معرفی و دانلود کتاب ای کاش گل سرخ نبود

عکس جلد کتاب ای کاش گل سرخ نبود
قیمت:
۸۲۰۰۰ 57400 تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ای کاش گل سرخ نبود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ای کاش گل سرخ نبود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ای کاش گل سرخ نبود

کتاب ای کاش گل سرخ نبود نوشته منیژه آرمین، یک رمان واقع‌گرای اجتماعی سیاسی است که به مسائل سال‌های اقتدار رضاخان و سپس محمدرضا پهلوی اشاره می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی این رمان استفاده از زمان‌بندی است؛ یعنی زمان حال روایت که با فعل زمان حال بیان شده در خانه سالمندان است، اما اصل رمان بازگشت به گذشته‌هایی است که ماجراهای اصلی رمان را بیان می‌کند.

کتاب ای کاش گل سرخ نبود مشتمل بر هفت فصل است و زنی به نام گللر شخص اول این رمان است، وی دختر یکی از روحانیان مشهد است و به پسر همسایه (مهدی) دل می‌بندد، در حالی‌که پدر روحانیش مخالف این ازدواج است، اما در نهایت تسلیم می‌شود.

مهدی افسر ارتش است با همسرش گللر در ماجرای کشف حجاب و جشن‌های مختلف از پیشگامان این طرح می‌شوند و گللر خواننده و نوازنده متجددین افراطی می‌گردد و نام این زوج بر سر زبان‌ها می‌افتد، اما با مرگ مرموز مهدی، گللر از رضا شاه کینه به دل می‌گیرد و با پیوستن به گروه‌های کمونیستی می‌خواهد از رضا شاه انتقام بگیرد و... .

در بخشی از کتاب ای کاش گل سرخ نبود می‌خوانیم:

فردای بله برون‌، سر و کله فضول‌باشی‌ها پیدا شد. اول از همه سلطنت خانم آمده؛ با هیکل درشت و ابروهای پهن و چشم‌های سرمه‌ کشیده. نفس‌ نفس می‌زد. در را باز کرد و وارد حیاط شد. مادر جون، لب حوض نشسته بود و دعا می‌خواند. هنوز تعقیبات نماز صبح را تمام نکرده بود. دخترها رفت و روب می‌کردند. سلطنت خانم، چشمی به دور حیاط گرداند و روی هرۀ دم در نشست. آهی کشید و گفت: «جوانی کجایی که یادت به خیر! دو کوچه پیاده آمده‌ام، قلبم دارد می‌آید توی حلقم. هر چی به درشکه‌ چی بی‌انصاف التماس کردم‌، تو کوچه نیامد. رحم و انصاف از همه‌چیز و همه‌کس رفته است.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ای کاش گل سرخ نبود
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات276
زبانفارسی
شابک978-600-175-186-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۲۰۰۰ 57400 ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ای کاش گل سرخ نبود

مسعود
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
کتاب قشنگ و پر کششی بود، هرچند قصه اندوهناکی بود از زندگی‌های نکرده و آرزوهای فراموش شده که این روزها هر طرف سرت رو برگردونی زیاد میبینی
ستایش چنگانیان
۱۳۹۹/۶/۳
کتابای خانم آرمین جزو برترین هاست
مخصوصا‌ای کاش گل سرخ نبود که آنچنان تصویر سازی را برایت مهیا میکن که زمان از دست میرود
hooman baladi
۱۳۹۹/۹/۲۳
2 بار پشت سر هم سال 97 خوندم.. امروز با کلی شوق و هوس باز هم شروع به خوندنش کردم.. خیلی حس خوبی داره
فاطمه فرامرزی
۱۳۹۷/۱/۲۱
داستانش اونقدر جذبه داشت که تا اخر بخونی و لذت ببری. و از وقایع تاریخی یاد کنی
Khorshid Barati
۱۴۰۰/۱۱/۹
عالیه خیلی کتاب جذابیه من عاشق کتابهای سبک قدیمیم
مهسا بابایی
۱۳۹۹/۶/۲۳
کتاب خیلی قشنگی بود ونویسنده بسیار خوب و نثر روانی داشت
لیلا فرضی
۱۴۰۰/۹/۲۵
خوب بود
اولش گنگ بود کم‌کم بهتر شد
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب ای کاش گل سرخ نبود

برای دریافت کتاب ای کاش گل سرخ نبود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.