معرفی و دانلود کتاب به خود آ

عکس جلد کتاب به خود آ
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به خود آ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به خود آ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به خود آ

کتاب به خود آ نوشته‌ی نسرین نوری، از دسته کتاب‌های خودسازی است که زندگی پرچالش انسان امروزی را به تصویر می‌کشد و قدم‌به‌قدم با او پیش می‌رود تا به آن آرامشی که به دنبالش می‌گردد برسد. شاید شما هم در دنیای شلوغ و پرتلاطم مدرن دچار وحشت و سردرگمی شده‌اید و گاهی اوقات احساس گم شدن را تجربه کرده‌اید. شاید برای پیدا کردن خود واقعی‌تان به هر دستاویزی چنگ زده‌اید و همچنان چیزی جز ناامیدی نصیبتان نشده است. خواندن این کتاب گامی هرچند کوچک است که برای بازیابی آرامش خود برمی‌دارید.

درباره‌ی کتاب به خود آ

همه‌ی ما واژه‌ی «بت‌پرستی» را شنیده‌ایم، راجع به آن خوانده‌ایم و نسبت به آن درک نسبی داریم، اما از «بت‌پرستی مدرن» چه می‌دانیم؟ تصور ما همیشه این بوده که انسان تا چه اندازه می‌تواند گمراه باشد که ساخته‌ی دستِ خود را بپرستد و اجابت خواسته‌ها و نیازهایش را از او بطلبد. بله، اجداد گمراه ما صورتک‌ها و آدمک‌هایی که از جنس سنگ، گِل و یا هر چیز دیگری بودند را می‌پرستیدند، با آن‌ها رازونیاز می‌کردند، در مقابلشان اشک می‌ریختند و دعا می‌کردند، از آن ساخته‌های بی‌جان طلب یاری داشتند و تشکر و قدردانی می‌کردند. متأسفانه اما امروزه هم هنوز بت‌پرستی رواج دارد و تنها صورت داستان تغییر کرده است. نسرین نوری در کتاب به خود آ به ما می‌گوید که حال انسان امروزی خوب نیست و این حقیقتی تلخ و انکارناپذیر است که هر روز با آن روبه‌رو هستیم. اما به راستی چرا؟ پاسخ نویسنده به این سؤال بسیار ساده است: انسان‌ها از خیلی از چیزها در ذهنشان برای خود «بت»هایی ساخته‌اند و دائماً در حال پرستش آن بت‌ها هستند، فکرشان درگیر است است و آرامش خیال ندارند.

اما این بت‌ها و مشغولیات ذهنی چه چیزهایی هستند؟ رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، مادیات و دارایی‌ها، شغل، حتی اعضای خانواده، همسر، دوست و عزیزان؛ هر چیزی که انسان را به‌شکلی افراطی از خودش و آرامش ذهنی‌اش غافل کند. نسرین نوری در کتاب به خود آ راه رهایی از این وابستگی‌ها را به خوانندگان نشان می‌دهد. شاید این راه در ابتدا سخت و صعب‌العبور به نظر برسد، اما تنها یک قدم کافی‌ست تا در مسیر قرار بگیرید و همه‌چیز به سمت بهتر شدن پیش برود.

در این کتاب به مباحثی چون لذت‌های پوشالی، چالش‌ها، بیداری در تلخ‌ترین اتفاق‌ها، وابستگی‌ها، باور، پذیرش، بیدار شدن از خوابِ ذهن، روح (خود برتر)، تغییر و ... پرداخته شده و در بخش پایانی نیز راهکارهایی برای کنترل ذهن ارائه شده که اجرای آن‌ها یاری‌گر شما در این مسیر خواهد بود.

کتاب به خود آ را انتشارات یوحنا منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب به خود آ برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به کلیه‌ی علاقه‌مندان به حوزه‌های شخصیت‌شناسی فردی، خودشناسی و خودسازی پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب به خود آ می‌خوانیم

لذت‌های پوشالی

زمانی که انسان‌ها در زندگی به بن‌بست می‌خورند و لذتی از زندگی‌شان نمی‌برند، زنده بودن و زندگی‌کردن در نظرشان بی‌حاصل قلمداد می‌شود، راه‌های مختلف را تجربه می‌کنند تا شاید اثری از آرامش و لذتی که دنبالش هستند را پیدا کنند، تمامی مسیرهایی که بویی از آرامش می‌دهد را با دقت ردیابی می‌کنند تا بتوانند اوقاتشان را با خوشحالی و سرزندگی سپری کنند. به افرادی که در این مسیرها منحرف شده‌اند و به بیراهه کشیده شده‌اند دقت کنید؛ آنها دنبال چه چیزی هستند؟ در جستجوی چه چیزی از مسیر مستقیم به انحراف و تباهی کشیده شده‌اند؟ جواب بسیار ساده است، آنها به دنبال آرامش و لذت از زندگی هستند. معتادان به مواد مخدر، معتادان به الکل، به قمار، به روابط جنسی و صدها اعتیاد سالم و مخرب دیگر مثل اعتیاد به خوردن غذاهای چرب، اعتیاد به دیدن اخبار، اعتیاد به دیدن فیلم و سریال، در همه‌ی آن‌ها یک چیز مشترک وجود دارد و آن این است که انسان حاضر به انجام هر کاری است برای رسیدن به آرامش. و به دنبال هر چیزی می‌رود تا ساعتی را خوش باشد و متوجه گذر زمان نشود.

متأسفانه تعریف دقیقی از آرامش وجود ندارد. اما شاید بتوان به احساس خوبی که بعد از انجام کاری در انسان ایجاد می‌شود آرامش گفت. همه‌ی ما این احساس خوب را در موارد مختلف تجربه کرده‌ایم و همین احساس خوب است که ما را دوباره به سمت آن کار سوق می‌دهد.

تا چند سال پیش از دیدن سریال‌ها و فیلم‌های مختلف به اندازه‌ای لذت می‌بردم که گهگاه شب تا صبح را به تماشای آن‌ها می‌نشستم و احساس خوب و لذتی که با دیدن آن‌ها در من به وجود می‌آمد نوعی اعتیاد را در من به وجود آورده بود که اگر کمی دقت داشته باشیم دنبال دیدن فیلم و سریال نبودم بلکه در جستجوی داشتن حس خوب و آرامش، فیلم و سریال می‌دیدم.

فهرست مطالب کتاب

اکنون
لذت‌های پوشالی
چالش‌ها
بیداری در تلخ‌ترین اتفاق‌ها
وابستگی‌ها
شما اتفاقی روی زمین نیستید
باور
پذیرش
بیدار شدن از خوابِ ذهن
روح (خود برتر)
مدار متفاوت
تغییر
تقلید
نوع نگرش
برون‌ریزی
کودکان
شیوه‌ی آموزش غلط
تمرکز روی خودتان
دیگران آینه‌ی شما هستند
به راهی که بیشتر مردم می‌روند شک کن
نشانه‌ها
بی‌ذهنی
خلق اتفاقات
احساس
دنیای ناشناخته‌ها
راهکارهایی در جهت کنترل ذهن
درگیر نشدن با ذهن
خوش‌بینی
مدیتیشن (Meditation)
سکوت
دوری از رسانه و فضای مجازی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به خود آ
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات یوحنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-5317-37-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به خود آ

مریم افشار
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
پیشنهاد میکنم کسانی که دچار سردر گمی هستن، این کتاب را بخونن
معلومه از دل نویسنده آمده و به دل میشینه. واقعا آدم رو با خودش آشنا میکنه. با ابعادی از خودت که غافلی ازش.
میترا
۱۴۰۲/۱۰/۳
من خیلی باهاش ارتباط برقرار کردم.
توو دنیایی که با سرعت به سمت سطحی بودن و پوچی میره این کتاب میتونه به آدمایی که هنوز زندگی معنوی رو ترجیح میدن کمک کنه.
مهرناز بوستان
۱۴۰۲/۱۰/۴
کتاب عالی و خوش خوان است، هر موردی که مطرح شده، ساده و روان و بقدر کفایت توضیح داده شده و روشن و بی ابهام است
زهرا نوری
۱۴۰۲/۱۰/۴
کتاب بسیار تاثیر گذار است کاملا مشخص است که از قلب نویسنده برآمده، این کتاب در این روزهای پریشان حالی بسیار توصیه میشود
سارا محمدی
۱۴۰۲/۱۰/۳
خیلی تغییرم داد و کتاب مفیدی بود ممنونیم از خانم نوری بابت بیان ساده و زیباشون🌹
Faraz f
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کتاب بسیار خوب و جذابی بود. خواندن آن را به شما پیشنهاد می‌کنم.
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب به خود آ

برای دریافت کتاب به خود آ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.