معرفی و دانلود کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته

عکس جلد کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته
قیمت:
69000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته

کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته نوشته‌ی کال نیوپورت، از عناوین پروفروش نیویورک تایمز، روش‌های حیرت‌انگیزی برای ترک اعتیاد به شبکه‌های مجازی در اختیار شما قرار می‌دهد.

در بخش اول این کتاب پایه و اساس مینیمالیسم دیجیتال مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد و در ابتدا عواملی در زمینه‌ی دیجیتالی بررسی می‌شود که زندگی بسیاری از مردم را به‌ طور فزاینده تحمل‌ناپذیر کرده است. سپس به ‌طور مفصل در مورد نگرش مینیمالیسم دیجیتال سخن می‌گوید و توضیح می‌دهد که چرا این دیدگاه راه ‌حلی مناسب برای رفع این مشکلات است.

بخش اول کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال (Digital Minimalism: Choosing a Focused Life in a Noisy World) با معرفی شیوه‌ی پیشنهادی کال نیوپورت (Cal Newport) برای استفاده از نگرش پاک‌سازی دیجیتال به پایان می‌رسد. برای این کار باید کارهای جسورانه انجام دهید که به‌ طور کلی، رابطه‌ی شما را با تکنولوژی دگرگون می‌کند.

برای انجام ‌دادن این فرآیند ضروری است به مدت 30 روز از انجام بعضی فعالیت‌های آنلاین بپرهیزید. این دوره، شما را از چرخه‌ی استفاده‌ی اعتیاد‌آور بسیاری از ابزارهای دیجیتال خارج می‌کند و فعالیت‌های غیردیجیتالی‌ای را به شما ارائه می‌کند که رضایت بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورند. به پیاده‌روی می‌روید، به‌ صورت حضوری با دوستان و اطرافیان‌تان حرف می‌زنید، با جامعه ارتباط برقرار می‌کنید و... این پاک‌سازی به شما فرصتی می‌دهد تا دریابید که چه کارهایی ارزش بیشتری برایتان دارد.

کال نیوپورت در فصل آخر بخش اول، به شما می‌آموزد تا پاک‌سازی دیجیتال را خودتان انجام دهید. داستان افرادی را که در گذشته این آزمایش‌های را اعمال کرده‌اند، می‌شنوید و به این صورت درمی‌یابید که چه راهکارهایی برایشان مناسب‌ بود و در این راه، با چه دام‌هایی روبه‌رو شدند که شما باید از آن‌ها دوری کنید.

بخش دوم این کتاب، نگاهی جزئی‌تر به ایده‌هایی دارد که برای داشتن زندگی مینیمالیسم دیجیتال و پایدار به شما یاری می‌رسانند. در فصل‌های این بخش، مسائلی مانند اهمیت خلوت کردن و ضرورت پرورش اوقات‌ فراغتی با‌ کیفیت مطرح می‌شود، اوقات فراغتی که امروزه، بیش از هر چیز، به بهره‌وری بدون فکر از دستگاه‌های دیجیتال محدود شده است.

کال نیوپورت در کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال ادعایی مجادله‌آمیز را بیان و حتی از آن دفاع می‌کند: اگر در پست‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی از لایک کردن یا نظر دادن دوری کنید و به فردی تبدیل شوید که به سختی به پیام‌های متنی جواب می‌دهد، بدون تردید روابط شما گسترده‌تر و بهتر خواهد شد! همچنین این کتاب به موضوع «مقاومت در برابر توجه» نگاهی جامع می‌اندازد. این جنبش تا حدودی سازمان ‌یافته است و از راهکارهای پیشرفته و شیوه‌های کاربردی دقیق برای استفاده‌ی بهینه از اقتصادِ توجه دیجیتال بهره می‌گیرد. هم‌چنین از افتادن در دام استفاده‌ی وسواس‌گونه از این ابزار جلوگیری می‌کند.

هر یک از فصل‌های بخش دوم نیز با مجموعه‌ تمریناتی به پایان می‌رسد که بر پایه‌ی راهکارهای منحصر به فرد طراحی شده‌اند. این روش به شما کمک می‌کند که ایده‌های عالی و تاثیرگذار آن فصل را عملی کنید. به عنوان یک مینیمالیست دیجیتالی که تازه به این حوزه ورود پیدا کرده، می‌توانید تمرینات بخش 2 را جعبه ابزاری برای خود در‌نظر بگیرید که با توجه به شرایط خاص شما و برای کمک به تلاش‌هایتان در آفرینش سبک زندگی مینیمالیستی ایده‌آل است.

در بخشی از کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال می‌شنویم:

همان‌طور که گفتم، نگرانی فعلی ما درباره‌ی فناوری‌های جدید یا مفیدبودن و غیرمفید بودن آن‌ها نیست؛ بلکه درباره‌ی استقلال است. ما به دلایلی جزئی در این سرویس‌ها ثبت‌نام کردیم و این دستگاه‌ها را خریدیم؛ دلایلی مانند دنبال‌کردن وضعیت و روابط دوستان یا رفع نیاز حمل آی‌پاد و تلفنی جداگانه؛ اما سال‌ها بعد خودمان را در حالی یافتیم که به‌شکلی فزاینده تحت‌تأثیر نفوذ آن‌ها قرار گرفته بودیم و به آن‌ها اجازه دادیم کنترل بیشتر و بیشتری روی وقت‌گذرانی‌های ما و نحوه‌ی احساس و حتی رفتار ما داشته باشند.

در دهه‌ی گذشته، انسانیت ما تحت‌تأثیر این ابزارها تغییر مسیر داده است و این واقعیتی است که نباید باعث تعجب شود. همان‌طور که دقیقاً توضیح دادم، ما در مسابقه‌ای نابرابر قرار گرفته‌ایم. در این روند، تکنولوژی‌هایی که به استقلال ما دست‌درازی کرده‌اند با دقت زیاد، ضعف‌هایی ریشه‌ای را در مغز ما طعمه قرار داده‌اند؛ در‌حالی‌که ما هنوز ساده‌لوحانه اعتقاد داریم آن‌ها فقط هدیه‌هایی سرگرم‌کننده‌اند که از طرف خدایان دوست‌داشتنی به ما ارزانی شده‌اند!

وقتی بیل مار به شوخی گفت اپ‌استور برای تصرف روح ما به‌وجود آمده است، در واقع به نکته‌ای مهم اشاره می‌کرد. همان‌طور که سقراط برای «فدِروس» درباره‌ی ارابه‌ی استعاری معروف افلاطون توضیح داد، روح ما را نیز می‌توان راننده‌ی ارابه‌ای در‌نظر گرفت که تلاش می‌کند دو اسب را مهار کند: یک اسب نماینده‌ی طبیعت برتر ماست و دیگری نماینده‌ی انگیزه‌های پست‌تر ما. هنگامی‌که به‌طور فزاینده‌ای استقلال خودمان را به دنیای دیجیتال تسلیم می‌کنیم، به اسب دوم انرژی می‌دهیم و کار راننده‌ی ارابه را برای هدایت آن، به‌طرزی فزاینده سخت‌تر می‌کنیم و این چیزی است که منجر به کاهش قدرت روح ما می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
24 دقیقه
مقدمه
50 دقیقه
بخش 1: اصول مینیمالیسم - فصل 1: مسابقه‌ی تسلیحاتی نابرابر
71 دقیقه
فصل 2: مینیمالیسم دیجیتال
49 دقیقه
فصل 3: پاک‌سازی دیجیتال
46 دقیقه
بخش 2: تمرینات - فصل 4: برخی اوقات را به تنهایی سپری کنید - بخش اول
45 دقیقه
فصل 4 - بخش دوم
85 دقیقه
فصل 5: لایک نکنید
56 دقیقه
فصل 6: احیای اوقات فراغت - بخش اول
52 دقیقه
فصل 6 - بخش دوم
79 دقیقه
فصل 7: به جمع مقاومت کنندگان بپیوندید
12 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته
نویسنده
مترجمناهید ملکی
راویحسین غلامی
ناشر صوتی نشر نوین
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت
قیمت نسخه صوتی
69000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته

سید امین افصحی
۱۴۰۰/۹/۱۶
این کتاب رو به تازگی به اتمام رساندم
البته من از نسخه صوتیش لذت بردم
پیشنهاد میکنم با مفهوم مینمالیسم آشنا بشید و راجع بهش مطلب بخونید یا بدونید
این کتاب سبک زندگی مینیمالیستی رو از نقطه نظر تعامل با دنیای دیجیتال بررسی میکنه و شما رو با مفاهیمی از جمله اقتصاد توجه آشنا میکنه و یه جورایی در میده
نهایت اجازه به شما یک بار از بالا رفتارهای دیجیتال خودتان را در زندگی از بیرون تماشا کنید و خودتان قضاوت کنید که اثرات مثبت و منفی بسته به میزان و نحوه استفاده از امکاناتی که به سخت افزارها، نرم افزارهای ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی دارید چیستند. به نظرم به دست آوردن نگاه درست در این زمینه کمکهای کوچک و بزرگ زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.
شاید یکیش بحث مدیریت زمان و ارزشمندتر شدن مفهوم آن برای شما باشد و یا شاید خیلی چیزهای دیگه از صدای گوینده هم لذت بردم، به درد این نوع محتوا میخوره به نظرم، موسیقی‌های استفاده شده در کار هم خوب بودند به نظرم.
Fooroogh Movahed
۱۴۰۱/۴/۶
+ اما نظر من در مورد این کتاب: من نسخه متنی این کتاب رو خوندم اما به نظرم لازم اومد که هر از چندگاهی مجدد گوش کنم. چرا؟ چون همون‌طور که در کتاب گفته شده زور سازنده‌های شبکه‌های اجتماعی خیلی بیشتر از اراده ماست و لازم میدونم هربار که مچ خودم رو گرفتم مجدد سر خوردم ته استخر بی سر و ته شبکه‌های اجتماعی مجدد این کتابو گوش کنم.
Sepide
۱۴۰۰/۱۲/۷
مفاهیم مهمی رو برای زندگی مفید تر بیان میکنه. اگر میخواهید سیاست دنیای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی رو بدونین، این کتاب خیلی خوب همه چیز رو آشکار میکنه. فقط گاهی نویسنده مثال‌های طولانی برای اثبات حرفاش میاره که برای من جالب نبود.
فقط ایکاش لحن گوینده یکنواخت نبود و همچنین ازموسیقی بهتری در ابتدا و انتهای هر فصل استفاده میشد.
دنیا سعادتی
۱۴۰۲/۸/۳
من کتاب قبلی کال نیوپورت را تحت عنوان کار عمیق قبلا مطالعه کرده بودم. خیلی جالبه نویسنده ذر این کتاب خیلی معتقد به بودجه بندی زمانی و اهمیت فایده برای شبکه اجتماعی است نه اینکه کسی بخواد کاملا شبکه اجتماعی از زندگیش حذف کنه. من چند راهکار ساده را مثل قطع کردن نوتیفیکیشن را اجرا کردم. راهکار ساده ان واقعا کمک کننده است
علی آذریان
۱۴۰۰/۴/۴
این کتاب به ما می‌آموزد در صورتیکه میزان استفاده مان از دنیای دیجیتال را صرفاً به میزان ضرورت محدود کنیم چگونه میتوانیم در کارهایی که بسیار با ارزش تر هستند تمرکز بهتر و بیشتری داشته باشیم. از این کتاب لذت بردم و در حال پیاده‌سازی روش‌های عملی مطرح شده هستم. خواندن این کتاب رو به همه توصیه میکنم.
محمد گندم کار
۱۴۰۰/۸/۹
خوب اگه کسی بتونه به روش این کتاب عمل کنه که خوبه...... ولی خوب بعید میدونم چون خیلی سخته... این روزا محدود کردن شبکه‌های اجتماعی مثه اینه که تنها خوشیه ادم رو ازش بگیرن... بخاطر کرونا و شرایط اقتصادی و اجتماعی اگه از این شبکه‌های اجتماعی هم دل بکنیم دیگه واقعا چیزی نمیمونه
حامد نیک مهر
۱۳۹۹/۶/۹
کتاب جذابی هست و عمیقأ به شما کمک می‌کنه روند تحول افکار رو بپذیرید و درک کنید و تحت کنترل بگیرید که امروز مهارت مهمی به حساب میاد... فقط مشکل کتاب اطاله کلام طولانی بودنشه
مهدی بدرخانی
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
واقعا خوب بود. اگر میخواهید عادت بد استفاده اشتباه از گوشی رو ترک کنید حتما این کتاب را بخوانید. این کتاب می تواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد و زندگی بهتری رو برای شما به ارمغان بیاورد
الناز
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
من تازه کتاب رو شروع کردم اما سوالی که برام پیش اومد این بود که: الان تمام دنیا متصله به اینترنت... و دوری از دنیای اینترنت یعنی دوری از کل دنیا! چطور میشه اینطوری زندگی کرد؟
Mrs Gh
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
عالی و تاثیر گذار این‌کتاب باعث میشه بتونی مدیریت خیلی خوبی روی کار و کنترل عالی روی استفاده از اینترنت اعمالش داشته باشی
Hadi Sobhani
۱۴۰۱/۸/۱۹
کتاب خوبیه.
کمک می‌کند تا روند زندگی دیجیتال رو مدیریت کنی تا زندگی حقیقی رو بهتر درک کنی
فاطمه قاسمی
۱۴۰۱/۶/۲۶
خیلی توضیح بیش از حد میده. ادمو خسته میکنه. ولی در کل اگه اعتیاد ب گوشی دارین شنیدنش خالی از لطف نیست
هستی کشوری
۱۴۰۰/۱/۵
ارزش خوندن داره چون باعث میشه نسبت به کاری که دارید انجام میدید آگاه باشید.
Rasoul Weysi
۱۳۹۹/۱۱/۵
برای کسانی که به کنترل زمان خود اهمیت می‌دهند بسیار ارزشمند است.
فیروز شیرمهد
۱۴۰۰/۳/۱۷
اگر دنبال آرامش و لذت بردن از تنهایی هستید
این کتاب گزینه خوبی است
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته

برای دریافت کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.