معرفی و دانلود کتاب اینشتین عاشق: عاشقانه‌ای علمی

عکس جلد کتاب اینشتین عاشق: عاشقانه‌ای علمی
قیمت:
112000 تومان - 11.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اینشتین عاشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اینشتین عاشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اینشتین عاشق: عاشقانه‌ای علمی

تصور کنید فرصت سفر به زندگی شگفت‌انگیز نابغه‌ی بزرگ فیزیک، یعنی آلبرت اینشتین را داشته باشید، آن هم در قالب یک ماجرای داستانی و دلچسب! حاصل این ایده‌ی جذاب چیزی نیست جز کتاب اینشتین عاشق! دنیس اوربی، نویسنده‌ی این رمان علمی و تحسین‌شده، تجربه‌ی کاملاً متفاوتی از خواندن کتاب زندگی‌نامه برای مخاطبان خود خواهد ساخت.

درباره‌ی کتاب اینشتین عاشق

هر کتاب زندگی‌نامه‌ای که تا‌به‌حال خوانده‌اید، فراموش کنید! چرا که، اینشتین عاشق (Einstein in Love: A Scientific Romance)، یک زندگی‌نامه‌ی معمولی نیست! دنیس اوربی (Dennis Overbye) نویسنده‌ی این داستان و سرگذشت‌نامه‌ی هیجان‌انگیز، اسباب یک ماجراجویی تمام‌عیار به دل زندگی یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخی و علمی را برای ما آماده خواهد کرد. پس خوب آماده باشید!

آلبرت از آن جوان‌های معمولی نبود! البته شاید از همان ابتدا هم با هم‌سن‌وسال‌های خود تفاوت‌هایی داشت، اما اولین نبوغ‌های ویژه‌ی او، درست در شروع دوره‌ی جوانی، یعنی تنها زمانی که چیزی از دهه‌ی بیست زندگی‌اش نگذشته بود، شکل گرفت. آلبرت قصد نداشت راهی را که بیشتر هم‌نسل‌هایش طی کرده بودند، پیش بگیرد و زندگی را ساده و بی‌دغدغه سر کند. او در کنار عشقش به ویالون‌نوازی، علاقه‌ی خاصی به شناخت قوانین کشف‌نشده داشت و البته در این مسیر تنها نبود. میلوا، این دختر جذاب و همکلاسی آلبرت نیز با او در این‌ ماجراجویی‌های زندگی شریک شد.

دنیس اوربی، نویسنده‌ی این سرگذشت‌نامه، تصویری شفاف و منحصر‌به‌فرد از آلبرت اینشتین ارائه می‌‌دهد؛ تصویری که شنیده‌های کلیشه‌ای در‌باره‌ی اسطوره‌ی بزرگ علم فیزیک و کیهان‌شناسی را از ذهنمان پاک خواهد کرد. کتاب اینشتین عاشق، با تک‌تک سال‌های دو دهه‌ی اول زندگی آلبرت همراه‌مان خواهد کرد و از بزرگ‌ترین شیفتگی زندگی‌ این جوان پرشور، یعنی پی بردن به اسرار ناشناخته‌ی فیزیک خواهد گفت و از آن مهم‌تر، به رابطه‌ی شورانگیز او با آثار نوشتاری‌اش خواهد پرداخت.

داستان کتاب اینشتین عاشق: عاشقانه‌ای علمی همچنین ماجرا را با زاویه‌ی دیدی تازه و حضور یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های زندگی اینشتین، یعنی همسرش میلوا پیش خواهد برد؛ شخصیتی که در کنار بیست سال زندگی مشترک، یکی از همکاران زندگی علمی او بود و همین، مباحثی بحث‌برانگیزی درباره‌ی رابطه‌ی آن‌ها پیش می‌آورد: میلوا ماریچ تا چه‌حدی در شکل گرفتن نظریه‌ی نسبیت عام نقش داشت؟ کتاب اینشتین عاشق: عاشقانه‌ای علمی، به زیر و بم جریانات زندگی جنجال‌برانگیز این زوج علمی سرک خواهد کشید. نویسنده‌ی این کتاب، با استفاده از ده‌ها نامه‌‌ی به‌جا مانده از اینشتین، تصویر واضحی از روزهای نوجوانی و جوانی این جوان طغیانگر را پیش چشممان بازسازی می‌کند و با اضافه کردن جزئیات دراماتیک از زندگی، رنگ و بوی روایی خیره‌کننده‌ای به یک سرگذشت‌نامه‌ی علمی می‌بخشد. داستان اینشتین عاشق: عاشقانه‌ای علمی، ماجرای یک دانشمند انقلاب‌گر است که در همان روزهای ابتدایی جوانی، شهرت و آوازه‌ی خود در روز‌های پیری را تضمین کرد؛ روایت یک ویالونیست و فیزیک‌دان بی‌همتا، در گذر امواج آرام و تند زندگی!

اینشتین عاشق

این‌ کتاب اولین‌بار در سال 2001 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش انتشارات مازیار و ترجمه‌ی خوب فیروزه مقدم به دست علاقه‌مندان رسید.

نکوداشت‌های کتاب اینشتین عاشق

  • این کتاب، مقوله‌های فردی و کیهانی زندگی را درهم‌آمیخته است. فوق‌العاده! (نشریه‌ی اکونومیست)
  • یکی از جرئت‌مندانه‌ترین آثار برای عمومیت بخشیدن علم در ذهن معاصر. (ساینتیفیک امریکن)
  • کتابی چالشی، پر از احساس و پرهیچان؛ یکی از برجسته‌ترین رمان‌های روشنفکری قرن حاضر. (نیوزدی)

کتاب اینشتین عاشق برای چه کسانی مناسب است؟

این زندگی‌نامه‌ی پرکشش و آموزنده، به تمامی علاقه‌مندان به سرگذشت‌نامه‌ها، تاریخ علم، آشنایی با مشاهیر و البته روایت‌های بحث‌برانگیز علمی پیشنهاد می‌شود.

با دنیس اوربی بیشتر آشنا شویم

دنیس اوربی (زاده‌ی 1944) یک نویسنده و خبرنگار شناخته‌شده در دنیای علم فیزیک و کیهان‌شناسی‌ست. اوربی مدرک دانشگاهی خود را در رشته‌ی فیزیک دریافت کرد و درسال 1970 برای ادامه‌ی تحصیل به‌سراغ رشته‌ی نجوم رفت. اولین همکاری علمی او در همان دهه با شرکت بوئینگ آغاز شد و با چند شرکت دیگر ادامه پیدا کرد. همان زمان بود که اوربی به‌سراغ خبرنگاری رفت و کارش با دستیاری سردبیر شروع شد. او تاکنون مقالات زیادی در نشریات معتبر مختلف مثل تایم، ساینس، لس آنجلس تایمز و نیویورک تایمز چاپ کرده و در سال 1998 به عنوان معاون سردبیر علمی نیویورک تایمز انتخاب شد. اوربی همچنین تا به حال دو کتاب علمی به‌چاپ رسانده که یکی از آن‌ها در باب تلاش دانشمندان مختلف برای درک جهان، و دیگری در مورد زندگی آلبرت اینشتین در دوران جوانی‌ست. اوربی در طول فعالیت علمی و خبری خود موفق به دریافت افتخارات مختلفی از جمله نامزدی‌ جایزه‌ی پولیتزر، جایزه‌ی نگارش انستیتوی علوم فیزیک آمریکا و جایزه‌ی روزنامه‌نگاری انجمن آمریکایی برای پیشرفت علم شد.

در بخشی از کتاب اینشتین عاشق: عاشقانه‌ای علمی می‌خوانیم

زوریخ در ماه اکتبر آسمانی گرفته دارد. مه به تدریج بر دامنه‌های سبز تیره‌ی تپه‌ها پایین میاید، باغ‌های مجاور کوه اولتی را می‌پوشاند، قله کوه‌ها را از نظر پنهان می‌سازد، و تصویر کم رنگی به رنگ خاکستری از سنگ‌فرش‌های خیابان راه‌آهن، چشم‌انداز رود لیمات و دریاچه‌ی زوریخ را به نمایش می‌گذارد. در این وقت سال فضای چایخانه‌های محله هرزه روی دانشجویی از مباحث داغ، کت‌های چرمی، گرایشات گوناگون، و دود سیگار آکنده است. پیشخدمت‌ها پدرانه این آشفته بازار را می‌نگرند، و با چابکی تمام از کیسه‌های چرمی خود پول خرد می‌کنند. آلبرت، به عنوان یک دانشجوی تازه وارد، با خرسندی تمام به این محشر پیوست. یکی از سر گرمی‌های مورد علاقه‌ی او پرسه زدن در پیاده‌روها و پک زدن عمیق به پیپ بلندی بود که عمویش به او هدیه داده بود، و چنان آن را تاب می‌داد که سرش در هاله‌ای از دود پنهان می‌شد. با صد فرانکی که عمه جولی هر ماه برای او می‌فرستاد، اتاقی در خیابان یونیون، درست جنب میدان ساکتی به نام میدان باشیج، اجاره کرد. در پیاده‌روی روزانه برای رفتن به پلی‌تکنیک او از خیابان پلاتن و از کنار خانه‌های مملو از دانشجویان خارجی می‌گذشت.

دقیقاً پنج نفر برای تشکیل گروه فیزیک و ریاضیات VI A، در کلاس سال 1900دانشکده پلی‌تکنیک آمده بودند. مارسل گروسمن، فرزند بلند قد و اشراف منش یک خانواده‌ی بزرگ تولید کننده‌ی محصولات کشاورزی، ریاضیدان بلند پرواز گروه محسوب می‌شد. علاوه بر موهبت برخورداری از یک چال زیبا روی گونه، گروسمن در شناسایی شخصیت و استعداد نیز چشم تیزبینی داشت، و به سرعت با آلبرت دوست شد و او را برای ملاقات با خانواده خود که در نزدیکی تالویل اقامت داشتند به همراه برد. وی او را به والدینش چنین معرفی کرد «این اینشتین روزی مرد بزرگی خواهد شد». یاکوپ ارات، اهل شهر قدیمی شافهاوزن، که اغلب در سخنرانی‌ها و کلاس‌ها کنار آلبرت می‌نشست، یکی دیگر از این هم شاگردی‌ها بود.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار: دنیوی و اخروی
بخش اول: فراریان
1: در راه
2: نزاع‌های قهوه‌خانه‌ای
3: گل سرخ مجارستان
4: نیشخند چشایر
5: ارزش‌های خانوادگی
بخش دوم: حرکت‌های نسبی
6: جهان ناب
7: اعمال جبران‌ناپذیر
8: پسران فیزیک
9: ساحل بوهم
10: شش هفته در ماه مه
بخش سوم: یک انقلابی در خانه
11: جذبه‌ی پنهان سوداگران
12: تردیدهای کوانتومی
13: در محضر میکروب‌ها
14: مردی که از حمام کردن بیزار بود
15: گردهمایی سالانه‌ی جادوگران
بخش چهارم: رنگین‌کمان گرانش
16: شوق سقوط
17: سلطان تپّه
18: والس آخر
19: کابوس
20: انقلاب ماه نوامبر
21: دوران کوانتوم
بخش پنجم: ارباب کائنات (جهان هستی)
22: انتقام ماخ، یا جنگ‌جهانی ماده
23: ناف دیو
24: آخرین رذل
25: جهان گداخته
پایان سخن
کتاب‌شناسی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اینشتین عاشق: عاشقانه‌ای علمی
نویسنده
مترجمفیروزه مقدم
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات504
زبانفارسی
شابک978-600-6043-24-1
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه الکترونیک
112000 ت - 11.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اینشتین عاشق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اینشتین عاشق

برای دریافت کتاب اینشتین عاشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.