معرفی و دانلود کتاب وقتی سرخ سیاه است

عکس جلد کتاب وقتی سرخ سیاه است
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وقتی سرخ سیاه است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وقتی سرخ سیاه است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وقتی سرخ سیاه است

کتاب وقتی سرخ سیاه است رمانی جنایی از کیو سیالانگ است که در به تصویر کشیدن جامعه‌ی معاصر چین بسیار موفق عمل کرده. قهرمان کتاب بازرسی به نام چن چائوست که در دیگر کتاب‌های این نویسنده نیز حضور دارد. زمانی که چن چائو به تعطیلات می‌رود، گزارشی از قتل یک زن نویسنده به اداره‌ی پلیس می‌رسد. کارآگاه یو، همکار و جانشین چن چائو مسئول حل پرونده می‌شود، اما هرچه در جزئیات پرونده بیشتر پیش می‌رود، ابعاد سیاسی آن بیشتر وسعت می‌یابد. پرونده زمانی به سرانجام می‌رسد که بازرس چن چائو بازمی‌گردد.

درباره‌ی کتاب وقتی سرخ سیاه است

بازرس چن چائو از اداره‌ی پلیس شانگهای به تعطیلات می‌رود. کارآگاه یو، دوست و همکار چن چائو، در غیاب وی مشغول رسیدگی به پرونده‌ی جدید می‌شود. این پرونده به قتل زنی میانسال در آپارتمانش مربوط می‌شود. هیچ مظنونی به‌جز همسایه‌ها وجود ندارد؛ چراکه درب ورودی ساختمان در آن ساعت از شب همیشه قفل است. اما چه انگیزه‌ای برای قتل نویسنده‌ای مهجور از سوی همسایگانش وجود دارد؟ این مسئله‌ای است که باید به دست کارآگاه یو حل شود. شرحی که آمد، داستان کلی کتاب وقتی سرخ سیاه است (When Red is Black)، به قلمِ نویسنده‌ی چینی‌الاصل، کیو سیالانگ (Qiu Xiaolong) است.

معرفی و دانلود کتاب وقتی سرخ سیاه است

این نویسنده ضمن روایت داستانی جذاب و جنایی، تصویر دقیقی از جامعه‌ی کمونیست چین ارائه می‌دهد. آثار کیو سیالانگ از لحاظ پرداختِ دقیق و مستدل به مسائل اجتماعی نزد مخاطبان و منتقدان قابل ستایش است. او اطلاعات ارزشمندی را درباره‌ی غذا، معماری، تاریخ، فرهنگ و سیاست چین از خلال داستان‌هایی که قهرمان آن‌ها بازرس چن چائوست، به دست می‌دهد. گویی سیالانگ داستان را ابزاری قرار می‌دهد تا نقش و نگاری واقعی از جامعه و فرهنگ معاصر چین ترسیم کند.

هم‌زمان که کارآگاه یو مشغول بررسی سرنخ‌های پرونده است، یک نفر اعتراف به قتل می‌کند. اما آیا او واقعاً قاتل است؟ کارآگاه یو‌ برای سر درآوردن از این ماجرا، به اندازه‌ی کافی باتجربه نیست؛ چراکه قاتل زمانی دستگیر می‌شود که بازرس چن چائو به کارش بازمی‌گردد.

نشر کامک رمان کارآگاهی حاضر را ذیل مجموعه‌ی قلمروی قابیل به چاپ رسانده و آرزو کرمی آن را به فارسی برگردانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی قلمروی قابیل

مجموعه‌ی قلمروی قابیل در تلاش است تا از میان داستان‌های جنایی و رمان‌های سیاهِ سراسر جهان، جذاب‌ترین و پرکشش‌ترین داستان‌ها را گردآوری کند تا خواننده علاوه‌ بر لذت بردن و غافلگیری، با فرهنگ و سنن کشورهای مختلف و تجربه‌ی زیسته‌ی مردم دیگر آشنا شود. کتاب وقتی سرخ سیاه است جلد هفتم از مجموعه‌ی قلمروی قابیل به‌شمار می‌رود که ژانرهای معمایی و دلهره‌آور، نوآر کارآگاهی، رازآلود و... را شامل می‌شود. در این مجموعه علاوه‌‌بر انتخاب رمان و داستان‌ها از کشورهایی نظیر آمریکا، آلمان و فرانسه، ادبیات کشورهای مهجوری مثل کوبا، چین، پرو، فیلیپین، ایرلند و... نیز مورد توجه قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب وقتی سرخ سیاه است

  • کیو سیالانگ تضادهای زندگی معاصر چین را در شخصیت کارآگاه چن چائو به نمایش می‌گذارد. (ساندی تلگراف)
  • رمان وقتی سرخ سیاه است بینش جدیدی نسبت به کشوری ارائه می‌دهد که تاکنون در ادبیات داستانی مغفول مانده بوده. (گاردین)
  • ترکیبی لذت‌بخش از جنایت، شعر و تضادهای فرهنگ معاصر چین. چن چائو یک مخلوق باشکوه در ادبیات داستانی است. (Independent on Sunday)
  • کتاب وقتی سرخ سیاه است پرتره‌ای است پررنگ‌ولعاب از شانگهای. (مجله‌ی وال‌استریت)
  • کیو سیالانگ با شخصیت‌پردازی قوی و ظریف ما را به دنیایی جذاب می‌کشاند که در آن بزرگ‌ترین رازِ فاش‌شده، راز کشور چین امروزی است. (جان هاروی)

اقتباس سینمایی از کتاب وقتی سرخ سیاه است

رادیو bbc این کتاب را منبع اقتباس خود برای ساخت یک سریال رادیویی قرار داده است.

کتاب وقتی سرخ سیاه است برای چه کسانی مناسب است؟

عاشقان ژانر جنایی، از کتاب وقتی سرخ سیاه است لذت وافری خواهند برد. همچنین کسانی که مایلند درباره‌ی فرهنگِ جامعه‌ی مدرن چین بیشتر بدانند، این کتاب را مفید خواهند یافت.

در بخشی از کتاب وقتی سرخ سیاه است می‌خوانیم

کل زندگی وان -یا بیشتر آن- حاصل جامعه‌ای کاملاً متفاوت بود. در دهه‌های شصت و هفتاد، کارگران چینی به‌عنوان مدیران و تاریخ‌سازان جامعه، ستایش می‌شدند. افرادی همچون وان، بی‌قیدوشرط و با اعتقاد به سهم خود در بزرگ‌ترین نظام اجتماعی، خود را وقف انقلاب مائو کردند که به‌نوبه‌ی خود، وعده‌های زیادی از جمله‌ی مزایای بازنشستگی به آن‌ها داد؛ حقوق بازنشستگی زیاد، پوشش درمانی و داشتن این افتخار که به‌عنوان یک بازنشسته، زیر نور گرم خورشید چین کمونیست لم بدهند. اکنون، این کارگران بازنشسته خودشان را در اعماق چاه یافتند. تمجید از آن‌ها به‌عنوان طبقه‌ی پیشرو، نابه‌جا بود. آن‌ها به‌سختی کار می‌کردند تا مخارج زندگی‌شان را تأمین کنند. بدتر از آن، شرکت‌های دولتی‌ که در حال سقوط بودند، نمی‌توانستند به وعده‌هایی که داده بودند، عمل کنند. و همه‌چیز برای وان که یک زمانی عضو تیم تبلیغات کارگری مائو تسه‌تونگ بود، غیر قابل تحمل‌تر بود.

یو با دکتر شیا تماس گرفت و از او خواست تا اثر انگشت‌ها را دوباره بررسی کند و تنها روی اثر انگشت وان تمرکز کند.

سپس با ایستگاه راه‌آهن شانگهای تماس گرفت. به یاد آورد که یک سری قوانین درمورد واگن‌های تختخواب‌دار وجود دارد. اطلاعاتی که دریافت کرد، تردیدش را بیشتر کرد. طبق اطلاعات ایستگاه راه‌آهن، بلیت سفر به شنژن بسیار پرفروش بود، به‌خصوص بلیت‌ واگن‌های تختخواب‌دار. کارآفرینان تازه‌کار برای یافتن موقعیت مالی بهتر، روانه‌ی منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی می‌شدند. به‌طور معمول، بلیت‌ها در اولین روز از دوره‌ی چهارده‌روزه‌ی پیش‌خرید، فروخته می‌شود. تاریخ بلیت وان برای هجدهم فوریه بود، به این معنا که وان تنها با پرداخت بهای بیشتر به دلال، توانسته بلیت را پس از تاریخ هفتم فوریه تهیه کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وقتی سرخ سیاه است
نویسنده
مترجمآرزو کرمی
ناشر چاپیانتشارات کامک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-622-93732-3-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وقتی سرخ سیاه است

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب وقتی سرخ سیاه است

برای دریافت کتاب وقتی سرخ سیاه است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.