معرفی و دانلود کتاب صوتی آنتوان چخوف (شش داستان و نقد آن)

عکس جلد کتاب صوتی آنتوان چخوف (شش داستان و نقد آن)
قیمت:
34000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آنتوان چخوف (شش داستان و نقد آن) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آنتوان چخوف (شش داستان و نقد آن) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آنتوان چخوف (شش داستان و نقد آن)

کتاب صوتی آنتوان چخوف (شش داستان و نقد آن) نوشته‌ی رالف متلاو، مجموعه‌ای از چند داستان کوتاه از این نویسنده بزرگ روسی است که مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته‌اند.

کتاب آنتوان چخوف (شش داستان و نقد آن) (Anton Chekhov's Short Stories) داستان‌های کوتاهی با نام‌های وانکا، خواب‌آلود، دانشجو، گریشا، اندوه و اسقف دارد که نقد و تحلیل شده‌اند.

وانکا داستان کودکی به همین نام را روایت می‌کند که به منظور نجات یافتن از وضعیت سخت و مشقت‌بارش و برگشت به روستای پدری خود، در شب کریسمس یک نامه برای پدربزرگش می‌نویسد و از او کمک می‌خواهد.

خواب‌آلود قصه دختری را به تصویر می‌کشد که از اوضاع فیزیکی و ذهنی مناسبی برخوردار نیست و مرتکب قتل یک کودک می‌شود. درون‌مایه این داستان به رمان جنایات و مکافات داستایوسکی شباهت دارد.

در داستان دانشجو چخوف به کمک تداعی ساختاری، میان افراد تاریخی و رویدادها از یک سو و اتفاقات و شخصیت‌های داستانی از سوی دیگر رابطه‌ای ایجاد می‌کند.

در داستان گریشا، جهان پیرامون و شناخت آن از دریچه چشم و ذهن یک کودک خردسال روایت می‌شود. ساختار این داستان و فن استفاده شده در آن به شکلی است که مخاطب هم‌گام با کودک در شناخت و نام‌گذاری اشیاء و پدیده‌ها می‌کوشد. یکی از ویژگی‌های این اثر، طعنه ساختاری است که در نقد این داستان به شواهد آن اشاره می‌شود.

بلندترین داستان کوتاه این کتاب صوتی با نام اسقف، با وجود سبک رئالیستی‌اش، عمقی تأثیرگذار و گنگ دارد. فضاسازی و طراحی ساختاری این اثر بسیار هنرمندانه انجام شده است.

رالف متلاو (Ralph E. Matlaw) با نقد و بررسی داستان‌های کوتاه چخوف به شما کمک می‌کند تا از شخصیت‌ها و رویدادهای رخ داده در این داستان‌ها درک و شناخت بهتری پیدا کنید.

با آنتوان چخوف بیشتر آشنا شویم:

آنتون پاولوویچ چخوف، داستان‌نویس، پزشک، طنزنویس و نمایشنامه‌نویس بزرگ روس در 29 ژانویه سال 1860 در تاگانروگ متولد شد. آنتوان در سال‌های آخر دبیرستان در تاگانروگ به تماشای تئاتر و نمایش‌های گوناگون می‌رفت و نخستین نمایشنامه خود را با نام بی‌پدری و سپس کمدی آواز مرغ بی‌دلیل نبود را در این دوران نوشت. او در این سال‌ها موفق شد مجله‌ای دست‌نویس و غیررسمی با نام الکن منتشر کند.

چخوف در اواسط سال 1880 وارد دانشگاه مسکو شد و در رشته پزشکی به تحصیل پرداخت. در همین سال اولین نوشته از او به چاپ رسید و به همین علت از این سال به عنوان مبدأ تاریخی شروع نویسندگی چخوف یاد می‌کنند. وی در سال‌های 1880 تا 1884 هم‌زمان با آموختن پزشکی با نام‌های مستعاری مانند آنتوشا چخونته، برادر برادرم، اولیس، آدم کبد گندیده و... در نشریات فکاهی داستان و طنز منتشر می‌کرد. اولین مجموعه داستانش با نام قصه‌های ملپامن در سال 1884 چاپ شد.

آنتوان چخوف در 15 ژوئیه 1904 بر اثر بیماری سل و خون‌ریزی مغزی از دنیا رفت. از دیگر آثار او می‌توان به مرغ دریایی، دایی وانیا، ایوانف، باغ آلبالو، آواز قو، خواستگاری، عروسی، در جاده بزرگ، از دفترچه خاطرات یک دوشیزه، بوقلمون‌صفت، نشان شیر و خورشید و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی آنتوان چخوف (شش داستان و نقد آن) می‌شنویم:

گریشا پسرک چاق و چله‌ی دو سال و هشت ماهه به همراه پرستارش در بلوار قدم می‌زد. پالتویی بلند و دو لایه، کلاهی بزرگ با دگمه پارچه‌ای و شال‌گردن به تن داشت و گالشی با آستر پشمی به پایش بود. احساس گرما و خفقان می‌کرد و علاوه بر آن خورشید سوزان ماه آوریل مستقیماً به صورتش می‌تابید و چشم و پلک‌هایش را می‌آزرد.

هر جزء ظاهر کوچک و ناجورش با گام‌هایی لرزان و متزلزل از حیرتی بی‌پایان حکایت داشت. تا آن روز تنها دنیای شناخته‌شده گریشا محدوده‌ای چهارضلعی بود که در یک گوشه‌اش تخت بچه بود و در گوشه دیگر صندوقچه پرستار. در سومین گوشه یک صندلی بود و در گوشه چهارم یک چراغ کوچک. اگر چشمتان به زیر تخت می‌افتاد عروسکی با یک دست و یک طبل می‌دیدید. در پشت صندوقچه پرستار اشیای گوناگون بسیاری وجود داشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
14 دقیقه
وانکا
8 دقیقه
نقدی بر وانکا
20 دقیقه
خواب‌آلود
11 دقیقه
نقدی بر خواب‌آلود
13 دقیقه
دانشجو
13 دقیقه
نقدی بر دانشجو
12 دقیقه
گریشا
10 دقیقه
نقدی بر گریشا
19 دقیقه
اندوه
11 دقیقه
نقدی بر اندوه
22 دقیقه
اسقف - قسمت اول
28 دقیقه
اسقف - قسمت دوم
29 دقیقه
نقدی بر اسقف

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آنتوان چخوف (شش داستان و نقد آن)
نویسنده
مترجمبهروز حاجی محمدی
راویمیرطاهر مظلومی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه صوتی
34000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آنتوان چخوف (شش داستان و نقد آن)

زینب زمانی
۱۴۰۰/۱۱/۱۷
برای آشنایی با سبک نوشتاری چخوف عالی بود.
Kouroshh Zzandi
۱۳۹۹/۷/۱۲
صدای گوینده رو دوست داشتم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آنتوان چخوف (شش داستان و نقد آن)

برای دریافت کتاب صوتی آنتوان چخوف (شش داستان و نقد آن) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.