معرفی و دانلود کتاب با چرا شروع کنید: رهبران بزرگ چگونه الهام بخش دیگران می شوند؟

عکس جلد کتاب با چرا شروع کنید: رهبران بزرگ چگونه الهام بخش دیگران می شوند؟
قیمت:
۱۸۶۰۰۰ 93000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب با چرا شروع کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب با چرا شروع کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب با چرا شروع کنید: رهبران بزرگ چگونه الهام بخش دیگران می شوند؟

سایمون سینک، نویسنده‌ی کتاب با چرا شروع کنید، از شیوه‌های مدیریتی رهبران موفق دنیا صحبت می‌کند. او معتقد است همه‌ی افراد تأثیرگذار دنیا عملکرد یکسانی دارند و از قواعد مشخصی پیروی می‌کنند. کتاب پیش‌ رو، راهنمای شمار زیادی از مدیران، سازمان‌ها و جنبش‌ها بوده و در سال 2009، عنوان یکی از پنج کتاب پرفروش در سراسر دنیا را کسب کرده است.

درباره‌ی کتاب با چرا شروع کنید

سایمون سینک (Simon Sinek) در کتاب با چرا شروع کنید (Start with Why) به سراغ رهبران موفق و تأثیرگذار دنیا رفته و شیوه‌ی تفکر، عملکرد و چارچوب‌های کاری آن‌ها را فاش کرده. این کتاب تمام نکاتی را شرح می‌دهد که تبدیل شدن به یک رهبر الهام‌بخش، لازم دارد.

سایمون سینگ معتقد است که تنها تعداد محدودی از رهبران دنیا، با نفس رهبری کردن آشنا هستند. او ادامه می‌دهد که رهبری، مستلزم پیروی از سازوکار مشخصی است. هرچند که شماری از افراد، به‌صورت ذاتی از چنین استعدادی برخوردارند، اما نمی‌توان امکان کسب این توانایی را انکار کرد. علاوه‌ بر این، لازم به ذکر است که شرکت‌ها و سازمان‌های بسیاری در دنیای معاصر کنونی مشغول به‌ کارند، اما واقعیت این است که تعداد اندکی از آن‌ها این قابلیت را دارند که دنیا را به جنبش وا دارند.

او در راستای اثبات این مسئله، با شرح عملکرد رهبران موفق و شناخته‌شده‌ی دنیا، به الگویی دست یافته که آن را در اختیار خوانندگان کتاب با چرا شروع کنید می‌گذارد. او با مطالعه‌ی روش کار این افراد، متوجه شده که تمامی آن‌ها از روند یکسانی برای رسیدن به این جایگاه استفاده کرده‌اند و قدم اول، پرسیدن چراهای مهم و کاربردی است. به همین خاطر نویسنده هم کتاب خود را با یک چرای اساسی آغاز می‌کند: چرا برخی از رهبران به نمونه‌های تأثیرگذار دنیا تبدیل می‌شوند و چه عواملی الهام‌بخش بودن آن‌ها را رقم می‌زند؟

او پس از طرح این پرسش، پاسخ را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. سایمون سینک معتقد است که برای راه‌اندازی هر سازمان، شرکت و یا جنبشی لازم است که ایده‌ها را با چراهای مختلف، به چالش کشید. این چراها باعث می‌شوند که پایه و بنیان ایده‌ها، محکم و استوار بنا شوند. درست مثل رهبران قدرتمند دنیا، که جایگاه‌شان تا ابد تثبیت‌شده است. لازم به ذکر است که این روند برای تمام افراد موفق، یکسان است. از استیو جابز گرفته تا برادران رایت، همگی فرآیند کار خود را با پرسیدن چراهای مرتبط آغاز کرده‌اند و همان‌طور که مشخص است به پاسخ‌های درخشانی هم دست یافته‌اند.

چارچوب پیشنهادی سایمون سینک برای موفقیت دایره‌ی طلائی نام دارد. این چارچوب، از سه دایره‌ی متحدالمرکز تشکیل شده که چرایی، در مرکز قرار می‌گیرد. دایره‌ی میانی، درباره‌ی چگونگی است و بیرونی‌ترین دایره، چیستی را مطرح می‌کند. درنهایت، کتاب با چرا شروع کنید توضیح می‌دهد که رهبری، تنها کلید پیشبرد منافع مشترک است.

این کتاب پرطرفدار، توسط انتشارات آموخته و با ترجمه‌ی علیرضا خاکساران، منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه‌‌کتاب‌های چرا

سایمون سینک، نویسنده‌ای است که درباره‌ی چگونگی عملکرد یک رهبر موفق و الگوهای دستیابی به کسب‌وکاری ایده‌آل صحبت می‌کند. او در مجموعه‌ای سه‌جلدی، به‌نام مجموعه‌ی چرا، این مبحث را به تفصیل شرح می‌دهد. کتاب با چرا شروع کنید جلد اول این مجموعه است که با کتاب «رهبران آخر از همه غذا می‌خورند» و «چرای خودت را پیدا کن»، کامل می‌شود. هر سه اثر در لیست پرفروش‌ترین‌های مجلات مشهوری همچوننیویورک‌ تایمز قرار دارند. هدف نویسنده از نگارش این مجموعه، بررسی عواملی است که در میزان نوآوری، تأثیرگذاری و سودآوری افراد و سازمان‌ها نقش دارد. او همچنین تأکید می‌کند که «چرایی»، در رأس همه‌چیز قرار می‌گیرد و ظرافت در پاسخ دادن به این سؤال، می‌تواند شما را از یک فرد معمولی به منبع الهام میلیون‌ها نفر تبدیل کند.

نکوداشت‌های کتاب با چرا شروع کنید

  • این کتاب می‌تواند شما را به جایگاه والایی برساند، که هرگز آن را دست‌یافتنی نمی‌دانستید. (چاک هورنر، ژنرال نیروی هوایی آمریکا)
  • هر روایت شما را وادار می‌کند تا مسائل را از دیدگاه کاملاً متفاوتی ببینید. دیدگاهی که چندان از حقیقت به‌دور نیست. (مختار لمانی، سفیر اسبق)
  • کتاب با چرا شروع کنید یکی از مفیدترین و قدرتمندترین کتاب‌هایی است که در سال‌های گذشته خوانده‌ام. نثر روان و ساده‌ی آن، رهبری کردن را آموزش می‌دهد. (ویلیام اوری، نویسنده)

کتاب با چرا شروع کنید برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب با چرا شروع کنید به تمام رهبرانی که تصمیم دارند یکی از تأثیرگذارترین افراد دنیا باشند و به منبع الهامی برای مردم جهان تبدیل شوند، توصیه می‌شود.

با سایمون سینک بیشتر آشنا شویم

سایمون سینک، سخنران انگیزشی و نویسنده‌ی آمریکایی متولد سال 1973 است. او از نویسنده‌های پرفروش است و تاکنون پنج کتاب منتشر کرده. آثار او که در دسته‌ی کتاب‌های انگیزشی و توسعه‌ی کسب‌وکار قرار می‌گیرند، بسیار پرطرفدارند. با‌این‌حال، مخاطب عمده‌ی نوشته‌های او، رهبران سازمان‌های نوپا و افرادی هستند که قصد دارند از طریق پرورش ایده‌های خود، به جایگاه والایی در سطح بین‌المللی دست پیدا کنند. کتاب «بازی بی‌پایان» و «رهبران آخر از همه غذا می‌خورند»، از بهترین کتاب‌های سایمون سینک به‌شمار می‌روند.

سایمون سینک، نویسنده‌ی کتاب با چرا شروع کنید، از شیوه‌های مدیریتی رهبران موفق دنیا صحبت می‌کند. او معتقد است همه‌ی افراد تأثیرگذار دنیا، عملکرد یکسانی دارند و از قواعد مشخصی پیروی می‌کنند. «دایره‌ی طلایی»، اصطلاحی‌ست که او برای این سازوکار الهام‌بخش برگزیده است. کتاب پیش‌ رو، راهنمای شمار زیادی از مدیران، سازمان‌ها و جنبش‌ها بوده و در سال 2009، عنوان یکی از پنج کتاب پرفروش در سراسر دنیا را کسب کرده.

در بخشی از کتاب با چرا شروع کنید: رهبران بزرگ چگونه الهام بخش دیگران می شوند؟ می‌خوانیم

به‌محض اینکه چرایی کارتان را بدانید، پرسش این است که چگونه آن را انجام می‌دهید؟ چگونگی انجام کارها همان ارزش‌ها و اصول‌تان است که نشان می‌دهند چگونه باورتان را به منصه‌ی ظهور برسانید. چگونگی انجام کارهایمان در نظام‌ها و فرایندهای سازمان و فرهنگش نمود پیدا می‌کند. درک چگونگی انجام کارها و مهم‌تر از آن، داشتن نظم برای اینکه سازمان و همه‌ی کارمندانش در برابر آن اصول راهنما پاسخ‌گو باشند توانایی سازمان برای بهره‌گیری از نقاط‌قوت ذاتی‌اش را افزایش می‌دهد. برای نمونه، درک چگونگی انجام کار توانایی بیشتری برای استخدام افراد یا پیدا کردن شرکایی ایجاد می‌کند که وقتی با شما کار می‌کنند به‌طور طبیعی موفق می‌شوند.

طنز قضیه اینجاست که کشف پاسخِ دشوارِ مهم‌ترین پرسش (چرا این کار را انجام می‌دهید؟)، در واقع بسیار آسان و کارآمد است (و در فصل‌های آینده آن را با شما در میان می‌گذارم). داشتن نظم در اینکه هرگز از هدف‌تان منحرف نشوید و خودتان را مسئول چگونگی انجام کارها بدانید سخت‌ترین بخش کار است. وقتی ارزش‌هایمان را با نوشتن آن‌ها روی دیوار به‌صورت چند اسم به خودمان یادآوری می‌کنیم، کار را سخت‌تر می‌کنیم. برای نمونه: درستی، صداقت، نوآوری، ارتباطات. ولی اسم‌ها قابل‌اجرا نیستند. نمی‌توانید بر پایه‌ی آن‌ها سیستم بسازید یا مشوق ایجاد کنید. تا حدودی غیرممکن است که افراد در برابر اسم‌ها پاسخ‌گو باشند.

«باب، لطفاً امروز یه‌کم بیشتر نوآوری داشته باش». و اگر باید با نوشتن کلمه‌ی «صداقت» روی دیوار به خودتان یادآوری کنید که صداقت داشته باشید، پس به‌گمانم مشکلات بزرگ‌تری دارید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
مقدمه: چرا باید با چرا شروع کنیم؟
بخش اول: دنیایی که با چرایی شروع نمی‌کند
1. فکر می‌کنیم می‌دانیم
2. هویج و چماق
بخش دوم: دیدگاه جایگزین
3. دایره‌ی طلایی
4. این نظر من نیست، اصول زیست‌شناسی است
5. شفافیت، نظم و انسجام
بخش سوم: رهبران به دنبال‌کننده نیاز دارند
6. پدیدار شدن اعتماد
7. چطور به نقطه‌ی عطف می‌رسیم؟
بخش چهارم: چگونه کسانی را که باور دارند دور هم جمع کنیم؟
8. با چرایی شروع کنید، اما بدانید چگونه
9. چرایی را بشناسید، چگونگی را بشناسید، سپس به سراغ چیستی بروید
10. اگر می‌خواهید پیام‌تان را به گوش دیگران برسانید، حرف نزنید، گوش دهید
بخش پنجم: موفقیتْ بزرگ‌ترین چالش است
11. وقتی چرایی مبهم می‌شود
12. جدایی پیش می‌آید
بخش ششم: چرایی‌تان را کشف کنید
13. خاستگاه‌های چرایی
14. رقابت جدید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب با چرا شروع کنید: رهبران بزرگ چگونه الهام بخش دیگران می شوند؟
نویسنده
مترجمعلیرضا خاکساران
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-622-6650-58-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۱۸۶۰۰۰ 93000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب با چرا شروع کنید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب با چرا شروع کنید

برای دریافت کتاب با چرا شروع کنید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.