معرفی و دانلود کتاب صوتی شب و قلندر

عکس جلد کتاب صوتی شب و قلندر
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب و قلندر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب و قلندر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شب و قلندر

کتاب صوتی شب و قلندر اولین اثر منیژه آرمین، از یک چهارگانه تاریخی است که از زمان مشروطه شروع شده و سپس در ادامه به بررسی چهار دوره مهم تاریخ معاصر می‌پردازد و تلفیقی از افسانه و واقعیت است.

رمان «شب و قلندر» گستره زمانی استقرار قاجار تا مشروطه را دربرمی‌گیرد. داستان ماجرای افراسیاب، سرکرده چهل دزدی است که در سرخ کوه پناه گرفته‌اند و کاروانیان را تاراج می‌کنند. تحول و سرگشتگی افراسیاب، اساس این رمان را دربرگرفته است. نگارنده با تبعیت از ساختار رمان رشد و کمال، بالندگی و استحاله افراسیاب را بیان می‌کند.

داستان این رمان از جایی شروع می‌شود که افراسیاب در یک غارت، قالیچه‌ای در میان بارِ مسافران می‌یابد و فقط اوست که از بین دیگر دزدان صدایی شبیه لالایی مادران در سیاه چادرها را از درون قالیچه می‌شنود که با صدای بادِ صحرا آمیخته شده است. سپس ناگهان تصویر زن روی قالیچه زنده شده و زن از میان قالی بیرون می‌آید.

افراسیاب پس از سال‌ها راهزنی، با دیدن زن درون قالیچه دچار کابوس شده و همراه قالی و بی‌خبر، از راهزنان جدا شده و در جستجوی حقیقت و یافتن جایی که فکر می‌کند صدای درون قالیچه مربوط به آنجاست به راه می‌افتد و از خود می‌پرسد: «من کیستم؟»

نقش‌مایه بنیادینی که رویدادهای «شب و قلندر» بر مبنای آن بسط می‌یابند و پیرنگ داستان را شکل می‌دهد، آشکارا از نمونه‌های کهن‌تر ادبیات داستانیِ فارسی (در هر دو شکل منثور و منظوم آن) اخذ شده و ماهیتی تمثیلی دارد؛ مسیر زندگی شخصیت اصلی با دیدن قالیچه‌ای با نقش زنی زیبارو عوض می‌شود. نقش‌مایه‌ای که در نمونه‌های متأخر، فی‌المثل در امیرارسلان نامدار، تألیف نقیب‌الممالک نیز دریافتنی است. مشابه با همان نمونه‌های کهن، افراسیاب نیز در جست‌وجوی این نقش و ندایش از زندگیِ معهود خود می‌گسلد و چنان که رسم تمثیل‌های عرفانی است، در طلب، منزل ‌به ‌منزل پیش می‌رود.

شب و قلندر، در مرز میان سه رویکرد واقعیت، افسانه و تاریخ در نوسان است و در عین حال به هیچ یک از این سه رویکرد به طور کامل گرایش ندارد. در ابتدای این رمان، شخصیت‌‏های فرعی که تشابه نامی با حاکمان شهرهای مختلف ایران مثل اصفهان و تهران در دوره تاریخی قاجار دارند، وارد رمان می‌شوند. مثل«میرزا جعفر» و«حاج آقا نورالله» و رفته رفته این شخصیت‌های حاشیه‌ای قصه تبدیل به مردان صاحب‌نام در دوره زمامداری حاکمان قاجار می‌شوند. کسانی مثل صمصام السلطنه، ضرغام السطنه، سردار اسعد و سرانجام محمد علی شاه قاجار هم به یکی از شخصیت‌های مطرح رمان شب و قلندر تبدیل می‌شود. به بیان دیگر، یک اثر ادبی که در فصل‏‌های ابتدایی با رویکرد افسانه‌ای شکل گرفته، سرانجام به یک متن داستانی با پس‌زمینه‌‏های مستند تاریخی تبدیل می‌شود. در این رمان جایگاه طبقات مختلف مردم از قشر متوسط و اشراف‌زادگان نیز بررسی شده است.

در قسمتی از کتاب صوتی شب و قلندر می‌شنویم:

شیرین نگار با صدایی شاد و مهربان، که با سردی آن روز در تضاد بود، گفت: «پدر، آن‌ها خانواده من هستند؛ بچه‌ها و شوهرم.» و به کالسکه اشاره کرد. کشیش در ذهن خود گفت: «فیروز خان که خودکشی کرد. یعنی خواجه یوسف این طور گفت. من خودم در مراسم تدفین او شرکت کردم و...»
زن کشیش با نوعی بدگمانی ذاتی، به شیرین نگار خیره شده بود و در همان حال صلیب فلزی را، که بر سینه داشت، لمس می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
29 دقیقه
بخش اول
27 دقیقه
بخش دوم
27 دقیقه
بخش سوم
28 دقیقه
بخش چهارم
28 دقیقه
بخش پنجم
25 دقیقه
بخش ششم
25 دقیقه
بخش هفتم
27 دقیقه
بخش هشتم
27 دقیقه
بخش نهم
27 دقیقه
بخش دهم
26 دقیقه
بخش یازدهم
27 دقیقه
بخش دوازدهم
28 دقیقه
بخش سیزدهم
27 دقیقه
بخش چهاردهم
26 دقیقه
بخش پانزدهم
27 دقیقه
بخش شانزدهم
27 دقیقه
بخش هفدهم
27 دقیقه
بخش هجدهم
29 دقیقه
بخش نوزدهم
21 دقیقه
بخش بیستم
19 دقیقه
بخش بیست و یکم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شب و قلندر
نویسنده
راویرامین پورایمان
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شب و قلندر

نسترن رضائی
۱۳۹۸/۹/۱۹
متاسفانه نتوانستم ارتباط خوبی با موضوع کتاب برقرار کنم. با احترام زیاد به راوی محترم داستان، ترجیح می‌دادم داستان را با صدای نافذ و گیرای یک گوینده جوان و با ریتم جذابتری بشنوم چون خود کتاب به اندازه کافی ریتم کندی داشت! البته اواسط داستان دیگر به نحوه گویندگی آقای پور ایمان عادت کردم با این حال به دلیل عدم جذابیت کتاب از قسمت 14 به بعد دیگه داستان رو نتونستم گوش بدم: (
Momhamad Momhamadabdolee
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
هم داستان عالیه هم صدای گوینده واقیعت رو با افسانه توی این کتاب با صدای جذاب گوینده محترم که جذابیتش رو دو چندان کرده شخصا بیش از گوش دادم ولی بازم بیشتر وقت ها به خصوص شب‌های زمستان گذاشتم و با صداش خوابم برده ممنون
محمد عبدلی
۱۳۹۹/۳/۲۸
واقعا عالی بود
من شخصا داستانهایی که از همین قبیل که افسانه و واقعیت در داستان باهم آمده باشه و آخرشم مخاطب بجز اینکه سرگرم شده تجربه‌ای هم کسب کنه همین کتاب آموزنده بود برای مخاطب
مانا
۱۳۹۹/۱۲/۱۰
بسیار عالی بود حتی همسرم که اهل این قبیل کتابها نیستند سه جلدش را گوش دادند و من خودم چندین مرتبه تا بحال گوش داده‌ام امیدوارم جلد چهارمش بزودی وارد بازار شود
Mehrsa Saadat
۱۳۹۸/۵/۳۱
من این کتابو چند سال پیش گرفتم از کتابخونه!! متاسفانه ازش خوشم نیومد نصف بیشترشو خوندم انقدر جذبم نکرد ک نتونم بزارمش کنار... بقیشو سریع و بی‌حوصله خوندم ک فقط تموم شه
عیاری بکتاش
۱۳۹۸/۷/۱۴
عالی هست. اگه اهل فارس وبختیاری هستید حتما گوش بدید. ایول به رامین پورایمان
زهرا بابایی
۱۴۰۱/۸/۲۲
بد نبود انگار ادامه داره باید بخونمش
Nima Pasha
۱۳۹۸/۱۲/۹
خیلی قشنگه مو به تن ادم سیخ میشه
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شب و قلندر

برای دریافت کتاب صوتی شب و قلندر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.