معرفی و دانلود کتاب اکوسیستم نوآوری و تولید

عکس جلد کتاب اکوسیستم نوآوری و تولید
قیمت:
۱۰۰۰۰ 5000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اکوسیستم نوآوری و تولید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اکوسیستم نوآوری و تولید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اکوسیستم نوآوری و تولید

کتاب اکوسیستم نوآوری و تولید اثر برنارد گیلهون، ابتدا فرآیند نهادینه‌سازی این اکوسیستم و مسائل و مشکلات حاصل از آن را بیان می‌کند و در ادامه اکوسیستم‌های آمریکایی و اروپایی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

جغرافیای اقتصادی در عین جهانی بودن بومی نیز هست. این همان ویژگی‌ای است که نویسندگان آن را تناقض خوشه‌ای می‌نامند یعنی اقتصادی جهانی که پیچیده و وابسته به اقتصاد دانشی است که نقش مهمی را ایفا می‌کند. بنابراین جغرافیای اقتصادی به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد مورد توجه قرار گرفته و شناخته شده است.

برنارد گیلهون (Bernard Guilhon) در کتاب اکوسیستم نوآوری و تولید (Innovation and production ecosystems) نشان می‌دهد اکوسیستم‌های نوآوری و تولید، اشکال سازمان یافته‌ای هستند که تصور می‌شد نیاز به نوآوری، رشد و اشتغال را برآورده کنند. فرآیندی که منجر به نهادینه سازی این اشکال می‌شود به شیوه‌های یادگیری وابسته است که ممکن است توسط محدودیت‌هایی که موجب تهدیدِ عوامل در بستر جهانی شدن، به ویژه تلفیق مهارت‌های موضعی، تصمیمات جمعی متوسط ​​و بلند مدت، شکاف بین تولید دانش جدید و توسعه آن و انتخاب‌های صورت گرفته در چهارچوب موقعیت، مانع شوند.

به عنوان یک فرآیند، نوآوری بخشی جدایی‌ناپذیر از مفهوم‌سازی و تعریف یک اکوسیستم است. به نظر می‌رسد عوامل تأثیرگذار بر کار، عملکردی را رقم می‌زند که ناشی از انجام اقداماتی است که از سوی کنشگران (فعالان) صورت می‌گیرد. "به عنوان مثال: ابتدا شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده و به تدریج ساختارمند (سازمان یافته) می‌شوند". این عوامل بعد‌ها باعث تقویت مکانیسم‌های هماهنگی می‌شوند (انتقال دانش ایجاد شرکت‌ها) و در کنار سایر عوامل، آن‌ها نیز در پایایی اکوسیستم دخیل هستند.

مکانیسم‌های سیستم حکومت مستقل، نتیجۀ تاریخ، در دسترس بودن منابع خاص، محیط سازمانی و اراده تصمیم گیرندگان خصوصی و دولتی (ایالت، ایالت‌های فدرال، مناطق، مقامات بومی) است.

مکانیسم‌های متمرکز بر عوامل، بیشتر ابعاد افقی و عرضی دارند و در واقع نیاز به نوعی هماهنگی دارند تا به افراد درگیر در اکوسیستم و همچنین عواملِ خارجی اجازه می‌دهد تا با یکدیگر، علاوه بر امکانِ ایجاد قابلیت جمع‌آوری برای انطباق با تغییر (فن‌آوری‌ها، محصولات، بازار) ارتباط برقرار کنند.

علی‌رغم اینکه هر عنصر ضروری است، اما فقط یک جزء ضروری از کل را نشان می‌دهد و بنابراین به تنهایی کافی نیست. هر عنصر فقط یک جزء از سیستم توسعۀ اقتصادی بومی را نشان می‌دهد. این امر در راستای اظهار نظر در مورد ویژگی‌های در حال ظهور اکوسیستم‌ها است، که بر اساس آن‌ها منابع ایجاد و انباشته شده، و به لطف یادگیری محلی، بیشتر از مجموع کمک‌های هر شخصی دخیل است.

در بخشی از کتاب اکوسیستم نوآوری و تولید می‌خوانیم:

جهانی‌ شدن، دوراندیشی را دشوارتر می‌سازد. سیاست‌های همسو با اکوسیستم‌های تولید و نوآوری دارای چشم‌اندازی بلند مدت و همراه با تصمیمات برگشت‌ ناپذیر هستند که به برنامه‌ریزی و اطلاعات دقیق‌تر و بیشتری نسبت به تصمیمات برگشت‌ پذیر نیاز دارند. جهانی‌سازی، چرخه‌ی‌ عمر تکنولوژی‌ها را کوتاه و حاشیه‌ی فرصت را محدود می‌سازد.

بی‌ثباتی شرایط حاشیه‌ای که محیط تصمیم‌گیری را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به فرآیند جهانی‌سازی اضافه می‌شود: کیفیت داده‌ها و مدل‌های پیش‌بینی، میزان سرمایه‌گذاری، مشکلات مربوط به بودجه‌ی مدل‌های اولیه و غیره. نتیجه این است که تصمیم‌ گیرندگان با توجه به محدودیت‌های زمانی، باید معیارهای اساسی منطقی را کاهش دهند. به عبارت دیگر، تصمیم‌ گیرندگان نمی‌توانند تصمیمات بلند مدت اتخاذ کنند؛ هم‌چنین به خاطر استفاده کمتر از منطق، خطر رویارویی با شکست‌های غیرمنتظره‌ی سازمانی وجود دارد. بنابراین لازم است تا توانایی‌ها و مهارت‌های فعالان بخش دولتی که مسئول ایفای برخی از پروژه‌ها به ویژه سرمایه‌ی فیزیکی، زیرساخت‌ها و دانش فشرده هستند را افزایش دهیم. با این وجود، "با افزایش گزینه‌های انتخابی، توانایی افراد برای ارزیابی دقیق‌تر گزینه‌های مختلف کاهش می‌یابد.

رایج‌ترین نوع شکست که اغلب مواجه می‌شویم، دربردارنده‌ی کیفیت روابط مشارکتی است. از این منظر، سیاست‌های دولتی ممکن است روابط بین شرکت‌ها را با ایجاد قواعد الزام‌آور قانونی و رفتاری مشخص کنند که اپراتورهای بزرگ توانایی دستیابی به آن‌ را ندارند.

هم‌چنین باید از شرکت‌های کوچک و متوسط به روش‌های زیر حمایت کنند تا از آستانه‌ی رشد عبور نمایند: اجازه‌ی دسترسی به بودجه‌ی مناسب مرحله‌ی رشد و توسعه (سرمایه‌گذاری در مراحل اولیه)، بهبود توانایی‌های تحقیق و توسعه جهت دستیابی به مراکز منابع مشترک و در نتیجه، کسب فرصت‌های تکنولوژیکی با بهبود کیفیت مکانیسم انتقال تکنولوژیکی.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
دیباچه
فصل 1: فرآیند نهادینه‌سازی اکوسیستم‌های تولید و نوآوری
1-1 پویایی تکنولوژی، قوانین و یادگیری
1-1-1 ساختار و مکانیزم یک اکوسیستم
2-1-1 رفتارهای اقتصادی و روابط اجتماعی
2-1 اکوسیستم‌های تولید و نوآوری و جهانی‌سازی
1-2-1 موقعیت‌ها، منابع مهارت‌ها
2-2-1 تصمیمات بلند مدت
3-2-1 تحقیقات و توسعه‌ی اولیه‌ی محصولات
4-2-1 اکوسیستم‌های تولید و نوآوری و انتخاب مکان و موقعیت
3-1 ترکیب
4-1 نتیجه گیری
فصل 2: مسائل و مشکلات برگرفته از تجزیه و تحلیل اکوسیستم‌های تولید و نوآوری
1-2 تأیید مداخلات دولتی
2-2 اکوسیستم‌های تولید و نوآوری و نوآوری باز
3-2 ساختارهای صنعتی
4-2 نتیجه‌گیری
فصل 3: اکو سیستم‌های تولید و نوآوری آمریکایی
1-3 ویژگی‌های اکوسیستم‌های تولید و نوآوری آمریکایی
1-1-3 محیطی که نوآوری را پرورش می‌دهد
3-1-2 مباحث بنیادین قطعی
2-3 خوشه‌های بیوتکنولوژی
1-2-3 اثر شبکه‌ای
2-2-3 نرخ بالای رشد در خوشه‌های دارای جمعیت ناهمگن
3-2-3 خوشه‌ها و گسترش اثرات بازار
3-3 نتیجه گیری
فصل 4: قطب‌های رقابت پذیری
1-4 چرا باید قطب رقابت پذیری را توسعه داد؟
2-4 قطب‌های رقابت پذیری و میراث سیستم مولد محلی (SPL)
3-4 تجزیه و تحلیل
4-4 نتیجه
فصل 5: اکوسیستم‌های نوآوری و تولید اروپایی
1-5 چهارچوب تجزیه و تحلیل خوشه ای
1-1-5 خوشه ها: بیشتر واقعیت تا یک مفهوم انتزاعی
2-1-5 گرایش به اکوسیستم تعمیم یافته نوآوری
1-2-5 خدمات و نوآوری دانشبر
2-2-5 خوشه کمبریج: ساختار و پیشرفت
1-2-2-5 ویژگی‌های مهم خوشه
2-2-2-5 عملیات خوشه ای
1-3-5 محتوا و مشارکت سیاست‌های خوشه ای
2-3-5 یک رویکرد جدید بر مبنای استراتژی تخصص گرایی هوشمند
1-2-3-5 چالش‌های دخیل در استراتژی تخصص گرایی هوشمند
2-2-3-5 ترکیب سیاست‌های خوشه با استراتژی‌های تخصصی هوشمند
4-5 نتیجه
استنتاج

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اکوسیستم نوآوری و تولید
نویسنده
مترجممیلاد خلیلی یگانه
ناشر چاپینشر بید
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات134
زبانفارسی
شابک978-622-95405-0-3
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۰۰۰ 5000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اکوسیستم نوآوری و تولید

Nasrin Solhkhah
۱۳۹۸/۱۰/۱
بر عکس دوستان، به نظر بنده خیلی بد ترجمه شده. متن اصلا روان نیست. حمله بندی‌ها خواننده رو سردرگم میکنه. از تاریخ ثبت نظرات کاملا معلومه نظرات جعلی هستند و برای بازارسازی صورت گرفته. واقعا متاسفم برای این سطح سواد ترجمه مترجم!
جلال یگانه
۱۳۹۸/۱/۲۴
محتوای کتاب بسیار عالی و پرکاربرد است که با قلم مترجم گیرایی خاصی برای مخاطب ایجاد می‌کند. راهکارهای عملی توأم با نثر روان، فهم کتاب را برای همه گروه‌های سنی و تحصیلی سهل تر ساخته است.
ایمان ابراهیمی
۱۳۹۸/۱/۲۴
به درد دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته مدیریت میخوره من خوندم و خوب بود
مهدی مهدوی
۱۳۹۸/۱/۲۴
محتوا عالی واقعا ارزش خواندن دارهو به همه پیشنهاد میکنم بخونن این کتابو
امیر تهرانی
۱۳۹۸/۱/۲۴
من این کتاب را خواندم و بسیار عالی بود واقعا ارزش خوندن داشت
Faezeh .M
۱۳۹۸/۱/۲۵
عالیه بسیار کاربردی
نیکا عرب
۱۳۹۸/۱/۲۵
عالی و پرمفهوم بود👍
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب اکوسیستم نوآوری و تولید

برای دریافت کتاب اکوسیستم نوآوری و تولید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.