معرفی و دانلود کتاب اوج قله با علوم پایه

برای دانلود قانونی کتاب اوج قله با علوم پایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اوج قله با علوم پایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اوج قله با علوم پایه

کتاب اوج قله با علوم پایه نوشته‌ی حنیف کازرونی و توحید فرج اله پور، ابتدا به مطالعه راهبرد حاکم بر سیاست‌های کلان کشور در زمینه حضور دانشمندان علوم مختلف در امور نظامی می‌پردازد و سپس در این راستا نقش علم فیزیک در پیش‌برد اهداف را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مطالعه­ الگوی استفاده فیزیکدانان در ایالات متحده، بررسی دقیق الگوی حاکم بر مدیران صنایع مختلف نظامی از گذشته تا امروز، نحوه ایجاد انگیزه در بین دانشمندان علوم مختلف برای همکاری با نهادهای نظامی، نقش رشته‌­های علمی مختلف از جمله فیزیک در پیشبرد اهداف، حمایت مالی و بسیاری از مسائل مختلف از جمله اهداف اولیه این کتاب است.

یکی از طرح‌های جالب و در عین حال پیچیده‌ تاریخ نظامی و غیرنظامی آمریکا، طرح منهتن است. در ابتدای امر سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا طرح منهتن مورد مناسبی برای الگو برداری روابط بخش دفاعی با نهاد علم است یا خیر. طرح منهتن یک مورد استثنایی در شرایط استثنایی است. عبارت استثنایی چنان‌ که مستحضرید بر مفهومی در حکمرانی دلالت دارد و فیلسوفان سیاسی بزرگی از جمله کارل لویت، اشتراوس و اشمیت درباره آن بحث کرده‌اند.

برخی از فیلسوفان شرایط استثنایی را به همه موقعیت‌ها و زمان‌ها تسری می‌دهند. این مهم به‌سادگی صورت نمی‌پذیرد، بلکه طرحی از رابطه امر عادی و غیر عادی در خود دارد و نشان می­دهد که چگونه امر عادی همواره مسئله­دار است و این امر استثنایی در امر عادی غایب نیست، بلکه در بنیاد و اساس آن حاضر است.

در بخشی از کتاب اوج قله با علوم پایه می‌خوانیم:

علم کوششی برای تطبیق تجربه‌های حسی متنوع و پرهرج‌ و مرج با نوعی نظام فکری یکنواخت است. در این نظام، تجربیات منفرد باید به‌ گونه‌ای با ساختار نظری همبسته شوند که نظم و ترتیب کلی حاصل از آن منحصر به‌ فرد و قانع‌کننده باشد. تجربه‌های حسی موضوعاتی مفروض و معین هستند، اما نظریه‌­ا‌ی که آن‌ها را تفسیر می‌کند، ساخته و پرداخته ذهن انسان‌ها است. نظریه، حاصل فرایند بسیار پرزحمت انطباق است؛ فرضیه‌ای که هیچ‌گاه قطعیت کامل نمی­یابد و همواره در معرض سؤال و تغییر شکل قرار دارد.

راه و روش علمی تشکیل مفاهیم، با روشی که در زندگی روزانه به کار می‌بریم متفاوت است، ولی نه در اساس، بلکه در تعریف بسیار دقیق‌تر مفاهیم و نتیجه‌گیری‌ها و همچنین انتخاب پرزحمت‌تر و منظم‌تر مواد و مصالح آزمایشی و صرفه‌جویی منطقی پردامنه‌­تر. منظور از صرفه‌جویی منطقی کوششی است که برای تحویل مفاهیم و همبستگی‌ها به حداقل مفاهیم و اصول بدیهی اساسی و مستقل به عمل می­آید. آنچه آن را علوم پایه (به‌ ویژه فیزیک) می­‌نامیم، دربرگیرنده گروهی از علوم طبیعی است که مفاهیم خود را بر سنجش و اندازه‌گیری استوار می‌کند و قضایای آن به فرمول‌بندی‌ ریاضی نیز تن می‌دهند. بنابراین، قلمرو علوم پایه را می­توان بخشی از کل معلومات دانست که به زبان ریاضیات قابل بیان است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: علوم پایه
فصل دوم: طرح منهتن
فصل سوم: سفر در زمان
فصل چهارم: طرح ماهواره کوانتومی
فصل پنجم: مدیریت نخبگان نظامی
فصل ششم: تأسیس بنیاد ملی تحقیقات علمی
فصل هفتم: طرح مشابه با منهتن در آلمان (شکست در ساخت بمب اتم)
فصل هشتم: طرح مشابه با منهتن در شوروی سابق (ساخت بمب اتم)
فصل نهم: نقش محوری علوم پایه در امنیت و دفاع کشورها
فصل دهم: ضرورت احیای علوم پایه در کشور
پیوست الف
پیوست ب
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اوج قله با علوم پایه
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات257
زبانفارسی
شابک978-622-248-093-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم نظامی، کتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اوج قله با علوم پایه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اوج قله با علوم پایه

برای دریافت کتاب اوج قله با علوم پایه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.