معرفی و دانلود کتاب اوژنی گرانده

عکس جلد کتاب اوژنی گرانده
قیمت:
۱۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اوژنی گرانده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اوژنی گرانده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اوژنی گرانده

کتاب اوژنی گرانده یکی از رمان‌های شخصی و زیبای انوره دو بالزاک است. در زمان نوشتن این رمان بود که بالزاک به این نتیجه رسید تا پروژه‌ی عظیم خود یعنی «کمدی انسانی» را آغاز کند. اوژنی گرانده به قدری برای بالزاک عزیز بود که آن را به معشوقه‌ی آن زمانش تقدیم کرد. این کتاب که توسط خود بالزاک یکی از شاهکارهایش توصیف شده، درباره‌ی زنی اغواگر و جذاب است که می‌خواهد با یکی از وارثین قدرتمند ازدواج کند.

درباره‌ی کتاب اوژنی گرانده

کتاب اوژنی گرانده (Eugénie Grandet) یک شاهکار ادبی است که توسط یکی از بزرگترین رمان‌نویسان تاریخ ادبیات فرانسه و جهان نوشته شده است. این کتاب که از اولین تجربه‌های داستان‌گویی انوره دو بالزاک (Honoré de Balzac) محسوب می‌شود، واجد نثری شگفت‌انگیز و بی‌نظیر است که به اعتقاد بسیاری از منتقدان ادبی یکی از کامل‌ترین آثار این نویسنده‌ی صاحب سبک محسوب می‌شود. اوژنی گرانده روایتی از حرص و طمع است. یک داستان عاشقانه و درامی تودرتو که به درون‌مایه‌هایی چون فریب، عشق و سیاست‌های روابط انسانی می‌پردازد. انوره دو بالزاک که به نوشتن توصیفات پرجزئیات از مکان، فضا، شخصیت‌ها و بخش‌های فرعی داستانی شهرت دارد، در اینجا با بهره بردن از یک قلم رئالیستی به انعکاس درون شخصیت‌هایش می‌پردازد. کمتر نویسنده‌ای در تاریخ ادبیات می‌توان یافت که به مانند انوره دو بالزاک در ترسیم خصیصه‌های شخصیتی خاندان‌های بورژوایی و کالبدشکافی رفتارهای انسانی ماهر بوده باشد.

معرفی و دانلود کتاب اوژنی گرانده

نام رمان براساس عنوان شخصیت اصلی داستان اوژنی گرانده است. اوژنی یک زن زیبا، افسون‌گر با جذابیت‌های گوناگون است که تلاش دارد برای به دست آوردن دلِ یکی از وارثین بزرگ شهر، آینده‌ای روشن برای خود رقم بزند. داستان از شخصیت‌های گوناگونی تشکیل شده است. اعضای مختلف خانواده‌ی گرانده هر کدام بُعد و احساس جدیدی به داستان اضافه خواهند کرد. در واقع یکی از ویژگی‌های اصلی انوره دو بالزاک به واقع همین است: اضافه کردن سطوح روایی و داستانی با جلو رفتن هر فصل از داستان. اوژنی گرانده را می‌توان یکی از شخصیت‌های چندوجهی و پیچیده‌ی بالزاک توصیف کرد. یک زن با خصوصیات شخصیتی متمایز که درام اصلی کتاب را رقم می‌زند.

این رمان یکی از شخصی‌ترین آثار کارنامه‌ی بالزاک است. کتابی که نه فقط در زندگی شخصی بالزاک بلکه در کارنامه‌ی هنری پرآوازه‌اش نیز از جایگاه والایی برخوردار است. به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران ادبی و پژوهشگران کارنامه‌ی ادبی بالزاک، این کتاب از چنان نثر ویژه‌ای برخوردار است که حتی در آثار بعدی خود نویسنده نیز نمی‌توانیم مانند آن را بیابیم. اگر بگوییم اوژنی گرانده یکی از قله‌های ادبیات فرانسه است بی‌شک اظهار نظر شتاب‌زده‌ای نکرده‌ایم. با وجود آنکه سه قرن از زمان انتشار این شاهکار ادبی می‌گذرد، همچنان از تازگی و طراوت آن ذره‌ای کاسته نشده است. چون بالزاک در ترسیم درونیات و خصیصه‌های روان‌شناختی شخصیت‌ها به قدری مسلط بود که هنگام خواندن کتاب این حس را داریم با اثری از عصر مدرن مواجه هستیم.

نکوداشت‌های کتاب اوژنی گرانده

  • داستان اوژنی گرانده به طور کلی یک روایت ادبی از مناسک گذار است که شخصیت را از دوران معصومیت تا تجربه، از سبک‌سری تا آگاهی و از توهم تا افسون‌زدایی دنبال می‌کند. (Christopher Prendergast)
  • با وجود آنکه ممکن است توصیفات پرجزئیات رمان برای بسیاری خسته‌کننده باشد اما ذکر این نکته بسیار مهم است که این توضیحات در بستر داستان و پرداخت شخصیت‌ها بسیار مهم هستند و بدون این جزئیات رمان اوژنی گرانده به مفهوم مورد نظر خود نمی‌رسید. (Maria Kozhuhar)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب اوژنی گرانده

  • فیلم «قدرت غالب» (The Conquering Power) تولید سال 1921 به کارگردانی رکس اینگرام که از برترین فیلمسازان عصر صامت محسوب می‌شود.
  • فیلم «اوژنی گرانده» تولید سال 1946 که آلیدا والی بازیگر مشهور سینمای ایتالیا و هالیوود در نقش اصلی به ایفای نقش پرداخت.

کتاب اوژنی گرانده برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به کسانی که به خواندن رمان‌های داستانی مشهور ادبیات کلاسیک علاقه دارند و همچنین به دوست‌داران ادبیات فرانسه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب اوژنی گرانده می‌خوانیم

حدود ساعت چهار ناگهان قلب خانم گرانده از صداى محکم کوبه‌ى در لرزید. به دخترش گفت: «چه اتفاقى براى پدرت افتاده؟» اما گرانده با خوشحالى وارد خانه شد و پس از آن‌که دستکشش را در آورد، چنان دست‌هایش را به هم مالید که اگر پوست دستش صرف نظر از بوى درخت سیاه کاج و عود دستش مثل چرم
روسى چغر نبود، مسلما ور مى‌آمد. پیرمرد مى‌چرخید و به هوا نگاه مى‌کرد و بالاخره رازش از دهانش پرید.

بدون آن‌که من‌من کند، گفت: «زن، همه‌شان را انداختم توى تله! شراب‌ها فروش رفت! هلندى‌ها و بلژیکى‌ها چیزى نمانده بود بروند. من در بازار، جلوى چرخى مهمانسراشان زدم، جورى‌که انگار کارى ندارم. یارو بلژیکى‌یه خودت مى‌دانى چه کسى را مى‌گویم آمد طرفم. باغدارهایى که همه‌ى تاکستان‌هاى خوب را دارند، محصول‌شان را کنار گذاشته‌اند و مى‌خواهند حالا صبر کنند. من مانع کارشان نشدم، مشترى بلژیکى ما مأیوس بود. من این را فهمیدم. یک دقیقه‌اى معامله جوش خورد. محصول مرا هر بشکه دویست فرانک و نصفش هم نقد خرید و پولش را هم به طلا داد. سفته‌ها را هم نوشت. بیا بگیر! این شش سکه‌ى طلا هم مال تو، سه ماه دیگر قیمت شراب افت مى‌کند.»

گرانده این حرف آخرى را با لحنى آرام گفت. با این‌همه حرفش آن‌قدر تلخ و گزنده بود که اگر اهالى سومور که تازه در بازار جمع شده و با شنیدن خبر معامله‌ى گرانده گیج شده بودند، آن را مى‌شنیدند، در جا به خود مى‌لرزیدند و با هول و وحشت ناگهانى که در دل‌شان مى‌افتاد، قیمت شراب فورى پنجاه درصد پایین
مى‌آمد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اوژنی گرانده
نویسنده
مترجممحسن سلیمانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-964-369-593-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اوژنی گرانده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اوژنی گرانده

برای دریافت کتاب اوژنی گرانده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.