معرفی و دانلود کتاب خلق مدل کسب‌ و کار

برای دانلود قانونی کتاب خلق مدل کسب‌ و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خلق مدل کسب‌ و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خلق مدل کسب‌ و کار

کتاب خلق مدل کسب‌ و کار نوشته‌ی الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور به شما کمک می‌کند چشم‌اندازی معقولانه برای سازمان خود در نظر بگیرید. اگر صاحب کسب‌وکاری نوپا هستید، مطالعه‌ی این اثر برای شما از نان شب هم واجب‌تر است! چرا که باعث می‌شود با کمترین خطا، به اهداف مورد نظرتان برسید.

درباره‌ی کتاب خلق مدل کسب‌ و کار

شرکت‌های موفق گاه تصمیماتی اتخاذ می‌کنند که فهمشان آسان نیست. شگفت‌آورتر اینکه سیاست‌های عجیب آن‌ها - مثلا ارائه رایگان خدمات جستجو از طرف گوگل- به سودی عظیم منجر شده و بعد از گذشت سال‌ها، همچنان ادامه پیدا می‌کنند. در این شرایط احتمالا از خودمان می‌پرسیم:‌ «چرا این ایده به فکر من نرسید؟» و تعجب می‌کنیم چرا تصمیمات معقولانه‌ی ما نتایجی فاجعه‌وار به دنبال دارند. تفاوت میان شرکت‌های معمولی و آن‌هایی که به موفقیت‌های عظیم می‌رسند در استفاده‌ی هوشمندانه از مدل کسب‌وکار است: چیزی که برای تحقق اهدافتان به آن نیاز دارید و کتاب خلق مدل کسب‌ و کار (Business model generation) از الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور نیز به آن می‌پردازد.

مدل کسب‌وکار را خیلی خلاصه می‌توان به منطق پشت سیاست‌های یک شرکت یا گروه تشبیه کرد؛ چهارچوبی که شیوه‌ی هدف‌گذاری، شروع مسیر و رسیدن به نقطه‌ی مطلوب را برای خالقان خود معین می‌سازد. اگر مسئولیت شما تعیین استراتژی یک سازمان است یا تصمیم به آغاز کسب‌وکاری شخصی گرفته‌اید، خلق مدل مناسب کسب‌وکار اولین قدمی است که باید در این راه بردارید.

این مدل برای شهروندان کشورهایی که سابقه‌ای چندصدساله در کارآفرینی دارد، آشناست. اما در کشورهایی که اقتصاد هنوز تا تحت زیادی تحت سیطره‌ی دولت است، اندکی غریب مانده. خوشبختانه کتاب خلق مدل کسب‌ و کار راهنمایی جامع در این مورد است که چگونگی ساخت مدل کسب‌وکار را به شما آموزش می‌دهد. با استفاده از آموزه‌های اثر پیش رو به ابزارهای ضروری برنامه‌ریزی مجهز می‌شوید و می‌آموزید چگونه ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کنید.

این مدل سلاحی است که وجود آن برای موفقیت هر کسب‌وکار بدون شک ضروری است و می‌تواند سرنوشت نهایی آرزوهای دورودراز شما را تعیین کند. پس اگر تصمیم دارید از جدیدترین روش‌های مدیریتی برای خلق ایده‌هایتان استفاده کنید، از کتاب خلق مدل کسب‌ و کار غافل نشوید. لازم به ذکر است که کتاب «مدل کسب و کار شما» در ادامه‌ی مباحث این اثر تألیف شده و به نوعی جلد دوم آموزه‌های مطرح شده در کتاب حاضر است.

نکوداشت‌های کتاب خلق مدل کسب و کار

  • خلاصه‌ای جامع از جدیدترین ایده‌های توسعه‌ی کسب‌وکار. (Anglohigher.com، می 2011)
  • راهنمایی کاربردی برای ارزیابی برنامه‌ها و نقشه‌هایی که با هدف سازمان دادن کسب‌وکارتان آماده کرده‌اید.(Anatello.com، ژوئیه 2011)

کتاب خلق مدل کسب و کار مناسب چه کسانی است؟

تمام افرادی که مدیریت یک سازمان را به عهده دارند یا مصمم هستند کسب‌وکار شخصی خود را بنا بگذارند، مخاطب این اثر هستند. همچنین دانشجویان و علاقه‌مندان به مباحث مدیریتی نیز می‌توانند از آموزه‌های این کتاب استفاده کنند.

با نویسندگان کتاب خلق مدل کسب و کار بیشتر آشنا شویم

ایو پیگنور (Yves Pigneur) استاد بازرگانی در دانشگاه لوزان، سوئیس است.

الکساندر اوستروالدر (Alexander Osterwalder) سخنران جهانی، تسهیل‌کننده کارگاه‌های کسب‌وکار و مشاور استراتژیک است.

در بخشی از کتاب خلق مدل کسب و کار می‌خوانیم

نوآوری موفق نیازمند درک عمیقی از مشتریان شامل محیط، قواعد روزمره، دغدغه‌ها و علایق آن‌ها در زندگی است. دستگاه پخش آیپاد اپل، مثالی مناسب در این زمینه است. اپل متوجه شد که افراد علاقه چندانی به دستگاه‌های پخش دیجیتال موجود ندارند. برداشت اپل این بود که مصرف‌کنندگان خواهان روشی ساده برای جستجو، یافتن، دانلود و گوش دادن به محتواهای دیجیتال مانند موسیقی هستند و در صورتی که راهکار موفقی به آن‌ها ارائه شود، بابت آن حاضر به پرداخت پول می‌باشند. دیدگاه اپل در زمانی که دانلودهای غیرقانونی بسیار شایع بود و شرکت‌ها ادعا می‌کردند که افراد تمایلی به پرداخت پول برای موسیقی دیجیتال آنلاین ندارند، منحصربه‌فرد بود.

اپل دیدگاه‌های موجود را نپذیرفت و با ترکیب نرم‌افزار موسیقی و رسانه‌ای آیتونز، فروشگاه آنالین آیتونز و دستگاه پخش آیپاد تجربه‌ای منحصربه‌فرد از موسیقی برای مشتریان خود خلق کرد. اپل با ارائه این ارزش پیشنهادی به عنوان هسته اصلی مدل کسب‌وکار خود، بازار موسیقی دیجیتال آنلاین را تحت سیطره خود درآورد.

فهرست مطالب کتاب

1) تابلوی طراحی
تعریف مدل کسب‌وکار
نه جزء سازنده
تابلوی طراحی
2)  الگوها
مدل‌های کسب‌وکار تفکیکی
دنباله‌دار
پلتفرم‌های چندوجهی
رایگان به عنوان یک مدل کسب‌وکار
مدل‌های کسب‌وکار باز
3)  طراحی
بینش مشتریان
ایده‌پردازی
تفکر تصویری
نمونه‌سازی
قصه‌گویی
سناریوها
4) استراتژی
محیط مدل کسب‌وکار
ارزیابی مدل‌های کسب‌وکار
استراتژی اقیانوس آبی از نگاه مدل کسب‌وکار
مدیریت چندین مدل کسب‌وکار
5)  فرآیند
فرآیند طراحی مدل کسب‌وکار
دورنما
سخن آخر
این کتاب چگونه ایجاد شد؟
مراجع
توضیحات فصول

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خلق مدل کسب‌ و کار
نویسنده،
مترجمغلامرضا توکلی، بابک وطن دوست، حسام الدین ساروقی، بهامین توفیقی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات295
زبانفارسی
شابک978-600-6227-40-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خلق مدل کسب‌ و کار

Zahra Ahmadi
۱۴۰۲/۹/۲۵
در حقیقت این کتاب به مثابه یک راهنمای اصلی برای کارآفرینان و افرادی که برای خود و دیگران ایجاد اشتغال میکنند عمل میکند، در این کتاب یک مدل کسب و کار معرفی میشود که در بلوک‌های نه گانه هرآنچه شما برای شناخت مشتریان و ارزش پیشنهادی محصولات و خدمات شما، نقش رقبا و شرکا و نیز منابع کلیدی و فعالیتهای و کلیدی جریانهای درآمدی و هزینه کرد که در هر کسب و کاری با آن مواجه خواهید شد را به شما آموزش داده و ایده‌های بی نظیری را نیز در این رابطه توصیه میکند، بارها این کتاب و مطالبش رو مرور کرده‌ام و کنفرانس و وبینار برگزار کردم و بصورت جدی و موکدا توصیه میکنم برای رونق کسب و کار تون مطالعه‌اش کنید
سروش توکلی نژاد
۱۴۰۲/۳/۱۷
کتاب خیلی خوبه ولی اصلان از فرمتی که سایت زده راضی نیستم نمیشه هایلایت کرد و نمیشه علامت گذاری کرد و بدیش اینکه ترجمه‌های کلمه هاش اخر کتابه به راحتی نمی‌شه رفت اخر کناب و برگشت در کل کتاب خوبیه ولی بزنامه اصلان خوب فرمت نداده
رضا رضا
۱۴۰۲/۱۲/۳
این کتاب برای کسانی تازه کار شروع کردن را سنجش کار را اسون کرده با این جداول میتواند تونایی ایجاد تغییر
در کسبو کار فراهم میکند
خیلی از روند کار رو باحذف جزئیات نتیجه مستقیمی را به همراه خواهد داشت
اسدالله پناهی
۱۴۰۲/۱/۱۳
کتاب بسیار عالی که دیدگاه شما درباره شروع و راه‌اندازی کسب و کار را متحول می‌کند و باعث می‌شود بهترین تصمیم را در بهترین شرایط بگیرید
قبل و در حین کسب و کار خود از این کتاب استفاده کنید
مهدی ممشلو
۱۴۰۲/۱/۲۰
اگر کسب و کاری رو میخواید شروع کنید و یا تازه شروع کردید و حتی کسب و کاری دارید و می‌خواهید حرفه‌ای تر اون رو اداره کنید خواندن این کتاب رو توصیه میکنم
نازنین زهرا
۱۴۰۱/۷/۱۸
کسانی که درگیر راه اندازی یک کسب و کار هستند و نیاز به نوشتن بیزینس پلن دارند قطعا باید این کتاب را مطالعه کنند.
شیوا زمانی
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
کتابه خیلی خوبیه با مثال مفهومو میرسونه برای هر کسب و کاری که رو اصول قراره بنا بشه خوندن این کتاب توصیه میشه
Man Of War
۱۴۰۲/۵/۱۴
این کتاب خیلی کمک کرد تا در مورد ایده که داشتم بتونم جامع تر بررسی وجزئیات ش رو بیشتر بررسی کنم
رسول احمدی
۱۴۰۲/۲/۳
واقعا عالی. ارزش چندین بار خواندن را دارد. به صورت کارگاهی آموزش داده. قدم به قدم
Gj fkdm
۱۴۰۲/۹/۳
مگه میشه کسب و کار بزنی و اصول این کتاب رو انجام بدی و به نتیجه نرسی
یاسمین بنیاد
۱۴۰۱/۱۱/۹
خیلی خوب مدل‌های کسب و کار را با مثال‌های واقعی نشون میده و توضیحات کاملی داره.
کیوان کلاهی
۱۴۰۱/۱۱/۱
به نظرم در حال حاضر بهترین و کاملترین کتابه
کاربر Mahdi
۱۴۰۲/۵/۹
فرمت پی دی اف بسیار بد و ریزی دارد
سید محمد حسین مختار
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
بی نظیر درود به شرفش
امید پورباقر
۱۴۰۱/۱۰/۲۲
خیلی خوب قطعا باید برای کسب و کار خودش
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب خلق مدل کسب‌ و کار

برای دریافت کتاب خلق مدل کسب‌ و کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.