معرفی و دانلود کتاب آناتومی تمرینات قدرتی: تشریح تمرینات بدن سازی آقایان و بانوان

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی تمرینات قدرتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی تمرینات قدرتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آناتومی تمرینات قدرتی: تشریح تمرینات بدن سازی آقایان و بانوان

با کتاب آناتومی تمرینات قدرتی، به اعماق دنیای شگفت‌آور ماهیچه‌ها سفر کنید! فردریک دلاویر، از کارشناسان خبره‌ی ورزشی، مقدمات یک بازدید علمی و دقیق از اعضا و ماهیچه‌های بدن و نحوه‌ی عملکرد هر یک از آن‌ها برای شما تدارک دیده است. نکات و درس‌ها، و همچنین تصاویر تمام‌رنگی این کتاب به ورزشکاران کمک می‌کند تا با شناخت بهتر از جهان بدن و سازوکار حرکت عضلات، برنامه‌ی ورزشی و تمرینات قدرتی متعادل و اصولی‌تری پیش بگیرند.

درباره‌‌ی کتاب آناتومی تمرینات قدرتی

اگر به دنبال یک برنامه‌ی بدن‌سازی پیشرفته و درعین‌حال علمی و اصولی هستید و یا می‌خواهید ایرادات حرکتی خود در تمرینات قدرتی را برای همیشه رفع کنید و در نهایت، اگر به دنبال سلامت جسمانی پایدار و استفاده‌ی صحیح‌ از نهایت توان ماهیچه‌های خود هستید؛ اثر درستی را انتخاب کرده‌اید! فردریک دلاویر (Frederic Delavier) که خود از کارشناسان باسابقه‌ی ورزشی و مربیان برجسته‌ی بدن‌سازی‌ست؛ حاصل سال‌ها مطالعه و تجربه‌‌ی حرفه‌ای خود را در کتاب آناتومی تمرینات قدرتی (Strength Training Anatomy) به صورت یک‌جا و فشرده برای شما آماده کرده است. نویسنده‌ی این اثر پرفروش به شما خواهد آموخت که به هنگام انجام هر یک از تمرینات ورزشی، به‌طور دقیق از کدام عضلات خود استفاده و آن را تقویت می‌کنید؛ و همچنین با انجام چه حرکاتی می‌توانید به رفع ضعف عضلانی خود کمک کنید و یا حتی درد‌های ماهیچه‌‌های خود را بهبود ببخشید.

عضلات و ماهیچه‌ها یکی از دخیل‌ترین و مؤثرترین ارگان‌های بدن در اجرای صحیح حرکات جسمانی هستند؛ به‌طوری که با ایجاد کوچک‌ترین اختلالی در نحوه‌ی عملکرد هریک از این عضلات، نمی‌توان انتظار داشت فعالیت‌هایی که به طور معمول از پس آن برمی‌آییم را به راحتی به اجرا دربیاوریم. نحوه‌ی عملکرد ماهیچه‌ها هنگام ورزش و به‌ویژه اجرای تمرینات قدرتی، اهمیت دوچندانی نیز پیدا می‌کنند؛ چرا که یکی از فاکتور‌ها و شرایط اساسی در تمرینات قدرتی داشتن توالی و هماهنگی عضلات و همچنین وجود نیروی کافی در ماهیچه‌های دخیل است و در نتیجه با کوچک‌ترین اشتباهی در اجرای این حرکات، احتمال وقوع آسیب‌هایی که بدن و سلامت آن را تهدید می‌کنند بسیار خواهد بود. از این رو در سال‌های اخیر مربیان و ورزشکاران حرفه‌ای بیش از هر زمان دیگری به روش‌های علمی تمرینات ورزشی و شناخت اصولی آناتومی بدن و آشنایی با عملکرد ارگان‌های آن علاقه نشان داده‌اند. کتاب آناتومی تمرینات قدرتی یکی از کامل‌ترین آثار به‌تألیف‌درآمده در این حوزه و مجموعه‌ی جامعی از تمرینات و آموزه‌هایی‌ست که به شما در اجرای هرچه دقیق‌تر تمرینات قدرتی کمک می‌کند.

خواندن کتاب آناتومی تمرینات قدرتی، دو سود و مزیت ویژه برای خواننده در پی خواهد داشت. با در دست گرفتن این کتاب شما مجموعه‌ای از تمرینات قدرتی مفید و کاربردی را در اختیار خواهید داشت؛ تمریناتی که می‌توانند به برنامه‌ی ورزشی همیشگی شما اضافه شوند و به صورت روزانه و انفرادی به اجرا دربیایند.همچنین با مطالعه‌ی این اثر شما به آناتومی کاملی از عضلات بدن دسترسی کامل خواهید پیدا کرد و به طور عمیق و علمی با نحوه‌ی دخالت هر یک از آن‌ها در هنگام تمرینات قدرتی آشنا خواهید شد. نکته‌ی بعدی در خصوص کتاب آناتومی تمرینات قدرتی که آن را به یک نمونه‌ی بسیار موفق در میان آثار ورزشی تبدیل می‌کند، وجود تصاویر رنگی و نمای تصویری کامل از عضلات و دخالت آن‌ها در اجرای حرکات است. همچنین در تکمیل این تصاویر و در توضیح مطالب پزشکی و تخصصی، نویسنده‌ی این اثر زبان ساده و شیوایی در پیش گرفته تا عموم مخاطبان مخاطبان بتوانند از آن فایده ببرند.

درس‌نوشته‌های کتاب آناتومی تمرینات قدرتی شامل تمرینات کاملی از تقویت ماهیچه‌های شکم، پشت، بازو، شانه، سینه و کفل‌هاست و علاوه بر تمرینات قدرتی تعدادی از تمرینات مکمل کششی را نیز در بر دارد، و در کنار این دو مورد مجموعه‌ای از نکات آسیب‌شناسی تمرینات قدرتی را گوشزد می‌کند. سرفصل‌های این کتاب هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان مفید است و در نهایت، مربیان ورزشی و آسیب‌شناسان حرکتی می‌توانند به این اثر به عنوان دستیار همیشگی و کارآمد خود در طراحی و اجرای تمرینات نگاه کنند. این کتاب در سال 2001 وارد بازار جهانی شده و با ترجمه‌ی احمد نیک روان، ابراهیم متشرعی، محسن زروار و محمد حتمی رازلیقی و تلاش‌های انتشارات حتمی به دست علاقه‌مندان فارسی‌زبان رسیده است.

کتاب آناتومی تمرینات قدرتی برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر جامع و مفید را به تمامی دانشجویان تربیت بدنی، معلمان و مربیان ورزشی و ورزشکاران پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آناتومی تمرینات قدرتی: تشریح تمرینات بدن سازی آقایان و بانوان می‌خوانیم

در مقایسه با ثبات مفصل لگن که در آن سر استخوان ران در حفره عمیق حقه‌ای قرار می‌گیرد، مفصل شانه دارای آزادی و تحرک بیشتری بوده و بازو دامنه حرکتی زیادی دارد. در حقیقت مفصل شانه پوشش کمی داشته و حفاظت کمتری می‌شود.

مفصل شانه به‌عنوان یک مفصل گوی و کاسه‌ا‌ی شناخته می‌شود، زیرا سر استخوان بازو توسط گروه تاندونی عضلانی ناحیه شانه در حفره استخوان کتف قرار می‌گیرد. غالب آسیب‌های وزنه‌برداری هنگام تمرین عضله‌ی دلتوئید اتفاق می‌افتد و به‌ندرت از کشیدگی یا پارگی عضله ناشی می‌شود. این آسیب‌ها معمولاً نتیجه تکنیک ضعیف و استفاده از تاندون عضلات است که باعث فشار زیاد به کپسول مفصلی می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: بازوها
فصل 2: شانه‌ها
فصل 3: سینه
فصل 4: پشت
فصل 5: پاها
فصل 6: کفل‌ها
فصل 7: شکم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آناتومی تمرینات قدرتی: تشریح تمرینات بدن سازی آقایان و بانوان
نویسنده
مترجماحمد نیک روان، ابراهیم متشرعی، محسن زروار، محمد حتمی رازلیقی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات197
زبانفارسی
شابک978-600-5751-49-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آناتومی تمرینات قدرتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آناتومی تمرینات قدرتی

برای دریافت کتاب آناتومی تمرینات قدرتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.