معرفی و دانلود کتاب غرور و تعصب

عکس جلد کتاب غرور و تعصب
قیمت:
۸۲۰۰۰ 41000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غرور و تعصب

کتاب غرور و تعصب محبوب‌ترین رمان جین آستن و یکی از معروف‌ترین رمان‌های تاریخ ادبیات جهان است. قهرمان داستان یکی از جذاب‌ترین قهرمانان در کل ادبیات به حساب می‌آید. در این رمان، بازیگوشی و انضباط، جنب وجوش و خویشتن‌داری، ارزش‌های رمانتیک و فضیلت‌های کلاسیک و بسیاری ویژگی‌های دیگر در تقابل و تعادل قرار گرفته‌اند.

رمان غرور و تعصب (Pride and Prejudice) که داستانی جذاب برای نوجوانان نیز است، ماجرای دختری از طبقۀ متوسط را روایت می‌کند که مردی مغرور و ثروتمند عاشق او می‌شود. آغاز ماجرا اینگونه است که «بینگلی» مردی ثروتمند و خوش سیما، همسایۀ خانوادۀ «بنت» می‌شود. الیزابت دومین دختر خانوادۀ بنت و شخصیت اصلی این داستان است که با مسائل مربوط به رفتار، تربیت، اخلاق، آموزش و پرورش و ازدواج در طبقۀ ثروتمند بریتانیا درگیر می‌شود.

خانم بنت که به شدت در صدد پیدا کردن همسری مناسب برای دخترانش است، سعی دارد که توجه آقای بینگلی را جذب نماید. سرانجام در مهمانی آقای بینگلی، این فرصت پیدا می‌شود. در این ضیافت فرد دیگری به نام آقای دارسی نیز شرکت می‌کند که جوانی خودخواه و متعصب است، آشنایی او با الیزابت حوادث بعدی داستان را ایجاد می‌کند.

در همان ابتدای ماجرا آقای بینگلی که فردی اجتماعی و خوش مشرب است به دختر بزرگتر آقای بنت، جین، علاقه پیدا می‌کند و همه از این رابطه عاطفی با خبر می‌شوند. در مقابل دارسی مدام با الیزابت که دختری پر انرژی و شوخ طبع است به مشاجره و درگیری می‌پردازد و سرانجام عاشق هم می‌شوند.

جین آستن (Jane Austen) این داستان را سال ۱۷۹۶، در حالیکه تنها ۲۱ سال داشت، نوشت اما تا هجده سال هیچ ناشری حاضر به چاپ آن نبود. بیشتر منتقدان ادبی غرور و تعصب را بهترین اثر او و شاهکاری در ادبیات جهان می‌دانند و خودش آن را «بچه دلبند من» نامیده است. آستن در بستر زندگی خانوادگی و اجتماعی به بررسی و تحلیل انسان‌ها و روابط میان آن‌ها می‌پرداخت و همچون یک روانشناس آن‌ها را موشکافی می‌کرد.

کتاب غرور و تعصب علاقۀ بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کرده و همواره در فهرست بهترین رمان‌های جهان قرار داشته است. این داستان یکی از پرطرفدارترین رمان‌های ادبیات انگلستان محسوب می‌شود که بیش از ۲۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده و راه را برای داستان‌های ادبیات مدرن همراه ساخته است. ادامۀ علاقمندی به این کتاب منجر به سازگاری‌های چشمگیر و فراوانی رمان‌ها و داستان‌هایی برگرفته از شخصیت‌های آستن شده است.

در بخشی از کتاب غرور و تعصب می‌خوانیم:

هنوز آن‌قدر از اقامتم در هرتفوردشایر نگذشته بود که متوجه شدم بینگلی خواهر بزرگ‌تر شما را به سایر دختران آن‌جا ترجیح می‌دهد. من قبلاً هم شاهد عشق‌های او بودم ولی در مهمانی رقص ندرفیلد بود که فهمیدم علاقه‌اش به دوشیزه بنت خیلی بیش‌تر از مواردی است که قبلاً دیده بودم. خواهر شما آن‌طور که من دیدم همیشه جذاب، گیرا و با نشاط بود ولی به‌ نظرم می‌رسید که احساسات آن کاملاً با بینگلی فرق می‌کند. اگر شما تشخیص دیگری دارید، پس حتماً من اشتباه کردم و عصبانیت شما بی‌دلیل نبوده. البته دلایل دیگری هم برای این دلزدگی وجود داشته. رفتار خانوادۀ مادری شما گرچه ایرادهایی دارد ولی در مقایسه با بی‌نزاکتی‌های مادر و خواهران دیگر شما ناچیز است. من را ببخشید. دلم نمی‌خواهد شما را ناراحت کنم ولی مایلم به شما این دلگرمی را بدهم که من همیشه رفتار شما و دوشیزه بنت را تحسین کردم. در مورد آن رابطه تنها کاری که من کردم این بود که دوستم را از ادامۀ ماجرایی که به گمانم خوشبختی به همراه نمی‌آورد آگاه کردم. او را به لندن بردم و گفتم خواهر شما نمی‌تواند به خواسته‌های او پاسخ مناسب بدهد. البته چیزی هست که از آن رضایت ندارم و آن این‌که من جریان حضور خواهرتان را در شهر از دوستم پنهان نگه داشتم.

شاید این کار دون شأن من بود البته دوستم هنوز از این ماجرا بی‌خبر است ولی من از روی حسن نیت این کار را کردم. اگر من احساسات خواهر شما را جریحه‌دار کردم، چیزی است که ندانسته اتفاق افتاده. اما در مورد موضوع دیگر، یعنی اتهام رنجاندن آقای ویکهام... من فقط می‌توانم با شرح ارتباط او با همۀ اعضای خانواده‌ام از خودم دفاع کنم. آقای ویکهام، پسر مرد بسیار محترمی است که سالیان دراز ادارۀ املاک پمبرلی را بر عهده داشت. پدرم تمام هزینۀ تحصیل پسر او را در دوران مدرسه و بعد هم در کمبریج پرداخت کرد، چون پدرش نمی‌توانست از عهدۀ مخارج تحصیلات خوب و ممتاز او بربیاید. پدرم به موقعیت‌های اجتماعی این مرد جوان علاقمند بود و امیدوار بود او در کلیسا خدمت کند.

فهرست مطالب کتاب

دربارۀ نویسنده
مرد جوان پولدار
مرد جوان مغرور
مرد جوان در جست‌وجوی همسر
اشتباه مرد جوان
شرمندگی بانوی جوان
جواب رد به مرد جوان
نامزدی بانوی جوان
مرد روحانی در خانه‌اش
اشک‌های بانوی جوان
حیرت مرد جوان
واکنش بانوی جوان
رفتن بانوی جوان با برایتون
تغییر رفتار مرد جوان
فرار بانوی جوان
بازگشت بانوی جوان
شادی زوج‌های جوان
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غرور و تعصب
نویسنده
مترجمپروین ادیب
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات244
زبانفارسی
شابک978-600-253-166-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۲۰۰۰ 41000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غرور و تعصب

Sara Aghakhani
۱۴۰۱/۴/۵
من به تازگی کتاب خوندن رو شروع کردم. از ماه فوریه. از وقتی برنامه کتاب باز سروش صحت رو دیدم با کتاب خوندن آشنا شدم. این توضیح رو دادم ک بدونید کتاب باز نیستم. در نتیجه از هر کتابی لذت نمیبرم.
شروع کردم به خوندن ۱۰ کتابی ک هر فرد باید تو زندگیش بخونه.
رسیدم به این کتاب.
انصافا خیلی کتاب ضعیفی
بود. متعجبم که چطور تو رده ۱۰ کتاب برتر جهان شناخته شده. هم تحریر و هم داستان خیلی پیش پا افتاده و ضعیف بود.
Erfan Estiri
۱۳۹۷/۱۰/۱۴
متاسفانه وقتی در کنار متن اصلی گذاشتم دیدم که بسیاری از پاراگراف‌ها ترجمه نشده و به عبارتی حذف شده و بسیاری کامل تغییر یافته یا به شدت خلاصه شده و حتی جالب تر بسیاری جاها به متن اصلی اضافه شده است. و به نظر من یک مترجم نباید تا این حد در انتقال متن اصلی دخل و تصرف کند. اما ترجمه الهام رحمانی که با متن اصلی مقایسه شد اصلا این ایراد‌ها رو نداشت.
Lawin Sh
۱۳۹۸/۵/۱۶
این رمان در قالب اصلیش و توصیفات آن در قیاس زبان واقعی، میتواند برای خواننده جالب تر باشد. از مترجم عزیز نقد نمیکنم؛چون در راستای تغییر زبان، قطعا نمونه احساس واقعی کتاب کمی کم رنگ میشود... و همینطور در اصل عاطفه، نویسنده رمان (جین آستن) زیاد چشمگیر نیست.. با سپاس از مترجمان سخت کوش و برنامه خوبه کتابراه"
golnaz borhani
۱۳۹۹/۹/۱۱
خلاصه کتاب رو برای کسانی که نخوندن میزارم: جنگ خونین برسر پیدا کردن شوهر توسط چند دختر و در آخر همه شوهر میکنند😐 از اینکه دخترا و مخصوصا مادرشون خودشون رو به اب و آتیش میزنن که شوهر پیدا کنن بدم اومد
فرشته ش
۱۳۹۹/۱/۱۰
به نظرم اصلا جالب نیست از اول تا اخرش یه تعداد دختر در مهمانی رقص دنبال شوهر میگردن حالا به جاهایی یه جملاتی داره ولی چندان کتاب جالبی نیست
مطهره سادات طباطبایی
۱۳۹۸/۲/۴
کتابی با سبک ادبی برجسته واقعا دلت نمیخواد حتی یک خط از کتاب رو نخونده رها کنی و پایان خوشی داره دختری عاقل درمیان خانواده‌ای نچندان عاقل ارزش چندبار خوندن روهم داره
صدیقه محمدی
۱۳۹۷/۱۱/۱۴
من نسخه چاپی ش رو خوندم. شاید ده بار خوندمش. مخصوصا دوره نوجوانی خیلی دوستش داشتم. هم فیلم و هم سریالش رو دیدم. سریالش خیلی به کتاب وفادار بود و دوستش داشتم ولی فیلمش دقیق عین کتاب نبود
نیلوفر معتبر
۱۳۹۷/۷/۲۵
اول کتابشُ بخونید بعدم فیلمشُ ببینید (اینجوری بهتر فیلمشُ متوجه میشین که چی به چیِ)...
فوق العاده ست: )
Mohadeseh Salahshoor
۱۳۹۹/۲/۱۴
اونجاهایی که نویسنده ضد قهرمان داستانو خاله زنک نشون میداد جوری نوشته شده بود که خواننده رو از شخصیت متنفر میکرد
علی سلطانی
۱۳۹۸/۱۱/۱۸
یک کتاب فوق العاده عالی که واقعا ارزشه خوندن داره.
جزو ده رمان برتر تاریخ جهان.
پیشنهاده خوندنشو میدم
زینب سدره
۱۳۹۷/۱۱/۵
عالی بسیار زیبا با متنی روان و مودبانه و همچنین بخوبی فضاو مکان رمان و هم چنین شخصیت‌ها بخوبی توصیف شده
رویا ن
۱۳۹۹/۱/۲۹
من اول کتابشو خوندم بعد فیلمشو دیدم. هردوش خیلی قشنگن البته کتابش خیلی بهتره
Niloufar Nz
۱۳۹۷/۱۲/۱۴
خیلی قشنگه.. نوستالژی دوران دبیرستان برای من.. ☺
مریم جعفری
۱۳۹۷/۷/۱۷
داستان عاشقانه و قشنگیه پیشنهاد میکنم بخونید
زهرا تقی نژاد
۱۴۰۲/۶/۲۹
من فیلم غرور و تعصب رو دیدم و به‌نظرم فیلمش خیلی بهتر از کتابش بود. 🙋🏻‌♀️
مشاهده همه نظرات 37

راهنمای مطالعه کتاب غرور و تعصب

برای دریافت کتاب غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.