معرفی و دانلود کتاب ایدا لاولیس: جادوگر اعداد

عکس جلد کتاب ایدا لاولیس: جادوگر اعداد
قیمت:
34000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایدا لاولیس: جادوگر اعداد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایدا لاولیس: جادوگر اعداد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایدا لاولیس: جادوگر اعداد

برای آشنایی با اولین برنامه‌نویس دنیا آماده شوید! کتاب ایدا لاولیس: جادوگر اعداد اثری از نانسی کاستالدو، نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی Crystal Kite است. او در این کتاب به سرگذشت زنی می‌پردازد که دو قرن پیش نخستین الگوریتم‌های کامپیوتری را تالیف و قدرت عظیم رایانه را برای تغییر زندگی انسان‌ها پیش‌بینی کرد.

درباره‌ی کتاب ایدا لاولیس: جادوگر اعداد

چه کسی فکر می‌کرد دختر لرد بایرون - بزرگ‌ترین شاعر انگلیس - علم ریاضیات را برای آینده‌اش برگزیند؟ کتاب ایدا لاولیس: جادوگر اعداد (DK Life Stories: Ada Lovelace) زندگی‌نامه‌ی یکی از معروف‌ترین زنان ریاضیدان قرن نوزدهم است. او که مانند دیگر دختران عصر خود قرار نبود به کاری غیر از امور خانه و خانواده مشغول شود، در کودکی علاقه‌ی خاصی به علم نشان داد. ادا پس از آشنایی با چارلز بابیج (مخترع ماشین محاسبه‌گر برنامه‌پذیر) به همکاری با او پرداخت که مشارکتش به ابداع راهی هوشمندانه برای ورود داده‌ها در ماشین تحلیلی منجر شد. نانسی کاستالدو در اثر پیش‌رو توضیح می‌دهد این همکاری چگونه نوشتن اولین برنامه‌های رایانه‌ای را در پی داشت و چرا باید از ادا لاولیس بابت کارهای نوآورانه‌اش در ریاضیات قدردان باشیم. در پایان باید اشاره کرد کتاب الهام‌بخش ایدا لاولیس: جادوگر اعداد توسط مصطفی نخعی به زبان فارسی برگردانده شده و انتشارات پرتقال چاپ آن را برعهده داشته است.

کتاب پیش‌رو روایت‌هایی خواندنی را از زندگی تاثیرگذارترین افراد تاریخ ذیل مجموعه‌ی خارجی DK Life Stories در اختیارتان قرار می‌دهد. شاید بتوان گفت که این اثر به دلیل روایت شخصی از چهره‌های ماندگار جهان و تمرکز بر قرن بیستم، متفاوت‌ترین اثر در حوزه‌ی کودک است که جهت آشنایی با مشاهیر جهان تالیف شده. برخی از افرادی که در این داستان‌ها ملاقات می‌کنیم - مانند انیشتن - کاملا شناخته شده هستند و برخی دیگر مثل هریت تابمن از شهرت کمتری برخوردارند. با این وجود نویسندگان در تمامی جلدها قصه‌هایی برای غافلگیر کردن ما دارند.

درباره‌ی مجموعه‌ی DK Life Stories

روایت‌هایی خواندنی از زندگی تاثیرگذارترین افراد تاریخ! شاید بتوان گفت که مجموعه‌ی DK Life Stories به دلیل روایت شخصی از چهره‌های ماندگار جهان و تمرکز بر قرن بیستم، متفاوت‌ترین اثر در حوزه‌ی کودکان است که جهت آشنایی با مشاهیر تالیف شده. برخی از افرادی که در این داستان‌ها ملاقات می‌کنیم - مانند انیشتن - کاملا شناخته شده هستند و برخی دیگر مثل هریت تابمن از شهرت کمتری برخوردارند. با این وجود نویسندگان در تمامی جلدها قصه‌هایی برای غافلگیر کردن ما دارند.

روایت‌های مجموعه‌ی DK Life Stories برخلاف دیگر زندگی‌نامه‌ها توجه‌تان را به واقعیاتی کمتر شنیده‌شده درباره‌ی افراد اثرگذار تاریخ جلب می‌کنند. آن‌ها از تمرکز صرف بر اطلاعات در دسترس مثل تاریخ تولد دوری کرده و با بیانی داستان‌گونه، از شما می‌خواهند به تماشای مسیری بنشینید که این اشخاص در زندگی پرماجرایشان پشت سر گذاشته‌اند: هلن کلر چگونه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد؟ آیا کاترین جانسون واقعا در ناسا کار می‌کرد؟ گاندی چطور یک انقلاب را با پرهیز از خشونت به پیروزی رساند؟ چه چیزی دلیل علاقه‌ی بی‌حدوحصر جین گودال به شامپانزه‌ها بود؟ به راستی مارتین لوترکینگ واقعا که بود؟

داستان سرگذشت این افراد از چنان قدرتی برخوردار است که تا مدت‌ها ذهنتان را مشغول کرده و شاید حتی الهام‌بخش شما برای تغییر خانواده، شهر یا کشورتان باشد! طراحی‌های هنرمندانه، نقل‌قول‌های برجسته، نقشه‌ها و حقایق سرگرم‌کننده‌ای که حین مطالعه‌ی کتاب مشاهده می‌کنید به داستان عمق می‌بخشند، همچنین باعث می‌شوند در کنار آشنایی با اثرگذارترین مردم تاریخ ساعات خوشی را سپری کنید.

تا کنون 20 جلد از مجموعه‌ی DK Life Stories منتشر شده که در ایران انتشارات پرتقال به ترجمه و چاپ آن‌ها می‌پردازد:

  • ایدا لاولیس: جادوگر اعداد
  • نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده
  • جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها
  • گاندی: رویایی برای هند
  • فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست
  • کاترین جانسون: دختر ما‌ه‌نشین
  • هریت تابمن: طعم آزادی
  • آلبرت انیشتن: نابغه‌ی بدون مرز
  • آنه فرانک: یادداشت‌هایی به رنگ امید
  • مارتین لوترکینگ: مبارز صلح

کتاب ایدا لاولیس: جادوگر اعداد مناسب چه کسانی است؟

همه‌ی کودکان 7 تا 12 ساله که خواندن سرگذشت مشاهیر جهان را دوست دارند، همچنین نوجوانان و افراد علاقه‌مند به ریاضیات و علوم کامپیوتر مطالعه‌ی این اثر را لذت‌بخش خواهند یافت.

با نانسی کاستالدو بیشتر آشنا شویم

نانسی کاستالدو (Nancy Castaldo) نویسنده‌ای با دو دهه سابقه‌ی کار در حوزه‌ی ادبیات کودک است. او که روحیه‌ی ماجراجویی دارد به کشورهای زیادی سفر کرده و معمولا تجربیات جالبش را با خوانندگان کودک و نوجوان به اشتراک می‌گذارد. کاستالدو همچنین برنامه‌های متعددی در موزه کودکان بوستون، باغ وحش آتلانتا و آکواریوم تنسی اجرا کرده و جالب است بدانید سابقه‌ی سخنرانی در انجمن معلمان علوم ایالت نیویورک، انجمن کتابخانه تگزاس و انجمن نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک نیوانگلند را نیز در کارنامه‌ی خود دارد.

آثار او به شکل‌های مختلف مورد تقدیر و ستایش قرار گرفته‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی کتاب زمین سبز و Crystal Kite، حضور در لیست مطالعه‌ی Junior Library Guild، تحسین‌شده توسط Booklist و بررسی‌های کراکوس، کسب مدال نقره‌ی Eureka NF Book و Sigurd اشاره کرد.

در بخشی از کتاب ایدا لاولیس: جادوگر اعداد می‌خوانیم

همه اِیدا را دیدند، زمانی که داشت ماشین آهنیِ حدوداً نیم‌متری را تماشا می‌کرد. سوفیا، دوست اِیدا و همسر آگوستوس دومورگانِ ریاضی‌دان، فهمید اِیدا با اینکه خیلی جوان است، اما شیوه‌ی کارکردنِ موتورِ تفریق را فهمیده. سوفیا جایی نوشته که اِیدا «زیباییِ باعظمتِ موجود در اختراع را دید»، در حالی که دیگر مهمانان فقط حیرت‌زده آن را تماشا می‌کردند، انگار که برای اولین بار صدای شلیک گلوله‌ای را شنیده‌اند.

چون اِیدا غرقِ تماشای ماشین بود، باقی مهمانان فهمیده بودند چقدر برایش جالب است، اما هیچ‌کس نمی‌توانست بگوید در ذهن او چه غوغایی برپاست. آن ماشین شبیه هیچ‌کدام از چیزهایی نبود که اِیدا قبلاً دیده بود، و راه‌های زیادی پیشِ پایش می‌گذاشت. چارلز خیلی تحت تأثیر هوش اِیدا قرار گرفت. زمان چندانی از این ماجرا نگذشته بود که اِیدا و چارلز شروع کردند به نامه‌نگاری. آن دو دربارۀ موضوعات مکانیکی مکاتبه می‌کردند. بالاخره اِیدا آدمی شبیه خودش را پیدا کرده بود.

فهرست مطالب کتاب

1: تماشای رنگین‌کمان‌های آسمان
2: پدر و مادری مشهور
3: علم، نه هنر!
4: پروازشناسی
5: حضور در دربار
6: دیدار با چارلز بابج
7: مثل گل‌های بافتنی
8: کُنتِس لاولیس
9: موتور تحلیلگر
10: جادوگر
11: نمایشگاه بزرگ
12: میراثی از علم شاعرانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایدا لاولیس: جادوگر اعداد
نویسنده
مترجممصطفی نخعی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-600-462892-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
34000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ایدا لاولیس: جادوگر اعداد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ایدا لاولیس: جادوگر اعداد

برای دریافت کتاب ایدا لاولیس: جادوگر اعداد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.