معرفی و دانلود کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید

عکس جلد کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید
قیمت:
۶۲,۴۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید

یکی از مشهورترین و پرفروش‌ترین آثار ادبیات داستانی انگلستان اکنون پیش روی شماست. رابرت لویی استیونسن در کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید ماجرای عجیب شخصیتی را تعریف می‌کند که نیمی از خیر و نیم دیگر از شر ساخته شده است. شاید درست مثل بسیاری از ما و شاید چیزی فراتر...

درباره‌ی کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید

اثری پرآوازه از نویسنده‌ی نامدار اسکاتلندی، رابرت لویی استیونسن. کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید (Dr. Jekyll and Mr. Hyde) برای نخستین بار در سال 1886 منتشر شد. این اثر بیشتر با نام ماجرای عجیب دکتر جکیل و آقای هاید شناخته می‌شود. در این داستان یک وکیل حقوقی ساکن لندن اتفاقات عجیب بین دوست قدیمی خود، دکتر هنری جکیل، و یک قاتل خطرناک به نام ادوارد هاید را بررسی می‌کند.

در علم پزشکی یک بیماری روانی وجود دارد که در آن فرد بیمار دارای شخصیت‌های متعدد و متفاوت است. به نظر می‌رسد که در این کتاب صوتی شخصیت دکتر جکیل نیز به همین اختلال مبتلاست. او یک شخصیت خیر و یک شخصیت شر در خودش دارد. مانند سیاهی و سفیدی یین و یانگ که در هم می‌تنند و دایره‌ای را شکل می‌دهند. حال گویی آن دایره شخصیت دکتر جکیل است و بدون وجه سیاه یا سفید خود، ناقص می‌نماید.

کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید یکی از مشهورترین آثار ادبی انگلیسی است و به‌عنوان یک اثر شاخص در ادبیات گوتیک به شمار می‌آید. این رمان همچنین تأثیر قابل توجهی بر فرهنگ عامه داشته است؛ به طوری که عبارت «جکیل و هاید» در زبان انگلیسی عامیانه برای اشاره به افرادی به کار می‌رود که از سرشت و طبیعتی خوب برخوردارند اما گاهی به‌طرز تکان‌دهنده‌ای وجهه‌ای شیطانی از خود به نمایش می‌گذارند.

گابریل جان اوترسون و پسر عمویش ریچارد انفیلد در پیاده‌روی هفتگی خود به خانه‌ی بزرگی می‌رسند. انفیلد به اوترسون می‌گوید که ماه‌ها پیش، مردی به‌نام ادوارد هاید را دیده است که به دختر جوانی آسیب رسانده است. او سپس برای جلوگیری از رسوایی، هاید را مجبور کرده است که 100 پوند به خانواده‌ی دختر بپردازد. هاید هم به انفیلد چکی داده است که امضای یک جنتلمن معتبر را روی خود داشته است؛ مردی که بعدتر مشخص می‌شود همان دکتر هنری جکیل، دوست و مشتری اوترسون است. داستان کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید این‌چنین آغاز می‌شود و در ادامه پیچ‌وخم‌های بسیاری را به خود می‌بیند.

نشر صوتی ماه‌آوا با همکاری انتشارات بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه ترجمه‌ی آرمین هدایتی را از این اثر برگزیده و آن را در قالب کتاب صوتی تهیه و عرضه نموده است. این اثر ماندگار ادبیات انگلیسی را با صدای سید میثاق ابطحی می‌شنوید.

اقتباس سینمایی از کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

از رمان دکتر جکیل و آقای هاید چندین اقتباس سینمایی و تلویزیونی متفاوت صورت گرفته است؛ از جمله فیلمی کم‌نظیر با همین عنوان به کارگردانی ویکتور فلمینگ که در سال 1941 ساخته و اکران شد. گفتنی‌ست این اثر کاندیدای سه اسکار در سال 1942 بوده است.

نکوداشت‌های کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

  • این کتاب آنقدر هیجان‌انگیز است که نمی‌توان دست از خواندن آن کشید، حتی اگر کمی ترسناک باشد! (گاردین)
  • این رمان کلاسیک داستان دلخراشی از خیر و شر، دوگانگی بنیادین قرن نوزدهم، روایت می‌کند: احترام ظاهری و شهوت درونی. از این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های راهنمای دوران ویکتوریا یاد شده و از معروف‌ترین داستان‌های ادبیات انگلیسی است. (آمازون)

کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از مشتاقان داستان‌های ترسناک و معمایی هستید، پیشنهاد ما به شما کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید است.

با رابرت لویی استیونسن بیشتر آشنا شویم

رابرت لوئی استیونسن (Robert Louis Stevenson) نویسنده‌ی اسکاتلندی قرن نوزدهم و خالق اثر کلاسیک و پرفروش دکتر جکیل و آقای هاید است. از دیگر آثار این نویسنده‌ی برجسته می‌توان به رمان‌های «جزیره گنج، پیکان سیاه، فرزند ربوده شده و مرده دزد» اشاره کرد. او همچنین، خالق داستان‌های کوتاهی نظیر «مارکهایم و تفریحات شب در جزیره» است. محتوای بیشتر آثار او در زمینه‌ی ماجراجویی و معمایی‌ست. او در بیشتر سال‌های عمر درگیر بیماری ریوی بود، اما با وجود ضعف سلامت خود آثار پرباری را به عرصه تحریر درآورد و به نقاط مختلفی از جهان سفر کرد. او سرانجام، در 44 سالگی درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید می‌شنویم

زن خدمتکاری که تنها در خانه‌ای نزدیک رودخانه زندگی می‌کرد حدود ساعت یازده به طبقه‌ی بالا رفت تا بخوابد. گرچه در ساعات نزدیک به صبح مه غلیظی همه جا را فرا می‌گرفت ولی آسمان هنوز صاف و بدون ابر بود و کوچه‌ای که پنجره‌ی اتاق خدمتکار به آن باز می‌شد، کاملاً با نور ماه روشن شده بود. خدمتکار روی صندلی جلوی پنجره نشسته بود و در حالتی میان خواب و بیداری از نور ماه لذت می‌برد. هیچ‌وقت چنان احساس آرامشی به او دست نداده بود.

همچنان که روی صندلی نشسته بود متوجه حضور پیرمرد محترمی با موهای سفید در کوچه شد. مردی کوچک‌اندام هم از روبه‌رو به پیرمرد نزدیک می‌شد. وقتی درست زیر پنجره اتاق زن خدمتکار به هم رسیدند پیرمرد مؤدبانه به مرد جوان‌تر سلام کرد. به نظر نمی‌رسید که در مورد مسئله‌ی مهمی با هم صحبت کنند. در واقع از اشاره‌های پیرمرد مشخص بود که دارد راه را می‌پرسد. در حالی که مشغول صحبت بودند نور ماه بر چهره‌ی معصوم و مطمئن پیرمرد افتاده بود. زن جوان به مرد دیگر نگاهی انداخت و تعجب کرد: او آقای هاید بود که زمانی به دیدن اربابش آمده و خدمتکار از او خوشش نیامده بود. آقای هاید عصای سنگینی در دست داشت و مرتب آن را بر زمین می‌زد. به نظر می‌رسید جوابی نمی‌دهد و فقط با بی‌صبری بیمارگونه‌ای گوش می‌کند. ناگهان به‌شدت عصبانی شد. پایش را بر زمین کوبید، عصایش را بالا برد و مثل دیوانه‌ها شروع کرد به فریاد کشیدن. پیرمرد با تعجب و ترس قدمی به عقب برداشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
شبی در شهر
9 دقیقه
امضا
7 دقیقه
خانه‌ی حق‌السکوت
22 دقیقه
در جست‌وجوی آقای هاید
20 دقیقه
پرونده‌ی قتل کارو
24 دقیقه
وحشت دکتر لانیون
15 دقیقه
ناپدید شدن
29 دقیقه
اعترافات هنری جکیل

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید
نویسنده
مترجمآرمین هدایتی
راویسید میثاق ابطحی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید

محمدعلی احمدپور
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
مگه میشه به یک اثر کلاسیک مثل این کتاب بغیر از عالی و جذاب امتیاز دیگر هم داد؟؟؟؟
فکر نمیکنم کسی که حتی گاه گداری هم که شده از آثار تخیلی و افسانه وار خونده باشه از این اثر خوشش نیاد!!!....
از این کتاب فیلمی با همین نام هم ساخته شده و حتی از شخصیت دکتر جکیل و آقای هاید هم در فیلمهای دیگری شده و
استفاده که پر مخاطب هم بوده‌اند...
در هر حال داستان از نظر من بازخوانی پرونده نفس لوامه اماره آدمیست!!!...
پرونده‌ای که مانند پرونده‌های بازپرسهای جنایی هر یک داستان منحصر به خودش رادارد.........
فهیمه نوروزی
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
بسیار داستان زیبایی هست. قبلا فیلمشو دیده بودم و شنیدن داستانش برام خیلی جالب بود.
بارها با الهام از این داستان، فیلم ساخته شده و شاهکار هست.
راویان بسیار زحمت کشیدند ک انگار صحنه نمایش جلوی چشمتون هست.
ممنونم از کتابراه.
لطفا بیشتر کتابهای صوتی جنایی و ترسناک ارائه کنید.
سپاس
Zahra Shahbeik
۱۴۰۲/۵/۱۸
خوانش داستان خیلی خوبه فقط گاهی صداهای پس زمینه آزار دهنده است اما نه در حد کم کردن یک ستاره! شاید برای مخاطب این عصر کتاب قابل پیشبینی و معمولی باشه. اما با توجه به زمان نوشته شدن این داستان، واقعا در نوع خودش جزو اولین‌ها بوده در کل به نظرم داستان لذت بخش و جالبی بود.
Parham .sh
۱۴۰۲/۱/۶
عالی بود من عاشق داستان‌های کاراگاهی، ترسناک و با پایان‌های غیر منتظره هستم قسمت اخرش هم عالی بود (در سریال ونزدی موجودی به اسم هاید هست که عین توصیف وکیل از چهره‌ی هاید هست خیلی ترسناکه فقط قد هایدی که در فیلم ونزدی هست بلند تره با همین حال عجیبه
مجتبی شیخ محمدی
۱۴۰۲/۷/۲۰
کتاب بسیار آموزنده‌ای هست من که به شخصه باور دارم هر دو شخصیت رو دارم و بسیاری از اوقات انتخابی از اونها استفاده میکنم و اما به نسبت دکتر جکیل و به نسبتی دیگر آقای هاید میشوم. به هر حال کتاب زیبا و آموزنده ایست.
negar soltani
۱۴۰۲/۵/۲۶
کتاب سطح متوسطی بود خیلی گیرایی نداشت هرچند که صدای گرم گوینده بسیار دلنشین بود اما برای یک سرگرمی تخیلی کوتاه مدت کتاب بدی نبود در کل اگر دنبال کار قوی هستین من پیشنهاد نمیکنم
پریسا صمدی
۱۴۰۲/۲/۵
این کتاب باید در ژانر تخیلی گنجیده میشد. نه ترسناک، متاسفانه هیچ ارتباطی نتونستم با خواننده و کتاب برقرار کنم. اهنگ متن هم زیادی طولانی و بلند بود و اریت کننده.
فرهاد.
۱۴۰۲/۱/۲۲
سلام
کتاب خوبی هست و جذاب چهار ستاره دادم و نبود یک ستاره برای اینکه این کار باید حداقل با سه صدا اجرا میشد خیلی قشنگ تر میشد
ژیلما
۱۴۰۲/۳/۲۰
واقعا از تعاریف دوستان بینهایت تعجب کردم،، داستان واقعا فاجعه بود انگار برای بچه‌ها در ژانر تخیلی نوشته شده بود
پریا باروزه
۱۴۰۲/۹/۱۵
ادبیات کلاسیک نظر نمیخواد، اثر ارزشمندیه به شنیدنش می‌ارزه
پانته آ
۱۴۰۱/۱۲/۲۳
واقعا بد بود اصلا نه داستانش جالب بود نه پایان بندی خوبی داشت
Leila Arefi Arefi
۱۴۰۲/۵/۳۰
هم کتاب و هم فیلم این داستان جذاب هستش
پريا رضايي
۱۴۰۲/۳/۹
عالی
معمایی و هیجانی
Z
۱۴۰۲/۳/۶
کتاب جالبی بود، صداگذاری هم خوب بود
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید

برای دریافت کتاب صوتی دکتر جکیل و آقای هاید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.