معرفی و دانلود کتاب اورلیا

عکس جلد کتاب اورلیا
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اورلیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اورلیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اورلیا

کتاب اورلیا اثر ژرار دو نروال، تأثیرگذارترین نویسنده سوررئالیست فرانسوی است. اورلیا را می‌توان به نوعی سفرنامه‌ روحی نروال به شرق دانست، سفرنامه‌ای همراه با ذهن جنون‌آمیز نویسنده. این کتاب در زمان خودش در تقابل با عقل‌گرایی مدرن فرانسه قرار گرفت بود.

کتاب اورلیا (Aurelia & Other Writing) و در مجموع خود نروال تاثیر زیادی بر جنبش‌های سورئالیستی گذاشتند. آندره برتون که از ستایشگران او بود، درباره نروال گفت: «روح سوررئالیسم در نروال حلول کرده بود».

اهمیت ژرار دو نروال (Gerard De Nerval) در ادبیات فرانسه بیشتر به این دلیل است که او اولین کسی بود که اشراق را وارد رمان فرانسه کرد.

شباهت‌های بی‌شمار بین هدایت و نروال (به‌خصوص نزدیکی‌های بنیادین «بوف کور» و «اورلیا»)، جدل‌ها و سوءتفاهم‌های زیادی را میان اهالی ادبیات به‌وجود آورده است و با وجود این که روژه لسکو از اتفاقی بودن این همانندی‌ها خبر داد، هنوز هم بر سر تأثیر و تقلید «بوف کور» از «اورلیا»، آرا و اختلاف‌های بسیاری وجود دارد.

نقل است که می‌گویند روژه لسکو (مترجم فرانسوی «بوف کور») از هدایت پرسید که آیا «اورلیا» را خوانده یا خیر و پاسخ هدایت این بود که اگر آن را زودتر می‌خواندم، «بوف کور» را نمی‌نوشتم.

در بخشی از کتاب اورلیا می‌خوانیم:

شعله‌ها این آخرین آثار عشق و مرگ را که به حساس‌ترین رشته‌های قلبم متصل بودند بلعید. با غم‌ها و پیشمانی‌های دیرهنگامم بیرون رفتم و سعی می‌کردم، با خسته کردن خودم از راه رفتن، افکارم را منحرف کنم و شاید برای شب خواب کمتر آشفته‌ای ببینم. با این فکرم که خواب‌ها دریچه‌ی ارتباط انسان با عالم ارواح است، امیدوار بودم، هنوز امید داشتم! شاید خدا از این فداکاری خوشحال شود. اینجا بود که متوقف شدم؛ خیلی گستاخانه است که وانمود کنم وضعیت ذهنم فقط توسط خاطره‌ی یک عشق به این حال و روز افتاده. بگذار بگویم که به همچین عقیده‌ای رسیدم، شدیدترین پشیمانی در زندگی‌ای که در بیهودگی‌های احمقانه سپری شده، زندگی‌ای که شر معمولا در آن پیروز شده و خطا‌هایی که تا ضربه‌ی بد اقبالی را خوردم متوجه‌شان نبودم. دیگر خودم را لایق آن نمی‌دیدم که به او فکر کنم، کسی که در مرگ عذابش داده بودم و در زندگی اندوهگینش کرده بودم و آنی که تنها به خاطر شفقت شیرین و پاکش، آخرین نگاهی برای بخشایش مدیون بودم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اورلیا
نویسنده
مترجمشعیا موسوی خورشیدی
ناشر چاپیانتشارات مهرگان خرد
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات86
زبانفارسی
شابک978-600-94698-5-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اورلیا

مهران معمارزاده
۱۴۰۲/۳/۱۹
ژرار دو نروال از بزرگان ادبیات فرانسه است که ویژگی او شبگردی و علاقه به ادبیات آلمان هم بود. از طریق گوته، به ایران علاقمند شد و سفری به شرق هم داشت و شهرهایی چون استانبول، قاهره، اسکندریه و بیروت را هم دید. نروال در آسایشگاه‌های روانی هم بستری می‌شد و اورلیا حاصل توهمات و رویاهایش است که به زیبایی آنرا شرح داده است. نقل است که صادق هدایت گفته اگر اورلیا را خوانده بودم، بوف کور را نمی‌نوشتم. در جایی نروال در رویایش به راین می‌رود و به ابدیت روح پی می‌برد. سرانجام در خیابانی از پاریس خود را حلق آویز کرد. ممنون از کتابراه که ما را با بزرگان مانوس می‌کند. ❤️❤️❤️
حسین حسین
۱۳۹۷/۵/۱۱
یکی از بهترین ویژگی‌های کتابراه رایگان کردن هفته‌ای یک کتابه... اینجوری مخاطب خیلی ترغیب میشه برای خوندن اون کتاب. چقدر عالی که کتاب‌هایی رایگان میشوند که به شدت ذایقه مخاطب رو ارتقا میدن و اون رو به کتابِ خوب خوندن ترغیب میکنن... یه جور جهت دادن غیر مستقیم به سلیقه مخاطب و ترغیبش به خوندن کتاب... کتاب خیلی جالبی بود لذت بردم.
سونیا زینتى
۱۳۹۸/۳/۳۰
نویسنده در به تصویر کشیدن تصورات و توهمات شخص اول داستان بسیار قوى عمل کرده و به نوعى شبیه کمدى الهى دانته ولى به زمان اکنون تونسته زنحیره اى از دریافت هاى خودش رو در قالب این توصیف‌ها به نمایش بگذاره. این کتاب باید خیلى عمیق خوانده شود تا مفهوم انتزاعى که نوسینده قصد انتقال انرا داشته درک شود
Amir Reza Rashidfarokhi
۱۳۹۹/۱/۸
اگر بوف کور را پسندیدید، این کتاب را هم دوست خواهید داشت. نثری سورئال و گیرا با ترجمه‌ای بی‌ نظیر. با راوی همراه می‌شوید غرق در خیال. همدردی می‌کنید و گاهی خواننده لجش می‌گیرد. اگر رئالیسم را دوست دارید سراغش نروید.
محمد شریعتی
۱۳۹۷/۶/۲
بعد از شکست عشقی، نویسنده رویاهای متفاوتی با موضوعات متفاوت می‌بینه از دین گرفته تا عشقش...
من زیاد چیز خاصی دستگیرم نشد ولی بعضی جاهاش قابل تامل بود.
خیلی زیاد سانسور داشت!
Vahid amroudi
۱۳۹۷/۵/۱۰
درود بی‌پایان بر پرچمداران فرهنگ کتابخوانی بخصوص برنامه خوب کتابراه. از توجه و سلیقه بی‌نظیرتان بسیار سپاسگزارم، پاینده باشید
Ali Mohammadi
۱۳۹۷/۸/۲۲
این کجاش بیه بوف کور بود. این کتاب صرفا توصیف توهمات و خولل‌های یه بیمار روانی بود اما بوف کور واقعا یه شاهکاره
نازيلا هادی نژاد
۱۳۹۷/۵/۲۳
کتاب متفاوتی بود خیلی امیدوار بودم پایان متفاوتی هم داشته باشه ولی برای من راضی کننده نبود ولی قابله تامله
احمدرضا احمدی
۱۴۰۰/۱۰/۲۹
عجیب بود ها.. دقیقا میشه گفت ک نماد گرایی وحشتناکی داشت و من نمیدونستم منظورش چیه از خیلی چیزایی ک تو داستان میومد
جواد نواب پور
۱۳۹۸/۱۱/۱۵
من کتاب اورلیا راخریده‌ام و درکتابخانه من هست ولی نمی‌توانم کتاب رابازکنم و بخوانم. راهنمایی بفرمایید.
اسماعیل سالاروند
۱۳۹۷/۵/۱۲
کتابش واقعا روانت رو پریشان میکنه یکدفه از‌ی دنیا میبرت تو‌ی دنیای دیگه خیلی عالیه
علی اکبر امین زاده
۱۳۹۷/۵/۱۰
عالی بود 👏👏👏👏
Shaffigh
۱۴۰۰/۱۱/۱
جذابیت چندانی برای من نداشت
احمد زارع راد
۱۳۹۷/۵/۱۲
توصیه می‌شود مطالعه شود
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب اورلیا

برای دریافت کتاب اورلیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.