معرفی و دانلود کتاب جین ایر

عکس جلد کتاب جین ایر
قیمت:
۱۰۰۰۰ 5000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جین ایر

شارلوت برونته در کتاب جین ایر داستان زندگی پر فراز و نشیب دختر جوانی را به تصویر می‌کشد که در کودکی والدین خود را از دست داده و در یتیم خانه‌ای با محیطی خشک و بی‌روح بزرگ شده است.

کتاب جین ایر (Jane Eyre) از همان ابتدا توجه بسیاری را به خود جلب کرد به طوری که اگر به تاریخ تئاتر و سینمای دنیا نگاهی بیاندازید آثار بسیاری را خواهید دید که با اقتباس از این رمان مشهور ساخته شده‌اند. این کتاب که نامش در لیست صد رمان برتر قرن بیستم به چشم می‌خورد داستان زندگی دختری به نام جین است که در پرورشگاه بزرگ شده، اما قصه از جایی آغاز می‌شود که جین پا به دنیای بیرون گذاشته و برای معلمی به قصری اشرافی می‌رود.

موضوع کتاب جین ایر چیست؟

جین دختری خلاق است که از دار دنیا تنها چند فامیل بدخلق دارد اما به واسطه‌ی تحصیلاتش برای مربیگری به منزل راچستر می‌رود، آقای راچستر به مرور زمان دلباخته‌ی او می‌شود اما درست هنگامی که جین فکر ازدواج با او را در سر می‌پروراند متوجه می‌شود که راچستر متاهل بوده و همسری مجنون دارد که در طبقه‌ی بالای همان خانه زندگی می‌کند.

همین اتفاق سبب می‌شود تا جین با احساساتی پایمال شده از خانه‌ی آقای راچستر فرار کند، اما شبی جین در خیال خود می‌شنود که راچستر صدایش می‌کند به همین خاطر به دنبالش می‌رود و درمی‌یابد که همسر مجنونش خانه را به آتش کشیده و راچستر در راه نجات او بینایی‌اش را از دست داده است.

داستان‌های بسیاری با محوریت زندگی زنان نوشته شده که بر پایه‌ی زیبایی منحصر به فردشان توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند اما شارلوت برونته (Charlotte Bronte) با خلق شخصیت جین قهرمان داستان را به شکلی متفاوت به تصویر کشید، دختری ساده اما زیرک که زیبایی چندانی ندارد. این کتاب در حقیقت حکایت عشق، وصال، اخلاق و پیروزی است. دختری جوان که با جسارت بالای خود مشکلات پیش رویش را از میان برمی‌دارد و با گرفتار نشدن در قید و بندهای محیط اطرافش زندگی‌اش را به نیستی نمی‌کشاند.

شارلوت برونته را بیشتر بشناسیم:

برونته این کتاب را با استفاده از تجربیات شخصی خود نوشته، او از نویسندگان و شاعران انگلیسی زبان بود که به همراه خواهرش امیلی از نویسندگان برجسته‌ی بریتانیا به شمار می‌آمدند. آن‌ها نخست با نام مستعار شروع به فعالیت کرده و آثارشان را با همان نام مستعار منتشر کرده‌اند. از دیگر آثار شارلوت می‌توان «شرلی»، «پرفسور»، «ویلت» و نیز معروف‌ترین آن‌ها «جین ایر» را نام برد.

در بخشی از کتاب جین ایر می‌خوانیم:

اواخر عصر به خانه‌ی زن‌دایی‌ام رسیدم. بسی با گرمی از من استقبال کرد. به من گفت که خانم رید به‌ تدریج رو به بهبود است و شاید تا یکی دو هفته‌ی دیگر دوام بیاورد. همچنین به من هشدار داد که دایی‌زاده‌هایم علاقه‌ای به دیدارم ندارند. این اصلاً برایم جای تعجب نداشت.

وقتی به عمارت اصلی رفتم، الیزا را دیدم که با حالت سردی، ساکت بود. جورجینا مشتاق بود که حرف بزند؛ ولی به‌ وضوح نسبت به موقعیت شغلی پست من اهانت کرد. فهمیدم به‌ اندازه‌ی زمانی که بچه بودیم، از هیچ‌کدام از آن‌ها خوشم نمی‌آید.

در اولین فرصتی که پیش آمد، از پله‌ها بالا رفتم تا خانم رید را ببینم. امیدوار بودم کوچک‌ترین نشانی از پشیمانی در خانم رید ببینم؛ ولی مأیوس شدم.

او در تخت دراز کشیده بود. رنگ‌پریده، بیمار و عبوس به نظر می‌رسید. وقتی حرف زد، لحنش سرد و خشک بود.

خانم رید گفت: «امیدوارم اون‌قدر بمونی که بتونیم درباره‌ی چند موضوع صحبت کنیم؛ ولی نه امشب. به‌ سختی به یاد میارم.» بعد انگار حواسش پرت شد و به‌ جای آنکه با من حرف بزند، شروع به حرف زدن درباره‌ی من کرد. حرف‌هایی که می‌زد، مهربانانه نبود. بعد به یاوه‌گویی درباره‌ی قرض‌های قمار پسرش پرداخت.

بسی پیشنهاد کرد که بگذارم خانم رید استراحت کند و من همان کار را کردم. روزهایم از الگویی آرام پیروی می‌کردند. دایی‌زاده‌هایم به‌ تدریج به بودن من در آن جا عادت کردند و حتی جورجیانا از من خواست تا با او قدم بزنم. همیشه حرف‌هایش به خودش و علایقش متمرکز می‌شد؛ ولی واقعاً برای من اهمیتی نداشت.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: روح
فصل دوم: مؤسسه‌ی لوود
فصل سوم: مهربانی دوشیزه تمپل
فصل چهارم: وضعیت جدید
فصل پنجم: سالن تورنفیلد
فصل ششم: آتش!
فصل هفتم: بازدیدکنندگانی از تورنفیلد
فصل هشتم: آینده پیشگویی می‌شود
فصل نهم: فراخوانده شده
فصل دهم: رفتن به خانه
فصل یازدهم: عروسی
فصل دوازدهم: خانواده‌ی جدید
فصل سیزدهم: خواب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جین ایر
نویسنده
مترجمبهارک قهرمان
ناشر چاپیانتشارات دادجو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-6210-99-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۰۰۰ 5000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جین ایر

افسانه رشیدی
۱۴۰۱/۱۰/۶
کتابی بسیار جذاب تشکر از کتاب راه. با این وجود در تایپ کتاب اشکال وجود داره. در صفحه ۵۳۵ نامه لیزابت به نام جین نوشته شده و به نظر میاد چند جای دیگه غلط‌های کوچکی وجود داره. امیدوارم این اشکالات کوچک هم برطرف بشه. با سپاس از زحمات شما.
مهشید رحیمی
۱۴۰۲/۲/۱۶
داستان ساده، بی حال و مثل رمان‌هایی که دوران بلوغ میخوندیم بود تقریبا، نویسنده سعی کرده بود مهیج کننده باشه یا من اینطور فکر کردم ولی با این حال داستان شل و آبکی داشت که مورد پسندم نبود
حسن میرباقری
۱۴۰۱/۱۲/۲۵
نه اینکه از ادبیات کلاسیک خوشم نیاد و نه اینکه رمان عاشقانه دوست نداشته باشم ولی با احترام به همه تلاشگران، این کتاب متاسفانه داستان بسیار آبکی و فاجعه‌ای داشت
Mina Alibazi
۱۴۰۱/۳/۲۲
انتظار هیجان و ماجراجویی بیشتری داشتم، به قول یکی از دوستان انگار خلاصه شده بود و تحریف زیادی در ترجمه داستان به چشم میخورد، ولی در کل داستان خوبی بود
ماهور مرادی
۱۳۹۹/۱/۳۰
این کتاب خیلی خوبیه. دوسش دارم. پیشنهادم اینه که بخونینش حتی اگه فیلمش رو هم دیده باشین با خوندن کتاب متوجه تفاوت بسیار اون و لذت بیشتر اونخواهید شد.
. ..
۱۴۰۲/۶/۱۸
عالی بود. کتاب به حدی جذاب بود که تا زمانی که تمومش نکرده بودم نتوستم گوشی رو زمین بذارم، متنش عالی بود، ساده و خوانا
الهام صفری
۱۴۰۰/۶/۴
خیلی کوتاه و خلاصه شده بود
انتظار نداشتم داخل یک روز تمامش کنم. فکر کردم طولانیتره. واقعا ارزش نداشت بگیرمش
Niosha Mj
۱۳۹۹/۱/۸
از بین کتابای عاشقانه‌های کلاسیک من جین ایر رو بیشتر از همه دوس دارم. حتتتتتما بخونید💜
maryam ashrafi
۱۴۰۰/۱۰/۷
داستانی و بسیار زیبا و آموزنده بود صبور بودن شخصیت داستان و نحوه برخوردش با مشکلات
anesthesia null
۱۳۹۹/۲/۱۶
داستان خیلی خوبی بود ممنون از ترجمه‌ی خیلی خوبه بهارک قهرمان 😄❤
مهر میرزا
۱۳۹۹/۱/۲۰
اولین رمان من بود و همیشه جای خاصی داره برا من حتما توصیه میشه
فاطمه سما
۱۴۰۰/۶/۹
بیشتر حالت خلاصه داستان داشت!
بهتر بود نویسنده یه کم بیشتر توضیح میداد
مانا خلیلی
۱۴۰۰/۵/۲۸
کتابی که از خوندنش اصلا خوشم نیومد. نمیدونم چرا اینقدر اسمشو میبرن
حمید اکرمی
۱۳۹۹/۵/۲۰
از زمان‌هایی که من تا الان خواندم این جز بهتریناشون بوده 💓
مهدیه میرصادقی
۱۳۹۹/۴/۲۰
بی نظیره
من خیلی دوسش داشتم یه روزه تموم شد
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه کتاب جین ایر

برای دریافت کتاب جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.