معرفی و دانلود کتاب شبح گینزا

عکس جلد کتاب شبح گینزا
قیمت:
۶۹۰۰۰ ۳۴,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شبح گینزا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شبح گینزا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شبح گینزا

امروزه داستان‌های جنایی مدرن در سراسر جهان طرفداران زیادی دارند. قرار است در کتاب شبح گینزا 12 داستان معمایی کوتاه را به ‌قلم کیکیچی اوساکا بخوانید. گفتنی‌ست این نویسنده از جمله پیشگامان ژانر جنایی مدرن تحت عنوان «هونکاکو» در ادبیات ​​ژاپن است.

درباره‌ی کتاب شبح گینزا

«هونکاکو» یک ژانر پرطرفدار با موضوع جنایی و پلیسی است که نخستین‌بار سوجی شیمادا و یوکیتو آیاتسوجی داستان‌نویسی در این سبک را آغاز کردند؛ اما شکل‌گیری این ژانر به‌معنای امروزی به دهه‌ی 1930 بازمی‌گردد و کیکیچی اوساکا (Keikichi Osaka) نویسنده‌ی کتاب حاضر، از جمله پیشگامان این سبک داستان‌ها به‌شمار می‌رود.

کتاب شبح گینزا (The Ginza Ghost) مجموعه‌ای از دوازده داستان‌ برگزیده‌ی نویسنده است که به وقوع جنایات غیرممکن و توهم‌آمیز می‌پردازد. جالب این‌که همه‌ی این جنایات منطقی به نظر می‌رسند، اما درحقیقت غیر قابل حل هستند. این چند داستان کوتاه پیش‌رو، طرفداران داستان‌های شرلوک هلمز، پوآرو و آثار ادگار آلن پو را راضی خواهد کرد و در عین حال لحظات پرهیجانی را برای طرفداران ژانر وحشت ایجاد می‌کند.

خوب است پیش از خواندن داستان‌ها و رمان‌ها بدانید داستان‌ها حتی اگر سرگرم‌کننده باشند، بازتابی از واقعیت هستند و کسی که رمان و داستان می‌خواند به کشف حقیقت می‌اندیشد. علاوه‌براین یک داستان حاصل تجربیات و جهان‌بینی نویسنده‌ است و با خواندن آن‌ می‌توانید درک بهتری نسبت به ساحات گوناگون رفتار یک انسان پیدا کنید. در کتاب حاضر شاهد تلفیقی از این دو ویژگی مهم خواهید بود.

این اثر برگرفته از مجموعه‌ی قلمروی قابیل کیکیچی است و شامل داستان‌هایی می‌شود که بیانگر قدرت خیال نویسنده، ماجراجویی و چالش‌هایی بسیار جذاب‌ هستند. با خواندن این کتاب علاوه‌بر آن‌که لذت خواهید برد، اطلاعات مختلفی درباره فرهنگ و آیین و رسوم مردم کسب می‌‍کنید. بنابراین اگر به‌دنبال اثری با کشمکش‌های داستانی و ماجراجویانه هستید، این کتاب حس هیجان و دلهره را در وجودتان بیدار می‌کند. به بیان دیگر نویسنده شما را در روند شکل‌گیری معمای قتل‌های مختلف قرار می‌دهد تا در مقام خواننده‌ای هوشیار سطربه‌سطر با روایت پرکشش داستان‌‌ها همراه شوید.

گفتنی‌ست با اینکه کیکیچی اوساکا در جوانی به‌طرز ناراحت‌کننده‌ای از دنیا رفت و فرصت انتشار آثار بیشتری را نداشت، امروزه بسیاری او را پیشگام و استاد ژانر «هونکاکو» می‌دانند و معتقدند نوآوری‌های زیادی در کار خود داشته است.

این اثر به سبک رمان‌های واقع‌گرا نوشته شده و رنگ‌و‌بوی ماجراجویانه دارد. کتاب شبح گینزا را انتشارات کامک منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات جنایی قرار داده است.

کتاب شبح گینزا مناسب چه کسانی است؟

طرفداران داستان‌های جنایی و علاقه‌مندان به ادبیات ژاپن از جمله مخاطبان اصلی این اثر هستند.

با کیکیچی اوساکا بیشتر آشنا شویم

کیکیچی اوساکا در سال 1912 به دنیا آمد و بین دو جنگ اول و دوم جهانی دست به نوشتن داستان‌های معمایی پیچیده با رویکردهای وحشت و علمی زد. متاسفانه درست با پایان جنگ جهانی دوم یعنی در سال 1945 اوساکا در 33 سالگی در فیلیپین از دنیا رفت و ادبیات ژاپن از آثار بعدی وی بی‌بهره ماند. شبح گینزا مجموعه‌ای از بهترین داستان‌های کوتاه اوست که حدود یک دهه پیش به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب شبح گینزا می‌خوانیم

تمام روز بعد را آقای کاتایاما بیرون نیامد و درباره شیرینی‌ها فکر کرد. فردای آن روز سرانجام بیرون آمد و به بررسی‌های خود ادامه داد. او بعدازظهر برگشت و بعد از تمام کردن غذایش که آن جا آورده بودند، به یوشیوکا و دیگر منشی بازرسی زنگ زد و دستورالعمل‌هایش را به آن‌ها داد: «از شما می‌خواهم که فردا صبح به شهر بی بروید. کاری که می‌خواهم انجام دهید این است. خب، اجازه دهید ابتدا این را توضیح بدهم.» او شیرینی خشک را جلوی آن دو نفر گذاشت. «در ابتدا از بازرسان خودم تشکر می‌کنم، الان می‌دانم این شیرینی‌های خشک چیست. آن‌ها خیلی عجیبند، شکلی غیرعادی دارند، به نظر برای خوردن وحشتناک می‌آیند و در واقع معمولاً برای مصرف، تولید نمی‌شوند. آن‌ها متعلق به پایین‌ترین درجه شیرینی‌پزی هستند و کازاریگاشی یا شیرینی تزیینی نامیده می‌شود اما در این اطراف به نظر می‌رسد که هاریگاشی یا شیرینی نمایشی نامیده می‌شوند.

شما باید قبلاً آن را دیده باشید؟ در مراسم عزاداری استفاده می‌شوند. همچنین من به توت‌های روی شیرینی برنجی‌های سنبی نگاه کردم. آن‌ها میوه‌ی یک نوع گیاه همیشه‌بهار از خانواده ماگنولیا است. نام علمی آن ایلیسیوم آنیستاتون یا رازیانه ژاپنی است؛ اما ما معمولاً آن را شیکیمی یا هاناشیبا می‌نامیم. میوه‌ی گیاهی سمی که حاوی شیکیمیک اسید است. این ماده متعلق به پیکروتوکسین‌هاست که باعث تشنج می‌شود. اگر کمی فنی‌تر بررسی کنیم، واکنش فیزیولوژیکی به این اسید مشابه تحریک عصبی مغز خلفی است، که باعث تشنج مشابه بیماری صرع که به نوبه خود باعث از دست رفتن هوشیاری هنگام تشنج می‌شود. این امکان وجود دارد که خوردن شیکیمیک اسید در بعضی موارد موجب مرگ شود اما سم خیلی مهلکی در نظر گرفته نمی‌شود. می‌توانید گیاهانی را در کوه‌های جنوبی و مرکز ژاپن پیدا کنید که به طور طبیعی رشد می‌کنند اما این گیاه استفاده دیگری هم دارد که واقعاً جالب است. همان‌طور که می‌دانید آن‌ها را اطراف قبرستان‌ها برای مرده‌ها از زمان‌های قدیم پرورش می‌دادند و در برخی مناطق شاخه‌ها و برگ‌هایش را در تابوت و کنار مرده می‌گذارند.

فهرست مطالب کتاب

کیکیچی اوساکا
سخن ناشر
به نام آفریدگار قلم
دژخیم فروشگاه
سایه‌ای بر دیوار سنگی
لوکوموتیو عزادار
هیولای فانوس دریایی
روح همسر
نور سحرانگیز
تسویه‌حساب شب سرد
سه مرد دیوانه
نگهبان فانوس دریایی
هیولای معدن
صندوق‌پست گرسنه
شبح گینزا
پنجره‌ی عقبی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شبح گینزا
نویسنده
مترجمفاطمه طیبه
ناشر چاپیانتشارات کامک
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-622-98541-1-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۰۰۰ ۳۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شبح گینزا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شبح گینزا

برای دریافت کتاب شبح گینزا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.