معرفی و دانلود کتاب انجمن منتظران رهبر: مجموعه داستان عربی

عکس جلد کتاب انجمن منتظران رهبر: مجموعه داستان عربی
قیمت:
۳۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انجمن منتظران رهبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انجمن منتظران رهبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انجمن منتظران رهبر: مجموعه داستان عربی

کتاب انجمن منتظران رهبر به‌قلم علاء الاسوانی، نویسنده‌ی توانا و مشهور مصری است. الاسوانی در این مجموعه که 16 داستان کوتاه را در برمی‌گیرد، دریچه‌ای فوق‌العاده رو به داستان‌های مدرن عرب گشوده. این داستان‌ها همگی حول شخصیت‌هایی می‌گردند که در مصر امروزی زندگی می‌کنند و یک موضوع خاص در زندگی آن‌ها مانند سوگ، بیماری، عدم موفقیت در کار، بارداری ناخواسته و ... برایشان درگیری ذهنی ایجاد کرده است.

درباره‌ی کتاب انجمن منتظران رهبر

کتاب انجمن منتظران رهبر (Friendly Fire) یک مجموعه داستان کوتاه از نویسنده‌ی شهیر و پرفروش مصری، علاء الاسوانی (Alaa Al Aswany) است که طرفداران ادبیات داستانی پیش از این او را با کتاب پرفروش «ساختمان یعقوبیان» می‌شناختند. در آن رمان، الاسوانی جامعه‌ی مدرن مصر را کالبدشکافی می‌کند و با مهارت‌های نویسندگی خود، ریاکاری، خشونت و سوءاستفاده از قدرت را که مشخصه‌ی جهانیِ بحران اخلاقی است، به نمایش می‌گذارد. در کتاب پیش رو اما، الاسوانی تمرکز خود را از بوم گسترده‌ی تاریخی برداشته و بخیه‌های دردناکی را به‌تصویر می‌کشد که یک فرد، یک خانواده، یک کلاس درس مدرسه یا رابطه‌ای بیمارگونه میان یک مرد و زن را در کنار هم حفظ کرده است. به همین دلیل است که منتقدان، کتاب پیش رو را مجموعه‌ای از تأملات خیلی ظریف در مورد جامعه‌ و ماهیت زندگی در مصر مدرن و امروزی می‌دانند.

معرفی و دانلود کتاب انجمن منتظران رهبر

کتاب انجمن منتظران رهبر مجموعه‌ی 16 داستان کوتاه است. هرکدام از این داستان‌ها حول شخصیتی رقم می‌خورد که در مصر مدرن امروزی زندگی می‌کند و با مشکلاتی درگیر است که الاسوانی با زبانی ساده و گیرا به توصیفشان پرداخته. توصیفاتی که خواننده را در عین لذت بردن از خط داستانی، به فکر فرو برده و سؤالاتی را در ذهنش ایجاد می‌کند. آیا یک مرد می‌تواند آنقدر از جامعه فاصله بگیرد و با آدم‌ها بیگانه باشد که میکروب‌های چرخان زیر میکروسکوپ را بهتر از آ‌ها بشناسد؟ یا چقدر امکان دارد دینداری بدبینانه بر نجابت انسانی پیروز شود؟ و در کنار چنین پرسش‌هایی، الاسوانی شخصیت‌هایی را خلق کرده که شاید در نوع خود بی‌بدیل باشند و کمتر کسی پس از ملاقات با آن‌ها در زندگی واقعی، بتواند فراموششان کند؛ مانند یک رقاص کاباره‌ی سالخورده که چیزی برای تقدیم کردن به پسر معشوق سابقش دارد؛ یا یک پسر فلج که پس از فاجعه، به گنجینه‌ای ارزشمند در ذهن خود دست پیدا کرده است. می‌توان ادعا کرد در این مجموعه داستان‌ شخصیت‌های زنده و پرشوری را در قاهره‌ی امروزی خواهید یافت که برای شنیده و خوانده شدن داستانشان فریاد می‌کشند.

الاسوانی به ادعای خود نویسنده‌ای نیست که پیچیده و مفهومی بنویسد. او داستان‌ها و رمان‌هایش را با ساده‌ترین زبان ممکن به رشته‌ی تحریر درمی‌آورد. نویسنده‌ای غیرمتعارف که شاید تحقیرها و توصیف کمبودها را در طنز پنهان می‌کند. قلم روان و بی‌تکلف اسوانی آثار او را متمایز کرده اما این سادگی باعث نشده که او به معانی عمیق نپردازد. نقطه‌ی عطف آثارش اینجاست که در عین ساده‌نویسی به مفاهیم ژرفی اشاره می‌کند و خواننده را به فکر فرو می‌برد. در مجموعه داستان انجمن منتظران رهبر نیز، بینش‌هایی در مورد زندگی اجتماعی امروزی در کشور مصر ارائه شده است که شاید کمتر نویسنده‌ای تا این حد واضح به آن‌ها پرداخته باشد. داستان‌ها همگی کوتاه و روان هستند و خواندنشان طول نمی‌کشد، بنابراین خواننده همانطور که در ابتدای داستان است و با آن درگیر شده، خیلی سریع به انتها می‌رسد و شاید از تمایل خود به ادامه دادن بی‌وقفه در خواندن نیز متعجب شود.

برخی از عناوین داستان‌های کتاب انجمن منتظران رهبر شامل موارد روبه‌رو است: «پادو»، «انا اغشیناهم»، «حکم اداری»، «لحظه‌ی شکسته شدن»، «لاتینی و یونانی»، «مانتوی قدیمی ‌و روسری» و «عزت امین اسکندر». محمد پاک‌نیت این مجموعه داستان را به فارسی برگردانده و انتشارات افکار آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب انجمن منتظران رهبر

  • علاء الاسوانی نویسنده‌ای جهانی است که دغدغه‌های مصری را به دغدغه‌های انسانی و جهانی تبدیل می‌کند و دنیای همیشه خارق‌العاده، گاهی غم‌انگیز و گیج‌کننده‌ای که خلق می‌کند، ذهن خواننده را به زیبایی روشن می‌کند. (تایمز)
  • علاء الاسوانی یکی از بهترین نویسندگان امروز خاورمیانه است، وارثی به‌حق برای نقیب محفوظ، اما جادوی خودش را نیز دارد. (گاردین)
  • یک داستان‌نویس فوق‌العاده و یک ناظر زیرک برای حماقت‌ها و ضعف‌های انسانی. (Spectator)

کتاب انجمن منتظران رهبر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه مدرن با موضوعات روز دنیا علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی کتاب پیش رو را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب انجمن منتظران رهبر: مجموعه داستان عربی می‌خوانیم

به علت ناشناخته‌ای، هوش، در تصور مردم با برق چشمان در ارتباط است و هر کس می‌خواهد ثابت کند که بینش و بصیرت دارد، در چهره‌ی دیگران خیره می‌شود و نگاهش را به چشمانشان می‌دوزد تا خود آن‌ها شاهد باشند که چشم‌هایش از شدت فراست چه برقی می‌زند و می‌درخشد‌... چشم‌های هشام برق که نمی‌زد هیچ، خیلی هم ریز بود‌. تازه پوست سبزه و چهره‌ی معمولی، بدن لاغرمردنی و تمایل ذاتی‌اش به خجالت و گوشه‌گیری، همه‌ی این‌ها باعث شده بود یکی از هزاران انسان شبیه به هم باشد که کوچه و خیابان را پر کرده‌اند. اما به محض اینکه سر صحبت را با او باز می‌کردی، شگفت‌زده می‌شدی‌. چون خیلی سریع حرفت را می‌فهمید و هنوز حرفت تمام نشده درباره‌ی آن نظر می‌داد‌. بعد ساکت می‌شد و لبخندی با آرامش می‌زد. انگار از اینکه پیش‌دستی کرده است، عذر می‌خواهد‌. و می‌گویند - راست و دروغش به عهده‌ی راوی - هشام در بچگی خیلی زود زبان باز کرد‌. قبل از اینکه سه سالش تمام شود، می‌توانست نوار ضبط‌صوت بزرگ «گروندیک» را بپیچد، حلقه‌ی دستگاه را محکم کند، نوار را در مسیرش قرار دهد و سپس دکمه را فشار دهد تا موسیقی پخش شود‌. چون در دبیرستان با هم در یک مدرسه بودیم، با چشمان خودم می‌دیدم که یک سر و گردن از همه بالاتر است‌. هشام از آن دسته ‌دانش‌آموزانی نبود که ده‌ها ساعت پای درس خواندن بنشیند‌.

با یک بار گوش دادن، درس را می‌فهمید و فقط یک بار آن را مرور می‌کرد‌. شاید تمرینی هم حل می‌کرد تا بدون زحمت به بالاترین حد برسد. در کلاس ریاضی‌ خیلی وقت‌ها پیش می‌آمد که با صدای آرامش برای ما توضیح می‌داد که چگونه به جواب مسأله‌ای رسیده است که ما برای حل کردنش مثل خر در گل گیر کرده بودیم‌.

وقتی توضیحش تمام می‌شد، معلم از او تشکر می‌کرد و ما با حسادت و تعجب نگاهش می‌کردیم‌. نمی‌توانست نگاه‌هایی را که به خود جلب شده است، تحمل کند‌. خودش را می‌زد به آن راه که مثلاً دنبال خودکار می‌گردد یا برمی‌گشت و با ‌دانش‌آموز پشت سرش سر صحبت را باز می‌کرد‌...

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
پادو
انا اغشیناهم
حکم اداری
لحظه‌ی شکسته شدن
لاتینی و یونانی
مانتوی قدیمی ‌و روسری
عزت امین اسکندر
خواهر عزیزم مکارم
غم‌های حاج احمد
انجمن منتظران رهبر
نگاهی به صورت ناجی
چرا آقا؟؟؟
زنگ ورزش
سگ‌های باکسر‌، در همه رنگ
آتش خودی
مادام «زتامندس»، آخرین تصویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انجمن منتظران رهبر: مجموعه داستان عربی
نویسنده
مترجممحمد پاک نیت
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات138
زبانفارسی
شابک978-622-637498-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انجمن منتظران رهبر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب انجمن منتظران رهبر

برای دریافت کتاب انجمن منتظران رهبر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.