامه نویسی در MySQL/MariaDB تألیف سیدحسین رجاء، پایگاه داده‌ی کاربردی و منعطف ماریادی‌بی را معرفی می‌کند و شیوه‌ی ذخیره‌سازی، جستجو و مرتب کردن داده‌ها در آن را توضیح می‌دهد. این کتاب آموزشی، دستورات، تراکنش‌ها و شاخص‌های این پایگاه را تشریح می‌کند و با ارائه‌ی مثال و نمونه به خواننده می‌آموزد که چطور در آن انواع جداول را ایجاد، رکوردها را حذف یا داده‌ها را به‌روزرسانی کند.

درباره‌ی کتاب کوئری‌نویسی، کدنویسی و برنامه‌نویسی در MySQL/MariaDB

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های هر نرم‌افزار، پایگاه داده‌های آن است. این بخش وظیفه‌ی ذخیره‌سازی، جستجو، مرتب کردن و حتی بازیابی داده‌ها را بر عهده دارد. بنابراین می‌توان گفت وجود آن حیاتی است و بدون آن هیچ فعالیتی امکان ندارد. در سال‌های اخیر که تقریباً همه‌ی کارها به‌صورت کامپیوتری و اینترنتی انجام می‌شود، حجم عظیمی از داده‌های دیجیتالی شکل گرفته. این موضوع موجب شده تا اهمیت پایگاه داده بیشتر شود. از‌این‌رو، ما نیاز به دیتابیس‌هایی داریم که بتوانند کلان داده‌ها تا حجم چندین میلیون ترابایت را خود نگه دارند. در چند دهه‌ی اخیر نرم‌افزارها و پایگاه‌های داده متنوعی شکل گرفته که هرکدام قابلیت‌های خاص خود را دارند، اما یکی از محبوب‌ترین آن‌ها دیتابیس MySQL است. مای‌اس‌کیوال نرم‌افزار مدیریت پایگاه داده منبع بازی است که تقریباً 30 سال پیش ابداع شد و توسعه پیدا کرد. این سیستم به نسبت پایگاه مشابه خود ساده‌تر بود و می‌شد آن را بر روی انواع سیستم‌عامل‌ها نصب کرد. همین‌طور از سرعت و انعطاف خوبی برخوردار بود. مجموعه‌ی این عوامل باعث شد تا شرکت بزرگ اوراکل آن را در سال 2005 بخرد. بنیان‌گذار مای‌اس‌کیوال که می‌ترسید ویژگی‌های اصلی پایگاهش از دست برود، بلافاصله نمونه‌ی دیگری از آن را توسعه داد. این پایگاه جدید که MariaDB نامیده شد، در سال 2009 رونمایی گشت. ماریادی‌بی به نسبت مای‌اس‌کیوال، قابلیت‌های بیشتری داشت و از همه مهم‌تر این‌که قرار بود برای همیشه رایگان بماند. همین باعث شد تا برنامه‌نویسان به این پایگاه داده روی بیاورند. کتاب کوئری‌نویسی، کدنویسی و برنامه‌نویسی در MySQL/MariaDB تألیف سیدحسین رجاء به همین دیتابیس می‌پردازد و می‌کوشد ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن را توضیح دهد. این کتاب به مخاطب می‌آموزد که چطور با نوشتن اسکریپت و کد آن را مدیریت کند.

MariaDB یک پایگاه داده رابطه‌ای منبع باز قدرتمند و حرفه‌ای است. این دیتابیس امکاناتی دارد که باعث شده از بعضی جهات از خاستگاهش، یعنی MySQL هم بهتر باشد. به همین دلیل هم بوده که شرکت‌های بزرگی مثل گوگل و ویکی‌پدیا برخی از بانک‌هایشان را به ماریادی‌بی تغییر داده‌اند. ازجمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری بیشتر، عملکرد بالاتر یا پشتیبانی از تراکنش‌ها اشاره کرد. همین‌طور محافظت از داده‌ها در آن بسیار قوی‌تر است و می‌توان خیلی راحت‌تر آن را مدیریت کرد. این سرور چندکاربره است و این اجازه را می‌دهد تا چند نفر به داده‌های آن دسترسی پیدا کنند. و در نهایت، این‌که می‌توان آن را بر روی سیستم‌عامل‌های مختلف، از لینوکس تا ویندوز نصب کرد. سیدحسین رجاء در کتاب کوئری‌نویسی، کدنویسی و برنامه‌نویسی در MySQL/MariaDB، پس‌ از این‌که طریقه‌ی نصب این نرم‌افزار را آموزش داد، در مورد برخی از دستورات و فرمان‌ها و همین‌طور شاخص‌ها و تراکنش‌های آن صحبت می‌کند و آن‌ها را توضیح می‌دهد. از آنجا که ماریادی‌بی پایگاهی رابطه‌ای است، جداول در آن نقش مهمی ایفا می‌کنند. به همین خاطر نویسنده شیوه‌ی ایجاد انواع جداول را هم یاد می‌دهد و از این می‌گوید که چطور می‌توان رکوردها یا داده‌ها را ثبت و حذف کرد.

کتاب کوئری‌نویسی، کدنویسی و برنامه‌نویسی در MySQL/MariaDB را مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب کوئری‌نویسی، کدنویسی و برنامه‌نویسی در MySQL/MariaDB برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به برنامه‌نویسان، متخصصین فناوری اطلاعات و مدیران شبکه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب کوئری نویسی، کدنویسی و برنامه نویسی در MySQL/MariaDB می‌خوانیم

در سال 1995 شرکت سوئدی MySQL AB اولین نسخه MySQL را روانه بازار کرد که محبوبیت زیادی طی سالیان آتی در بین جوامع برنامه‌نویسی و کسب‌وکارهای کوچک به دست آورد. این امر باعث شد تا اوراکل از سال 2005 شروع به خریدن بعضی از شرکت‌های کوچک مرتبط با MySQL بکند مانند Innobase که فراهم‌کننده یک موتور ذخیره‌سازی نوین تراکنشی با نام InnoDB بود. در سال 2008 شرکت سان مایکروسیستمز، MySQL را به قیمت 1 میلیارد دلار خرید. در ابتدای سال 2010 اوراکل شرکت سان را با تمام متعلقاتش (جاوا، MySQL و سرورهای سان) را به قیمت 5.6 میلیارد دلار خریداری کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: معرفی MySQL/MariaDB و اصطلاحات پایگاه داده
فصل 2: قبل از نصب
فصل 3: نصب MySQL/MariaDB
فصل 4: مدیریت MySQL/MariaDB
فصل 5: نحو PHP (PHP Synax)
فصل 6: اتصال (MySQL/MariaDB Connection)
فصل 7: ایجاد پایگاه داده
فصل 8: حذف پایگاه داده
فصل 9: انتخاب پایگاه داده
فصل 10: انواع داده
فصل 11: ایجاد جداول
فصل 12: حذف جداول
فصل 13: درج درون جداول
فصل 14: پرس‌وجوی SELECT
فصل 15: عبارت WHERE
فصل 16: پرس‌وجوی UPDATE
فصل 17: پرس‌وجوی DELETE
فصل 18: عبارت LIKE
فصل 19: مرتب‌سازی نتایج
فصل 20: استفاده از JOIN
فصل 21: مقادیر NULL
فصل 22: REGEXPها
فصل 23: تراکنش‌ها (TRANSACTIONها)
فصل 24: دستور ALTER
فصل 25: شاخص‌ها (INDEXها)
فصل 26: جداول موقت
فصل 27: جداول CLONE
فصل 28: اطلاعات پایگاه داده
فصل 29: استفاده از دنباله‌ها
فصل 30: مدیریت تکرارها
فصل 31: SQL INJECTION
فصل 32: EXPORT کردن پایگاه داده
فصل 33: IMPORT کردن پایگاه داده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوئری نویسی، کدنویسی و برنامه نویسی در MySQL/MariaDB
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-622-218-114-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۴۰۰۰ ۷۵,۶۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کوئری نویسی، کدنویسی و برنامه نویسی در MySQL/MariaDB

برای دریافت کتاب کوئری نویسی، کدنویسی و برنامه نویسی در MySQL/MariaDB و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.