معرفی و دانلود کتاب اولین قدم

عکس جلد کتاب اولین قدم
قیمت:
۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اولین قدم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اولین قدم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اولین قدم

کتاب اولین قدم اثری‌ غنی و اثرگذار به قلم آنه اسنیدر است. او این بار در این رمان به سراغ مسأله‌ی جوانان و مشکلات خانوادگی‌شان رفته و داستان دختر جوانی را روایت می‌کند که با مادر خود که به نوشیدن الکل اعتیاد دارد، دچار چالش است. این دختر جوان تلاش می‌کند تا از میان تمام مسائل و مشکلاتی که زندگی پیش رویش قرار می‌دهد، راهی برای ادامه دادن بیابد. نویسنده با دقتی هر چه تمام‌تر مسائل نوجوانان را به تصویر کشیده و داستانی پیش روی شما قرار داده که می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

درباره کتاب اولین قدم:

همه‌ی ما با مسائل بسیار زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم‌. اما برای بسیاری از ما سختی‌ها و چالش‌های زندگی از سنین کم آغاز شده است. به این معنا که ممکن است گاهی جور پدر و مادرمان را هم به دوش کشیده باشیم. یعنی مادری افسرده، پدری همیشه عصبانی، درگیر با اعتیاد یا چیزهایی از این سنخ را تجربه کرده باشیم؛ غم‌انگیز است کسانی که قرار بود اولین مراقبین ما باشند به جای آن که از ما نگهداری کنند، خود نیاز به مراقبت و نگهداری داشته‌اند. بنابراین جای تعجب نیست اگر بسیاری از ما نتوانسته‌ایم آنطور که باید زندگی مطلوبی را تجربه کنیم.

آنه اسنیدر (Anne Snyder) در کتاب اولین قدم (First Step) به سراغ این موضوع حساس و البته مهم رفته و داستان دختری دبیرستانی به نام سیندی را روایت می‌کند که مادرش به الکل اعتیاد دارد. احتمالاً می‌توانید تصور کنید که نوجوان قصه‌ی ما به خاطر این موضوع با چه مسائل و مشکلاتی مواجه می‌شود. در چنین شرایطی سیندی عهده‌دار مراقبت از برادر کوچک‌تر خود نیز است. موضوع اعتیاد مادر سیندی همچون باری بر شانه‌های او سنگینی می‌کند. به شیوه‌ای که مدام به خاطر این اعتیاد و تبعاتی که به بار می‌آورد جلوی دوستان و هم‌کلاسی‌هایش خجالت‌زده است و جای تعجب نیست که بهای نفس کشیدن در چنین شرایطی چیزی جز افسردگی و خشم نخواهد بود.

بااین‌حال شرایط همیشه به یک منوال نمی‌ماند و آشنایی سیندی با یک انجمن راه‌های تازه‌ای را پیش روی او قرار می‌دهد. گویی که او در پناه مراقبت، پختگی و آرامش اعضای انجمن و دوست تازه‌ای که پیدا کرده آرام‌آرام یاد می‌گیرد با مسائل خود کنار بیاید و حس تازه‌ای از زنده بودن را تجربه کند. او دیگر خود را در بی‌پناهی مطلق احساس نمی‌کند و البته این امر فقط ناشی از اتفاقات بیرونی نیست. بنابراین با رمان اولین قدم همراه شوید و تلاش‌های دختری نوجوان را نظاره‌گر باشید که تلاش می‌کند تا به زندگی خود سامان بخشد.

خوب است اشاره کنیم کتاب اولین قدم نخستین بار در سال 1975 منتشر و با استقبال مواجه شد. این اثر نه تنها می‌تواند برای نوجوانانی که با مسائل خانوادگی روبه‌رو هستند بسیار همدلانه باشد، که بسیار کمک‌کننده خواهد بود و می‌تواند بینش‌هایی بس عمیق در قالب رمان در اختیار شما قرار دهد.

کتاب اولین قدم مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که به رمان‌های اجتماعی علاقه‌مند هستند، مطالعه‌‌ی کتاب اولین قدم به آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب اولین قدم می‌خوانیم:

سیندی نفس عمیقی کشید، لباسش را صاف کرد، و روی صحنه رفت. مثل این بود که او وارد دنیایی جدید شده بود. نقشش را با اعتماد، لذت بخش، متقاعد کننده بازی کرد. باقی نقش، با اجرای خودکار او پیش رفت، با درخشش و تابناک، با سرزندگی. سیندی می‌توانست احساس کند کسانی که حاضر بودند تماشاگران او بودند، می‌توانست درگیرشدنشان را احساس کند؛ حتی تقریبا مثل این بود که آن‌ها خودشان در اجرای نقش شریک بودند. آن‌ها به دام افتاده بودند.

در میان بازی‌ها، آقای شاریگان و بعضی بچه‌ها با او صحبت کردند، اما سیندی صدای آن‌ها را از میان نوعی غبار خیالی می‌شنید. فقط شخصیت‌های نمایش برایش واقعی بودند. بعد، ناگهان، تمام شد. دفعه به دفعه پرده بسته شد و هنوز حاضران برای نمایشِ بیشتر فریاد می‌کشیدند. سرانجام، فقط نقشه‌ای اصلی روی صحنه باقی ماندند. آن‌ها دستان هم را گرفتند و با احساس تعظیم کردند. بعد کسی سیندی را به جلو هل داد و جمعیت سوت زد و فریاد و هلهله کرد. سیندی سرخ شده بود و حسابی لبخند می‌زد، دوباره تعظیم کرد. حیرت آور احساس شادی می‌کرد؛ به حدی که نزدیک بود از لذت منفجر شود.

وقتی به عقب قدم برداشت تا دوباره به بقیه بپیوندد، به پیکری توجه کرد که از پله‌های کنار صحنه بالامی آمد. برای لحظه‌ای تپش قلبش ایستاد. مادر، در حالی که دسته گل بزرگی از رزهای سرخ حمل می‌کرد به روی صحنه آمد. او برای لحظه‌ای تلوتلو خوران ایستاد. سکوت بر حاضران افتاد. بعد، مادر موج‌وار و بدون تعادل، در عرض صحنه حرکت کرد. او سکندری خورد، بلند آواز داد: «نیوفتی بچه!»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اولین قدم
نویسنده
مترجمرمضان یاحقی
ناشر چاپیانتشارات یوحنا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات159
زبانفارسی
شابک978-600-7767-89-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اولین قدم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اولین قدم

برای دریافت کتاب اولین قدم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.