معرفی و دانلود کتاب اینترنت اشیا: معماری، استانداردها و پلتفرم‌ها

برای دانلود قانونی کتاب اینترنت اشیا: معماری، استانداردها و پلتفرم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اینترنت اشیا: معماری، استانداردها و پلتفرم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اینترنت اشیا: معماری، استانداردها و پلتفرم‌ها

محمدعلی عاقلی حاجی آبادی و مهدی حق شناسی در کتاب اینترنت اشیا: معماری، استانداردها و پلتفرم‌ها با شما از فناوری‌ای سخن خواهند گفت که تمام جوانب زندگی ما را دربرگرفته است. امروز همه‌چیز می‌تواند به اینترنت متصل شود؛ از گوشی‌های هوشمند گرفته تا ساعت مچی شما. اما چطور؟ چگونگی این اتفاقات را در فصل‌های گوناگون این کتاب می‌خوانید.

درباره‌ی کتاب اینترنت اشیا: معماری، استانداردها و پلتفرم‌ها

این روزها اینترنت فقط محدود به وصل شدن به شبکه‌های اجتماعی نمی‌شود. ما برای ارتباط با محیط پیرامون نیز از اینترنت کمک می‌گیریم که به دو شکل انجام می‌شود: با دخالت انسان و از طریق ماشین. مهدی حق شناسی و محمدعلی عاقلی حاجی آبادی در کتاب اینترنت اشیا: معماری، استانداردها و پلتفرم‌ها از پدیده‌ی دوم حرف می‌زنند؛ یعنی نوعی از ارتباط با جهان که کاملا بدون حضور بشر و با کمک ابزارها انجام می‌شود.

امروزه اینترنت و قدرت تاثیرگذاری آن در زندگی روزمره بسیار بالاست و شرایط زیست افراد را به سمت آسان‌تر شدن پیش برده است. در دنیای ما همه‌چیز قابلیت اتصال به اینترنت را دارد. از لوازم شخصی گرفته تا ابزارهای کشاورزی. ایده‌ی هوشمند کردن لوازم برقی، نمونه‌ای قابل لمس از این تاثیرگذاری است. شاید در گذشته از اینترنت برای چت کردن با دوستان راه دورتان استفاده می‌کردید یا برای سایت‌های مورد علاقه‌تان ایمیل می‌فرستادید، اما امروز با همین اینترنت، می‌توانید تلویزیونتان را ویروس‌یابی کنید، کتاب بخوانیدو چه‌بسا در آینده‌ی نزدیک به کمک آن یخچالتان را به‌روزرسانی کنید!

کتاب اینترنت اشیا: معماری، استانداردها و پلتفرم‌ها مروری کلی بر پدیده‌ی اینترنت اشیا است و با مطالعه‌ی آن اطلاعات کاملی را درباره‌ی مفاهیمی چون تحقق زیست‌بوم اینترنت، نقش تلفن همراه، فناوری 5G، معیارهای کاربردی و سخت‌افزاری در اینترنت اشیا و معماری لایه‌ای آن، شبکه‌ی نرم‌افزار‌محور، شبکه‌سازی، اقدامات امنیتی و... کسب می‌کنید.

کتاب اینترنت اشیا: معماری، استانداردها و پلتفرم‌ها مناسب چه کسانی است؟

اگر به دانستن جزئیاتی درباره‌ی فناوری ارتباطات علاقمند هستید و یا به‌طور تخصصی در رشته‌های مرتبط با کامپیوتر تحصیل می‌کنیدو مایلید در کار و صنعت خود پیشرو باشید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب اینترنت اشیا: معماری، استانداردها و پلتفرم‌ها می‌خوانیم

خیلی از نیازمندی‌های جدید مردم ممکن است با کامپیوترهای همه‌منظوره تحقق پیدا کنند. اگرچه ما رایانه‌ی شخصی رومیزی با خودمان حمل نمی‌کنیم، اما خیلی از مردم با خودشان رایانه قابل حمل یا تبلت دارند. به‌ویژه، تقریباً در تمام کشورها، اغلب مردم همراه خودشان گوشی تلفن همراه دارند و در بیشتر موارد، این گوشی از نوع تلفن هوشمند است که آنقدر قدرت دارد که کارهایی که در کامپیوتر می‌توان انجام داد را انجام دهد. مانند: مشاهده‌ی جدول زمانی اتوبوسرانی با مرورگر تلفن هوشمند.

هنگام رسیدن به ایستگاه اتوبوس، فقط نگاهی به جدول زمان‌بندی نصب شده در ایستگاه می‌اندازید و می‌فهمید که اتوبوس بعدی چه وقت می‌آید. با تلفن هوشمند، اگر چنین تلفنی داشته باشید و بتوانید هزینه استفاده از داده را بدهید، مجبورید تلفن را از جیب یا کیفتان در بیاورید، قفلش را باز کنید، به وبسایت مناسب بروید (این بخش ممکن است کندترین و پیچیده‌ترین بخش فرایند باشد، چه آدرس URL را تایپ کنید و چه از کد QR استفاده کنید)، و اطلاعات را از صفحه ‌نمایش کوچک بخوانید. در این زمان، نمی‌توانید روی اتوبوس‌هایی که می‌آیند تمرکز کامل داشته باشید و ممکن است از اتوبوس مورد نظرتان جا بمانید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مفاهیم اینترنت اشیا و تحقق زیست‌بوم
فصل دوم: سخت‌افزارهای کاربردی در اینترنت اشیا
فصل سوم: پروتکل‌ها و استانداردها
فصل چهارم: امنیت در زیست‌بوم اینترنت اشیا
فصل پنجم: انواع پلتفرم‌ها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اینترنت اشیا: معماری، استانداردها و پلتفرم‌ها
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات123
زبانفارسی
شابک978-622-218-183-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت، کتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک
85000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اینترنت اشیا: معماری، استانداردها و پلتفرم‌ها

برای دریافت کتاب اینترنت اشیا: معماری، استانداردها و پلتفرم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.