معرفی و دانلود کتاب اولین پرونده جنایی من

عکس جلد کتاب اولین پرونده جنایی من
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اولین پرونده جنایی من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اولین پرونده جنایی من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اولین پرونده جنایی من

کتاب اولین پرونده جنایی من نوشته‌ی لینا لتولینن، داستان کارآگاهی جوان و تازه‌کار به نام ماریا کالیو است که می‌کوشد راز یک قتل پیچیده را کشف کند. ماریا که در رشته‌ی حقوق تحصیل کرده و موقتاً به اداره‌ی پلیس هلسینکی آمده، در اولین گام مسئول پرونده‌ی قتل خواننده‌ای ثروتمند می‌شود، اما در موقعیتی سخت‌تر از آنچه تصور می‌کند قرار می‌گیرد. این رمان از پرفروش‌ترین کتاب‌های جنایی فنلاند است.

درباره‌ی کتاب اولین پرونده‌ی جنایی من

صبح یکی از اولین روزهای تابستان، تعدادی جوان موسیقی‌دان در ویلایی در هلسینکی دور هم جمع می‌شوند. میزبان آن‌ها تامی است؛ خواننده‌ای جذاب و ثروتمند. مهمانان که به خاطر افراط و خوش‌گذرانی شب گذشته همچنان سردرد و تهوع دارند، تصمیم می‌گیرند برای تغییر حال به اسکله بروند و شنا کنند، اما وقتی به آنجا می‌رسند می‌فهمند تامی غرق شده و جنازه‌اش بر روی آب شناور است. آن‌ها بلافاصله با پلیس تماس می‌گیرند. واحد جنایی هم مسئولیت این پرونده را به ماریا می‌سپارد.

گروهبان ماریا کالیو، دانشجوی بیست‌وسه‌ساله‌ی حقوق است که برای مدتی محدود به این واحد پلیس آمده. کالیو از نظر رسمی جانشین فرمانده محسوب می‌شود، اما همکارانش چندان او را جدی نمی‌گیرند. او را دختری جوان می‌دانند و عموماً وظایف خود را به گردن او می‌اندازند. ماریا در حین رفتن به محل حادثه، ناگهان به خاطر می‌آورد که تامی را می‌شناسد. سال‌ها پیش او را چند باری از نزدیک دیده بوده و می‌دانسته چه پسر جذاب و محبوبی است.

با رسیدن به محل حادثه و بررسی شواهد، ماریا می‌فهمد که تامی خودبه‌خود غرق نشده است بلکه به نظر می‌رسد کسی با ضربه‌ای جمجمه‌ی او را شکسته و او را در آب پرت کرده. ماریا شروع به تحقیق و بازجویی از دوستان تامی می‌کند. بااینکه همه‌ی آن‌ها تامی را دوست داشتند و از این اتفاق شوکه هستند، ولی به نظر می‌رسد همگی انگیزه‌ی کافی برای کشتن او را داشته‌اند...

رمان اولین پرونده‌ی جنایی من (My First Murder) نوشته‌ی لینا لتولینن (Leena Lehtolainen) یکی از برترین و پرفروش‌ترین داستان‌های ژانر جنایی منطقه‌ی نوردیک است. این کتاب اولین بار در اوایل دهه‌ی 1990 در فنلاند چاپ شد و با استقبال بسیار خوبی مواجه گردید. این توجه باعث شد لتولینن شخصیت اصلی داستان، ماریا کالیو را به یک شخصیت ثابت تبدیل کند و داستان‌های جنایی دیگری با محوریت او بنویسد. یکی از دلایل اصلی توجه به این رمان، شخصیت ماریا است. او پلیس زنی است که عموماً مورد تبعیض قرار می‌گیرد، اما پا پس نمی‌کشد. ماریا زیباست و از نظر بدنی نیز خود را ورزیده نگه می‌دارد. او می‌کوشد بر کلیشه‌های جنسیتی غلبه کند و با وجود محدودیت‌هایی که برای او قائل‌اند، اجازه نمی‌دهد به حاشیه رانده شود. لتولینن موفق می‌شود کاراکتری جذاب و قدرتمند خلق کند که تا حد زیادی با تیپ کارآگاه‌های شناخته‌شده متفاوت است.

در داستان اولین پرونده‌ی جنایی من، ماریا با پرونده‌ی پیچیده‌ای مواجه است که مظنونین زیادی دارد. از سوی دیگر، به خاطر جایگاه مقتول و شهرتش، فشار اجتماعی بر ماریا زیاد است. بنابراین او می‌کوشد با حل این پرونده، توانایی‌هایی خود را به‌عنوان یک زن نشان دهد.

رمان نوآر اولین پرونده‌ی جنایی من را فاطمه طیبه برای انتشارات کامک ترجمه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی ماریا کالیو

مجموعه‌ی ماریا کالیو (The Maria Kallio Series)، نوشته‌ی لینا لتولینن، داستان‌هایی معمایی و جنایی با محوریت یک کارآگاه زن فنلاندی هستند. ماریا کالیوی جوان که به‌تازگی به اداره‌ی پلیس هلسینکی آمده، می‌کوشد با حل کردن پرونده‌ی قتل‌های مختلف، توانایی و شایستگی‌اش را به اثبات برساند. لتولینن تاکنون دوازده داستان با محوریت این شخصیت خلق کرده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «زن برفی»، «پیش از آنکه بروم» و «جایی که دختران جوان رفته‌اند» اشاره کرد.

در نکوداشت کتاب اولین پرونده‌ی جنایی من

  • لتولینن با اولین تریلرش برنده‌ی جایزه شد. کارآگاه ماریا کالیو شایسته‌ی این است که جایی در کنار سرسخت‌ترین و آسیب‌پذیرترین کارآگاه‌های تاریخ ادبیات داشته باشد. (مجله‌ی Mystery Scene)

اقتباس‌ تلویزیونی از کتاب اولین پرونده‌ی جنایی من

با الهام از این کتاب و دیگر داستان‌های کارآگاه کالیو، یک سریال تلویزیونی فنلاندی به نام «ماریا کالیو» ساخته شد که فصل اول آن در سال 2021 پخش شد. این سریال را جوجو اِرهولتز کارگردانی کرده و النا لیو و لئو شویمان نقش‌های اصلی آن را بر عهده داشتند.

کتاب اولین پرونده‌ی جنایی من برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های جنایی و کارآگاهی و تریلرهایی با قهرمانان زن علاقه دارید، این کتاب برای شماست.

با لینا لتولینن بیشتر آشنا شویم

لینا کاترینا لتولینن (متولد 1964)، رمان‌نویس فنلاندی است که عموماً با مجموعه‌ی جنایی ماریا کالیو شناخته می‌شود. او در دانشگاه هلسینکی در رشته‌ی ادبیات تحصیل کرد و تا سال‌ها صرفاً در ژانر جنایی و کارآگاهی داستان می‌نوشت. لتولینن به خاطر همین آثار دو بار برنده‌ی جایزه‌ی انجمن رمان‌های جنایی فنلاند شد و توانست نامزد جایزه‌ی گلس‌کی شود. او از مشهورترین نویسندگان فنلاند به شمار می‌رود و پرفروش‌ترین نویسنده‌ی زن کتاب‌های جنایی این کشور است. لتولینن سی رمان نوشته که مجموعاً بیش از دو میلیون جلد در سرتاسر دنیا فروش داشته و به ده‌ها زبان ترجمه شده‌اند. تریلوژی «بادیگارد» دیگر مجموعه‌ی مهم او محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب اولین پرونده جنایی من می‌خوانیم

بعد از امتحانات فارغ‌التحصیلی و در کمال تعجب همه‌ی اطرافیان، در آکادمی پلیس پذیرفته شدم. من در مدرسه همیشه یک فرد یاغی بودم، یک انسان بی‌ارزش با کتی چرمی که به‌تازگی از سوما کام لوده فارغ‌التحصیل شده بود. بدترین فرد در کلاس ما، معلم دبستان شده بود امّا سر من پر از تصورات ایده‌آلیستی در رابطه با عدالت اجتماعی بود. تصور می‌کردم به‌عنوان یک افسر پلیس می‌توانم هم به قربانیان و هم به مجرم‌ها کمک کنم. فکر می‌کردم که می‌توانم دنیا را تغییر بدهم و تصمیم گرفتم در جرم‌شناسی تخصص پیدا کنم تا بتوانم به همه‌ی زنان و کودکانی که دچار فحشا شده‌اند، کمک کنم.

آکادمی پلیس ناامیدکننده بود امّا من به‌طور شگفت‌آوری سعی می‌کردم خودم را حفظ کنم. مدت‌ها بود به وقف دادن خودم با شرایط عادت کرده بودم، مثل دوران مدرسه که در گروه پسران بیس می‌زدم و همیشه با آن‌ها فوتبال بازی می‌کردم. آن زمان عادت داشتم که سردسته‌ی هر کاری باشم و اینکه در آکادمی نمی‌توانستم کاری انجام بدهم، تحت‌فشار بودم. امّا درواقع کار واقعی یک افسر پلیس برای من خیلی زیاد بود. بعد از دو سال گزارش‌نویسی، گشتن زنان هرزه و بررسی کردن وضعیت اجتماعی دزدان مغازه، طاقتم تمام شده بود. تنها از یک بخش خود که خسته‌کننده‌ترین و رسمی‌ترین بخش وجودی من بود، استفاده می‌کردم. هیچ‌کس دلسوزی مرا نمی‌خواست و من تنها از بخش کوچکی از ذهن خود که همیشه آن را عادت داده بودم تا خود را به بهترین شکل حفظ کند، بهره می‌گرفتم.

دو سال کار در اداره‌ی پلیس، تمایل من برای شرکت در تحصیلات عالیه را بیدار کرده بود و من به سرعت راه خود را در دوره‌های کاندیدای افسری پیدا کردم. تعداد زنان کم بود و این امکان وجود داشت که من زودتر از حد معمول به درجات بالا برسم. این باعث شد که حسادت میان پسرها بیشتر شود.

فهرست مطالب کتاب

لینا لتولینن
سخن ناشر
سپیدتر از خیر و سیاه‌تر از شر
سرآغاز
فصل 1:‌ با حرکت امواج، در امتداد این جاده‌ی بی‌انتها به راه خود ادامه می‌دهیم
فصل 2:‌ ضربات خروشان و دلسردی‌ها
فصل 3:‌ انسان چیست؟جان بی‌قرار، جان بی‌قرار
فصل 4:‌ کف پاهای خراشیده از صخره‌ها
فصل 5:‌ تولدی زیبا و تولدی دردناک
فصل 6:‌ درون هر قلب، ساعتیتیک‌تاک می‌کند
فصل 7:‌ زمانی که همه چیز از حرکت ایستاد، زمان پادشاهی مرگ فرا می‌رسد
فصل 8:‌ همراه با امواج در حرکتیم، در امتداد این جاده‌یبی‌پایان پرواز می‌کنیم، هیچ‌کس نیست، حتی یک نفر
فصل 9:‌ دریا، آسمان و زمین، همه و همه محو خواهند شد
فصل 10:‌ چگونه یک روح از بدبختی نجات می‌یابد؟
فصل 11:‌ امّا یک رویای شیرین را چطور می‌توان بیان کرد
فصل 12:‌ بهار دوباره فرا می‌رسد وسپیده‌دم تازه‌ای خواهد دمید
فصل 13:‌ از بالای آبشارها، بادها شروع به وزیدن خواهند کرد و تو را هوشیار می‌کنند...
فصل 14:‌ یا دروغ گفته‌اند؟
فصل 15:‌ سرانجام؛ حرکت با امواج دریا
پنجره عقبی: لذت تعلیق در زمهریر نوردیک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اولین پرونده جنایی من
نویسنده
مترجمفاطمه طیبه
ناشر چاپیانتشارات کامک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات262
زبانفارسی
شابک978-622-98541-7-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اولین پرونده جنایی من

Arad Hashemi
۱۴۰۲/۷/۳
کتاب خوبی بود شخصیت اصلی داستان و کاراگاه یک زن تازه کاراست اما با مهارت خود به علت اصلی قتل پی میبرد و تنها ضعف ان یکم طولانی نوشته شده و سریعتر میشد نتیجه گیری کرد و داستان را به پایان رساند اما در کل جذاب بود و توصیه میکنم بخوانید.
نرگس صیادی
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
داستان معمولی داشت اوایل داستان کند پیش میره و به مرور بهتر میشه اسامی سخت و گاه شبیه به هم فنلاندیا باعث شد که دیگه داستانی از نویسنده‌ی فنلاندی نخونم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب اولین پرونده جنایی من

برای دریافت کتاب اولین پرونده جنایی من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.