معرفی و دانلود کتاب اینیاگرام مدرن‌ترین روش شخصیت شناسی

عکس جلد کتاب اینیاگرام مدرن‌ترین روش شخصیت شناسی
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اینیاگرام مدرن‌ترین روش شخصیت شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اینیاگرام مدرن‌ترین روش شخصیت شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اینیاگرام مدرن‌ترین روش شخصیت شناسی

اگر به دنبال رشد و اثربخشی درونی خود در محیط‌های کاری و دیگر اجتماعات هستید با خواندن کتاب اینیاگرام مدرن‌ترین روش شخصیت شناسی مدرن‌ترین روش شخصیت شناسی نوشته‌ی جینجر لپید بوقدا به هدفتان می‌رسید. این کتاب پرفروش به شما کمک می‌کند تا عملکردتان را در سازمان‌ها بهبود بخشید و شخصیت‌تان را اراتقاء دهید.

درباره‌ی کتاب اینیاگرام مدرن‌ترین روش شخصیت شناسی:

اناگرام در عین پیچیدگی می‌تواند به راحتی درک شود و مورد استفاده قرار گیرد. تنها اگر یکبار در معرض آن قرار بگیرید خودآگاهی و اعتماد به نفس‌تان افزایش می‌یابد. زمانیکه نسبت به این سیستم آشنایی بیشتری پیدا کنید، می‌توانید آن را در چندین حالت میان فردی خود به کار ببرید.

کتاب اینیاگرام مدرن‌ترین روش شخصیت شناسی (Bringing Out the Best in Yourself at Work: How to Use the Enneagram System for Success) در رابطه با شناخت انسان است. علم اینیاگرام اعتقاد دارد که انسان‌ها دارای 9 تیپ شخصیتی هستند و ما براساس شناخت آن‌ها با استعدادها و توانمندی‌هایمان آشنا می‌شویم.

در حالی‌که بیشتر کتاب‌های روان‌شناختی بر اساس نوع شخصیت، سازمان‌دهی شده‌اند، این کتاب مطابق عرصه‌های کاربردی تقسیم‌بندی شده است؛ مهارت‌های خاصی که می‌توان در حل مسائل به‌ وجود آمده در دنیای تجارت، از آن‌ها استفاده نمود. از این‌رو شما می‌توانید از این کتاب به ‌عنوان مأخذ همیشگی استفاده کنید و زمانی‌که در محیط کاری با چالشی مواجه شدید به‌ عنوان مشاور از آن بهره‌ جویید. امروزه تعداد رو به رشدی از سازمان‌ها از اینیاگرام در برنامه‌های آموزشی استفاده می‌کنند به این دلیل که سیستم اینیاگرام پایه‌ی کاملی را در مورد علل هم‌سویی رفتار افراد و کارکردشان ایجاد می‌کند.

این کتاب از هفت فصل تشکیل شده است که به صورت متوالی از تعیین نوع اینیاگرام یک فرد شروع شده و با کاربرد آن در شرایط سخت دنیای تجارت ختم می‌شود. افرادی که با علم اینیاگرام آشنایی ندارند ابتدا باید فصل اول را مطالعه نمایند. علم اینیاگرام برای افرادی که که خواهان تغییر و رشد هستند، بی‌همتاست. دیدگاه‌های علوم رفتاری و تمرین‌هایی که در این کتاب آورده شده بارها آزمایش و عملکرد آنان مورد تأیید قرار گرفته‌اند.

جینجر لپید بوقدا (Ginger Lapid Bogda) در این کتاب معرفی واضح و قابل ‌دسترسی از اینیاگرام را ارائه و عملکرد‌های سیستم در کار را مورد بررسی قرار می‌دهد. این کتاب مملو از مثال‌های واقعی و همچنین توصیه‌های مفصلی درباره‌ی اینیاگرام است که برای تشکیل تیم و رهبری مؤثر می‌باشد. از این کتاب می‌بایست برای تغییر الگوهای قدیم و موفق شدن در چالش‌های جدید استفاده نمود.

نکوداشت‌های کتاب اینیاگرام مدرن‌ترین روش شخصیت شناسی:

- کتاب اینیاگرام مدرن‌ترین روش شخصیت‌شناسی، یک کتاب جالب، علمی و قابل‌ فهمی است که سرشار از گزارش‌ها، مثال‌ها و کاربرد‌هایی از چگونگی عملکرد نه‌گانه اینیاگرام در محل کار می‌باشد. گینجر لپید-بوقدا به‌دقت مشاهده کرد که هر نوع از مردم، چگونه فکر، احساس و رفتار می‌کنند و او خوانندگانش را به ‌گونه‌ای مشابه تشویق می‌کند که برای بهبود شخصیتی خود تلاش کنند. روشی که او پیشنهاد می‌دهد یک روش پُرانرژی، سبک و هوشمند است. ویژگی‌هایی مثل چشم‌انداز مثبت و قابل‌فهم بودن و توجه به جزئیات باعث شده است که این کتاب بهترین کتاب در این زمینه باشد.

- من جینجر را یک مدیر پُرانرژی و باادراک می‌شناختم و هم ‌اکنون نیز او را به ‌عنوان یک نویسنده‌ی باهوش و متقاعد کننده می‌شناسم. او با توجه به زمینه‌های مشاوره‌ای مهم مثل ارتباط مؤثر، مدیریت تعارض، ایجاد تیم‌هایی با عملکرد بالا، ایجاد و توسعه‌ی رهبری، روش عملکرد نه‌گانه‌ی شخصیتی اینیاگرام و همچنین بررسی این‌که چگونه این مفاهیم کلی در تحلیل هر یک از این زمینه‌ها در کار ظاهر می‌شود، فعالیت قابل ‌توجهی انجام داده است. این کتاب همگونیِ مفیدی در دو جامعه تجارت و اینیاگرام به ‌وجود آورده است.

کتاب اینیاگرام مدرن‌ترین روش شخصیت شناسی برای چه کسانی مناسب است؟

هر فردی که در دنیای تجارت با اشخاص دیگر ارتباط دارد باید این کتاب را بخواند. همچنین مطابق آموزش‌های این اثر ارزشمند، مطالعه‌ی آن به مدیران و کارمندان در هر سطح و صنعتی، کارکنان منابع انسانی، مشاورین سازمان‌ها، معلمان و مربیان توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب اینیاگرام مدرن‌ترین روش شخصیت شناسی می‌خوانیم:

دقیق، رُک، سخت‌گیر، به ‌تفصیل و با کم‌ترین کلمات حرف می‌زند و فقط راجع به موضوع مورد بحث پرداخته و از صحبت کردن درباره‌ی حاشیه‌ها خودداری می‌کند؛ استفاده از کلماتی مانند باید، بایستی، صحیح، عالی، خوب، غلط و درست، در صحبت‌هایش زیاد دیده می‌شود؛ واکنش سریع به ایده‌ها؛ وقتی از او انتقاد می‌شود به حالت دفاعی در می‌آید.

اگر بخواهیم با یک کلمه به بهترین نحو تیپ گفتار اسکار را تعریف کنیم، باید از کلمه کوشایی در گفتار استفاده کنیم. زیرا او به ‌سختی برای پیدا کردن کلمات صحیح و برای بیان تفکراتش، تلاش می‌کند. در گفتارش کلماتی مانند باید و بایستی به‌ صورت صریح و یا ضمنی به‌هم آمیخته شده‌اند. اسکار به‌ سرعت به ایده‌ها پاسخ داده و در هنگام انتقاد، حالت دفاعی به خود می‌گیرد. تیپ گفتار اسکار با مثال زیر، شرح داده می‌شود:

اسکار و همکارش، کامرون، قصد شرکت در یک جلسه رسمی را داشتند. اولین چیزی که اسکار به کامرون گفت این بود که: چرا لباس یک‌دست مناسب نپوشیده‌ای؟ کامرون که از تذکر دستورگونه او شگفت‌زده شده بود، پاسخ داد: چی؟ چرا چنین حرفی به من می‌زنی؟ اسکار به ‌صورت رُک و صادقانه گفت: چیزی که تو پوشیده‌ای برای این جلسه، مناسب نیست. تو نیاز داری یک لباس رسمی بپوشی. من فقط می‌خواهم کمکت کنم. اسکار اصلاً از کلماتی مانند «درست کن» و «باید» استفاده نکرد؛ ولی او وقتی به ‌وضوح به کامرون گفت: چرا لباس یک‌دست نپوشیده‌ای و لازم داری لباس یک‌دست بپوشی، تذکر داد. پاسخ صریح و توضیح دفاعی اسکار، ویژگی از تیپ صحبت یک‌ها است.

ایستاده، عضلات محکم، چشمان نافذ، ممکن است زبان بدن یک عکس‌العمل منفی را بروز دهد، لباس اتو کشیده و آراسته.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
مقدمه استاد
اینیاگرام چیست؟
کاربرد اینیاگرام در کار و تجارت
چه کسی این کتاب را باید بخواند
این کتاب، چگونه سازمان‌دهی شده است
فصل اول: نوع اینیاگرام‌تان را بیابید
الگو‌های احساسی مرکز سر (فکری-احساسی)
الگو‌های احساسی مرکز قلب (هیجانی)
الگوهای احساسی مرکز بدن (شعوری)
مدل اینیاگرام
ویژگی‌های شخصیتی
نگرش تیپ‌های نه‌گانه به جهان هستی
نوع اینیاگرام شما
نگرشی ژرف به سیستم اینیاگرام
بال‌ها
نقاط تنش و امنیت
نقاط استرس
بازنگری نوع اینیاگرام شما
فصل دوم: برقراری ارتباط مؤثر
تیپ یک‌ها چگونه ارتباط برقرار می‌کنند
نوع صحبت
نقاط کور
تیپ دو‌ها چگونه ارتباط برقرار می‌کنند
نوع صحبت
زبان بدن
نقاط کور
تیپ سه‌ها چگونه ارتباط برقرار می‌کنند
نوع گفتار
زبان بدن
نقاط کور
فیلتر‌های تحریف‌کننده
تیپ چهارها چگونه ارتباط برقرار می‌کنند
تیپ پنج‌ها چگونه ارتباط برقرار می‌کنند
تیپ شش‌ها چگونه ارتباط برقرار می‌کنند
تیپ هفت‌ها چگونه ارتباط برقرار می‌کنند
تیپ هشت‌ها چگونه ارتباط برقرار می‌کنند
تیپ نُه‌ها چگونه ارتباط برقرار می‌کنند
تغییر یک رفتار در زمان‌های مختلف
آگاهی‌تان را افزایش دهید
فصل سوم: دادن بازخورد سازنده
بازخورد سازنده به سه دلیل اساسی زیر مشکل است
چگونه در هر شرایطی و به هر کسی بازخورد دهیم؟
مثال‌های فرمول بازخورد
رفتار مشاهده ‌شدنی
تأثیر رفتار
رفتار مطلوب
خلاصه
فصل چهارم: خودتان را تغییر دهید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اینیاگرام مدرن‌ترین روش شخصیت شناسی
نویسنده
مترجمعلیرضا بانان
ناشر چاپیانتشارات الماس دانش
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات195
زبانفارسی
شابک978-600-189-072-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اینیاگرام مدرن‌ترین روش شخصیت شناسی

saeed karimii
۱۴۰۰/۱/۱۸
محتوای کتاب جهت خود شناسی عالی و مطالب کاربردی و روان هستند.
یک ستاره کم دادم به این خاطر که نسخه الکترونیک این کتاب حق مطلب رو ادا نمیکنه و بنده کتاب کاغذیش رو به دلیل
داشتن یک لیست مکتوب در دسترس از کلیه تیپ‌های شخصیتی و همچنین دارا بودن تصاویر و الگوهای واضحتر (که در این نسخه الکترونیکی واقعا توی ذوق میزند و گنگ) هست رو پیشنهاد میکنم.
sara nazerian
۱۴۰۰/۵/۱۱
از معدود کتاب‌هایی بود که تا انتها نخوندم. نسخه‌ی الکترونیکی که من خوندم بسیار گنگه. تصاویر به راحتی قابل درک نیست. برداشتم اینه مترجم هم کاستی‌هایی در ترجمه‌ی این اثر داشته چون به قدر کفایت روان نیست. توصیه نمیکنم علی الخصوص به افرادی که مطالعه در این حوزه رو میخوان با این کتاب شروع کنن
نیلوفر
۱۴۰۰/۴/۹
به نظرم کتاب مخصوصا در صفحات اول گنگ شروع شده.
من بعد از اینکه نتونستم ارتباط زیادی از صفحات اول برقرار کنم. رفتم یک تست ایناگرام سرچ کردم و دادم. وقتی متوجه تیپ شخصیتی خودم شدم کتاب را بهتر درک کردم.
علی مستانی
۱۴۰۰/۳/۲۸
تعریف این کتاب رو شنیده بودم ولی اصلا نتونسام باهاش ارتباط برقرار کنم. تمام تلاشم رو کردم ولی بیشتر از ۴۰ صفحه نتونستم بخونم
moradi morteza
۱۴۰۰/۲/۲۴
بسیار عالی و مفید بود ولی‌ای کاش نسخه صوتی یا نسخه کاغذیشو تهیه میکردم
abbas masjedian
۱۴۰۰/۹/۱۲
کتاب مفیدی برای شناخت تیپ شخصیتی خودتونه
Raana Mansouri
۱۴۰۰/۴/۹
خیلی دوست دارم زودتر تمامش کنم ونظر کاملم رو ارائه بدم
Parsa
۱۴۰۰/۳/۵
کتابی هست که باید خیلی وقت بزارید
ahoora19 mohamadli
۱۴۰۰/۲/۱۰
بسیار مفید و کاربردی پیشنهاد میکنم
mandana hooshiyar
۱۴۰۱/۱/۲۲
خیلی به دلم ننشست🥲
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب اینیاگرام مدرن‌ترین روش شخصیت شناسی

برای دریافت کتاب اینیاگرام مدرن‌ترین روش شخصیت شناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.