معرفی و دانلود کتاب انقلاب آمریکا

عکس جلد کتاب انقلاب آمریکا
قیمت:
۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انقلاب آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انقلاب آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انقلاب آمریکا

تاریخ جهان را با قصه‌ها و تصاویر بخوانید. جان گویات نویسنده‌ی کتاب، انقلاب آمریکا، مخاطبان نوجوان و مشتاقان ماجراهای تاریخی را از جزئی‌ترین رویداد‌های سیاسی خاک آمریکا در سده‌ی گذشته، باخبر خواهد کرد. روایت‌های خواندنی این کتاب مهیج، بر حوادث دوران انقلاب آمریکا یعنی درست در سال‌های میانه‌ی قرن شانزدهم میلادی تأکید دارد.

درباره‌‌ی کتاب انقلاب آمریکا

درباره‌ی تاریخ آمریکا چه‌ می‌دانید؟ تا‌به‌حال نام «قانون تمبر» به‌گوشتان خورده؟ آیا از ماجراهای رخ داده بین سال‌های 1765 تا 1783 میلادی در این قاره‌ی پهناور خبر دارید؟ اگر مشتاقید تا دانسته‌های تاریخی خود در این زمینه را بالا ببرید، خوب است با کتاب انقلاب آمریکا (The American Revolution) آشنا شوید! جان گویات (John Guyatt) در این اثر متفاوت و خواندنی، حرف‌های زیادی برای خوانندگان نوجوان خود خواهند داشت. همگی برای روبه‌رو شدن با روایت‌های جذاب این کتاب آماده باشید.

معرفی و دانلود کتاب انقلاب آمریکا

تاریخ تمدن در قاره‌ی بزرگ و اعجاب‌انگیز آمریکا به صد‌ها سال گذشته برمی‌گردد؛ درست زمانی که بومیان این سرزمین، به‌ویژه سرخ‌پوستان سال‌های سال‌ فرمان‌روایی قدرتمند خود را در زمین‌های خوش‌آب‌وهوای آن برپا می‌کردند. اما در ابتدای قرن شانزدهم، کم‌کم زمزمه‌ی حوادث تازه‌ای در این خاک پیچید. ماجرا از کجا آغاز شد؟ با کشف قاره‌ی بزرگ آمریکا توسط کریستف کلمپ، حالا سیلی از جمعیت مشتاق ساکن اروپا روانه‌ی این قاره شدند؛ گروهی در پی کسب ثروت و سرمایه‌ی بیشتر و جمعی دیگر به دنبال آزادی از قوانین سخت مذهبی در اروپا بودند. اما ورود جمعیتی چنین عظیم به قاره‌ی آمریکا قطعاً بدون مشکل و حادثه پیش نمی‌رفت. از طرفی درگیری مهاجرین با بومیان آغاز شده بود و از سمت دیگر دولت بریتانیا همچنان بر مهاجرین آمریکا نفوذ داشت و مثل دیگر مستعمرات خود از آن‌ها خراج می‌گرفت. اما آیا اوضاع همیشه این‌طور باقی مانْد؟

جان گویات در کتاب انقلاب آمریکا، ادامه‌ی ماجرا را برای خوانندگان تعریف خواهد کرد. با خواندن این اثر، در دل روز‌های بزرگی از تاریخ آمریکا قدم خواهیم زد و با تلاش‌ آمریکایی‌ها برای رها شدن از سلطه‌ی بریتانیا، بحبوحه و چالش‌های مختلف برای پیروزی‌ یک انقلاب بزرگ، و در نهایت، آغاز استقلال خاک آمریکا همراه خواهیم شد.

کتاب انقلاب آمریکا گرچه یک کتاب تاریخی‌ست، اما چیزی کم از یک داستان پرحادثه و هیجان‌انگیز ندارد. داستانی که روزی برای مردمان یک سرزمین اتفاق افتاده و اکنون هرساله در تاریخی مشخص توسط همان مردمان جشن گرفته می‌شود. با جان گویات همراه باشید تا از تاریخ انقلاب آمریکا سر در بیاورید. اولین انتشار جهانی این کتاب مربوط به سال 1975 است و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش نشر مازیار و ترجمه‌ی باجلان فرخی به دست شما رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی تاریخ برای نوجوانان

مجموعه‌ی حاضر،‌ سری کتابی به هدف آشنا‌یی با تاریخ، برای نوجوانان است. این مجموعه در هر قسمت مخاطبان خود را به بخشی از اتفاقات تاریخ جهان می‌برد و با خوانندگان خود سفری میان تمدن‌های مختلف، از آمریکای باستان گرفته تا روزگار اسکندر مقدونی و ژاپن باستان را آغاز می‌کند. برخی جلد‌های این مجموعه‌ی منحصر‌به‌فرد نیز به معرفی مشاهیر و شخصیت‌های تاثیرگذار تاریخ اختصاص دارد؛ «ابن سینا»، «ماهاتما گاندی» و یا «داروین» تعدادی از افراد تأثیر‌گذار تاریخ‌اند که در این مجموعه با آن‌ها آشنا خواهیم شد. کتاب‌های تاریخ برای نوجوانان توسط نویسندگان مختلف به‌ نگارش درآمده و با تلاش‌های یکی از ناشران قدیمی و خوش‌نام کشور یعنی «انتشارات مازیار» گردآوری شده و به دست نوجوانان ایران‌زمین رسیده است.

کتاب انقلاب آمریکا برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر یک پیشنهاد خواندنی برای نوجوانان عاشق ماجراهای تاریخی و سرگذشت ملت‌ها، به‌ویژه داستان‌های تاریخی قاره‌ی آمریکاست!

در بخشی از کتاب انقلاب آمریکا می‌خوانیم

آمریکا سرزمینی بود که هر انسان آزادی می‌توانست به آن‌چه دوست دارد روی بیاورد و اگر به سختی تن می‌داد و فرصتی فراهم می‌شد به ثروت نیز می‌توانست دست یابد. برای آمریکاییان آزادی، حقوق انسانی و وظیفه هر انسان بدین صورت درآمد که هر انسانی بتواند به طریقی زندگی خود را اداره نماید. برای میلیون‌ه مهاجر ایتالیایی، ایرلندی، یهودی، آلمانی، لهستانی و سوئدی آمرکا سرزمین آزادی و خوشبختی بود. به گفته‌ی واشینگتن در پایان جنگ‌های اسقلال: «آمریکایی‌ها در رشک‌آورترین موقعیت‌ها قرار دارند، آنان مالکان سرزمین وسیعی از قاره‌ای هستند که با متنوع‌ترین زمین‌ها و آب و هوای جهان و نیز سرزمین فراوانی و آسایش است». دویست سال بعد آمری کای انقلابی به یکی از کشورهای مقتدر جهان تبدیل شد. اما هنوز هم قانون اساسی آن یادآور آمریکای رویایی آغازین است.

[اکنون آمریکا برخلاف آن‌چه آرمان جفرسون به حساب می‌آمد، صنعتی‌ترین کشور جهان است با شهرهایی غول‌آسا، سرکرده‌ی امپریالیسم غارتگر جهان است و در جهت هر چه بیشتر انباشتن ثروت، تنها به غارت بی‌دریغ کشورهای دیگر می‌اندیشد. کارنامه‌ی آمریکا - به‌خصوص در نیمه‌ی دوم قرن حاضر - دلیلی بر این مدعا است: کارنامه‌ی شرم‌آوری که در آن همه چیز حکایت از راه‌زنی متجاوزانه می‌کند؛ از مداخلات نظامی و غارت گسترده‌ی منابع طبیعی در آفریقا گرفته تا تهاجم آشکار به ویت‌نام و خالی کردن بی‌رویه‌ی منابع نفتی خاورمیانه و آمریکای لاتین. از پایان جنگ دوم جهانی، آمریکا در سراسر جهان از طریق توسل به کودتا، بارها و بارها به تحکیم موقعیت مزدوران نظامی خود بر سرنوشت خلق‌های تحت ستم و استثمار شده پرداخته است. امری که از کره‌ی جنوبی تا آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین و پهنه‌ی اقیانوس کبیر، بارها و بارها در این مدت مکرر شده است. کودتای بی‌شرمانه‌ی 28 مرداد، برای ما ایرانیان نمونه‌ی قابل لمس‌تری است: کودتایی که با سرنگون کردن دولت قانونی دکتر مصدق و بازگرداند سلطنت به محمدرضای فراری، 25 سال تمام عامل ترویج فساد و دزدی و رشوه‌خواری، بی‌سوادی و گسترش اعتیاد به مواد مخدر و بی‌خبر نگه داشتن توده‌های مردم از طریق اعمال سانسوردر مطبوعات و رسانه‌های گروهی، و تحمیل میلیاردها دلار هزینه به ملت ما بود، برای آن که ایران به ژاندارم خلیج‌فارس مبدل شود و امکان غارت بی‌دردسر منطقه را از این راه برای خود فراهم کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انقلاب آمریکا
نویسنده
مترجمباجلان فرخی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات31
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انقلاب آمریکا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب انقلاب آمریکا

برای دریافت کتاب انقلاب آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.