معرفی و دانلود کتاب صوتی جین ایر

عکس جلد کتاب صوتی جین ایر
قیمت:
۶۹۰۰۰ 48300 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جین ایر

یکی از مشهورترین رمان‌های عاشقانه در تمامی دوران‌ها کتاب صوتی جین ایر نوشته‌ی شارلوت برونته نام دارد. داستان این رمان درباره دختری یتیم است که پس از سال‌ها زندگی در پرورشگاه و تحمل سختی‌های فراوان، به عنوان معلم نزد خانواده‌ای اشرافی می‌رود اما با ورود به خانه‌ی روچسترها، زندگی‌اش دچار تحولات فراوانی می‌شود.

درباره کتاب صوتی جین ایر:

شارلوت برونته در سال 1847 با نام مستعار «کرر بل» کتاب صوتی جین ایر (Jane Eyre) را منتشر کرد. قهرمان این رمان زنی‌ست که نویسنده داستان زندگی‌اش را از زمان کودکی تا دوران بزرگسالی‌ به تصویر می‌کشد و تجربیات سخت و دلدادگی‌های این زن جوان و باهوش را شرح می‌دهد.

کتاب جین ایر در زمان انتشار خود یکی از اولین کتاب‌هایی بود که داستانش از زبان اول شخص به طور صمیمی روایت می‌شد و مخاطبان به شکل دیگری با تجربیات اخلاقی و درونی قهرمان داستان رو به رو می‌شدند. همچنین نویسنده توانسته در لابه‌لای داستان عاشقانه‌ی جین ایر، انتقادات اجتماعی خود را نیز بیان کند و نظراتش را درباره مفاهیمی چون جنسیت و دین و مذهب ارائه دهد که این موضوع نشان دهنده جلو بودن شارلوت برونته از زمانه خود بوده است.

این رمان هم‌اکنون یکی از آثار مهم کلاسیک دنیا محسوب می‌شود و کارگردانان بزرگ دنیا از روی این داستان، 18 فیلم سینمایی ساخته‌اند و چندین تئاتر و اپرا نیز به روی صحنه رفته است.

خلاصه داستان کتاب صوتی جین ایر:

داستان در اواخر سلطنت جورج سوم (1760–1820) در شمال انگلستان رخ می‌دهد. جین ایر دختری جوان و یتیم است و در دورانی زندگی می‌کند که زیبایی و جذابیت تنها عامل برتری زنان به حساب می‌آید با این حال او تحصیلات خوبی دارد و موسیقی و نقاشی و زبان فرانسه را خوب می‌داند و پس از سال‌ها زندگی در یتیم‌خانه به عنوان معلم وارد خانه‌ی ادوارد روچستر می‌شود.

کم کم جین ایر متوجه تغییر حالت‌های آقای روچستر می‌شود و سرانجام هر دوی آن‌ها به همدیگر دل می‌بازند اما رازی غم‌انگیز در آن خانه پنهان باقی مانده که با برملا شدن آن، زندگی این دختر جوان زیر و رو می‌شود.

کتاب صوتی جین ایر به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به رمان‌های انگلیسی و کلاسیک علاقه دارید و می‌خواهید داستانی عاشقانه و تاریخی بشنوید، این کتاب برای شما مناسب است.

شارلوت برونته را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده و شاعری انگلیسی بود که در سال 1816 در یورکشایر به دنیا آمد. شارلوت برونته (Charlotte Brontë) به همراه دو خواهرش به نام‌های امیلی و آن از نویسندگان به نام این کشور بودند که همگی در سنین جوانی از دنیا رفتند.

آن‌ها در آن دوران به خاطر فضای مردسالارانه‌ای که وجود داشت، مجبور بودند کتاب‌های خود را با نام مستعار مردانه منتشر کنند تا مورد انتقاد و آزار قرار نگیرند. شارلوت برونته نیز با نام مستعار «کرر بل» کتاب‌های زیادی نوشت و سرانجام سال‌ها بعد هویت این سه خواهر مشخص شد.

شارلوت در سال 1824 همراه با خواهرانش امیلی، ماریا و الیزابت به مدرسه دختران روحانی رفتند که برونته به خاطر خاطرات بد و اذیت کننده‌ای که آنجا تجربه کرد، این مکان را با نام مدرسه لووود در رمان جین ایر توصیف می‌کند.

این مدرسه برای دختران برونته تجربه هولناکی بود. آن‌ها غذای کافی برای خوردن نداشتند، معلمان آن‌ها را تنبیه بدنی می‌کردند و محیط نیز همواره هوایی سرد داشت و دانش‌آموزان مجبور بودند برای گرم شدن، دو نفری بر روی یک تخت بخوابند. سرانجام بیماری حصبه در مدرسه شیوع پیدا کرد و بسیاری از بچه‌ها از جمله چهار دختر برونته سخت بیمار شدند و ماریا و الیزابت جانشان را از دست دادند. سلامتی شارلوت نیز تحت تاثیر قرار گرفت و تا آخر عمرش اثرات مخرب آن بر روح و جسمش باقی ماند.

سال‌ها بعد پس از تحصیلات دوباره شارلوت مدتی به معلمی مشغول شد اما نویسندگی و خلق داستان و شعر برایش جذاب‌تر بود. خود او در این باره می‌گوید: «من و خواهرانم برای لذت بردن از زندگی و داشتن شغل، به کتاب و مطالعه وابسته بودیم و سرزنده‌ترین لذتی که از کودکی تا به اکنون می‌شناسیم، تلاش برای نوشتن و خلق اثر ادبی بود.»

سرانجام شارلوت برونته در 39 سالگی و زمانی که فرزندش را در شکم داشت، به خاطر بیماری سرطان در سال 1855 جان خود را از دست داد.

در بخشی از کتاب صوتی جین ایر می‌شنویم:

آقای روچستر به قولش عمل کرد و در فرصتی که بعدها پیش آمد، داستان زندگی ادل را برایم تعریف کرد. یک روز بعد از ظهر با ادل در باغ بودیم و او داشت با پایلوت بازی می‌کرد. آقای روچستر از من خواست تا در کوچه باغ و جایی نزدیک با ادل قدم بزنیم. آقای روچستر گفت که ادل دختر یک رقاصه فرانسوی‌ست که او زمانی که عاشقش بود ولی آن زمان به او خیانت نمود و با یک نوازنده فرار کرد و آقای روچستر هم دلش برای بچه‌ای که او از خودش باقی گذاشته بود، سوخت و سرپرستی او را قبول کرد.

از اینکه آقای روچستر برای گفتن این حرف‌ها به من اعتماد کرده بود، نشان می‌داد که او احترام خاصی برای من قائل است و یا اینکه من اینطور فکر می‌کردم. رفتار او برای مدت چند هفته نسبت به من تغییری نکرد و با من به سردی آن موقع نبود. وقتی که به طور ناگهانی با من روبه‌رو می‌شد، به نظر می‌رسید خوشحال‌تر می‌شود و همیشه موقع حرف زدن لبخندی بر لب داشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
مقدمه
39 دقیقه
بخش اول
36 دقیقه
بخش دوم
29 دقیقه
بخش سوم
31 دقیقه
بخش چهارم
31 دقیقه
بخش پنجم
43 دقیقه
بخش ششم
34 دقیقه
بخش هفتم
29 دقیقه
بخش هشتم
40 دقیقه
بخش نهم
25 دقیقه
بخش دهم
31 دقیقه
بخش یازدهم
36 دقیقه
بخش دوازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جین ایر
نویسنده
مترجممریم مویدی
راویندا پوریان
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۹۰۰۰ 48300 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جین ایر

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 مفاخر ادبی انگلستان، شارلوت و خواهرانش امیلی و آن! هر سه قلمی زیبا و تاثیر گذار دارند. کتاب بلندی‌های بادگیر امیلی رو هم کم کسی هست که نشناسه. درکل اگر بخوام راجع به این رمان نظر بدم، باید بگم که جین سعی داشت از یه زندگی پر از تنهایی و غم توی خونه دوست مادرش و بعد توی یتیم خونه، برای خودش زیبا و آینده‌ای بسازه، همین کار رو هم‌ کرد و مثل ققنوسی از زیر مشکلات و فلاکت‌های بچگیش بلند شد و خودشو ساخت. اتفاق‌های اساسی و تاثیر گذار داستان برای ما ‌و‌ شخصیت جین از زندگی جین، از زمان معلم سرخونه شدن جین رقم می‌خوره! و جالبه بدونیم که هر سه خواهر برونته هم در زندگی واقعیشون معلم و معلم سرخونه بودند. پس شارلوت این نقش رو خیلی خوب درک میکرده و به زیبایی بابت ظرافت هاش قلم زده. جین توی این داستان فراز و نشیب‌های زیادی رو برای طلب عشق متحمل میشه، و در نهایت به عشقی که از اول توی دلش پرورونده بوده برمیگرده، کما با نداشتن چشمی برای دید شدن توسط معشوق. به هر حال عشق زیباست و برای دیده شدن چشم دل میخواد! کتاب زیبایی بود. ممنون دوست عزیزم کتابراه…☘️
Rahil najafi
۱۴۰۱/۲/۲۳
دقیقا سبک خانواده‌ی برونته بود با سرگذشتی که مشخص بود طبق روال
اما هنوز هم با گذشت سالیان دراز زیباست و تو را به عشق فرا میخواند
البته مثل دیگر کتابها زیاد اغراق آمیز و دور از ذهن نیست
کتابهایی که فقط بر اساس زیباترین دختر نوشته میشد
جین ایر زیبا نبود
اما وجودی زیبا داشت
داستان بدور از
اغراق بود و سبک و روشی با ریتمی روال داشت که تو را مجذوب خواندن و ادامه داستان میکرد
دختری که از هیچ به همه چیز میرسد
دختری که نقاط ضعف معشوق را نادیده میگیرد و باز هم به پای عشقی جاودانه مینشیند
به دیگران خواندن دیگر آثار خواهران برونته از جمله بر بلندیهای بادگیر را توصیه میکنم
البته باید بگویم با خواندن داستانی صد ساله قرار نیست غافلگیر شوید
من خودم با خواندن آثار جوجو مویز انتظاراتم بالا رفته ولی از زیبایی این کتاب کم نمیشود هرگز
مهدی اقدسی
۱۴۰۰/۶/۱۵
سلام
داستان جین ایر رو من قبلنا زمان دانشجویی از رادیو شنیده بودم و اون زمان خیلی به دلم نشست. تجربه اینکه به صورت صوتی اصل کتاب رو گوش بدم جالب بود و باز هم همون حس رو داشتم و خیلی لذت بردم. داستان جین ایر شما رو با خودش می‌بره و دوس دارین بفهمین آخر داستان چی میشه. اوایل داستان حس اینکه یک ساده
داستان هست بهتون دست میده ولی به مرور به قدرت نویسنده پی میبرین.
راوی داستان خوب فضا سازی و شخصیت سازی کرده و تنها عیبی که میتونم بگم اینه که در ابتدای کتاب خلاصه‌ای کلی از کتاب رو میگه و یه جورایی حس اینکه میدونی در آخر چی میشه به آدم دست میده و شیرینی داستان رو یه مقدار کم میکنه. ولی با پایان خوبش خاطره‌ای خوب در ذهنتون میمونه.
زهرا محسن زاده
۱۴۰۱/۷/۲۹
کتاب جالبی بود
خواننده / شنونده را راغب میکنه تا پایان داستان بدون وقفه ادامه بده. من ظرف دو روز این کتاب را تمام کردم.
نقدی که به کتاب دارم این است
بدلیل اینکه در یکی دو ماه گذشته چندتا رمان بسیااااااااار جذاب شنیدم از قبیل پدر خوانده، ربکا و دزیره و … در برابر این شاهکارها جین ایر شاید آن و
ابهت را نداشت اینکه کمی آمیخته با اغراق بود، علیرغم اینکه یک داستان عاشقانه بود خیلی خوب به بیان احساسات نپرداخته بود.
جملات شخصیت‌های داستان تا حدودی خشک و بدون احساس بود.
نکته دیگر اینکه تا حدودی شباهت به داستان ربکا داشت.
اما در کل این نقدها چیزی از جذابیت و محبوبیت داستان کم نمیکند
با تشکر از کتابراه
نوید
۱۴۰۲/۷/۱۲
سلام و عرض خسته نباشید. به جرئت یکی از بهترین رمان‌هایی کلاسیکی بود که خوندم. به حدی زیبا و روان بود که بعد از چند سال ارزش دوباره شنیدن رو داشته باشه. این کتاب رو میتوان به عنوان یک شابلون از ادبیات کلاسیک بریتانیا استفاده کرد چراکه تمام اصول نوشتاری، موضوعی و ارزشی اون دوره از نوشته‌های انگلیسی در این رمان به صورت خیلی برجسته استفاده شده. در پایان ممنون از کتابراه عزیز
مهناز هستم
۱۴۰۲/۱/۷
صدای گوینده خوبه ولی آقای راچستر رو خیلی بی روح خونده در حالیکه راچستر شخصیت پراحساس و رمانتیکی بود. سانسور صحنه‌های احساسی خیلی به کتاب صوتی لطمه زد. نمی‌دونم صحنه در آغوش گرفتن و بوسیدن چه ایرادی دارد که آنقدر رمان را بی روح می‌کنید
Sara mousavi
۱۴۰۱/۷/۲۴
به نظرم عشق هرگز نمیمیرد برازنده‌ی این کتابه نه بلندیهای بادگیر از امیلی برونته! برعکس اون کتاب که خیلی عصبی شدم اینجا خیلی لذت بردم اگرچه اون کتاب به شخصیتها بیشتر پرداخته شده بود. لذت بردم مرسی از مجموعه
حسن کمالی
۱۴۰۲/۸/۲۸
عالی عالی، این رمان همه چیز دارد، عشق، نفرت، دوری، تعلیق، رجعت، سر درگمی، تخیل فعالبدون شک یکی از بهترین نوشته خانم برونته و رمان‌های تاریخ نویسندگان خانم هستش ترجمه و گویندگی بی نقص بود
پرستو
۱۴۰۲/۱۱/۶
کتاب بسیار دلنشین و قشنگی بود و همینطور صدای زیبا.
با اینکه فیلمش رو هم دیده بودم اما وقتی کتابش رو تموم کردم فهمیدم صد برابر قشنگ تر از فیلمش بود.
R R
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
کتاب خیییلی منو تحت تاثیر قرار داد خیلی قشنگ بووود کتابای امیلی و شارلوت خیلی زیبان به شدت توصیه میکنم گویش هم خوب بود در کل همه چیزش عالی بود
حکیمه ابراهیمی مقدم
۱۴۰۰/۱۱/۱۷
به نظرم اون قدیما خوندنش جذاب تر بود من دوباره صوتی‌اش گوش دادم و دوست داشتم ولی چون رمان‌های بهتری بعد اون خوندم دیگه مثل گذشته برام جذاب نبود
nazanin ghadimi
۱۴۰۲/۸/۱
فوق العاده! در خواهران برونته قدرت شخصیت‌پردازی بی‌مثالی هست که موضوعات کتابهایشان را ابتدا سخصیتها میسازد
ماندانا عطایی
۱۴۰۲/۶/۱
شاید زیبایی کتاب رابتوان دریک جمله خلاصه کرد عشق نیروی قدرتمندیست که با آن می‌توان برهمه‌ی مشکلات غلبه کرد
دختر قوی
۱۴۰۱/۸/۱۶
خیلی قشنگه و نمیتوانید زمین بزارید کتاب رو علاوه بر اون صدای گوینده در کاراکتر‌های مختلف جالبه و شنیدنیه
مونا مجتبی زاده
۱۴۰۰/۵/۳۱
خیلی کتاب جذاب و قشنگی بود صدا و لحن زیبای گوینده جذابیت کتاب رو بیشتر کرده بود. ممنون از زحمات تمامی عوامل🙏🏻
مشاهده همه نظرات 35

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جین ایر

برای دریافت کتاب صوتی جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.