معرفی و دانلود کتاب سود و دیگر هیچ: سیستمی برای تغییر نگاه کارآفرینان و صاحبان کسب و کار به سود

عکس جلد کتاب سود و دیگر هیچ: سیستمی برای تغییر نگاه کارآفرینان و صاحبان کسب و کار به سود
قیمت:
89000 تومان - 9.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سود و دیگر هیچ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سود و دیگر هیچ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سود و دیگر هیچ: سیستمی برای تغییر نگاه کارآفرینان و صاحبان کسب و کار به سود

با آموزش‌های مایک میخالوویچ در کتاب سود و دیگر هیچ همگام شوید تا انواع روش‌هایی را که به سودآوری فراوان ختم می‌شوند، بیاموزید. سودآوری و بازده بالا ضامن پیشرفت کسب‌و‌کار شماست که تنها با سازوکارهای اصولی حاصل خواهد شد. نویسنده با بیان ساده، چیستی سود و راه‌های رسیدن به آن را تشریح می‌کند. رؤسای سازمان‌ها با مطالعه‌ی اثر حاضر، انقلابی در امور مالی خود به وجود می‌آورند. اثر حاضر در لیست کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد، قرار دارد.

درباره‌ی کتاب سود و دیگر هیچ

برای اینکه با مفهوم سود و توضیحی کلی از چیستی و چرایی آن آشنا شویم، نیازی نیست لزوماً در بازار و عرصه‌ی تجارت و فروش، حضور پررنگی داشته باشیم. حضور در کلاس‌های اقتصاد یا سرک کشیدن در سایت‌ها و مقالات اقتصادی، حتی نشستن پای صحبت صاحبان مشاغل، تعریفی هر چند غیردقیق، از سود به شما ارائه خواهد داد. به همین خاطر، بسیاری از ما، حتی هنگامی که به‌طور جدی وارد بازار کار می‌شویم، سعی نمی‌کنیم به صورت دقیق سود و راه‌های رسیدن به آن را بشناسیم. برای همه‌ی ما سود یعنی مابه‌تفاوت درآمدها و هزینه‌ها. اما آیا از خودتان پرسیده‌اید چرا شرکت‌هایی که اتفاقاً درآمد بالایی دارند، به سود قابل‌توجهی نمی‌رسند یا چرا سازمان‌هایی که با صرفه‌جویی‌های بسیار اداره می‌شوند، سودآوری چندانی ندارند؟ شاید این سؤالات هرگز ذهنتان را به خود مشغول نکرده باشند اما به مسائل مهمی اشاره دارند که برای درک آن‌ها می‌توانید با کتاب سود و دیگر هیچ (Profit first)، نوشته‌ی مایک میخالوویچ (Mike Michalowicz) همراه شوید.

ممکن است تصور کنید که محاسبه‌ی میزان سود با یک جمع و تفریق ساده، آن هم در پایان سال مالی به دست می‌آید. به این معنا که بعد از گذشت یک بازه‌ی زمانی، ماشین‌حسابی در دستمان می‌گیریم، سپس با کم کردن مخارج از درآمدها، به عددی می‌رسیم که سود فعالیت‌های قبلی را به ما نشان می‌دهد؛ به همین سادگی! هر چقدر ماشین‌حساب عدد بیشتری را نشان بدهد، موفق‌تر بوده‌ایم و بیشتر به خودمان می‌بالیم و هر چقدر عدد کمتر باشد، بیشتر به وضعیت قرمز، نزدیک‌ خواهیم شد. پیش از شروع کتاب سود و دیگر هیچ، لازم است تمام تصورات این‌چنینی را در سطل آشغال ذهنتان بریزید! مایک میخالوویچ پیش از آموزش هر تکنیکی ابتدا ذهنیت شما را درمورد سود و سودآوری دگرگون خواهد کرد.

سود به دوره‌ی زمانی خاصی محدود نمی‌شود. زمانی در حال کسب سود خواهید بود، که آن را در تمام ساعات و لحظات کارتان تجربه کنید. اگر همین‌حالا، جریان سود را در امور مالی شرکت یا سازمان خود نمی‌بینید، یک سال یا حتی ده سال بعد هم نخواهید دید. سودی که در پایان ماه یا سال، خوشحالتان کند، نوعی موفقیت موقتی و ناپایدار است که هیچ خبر خوبی درمورد امنیت حرفه و کسب‌و‌کارتان به دنبال نخواهد داشت. برای پیشرفت پایدار و تضمین‌شده، باید کسب سود را در تمامی معاملاتتان مشاهده کنید.

نویسنده به شما می‌آموزد، از روشی کاملا متفاوت بهره ببرید. چطور؟ گفتیم محاسبه کردن سود با جمع و تفریق ماشین حساب شما را به هیچ نتیجه‌ی مثبتی نمی‌رساند. اما اگر پیش از کم کردن مخارج از میزان درآمد یا دارایی، ابتدا سود را کم کنیم و سپس مخارج را با مقدار باقی‌مانده هماهنگ کنیم، همه چیز زیرورو می‌شود. به این معنا که ابتدا سود موردنظرمان را از میزان درآمد به‌دست‌آمده تفریق کنیم، سپس به راه‌هایی بیندیشیم که به ما کمک می‌کنند هزینه‌هایمان را به اندازه‌ی پولی که برایمان می‌ماند، تنظیم کنیم.

اینجاست که خلاقیت و نوآوری به کمکتان می‌آید. یاد می‌گیرید کم‌هزینه‌ترین شیوه‌ها را امتحان کنید و به سراغ ناشناخته‌ها بروید. البته چون سود خود را قبلاً از میزان دارایی برداشته‌اید‌، دیگر نگرانی‌ای از بابت سود سالانه یا ماهانه‌‌ی خود نخواهید داشت. با برعکس کردن مراحل یک تفریق، کل امور مالی سازمانتان از این رو به آن رو خواهد شد.

می‌دانیم که بدون ارزیابی شرایط فعلی و سنجش بازده فعالیت‌های آینده‌مان، هرگز به تحلیلی درست و همه‌جانبه از کسب‌و‌کارمان نخواهیم رسید. بخش مهمی از کتاب سود و دیگر هیچ به همین موضوع اختصاص دارد؛ یعنی ارزیابی صحیح و به‌موقع عملکردمان.

این اثر طی یازده فصل خود، شما را با اصول «نخست سود» آشنا کرده و نحوه‌ی کاربرد آن را در کسب‌و‌کارتان نشان خواهد داد. شیوه‌ی جاری‌سازی نخست سود را در فعالیت‌هایتان خواهید آموخت و اصول پیشرفته‌‌ی آن را نیز خواهید شناخت. در جای‌جای کتاب نکات و آموزه‌هایی عملی برای مخاطبانی که می‌خواهند سودهای کلان و پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشند، عرضه شده.

علی نجار برگردان روان این اثر خواندنی را به عهده داشته و نشر آریاناقلم نیز آن را برای فعالان حوزه‌ی تجارت و کسب‌و‌کار به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب سود و دیگر هیچ

  • دربردارنده‌ی توصیه‌های کارآمد و مرحله‌به‌مرحله. (آمازون)
  • مطالعه‌ی کتاب سود و دیگر هیچ از سوی دارندگان کسب‌و‌کارهای کوچک موجب می‌شود تا سریعاً به سود برسند. (نوبل و بارنز)
  • از پیشنهادات مایک میخالوویچ تبعیت کنید تا به‌زودی، به سودهای فراوانی برسید. (ورن هارنیش، نویسنده)

کتاب سود و دیگر هیچ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر کسب‌وکاری را راه‌اندازی کرده‌اید یا قصد ایجاد آن را دارید، خواندن کتاب سود و دیگر هیچ به شما کمک می‌کند، بالاترین سود را به صورت دائمی از آن خود کنید. اگر برای تحول اطلاعات مالی خود و یادگیری روش‌هایی کارآمد آماده هستید، بدون معطلی به مخاطبان کتاب حاضر بپیوندید.

با مایک میخالوویچ بیشتر آشنا شویم

مایک میخالوویچ (سپتامبر 1970)، نویسنده، سخنران و همچنین کارآفرین موفق اهل آمریکاست. او در نشریاتی از جمله وال‌استریت، ستون‌نویس بوده و چندی نیز برای مجله‌ی Entrepreneur قلم زده است. همچنین در شبکه‌هایی مانند NBC، ABC News Now، MSNBC و... به‌عنوان کارشناس حضور داشته.

در بخشی از کتاب سود و دیگر هیچ: سیستمی برای تغییر نگاه کارآفرینان و صاحبان کسب و کار به سود می‌خوانیم

‌نخست سود منجر به رشد و توسعه‌ی سریع‌تری می‌شود، چون شما را مجبور می‌کند سودآوری‌تان را مهندسی معکوس کنید. وقتی‌که ابتدا سودتان را برمی‌دارید، کسب‌وکارتان فوراً به شما می‌گوید که از پس مخارجی که متحمل می‌شوید برمی‌آیید یا خیر؛ به شما می‌گوید که آیا به اندازه‌ی کافی سازمانتان کارآمد است یا خیر؛ به شما می‌گوید آیا حاشیه‌ی سود مطمئنی دارید یا خیر. اگر بعدازاینکه ابتدا سودتان را برداشتید متوجه شوید که نمی‌توانید صورت‌حساب‌های خود را پرداخت کنید، باید همه‌ی آن نکات را بررسی کنید و راه‌حل‌هایی برای برطرف کردن مشکلات پیدا کنید.

نخست برداشتن سودتان به شما کمک می‌کند متوجه شوید کدام‌یک از انواع کارهایی که انجام می‌دهید پول‌ساز است و کدامشان نیست. سپس مسیر روشن است _‌_‌کاری را که سودآورتر است بیشتر انجام می‌دهید و آنچه سودآور نیست درست می‌کنید (یا رها می‌کنید). شما به‌طور طبیعی بر روی آنچه برایتان سودآور است تمرکز خواهید کرد و در آن بهتر و بهتر خواهید شد. و وقتی‌که شما خواسته‌ها و انتظارات مشتریانتان را بهتر برآورده کنید، آن‌ها شما را بیشتر دوست خواهند داشت. همه‌ی اینها به معنی رشد و توسعه‌ی سریع و سالم است. بوم!

متخصصان، همانند جراحان قلب، راز را می‌دانند. کارهای اندکی (مانند جراحی قلب) ‌ را به‌طور مداوم خیلی‌خیلی خوب انجام بدهید و بعد بهترین مشتریان را جذب خواهید کرد، بیشترین حق اشتراک را دیکته می‌کنید و می‌بینید که کارتان با شهرتی جهانی توسعه می‌یابد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
مقدمه
یک: کسب‌و‌کار شما هیولایی مهارنشدنی و پول‌خوار است
دو: اصول پایه نخست سود
سه: به کار بستن نخست سود در کسب‌و‌کار
چهار: ارزیابی سلامت کسب‌و‌کار
پنج: درصدهای تخصیص
شش: جاری‌سازی نخست سود
هفت: بدهی‌تان را از بین ببرید
هشت: پول را در دل کسب‌و‌کارتان بیابید
نه: تکنیک‌های پیشرفته‌ی نخست سود
ده: زندگی به سبک نخست سود
یازده: چگونه جلوی از هم‌پاشیدن آن را بگیریم
سخن آخر
پیوست‌ها
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سود و دیگر هیچ: سیستمی برای تغییر نگاه کارآفرینان و صاحبان کسب و کار به سود
نویسنده
مترجمعلی نجار
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-600-7677-81-0
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک
89000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سود و دیگر هیچ

مسعود صالحی
۱۴۰۲/۸/۲۴
کتابی که راه و روش کسب و کارتان را یکبار برای همیشه تغییر می‌دهد
صابر علاقه مند
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب نه مثل کتاب دانشگاهی نه مثل کتابهای عامه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب سود و دیگر هیچ

برای دریافت کتاب سود و دیگر هیچ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.