معرفی و دانلود کتاب انحصارگرایی و غول‌های فناوری: بینش‌هایی از مجله کسب و کار هاروارد

برای دانلود قانونی کتاب انحصارگرایی و غول‌های فناوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انحصارگرایی و غول‌های فناوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انحصارگرایی و غول‌های فناوری: بینش‌هایی از مجله کسب و کار هاروارد

کتاب انحصارگرایی و غول‌های فناوری به شما می‌گوید تا در برابر شرکت‌های بزرگ انحصارطلب دیگر چه واکنشی داشته باشید و با استفاده از چه ابزارهایی کسب‌وکار خودتان را به موفقیت برسانید تا زیر سلطه‌ی سازمان‌های دیگر نروید.

درباره‌ی کتاب انحصارگرایی و غول‌های فناوری:

کتاب پیش رو شما را به سوی چشم‌اندازهای تازه‌ای از کسب‌وکار جدیدتان هدایت خواهد کرد. فصل اول نتایج کسب‌وکاری و اخلاقی این مسئله که تعداد اندکی از سازمان‌ها سهم نامناسبی از ارزش را در دست دارند و آینده اقتصادی شما را تعیین می‌کنند، مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این فصل، درباره اینکه با طراحی خودروهای هوشمند و متصلی که با نرم‌افزارهای غول‌های فناوری حرکت می‌کنند، آینده صنعت ماشین‌سازی چطور دیده می‌شود، یک مطالعه موردی ارائه می‌دهد. در پایان، درباره میزان ضعیف شدن رقابت‌ها در پی ادغام در صنایع گوناگون سخن گفته می‌شود.

سیاست‌های رگولاتوری قرن حاضر، قادر به کنترل این میزان ابرقدرت دیجیتال کنونی نیست. فصل دوم آینده سیاست‌های ضدانحصاری را پیش‌بینی می‌کند و نتایج اسف‌بار بالقوه انحصار داده‌های فردی را مورد بررسی قرار می‌دهد. سپس دلایلی مبتنی بر تقویت ابزارهای سنتی برای اجرای اعمال ضدانحصاری، تجزیه‌وتحلیل فنون غیرعادی جدید و ایده‌هایی درباره اینکه چرا دخالت‌های دولت قادر نیست پیامدهای دلخواه را کسب کند، خواهید خواند.

فصل سوم مهم‌ترین بخش کتاب انحصارگرایی و غول‌های فناوری (Monopolies and tech giants) است؛ هم‌اکنون کسب‌وکار شما برای تداوم خود در کنار غول‌ها باید چه کاری انجام دهد؟ آن‌ها قانون‌های استراتژی را دگرگون کرده‌اند و گزینه‌های مقابل شما ساده نیست. پاسخ برخی از سازمان‌ها این است که باید بزرگ‌تر، وسیع‌تر، سریع‌تر و هرچه بیشتر شبیه انحصارگران فناوری شد. دیگر سازمان‌ها به ‌قصد، کوچک و متمرکز باقی می‌مانند و تمرکز خودشان را بر روی تعدادی از توانایی‌ها، برندها و خدمات ویژه قرار می‌دهند. تعداد زیادی از آنان باید برگزینند که در اکوسیستم ابرقدرت‌ها همکاری کنند یا اکوسیستم خود را به وجود آورند. سازمان شما جدا از اینکه دارای چه قدرتی است، باید راهکارهای تازه‌ای را برای نوآوری و بازآفرینی خود با هدف همگام‌سازی با مگاشرکت‌های در حال توسعه بیابد.

زمان آماده‌ کردن سازمان خود برای رویارویی با این چالش، به سوالاتی چون: غول‌های فناوری چه تأثیری بر شرکت شما می‌گذارند، آیا آن‌ها تا به حال شرکت شما را دچار تغییر کرده‌اند، نقش غول‌ها در شرکت شما طراحی یک شبکه است یا ارائه‌دهنده یک پلتفرم؟ و پرسش‌هایی از این دست توجه کنید.

اگر شما و شرکت‌تان برای این سوالات راهکاری پیدا نکرده‌اید، با مطالب این کتاب که برای پیشرفت شما لازم است، همراه شوید. پیشرفت در یک فضای کاری که تحت حمایت تعداد کمی از سازمان‌های بزرگ است، به پشتکار، شجاعت و ابتکار فراوانی نیازمند است. نسخه آینده سازمان‌تان، نسخه‌ای است که از شما در مقابل غول‌های فناوری مراقبت می‌کند و رشد (یا شاید حتی به چالش‌کشیدن آن‌ها با پلتفرم‌های خودشان) ممکن است شبیه به آن چیزی که اکنون مشاهده می‌کنیم، نباشد. از این رو همین حالا آن آینده را بسازید.

کتاب انحصارگرایی و غول‌های فناوری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مدیر شرکت یا صاحب کسب‌وکار اینترنتی هستید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب انحصارگرایی و غول‌های فناوری می‌خوانیم:

با وجود تصویر کلی که از کاهش رقابت و اثرات سوء آن داریم، تعیین اینکه چطور یا به چه میزان مصرف‌کنندگان در یک صنعت خاص از تجمیع و تمرکز آسیب می‌بینند، کار دشواری است. آیا شرکت‌هایی که رشد می‌کنند، قهرمان هستند یا ضدقهرمان؟

اقدام فیس‌بوک در تملک شرکت «تی‌بی‌اچ» (اپلیکیشنی که نزد نوجوانان بسیار محبوب است و به آن‌ها اجازه می‌دهد به‌طور ناشناس به پرسش‌هایی درباره دوستان‌شان پاسخ دهند) در سال 2017 را در نظر بگیرید. هنگامی که فیس‌بوک این شرکت را خریداری کرد، صرفاً دو ماه از تولد اپلیکیشن آن می‌گذشت، اما در همین مدت کم بیش از پنج میلیون کاربر را جذب و بیش از یک میلیارد پیام توسط کاربران در آن ارسال شده بود. تی‌بی‌اچ تنها یکی از استارت‌آپ‌هایی است که فیس‌بوک از سال 2010 اقدام به خرید آن کرده و بیش از 50 شرکت و استارت‌آپ دیگر نیز در این فهرست قرار دارند.

از منظر قهرمان، چشم‌انداز ملحق‌شدن به فیس‌بوک (یا گوگل یا اپل) مزیت‌های اقتصادی بسیاری به همراه دارد. وعده پرداختی سخاوتمندانه، مشوقی بزرگ برای کارآفرینان نوآور است. در مقیاسی وسیع‌تر، ظرفیت پلتفرم فیس‌بوک برای گسترش نوآوری در کل اقتصاد بدان معناست که منافع ناشی از پیشرفت‌های فناوری، سریع‌تر و گسترده‌تر از آنچه در دست یک استارت‌آپ است، گسترش می‌یابد، اما از منظر ضدقهرمان، تملک بی‌پایان استارت‌آپ‌های جوان آینده‌دار توسط فیس‌بوک، عملاً امکان تبدیل‌شدن آن‌ها به رقبای بالقوه را از بین می‌برد. ما هرگز نمی‌توانیم بفهمیم اگر فیس‌بوک، تی‌بی‌اچ یا هالی‌لبز، اوربیترا، اینستاگرام، واتس‌اپ یا اوکولاس وی‌آر را تملک نمی‌کرد، آن‌ها چه سرنوشتی پیدا می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب

[یادداشت ناشر]
مقدمه
چگونه می‌توان با غول‌های سلطه بر جهان رقابت کرد؟
1. مدیریت اقتصاد کانونی
2. آیا عدم رقابت اقتصاد آمریکا را فلج می‌کند؟
3. چرا نباید به تعدادی از شرکت‌های فناوری اجازه دهیم بر داده‌های ما انحصار داشته باشند
4. اقدامات ضدانحصاری ایالات ‌متحده در آینده باید چگونه باشد؟
5. فیس‌بوک را تجزیه نکنید، قوانین سخت‌گیرانه‌تری وضع کنید
6. چرا تنظیم مقررات بیشتر برای شرکت‌های فناوری ایالات ‌متحده نتیجه عکس می‌دهد
7. معامله آمازون و هول‌فودز برنامه‌های سایر خرده‌فروشان را از رده خارج کرد
8. کدام برندهای مشتری‌محور بزرگ می‌توانند در یک اقتصاد دیجیتال رقابت کنند؟
9. طراحی یک استراتژی در عصر غول‌ها
10. چه کسی در میدان اینترنت صنعتی برنده خواهد بود؟
11. فروشگاه‌های خواربارفروشی کوچک در برابر آمازون چه‌کار کنند؟ 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انحصارگرایی و غول‌های فناوری: بینش‌هایی از مجله کسب و کار هاروارد
نویسنده، ، ، ، ،
مترجممیلاد راستی
ناشر چاپیانتشارات راه پرداخت
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-622-9736-90-6
موضوع کتابکتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب انحصارگرایی و غول‌های فناوری

برای دریافت کتاب انحصارگرایی و غول‌های فناوری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.