معرفی و دانلود کتاب بابا لنگ دراز

عکس جلد کتاب بابا لنگ دراز
قیمت:
۵۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بابا لنگ دراز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بابا لنگ دراز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بابا لنگ دراز

کتاب بابا لنگ دراز، اثر محبوب جین وبستر، داستان دختر بچه‌ی یتیمی به نام جودی ابوت را روایت می‌کند که زندگی‌اش را در یتیم‌خانه می‌گذارند. ماجراهای کتاب از آن‌جا آغاز می‌شود که مردی ناشناس تصمیم می‌گیرد برای ورود او به کالج هزینه‌ی تحصیلش را پرداخت کند. مردی که جودی ابوت از او تنها سایه‌ای با پاهای بلند دیده است به‌همین خاطر لقب بابا لنگ دراز را برایش انتخاب می‌کند!

درباره‌ی کتاب بابا لنگ دراز

کتاب بابا لنگ دراز (Daddy-Long-Legs) نوشته‌ی جین وبستر (Jean Webster) رمانی شامل نامه‌نگاری‌های دختری جوان به نام «جودی ابوت» با قیّم ناشناس خود در دوران تحصیلی او در کالج است. داستان از آن زمانی آغاز می‌شود که به جروشا ابوت یا همان «جودی» معروف خودمان، دختری که تمام عمرش را در یک یتیم‌خانهگذرانده، خبر می‌دهند مردِ خیّر ناشناسی تصمیم گرفته است هزینه‌ی تحصیل او در کالج را تقبل کند. این خبر برای جودی همچون رویایی دیرینه در میان روزهای تاریکی است که اکنون به واقعیت مبدل شده. برای نخستین بار در زندگی، جودی ابوت کسی را دارد که می‌تواند تظاهر کند خانواده‌ی اوست. البته همه‌چیز بی‌نقص نیست، این مرد تصمیم گرفته است که گمنام بماند و در ازای پرداخت تمامی مخارج کالج، فقط باید جودی ابوت به صورت ماهانه برای او نامه بنویسد و در تمام این نامه‌ها، از پیشرفت‌های تحصیلی خود حرف بزند. جودی به یکی از بهترین کالج‌ها پا می‌گذارد و با سفری مواجه می‌شود که به همراه رشد کردن، یادگیری و خوش‌گذرانی، خودش را نیز کشف می‌کند و علاوه بر بابا لنگ دراز، ما را نیز در این ماجراها سهیم می‌کند.

جین وبستر با خلق شخصیتی شاد و سرزنده به نام جودی ابوت که علاقه‌ی شدیدی به نویسندگی دارد، دروازه‌ای به سوی دنیای شگفت‌انگیز این دختر به روی ما می‌گشاید. ترکیب احساسات عمیق جودی با استعداد نویسندگی او، قلب هر انسانی را به دست می‌آورد. دختری که می‌تواند از هرچیزی به گونه‌ای سخن بگوید که آن را اعجازآمیز جلوه دهد. البته این تمام چیزی نیست که جین وبستر به دنبال آن بوده است، او همچنین توانسته دغدغه‌های اجتماعی آن روزها همچون حقوق زنان، آزادی‌خواهی و دیدگاه‌های سیاسی را به تصویر بکشد. این اثر محبوب و دوست‌داشتنی به قلم زهره زاهدی ترجمه شده است و انتشارات سپاس چاپ آن را به عهده داشته است.

اگر شما هم کنجکاو شده‌اید بدانید این مرد خیّر کیست، چرا به جودی کمک می‌کند و در نهایت پایان این داستان چگونه تمام خواهد شد، پیشنهاد می‌کنیم که این اثر کلاسیک جاودانه را بخوانید.

در نکوداشت‌ کتاب بابا لنگ دراز

  • به خوشمزگی یک بستنی در یک روز داغ تابستانی (The Guardian)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب بابا لنگ دراز

این اثر محبوب جین وبستر با اقتباس‌های گوناگون به دنیای تصویری سینما ورود پیدا کرده و تاکنون فیلم‌های سینمایی بسیاری با نام بابا لنگ دراز در سال‌های مختلف به اکران درآمده‌اند. البته باید به این نکته اشاره کرد فقط دو فیلمی که در سال‌های 1938 و 1955 پخش شدند حاوی داستان اصلی این کتاب بودند. همینطور این اثر، الهام‌بخش بسیاری از کارگردانان کره‌ای، هندی، ژاپنی و روسی شد. مجموعه‌ تلویزیونی انیمه ژاپنی با نام «بابا لنگ دراز من» در سال 1990 ساخته شد که جایزه‌ی بهترین فیلم تلویزیونی را از آژانس فعالیت‌های فرهنگی کودکان ژاپن دریافت کرد. کارگردانی این انیمه‌ی جهانی و پرطرفدار را کازویوشی یاکوتا برعهده داشته و جالب است بدانید که این انیمه به فارسی دوبله شده و در میان ایرانیان بیشترین محبوبیت را دارد.

نمایش تئاتری که خودِ جین وبستر آن را نوشت و در سال 1914 روی صحنه برد،‌ همچنین نمایش‌نامه‌ی کمدی موزیکال به‌نام «با عشق، از طرف جودی» از دیگر اقتباس‌های کتاب بابا لنگ دراز به‌شمار می‌روند.

کتاب بابا لنگ دراز مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی دوست‌داران داستان‌های کلاسیک در هر سنی پیشنهاد می‌کنیم؛ چرا که جین وبستر با قلم خارق‌العاده‌اش قادر است هر خواننده‌ای را از نوجوانان تا بزرگسالان، به داستان زندگی جودی ابوت علاقه‌مند کند.

در بخشی از کتاب بابا لنگ دراز می‌خوانیم

من عاشق کالج هستم و همین طور عاشق شما که مرا به کالج فرستادید. من خیلی خیلی خوشحالم و در تمام لحظات بسیار هیجان‌زده هستم، جوری که به‌ندرت خوابم می‌برد. شما نمی‌دانید که اینجا چقدر با خانه‌ی جان گریر فرق می‌کند. هرگز تصورش را هم نمی‌کردم که جایی مثل اینجا در دنیا وجود داشته باشد. من برای هر کسی که دختر نیست و نمی‌تواند به اینجا بیاید بسیار متأسفم. من مطمئنم کالجی که شما در نوجوانی رفتید، به‌ خوبی اینجا نبود.

اتاق من در برجی قرار دارد که پیش از ساختن درمانگاه جدید، محل نگه‌داری بیماران واگیردار بود. سه دختر دیگر هم در همین طبقه‌ی برج اتاق دارند: یک دانشجوی ارشد که عینک طبی می‌زند و همواره از ما خواهش می‌کند ساکت‌تر باشیم و دو سال اولی به نام‌های سالی مک‌براید و جولیا روت‌لدج پندلتون. سالی موهای قرمز و دماغ سربالا دارد و رفتارش صمیمانه است. جولیا از یکی از خانواده‌های طراز اول نیویورک است و هنوز به من توجه نکرده است. آن‌ها هم‌اتاق هستند و من و آن دانشجوی ارشد اتاق‌های تک‌نفره داریم. معمولاً به سال اولی‌ها اتاق تک‌نفره نمی‌دهند، بسیار نادر است. اما من بدون اینکه خودم خواسته باشم یک اتاق تک‌نفره دارم. حدس می‌زنم مسئول ثبت‌نام اتاق‌ها فکر می‌کرده درست نیست که از دختری که پرورش خانوادگی درست داشته است بخواهد با یک دختر سرراهی هم‌اتاق شود. می‌بینید، سرراهی بودن هم امتیازاتی دارد!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بابا لنگ دراز
نویسنده
مترجمزهره زاهدی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-622-5743-14-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بابا لنگ دراز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بابا لنگ دراز

برای دریافت کتاب بابا لنگ دراز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.