معرفی و دانلود کتاب اندیشه مهدوی - مرزبانی مهدوی 2

عکس جلد کتاب اندیشه مهدوی - مرزبانی مهدوی 2
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اندیشه مهدوی - مرزبانی مهدوی 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اندیشه مهدوی - مرزبانی مهدوی 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اندیشه مهدوی - مرزبانی مهدوی 2

کتاب اندیشه مهدوی - مرزبانی مهدوی 2 نوشته عبدالحسین فخاری، جلد دوم از مجموعه یادداشت‌های مرزبانى مهدوى، دربردارنده 120 عنوان از مبحث‌های روز در مباحث فرهنگى، اجتماعى، اعتقادى و تشرفات است، تا نمایش دهد هنگامی که اعتقاد مهدوى در جان منتظران بنشیند، نمودش در تفکر آنان نسبت به موضوعات گوناگون چطور خواهد بود.

نشان زرین و زیبای مرزبانی، آن زمان بر بازو یا سرشانه مرزبانان مهدوی جا باز می‌کند که اندیشه و ذکر و سلوک و حرکات و سکنات آن‌ها رنگ و بوی مهدوی به خود گرفته باشد؛ خدمت به آستان مقدس آقای آفرینش که افتخار اولیای الهی است، هدف مرزبانان است و آن‌ها به دست نمی‌آیند مگر آنکه لحظه‌ها و جلوه‌های زندگی، بینش‌ها و تفکرات، گفتمان‌ها و تحلیل‌ها، از رایحه عطر و یاد امام مهربانی معطر شده باشد.

عبدالحسین فخاری در این مقامه‌ها، خود را جای کلیه مشتاقان آستان مهدوى که افتخارشان خدمتگزارى آن آستان نورانى است گزارده و تفکرات آنان را در موضوعات مختلف زندگى، بازگو کرده است. ممکن است در این برداشت‌ها، اشتباهى هم اتفاق افتاده باشد اما می‌توان آن را به مثابه طرح دیدگاه یکی از منظران و علاقه‌مندان آستان آن امام همام تصور کرد که باور مهدویت به تفکرات او رنگ داده است که البته خالى از کم و کاستى نبوده و نیست.

مهم آن است که پرچم مرزبانى مهدوى در صحنه تفکر و عمل منتظران حضرت صاحب‌الزمان (عج)، همواره برفراز باشد و در راه خدمتگزارى آستانش، لحظه‌اى درنگ نکنند و در این راه چشم به عنایات و کرامات خود آن عزیز داشته و به او متوسل و متمسک باشند.

همه ما ضمن آنکه چشم به روزگاران ظهور پیروز مهدوى داریم ولی بر این اعتقادیم که امام در قلب تک تک ما جاى دارد و اگر چه جسما ظاهر نباشد اما بى‌حضورش لحظه‌اى دنیا پا بر جا نیست و همه فیوضات به دست مبارک او سارى و جارى است و بدون امامتش، دین بر پای نیست و لذا باید در مسیر او و هدف‌هایش سعی کنیم و از جوش و خروش باز نمانیم و او را کمک کنیم و پیامش را به گوش جهانیان برسانیم تا زمینه ظهورش فراهم آید.

دکتر عبدالحسین فخاری محقق، نویسنده، فعال و ایده‌پرداز فرهنگی هنری، موسس نهادهای اقتصادی بین‌المللی مانند برند جهانی حلال در ایران در قالب سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC)، دبیرکل کنونی «موسسه بین‌المللی حلال جهانی» و مدیر مسئول پایگاه خبری حلال جهانی و فصلنامه «حلال نشان برین» و اولین مدیر مرکز تحقیقات و اطلاعات اتاق اسلامی و عضو هیأت مدیره (ایکریک icric)، سرپرست چند رسانه و پایگاه خبری و نشریه و پدیدآور نوشته‌های مختلف تألیفی و صدها مقاله در زمینه ادبیات، اقتصاد، معارف اسلامی و مهدویت است.

در بخشی از کتاب اندیشه مهدوی - مرزبانی مهدوی 2 می‌خوانید:

انتخاب رفیق راه و مونس زندگی و همراه صمیمى و همدم تو در تنهایی‌ها و غمخوار رنج‌ها و مصیبت‌ها در نشیب‌وفرازها و حامی و پشتیبان و مشاور در همه امور به‌ ویژه تصمیم‌های دشوار و یاور شایسته در تربیت فرزندان و... کار ساده‌اى نیست. اگر بیناترین و هوشمند‌ترین هم باشى و همه جنبه‌ها را در نظر بگیرى معلوم نیست بتوانی فردى با همه این شایستگى‌ها را برگزینى تا ازدواج موفقی را رقم زنى! اینجاست که مثل همه امور زندگیت باید علاوه بر طی مقدمات عرفى، دست به دامان خالق خویش زنى، و از او بخواهی از بهترین‌ها نصیبت کند و بهترین پیوند را فراهم آورد تا در کنار او آرامش یابی و به تعالی رسی.

ازدواج، سنت زیباى نبوى است. اگر پیامبر خدا عیسی مسیح (ع)، به هر علتی ازدواج نکرد و رهبران مسیحی به غلط ازدواج را کنار نهاده‌اند، پیروان پیامبر اکرم (ص) به پیروی از سنت قطعی او، ازدواج را انجام می‌دهند و این پیوند به تعبیر خود آن حضرت، تکمیل کردن نیمی از دین است. با همسر همراه، توفیقات معنوی شما دوچندان یا بیشتر خواهد شد؛ برکات خانه شما افزون می‌شود؛ در کنار همدیگر به آرامش می‌رسید و خانه‌ای بنا می‌کنید که آثارش می‌تواند جاودانه شود؛ نسل شما باقی می‌ماند و باقیات صالحات شما می‌شود و شما در آن‌ها تداوم می‌یابید.

سیره آل‌الله در ازدواج، آینه یک ازدواج موفق است. پیوند امیرمؤمنان و فاطمه زهرا (س)، بهترین الگوی مؤمنان در پیوند زناشویی است. اقتدا به آنان در همدلی و پشتیبانى از یکدیگر، تقسیم وظایف، تربیت فرزندان، عبادات، سلوک با همسایگان، همراهی در نشیب‌وفرازها و سختی‌ها، تعلیم و تعلم، هدایت، قناعت، صبر و ایثار و خلاصه در همه زندگى، راهگشای سعادت و خوشبختی زوجین در حیات دنیوى و اخروی است. دردمندانه باید اعتراف کرد که همه گرفتاری‌های امروز ما در ازدواج‌های ناموفق یا مشکل‌دار یا منجر به طلاق، دورى از این الگوهاست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول
1. حوزه
2. دانشگاه
3. جایزه
4. راندمان
5. منابع انسانى
6. مرزبانان
7. هَوىٰ و هُدىٰ
8. چراغ خاموش
9. دهکدهٔ جهانى
10. لغزش
11. مراد و مرید
12. تبعیض
13. کارِ گروهى
14. از چاله به چاه
15. جوینده
16. دام
17. فال
18. حقیقت
19. حیران
20. سایه روشن
21. وحدت
22. پایداری
23. وطن
24. گذشته‌ها
25. اقلیت و اکثریت
26. بیدارى
27. تلاش
28. برند
29. گریخته
30. بال‌گستر
فصل دوم
1. بازار
2. مسکن
3. مردم‌یارى
4. مشاهده
5. کدام راه؟
6. از امام بپرس!
7. هم‌سفر امام
8. هدایت بزرگان
9. ایران
10. نوای قرآن
11. زندان
12. درسی از صدوق
13. تشرّف عراقی
فصل سوم
1. لباس
2. یقین
3. استراتژى
4. حقوق
5. رزق
6. شیعهٔ ما
7. پرچم
8. اخلاق
9. زمان
10. شریک
11. روز
12. قضاوت
13. دوستى
14. معاش
15. دموکراسى
16. پیروزان
17. سیر و سلوک
18. شهادت
19. مشق محبت
20. سلام
21. نذر
22. بازى
23. ازدواج
24. حوادث
25. تمسّک
26. قنوت
27. اندیشهٔ مهدوى
28. ز که نالیم؟
29. چرا فردا؟
30. شکیبایی
31. زیرک
32. نام نیکو
33. ثبات
34. کسالت
35. سال میلادى
36. نامه
37. روح خدا
38. وعده
39. گرد و غبار
40. یلدا
41. گل‌ها
42. مثل ماهی
43. دوستی
44. هیاهو
45. لبخند
46. مهربانان
47. فرصت
48. غریب
49. اجتماع عظیم
50. قرض
51. امنیت
52. هوای پاک
53. تکرار
فصل چهارم
1. بازگشت
2. خدا
3. کافر
4. نیت
5. مادر
6. شناخت
7. قبله
8. قرآن
9. تقیه
10. پیشگویی
11. آل یاسین
12. توقیعات
13. سرداب
14. قائم
15. دعا و نیایش
16. بداء و تغییر
17. شانس
18. روز فراق
19. موسى و شبان
20. جبر و اختیار
21. سرنوشت
22. چرخ گردون

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اندیشه مهدوی - مرزبانی مهدوی 2
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات گوی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-600-5637-57-1
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اندیشه مهدوی - مرزبانی مهدوی 2

داریوش شریفی
۱۳۹۹/۲/۹
سلام‌ای کاش همه جوانان مهدوی شویم وآماده ظهور
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب اندیشه مهدوی - مرزبانی مهدوی 2

برای دریافت کتاب اندیشه مهدوی - مرزبانی مهدوی 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.