معرفی و دانلود کتاب بازاریابی دهان به دهان: چگونه مردم را به حرف زدن وادار کنید؟

عکس جلد کتاب بازاریابی دهان به دهان: چگونه مردم را به حرف زدن وادار کنید؟
قیمت:
۱۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی دهان به دهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی دهان به دهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازاریابی دهان به دهان: چگونه مردم را به حرف زدن وادار کنید؟

کتاب بازاریابی دهان به دهان نوشته‌ی اندی سرنویتز، از رویکرد تبلیغاتی متفاوتی صحبت می‌کند که بدون زحمت و هزینه‌ای زیاد، نتایجی شگفت‌آور به همراه خواهد داشت. سرنویتز به شما می‌آموزد که چطور کسب‌وکارتان را موضوع صحبت‌های روزمره‌ی مردم قرار دهید تا آن‌ها به رایگان بازاریابی شما را بر عهده بگیرند و برایتان تبلیغ کنند. این کتاب که در لیست پرفروش‌های نیویورک‌ تایمز بوده، کمک می‌کند خیلی زود به اعتبار، فروش و سودآوری دست‌ یابید.

درباره‌ی کتاب بازاریابی دهان‌‌به‌‌دهان

آیا شیوه‌ای برای بازاریابی هست که نیاز به بودجه‌ای هنگفت نداشته باشد؟ احتیاجی به بازاریاب‌های شیک‌پوش و خوش‌صحبت و نابغه نباشد؟ لازم نباشد که ساعت‌ها زمان صرف متقاعد کردن مشتری شود؟ شاید دور از ذهن باشد، اما بله، چنین شیوه‌ای برای مارکتینگ وجود دارد. در این شیوه، شما به‌عنوان بازاریاب نقش اصلی را نخواهید داشت. درواقع بازاریاب‌ها کسان دیگری هستند که دارند برای کسب‌وکار شما تبلیغ می‌کنند؛ بازاریاب‌های شما مردم عادی هستند. در این رویکرد که اصطلاحاً شیوه‌ی دهان‌‌به‌‌دهان نامیده می‌شود، شما تلاش می‌کنید کسب‌وکارتان را به میان عموم بکشانید و موضوع بحث شوید. به این شکل خواهید دید که مردم ناخواسته و رایگان برایتان تبلیغ می‌کنند و باعث اعتبار و سودآوری شما می‌شوند.

کتاب بازاریابی دهان‌‌به‌‌دهان (Word of Mouth Marketing) نوشته‌ی اندی سرنویتز (Andy Sernovitz) در مورد همین شیوه‌ی مارکتینگ است و می‌کوشد راهکارهایی پیش پایتان بگذارد تا این کمپین تبلیغاتی را به‌درستی اجرا کنید. او به شما ایده‌هایی کاربردی می‌دهد و گام‌به‌گام می‌آموزد که چطور آن را با کمترین بودجه و به بهترین شکل عملی سازید.

مردم عاشق صحبت کردن هستند. آن‌ها درباره‌ی هر چیزی حرف می‌زنند. اگر از محصولی راضی باشند در موردش ساعت‌ها با خانواده، دوستان و همسایگان صحبت می‌کنند. در وب‌سایت‌های فروش کامنت می‌گذارند و توصیه‌اش می‌کنند. ایده‌ی مارکتینگ دهان‌‌به‌‌دهان دقیقاً مبتنی بر همین الگوی ساده و به ظاهر پیش‌پاافتاده است. اندی سرنویتز بر همین سادگی تأکید دارد و می‌خواهد تاحدِّامکان از پیچیده‌ کردن آن دوری کنید. چون راز موفقیت این شیوه در همین است؛ وقتی قرار است همه‌ی مردم در مورد چیزی حرف بزنند، باید موضوعی عامه‌فهم و ساده باشد. سرنویتز در کتاب بازاریابی دهان‌‌به‌‌دهان به شما می‌آموزد که چطور به مردم دلیلی برای صحبت بدهید و چگونه کمک کنید گفتگوی آن‌ها راحت‌تر اتفاق بیافتد.

نویسنده در کتابش پنج رکن اصلی این مارکتینگ را توضیح می‌دهد؛ اینکه: سخنگویان محصول شما دقیقاً چه کسانی ممکن است باشند، درباره‌ی چه موضوعی صحبت خواهند کرد، شما چطور می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا پیام را بهتر منتقل کنند، چطور می‌توانید به گفتگوی آن‌ها وارد شوید و به آن جهت بدهید و درنهایت، چگونه می‌توانید این بحث‌ها را پیگیری و دنبال کنید.

اندی سرنویتز در کتاب بازاریابی دهان‌‌به‌‌دهان از مثال‌ها و داستان‌های واقعی استفاده می‌کند تا به مخاطب درک بهتری از موضوع بدهد. کتاب بازاریابی دهان‌به‌دهان بسیار پرفروش بود و موردتوجه و تحسین زیادی قرار گرفت. نشر آموخته این کتاب را با ترجمه‌ی نوشا صفاهانی و مهرداد فروزنده به بازار عرضه کرده است.

افتخارات کتاب بازاریابی دهان‌به‌دهان

  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون
  • در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌ تایمز
  • در لیست پرفروش‌های USA Today Money

نکوداشت‌های کتاب بازاریابی دهان‌‌به‌‌دهان

  • سرنویتز در کتاب بازاریابی دهان‌به‌دهان راهکارهایی ساده و کاربردی ارائه می‌دهد که همه می‌توانند از آن برای بهبود ارتباطاتشان استفاده نمایند. او فلسفه‌ی نویی برای بازاریاب‌های دنیا پیشنهاد می‌دهد. این کتاب ارزش وقتی که می‌گذارید را دارد. (جونا بلوم، سردبیر مجله)

  • اندی سرنویتز به‌خوبی چشم‌انداز، راهبرد و آموزش عملی را با یکدیگر ترکیب می‌کند و در این کتاب ارائه می‌دهد. (جف رمزی، مدیر)

  • در این‌که بازاریابی دهان‌‌به‌‌دهان مهم است تردیدی وجود ندارد. اما حالا وقتش شده که کارکردش را یاد بگیرید و دلیل اهمیتش را درک کنید. می‌توانید با این کتاب مسیرتان را آغاز کنید یا ادامه دهید. (باب پیرسون، از مدیران شرکت دِل)

  • مختصر و مفید، روشن و واضح، و اصولی. (باب گارفیلد، مجری رادیو NPR)

  • این کتاب به بازاریاب‌ها دلیلی برای حرف زدن می‌دهد. (مریلی ساکز، مدیر)

کتاب بازاریابی دهان‌به‌دهان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب بازاریابی دهان‌به‌دهان به همه‌ی بازاریاب‌ها توصیه می‌شود. با کمک این کتاب با یکی از شیوه‌های کاربردی مارکتینگ و ابزارهایش آشنا خواهید شد.

با اندی سرنویتز بیشتر آشنا شویم

اندی سرنویتز، بازاریاب، کارآفرین و مدرس آمریکایی است که بیشتر با ایده‌ی بازاریابی دهان‌‌به‌‌دهان شناخته می‌شود. او از پیشروهای این روش است و به شرکت‌های مختلف در مورد نحوه‌ی به‌کارگیری این شیوه‌ی مارکتینگ مشاوره می‌دهد. سرنویتز از دانشکده‌ی وارتون دانشگاه پنسیلوانیا در رشته‌ی بازاریابی فارغ‌التحصیل شد و سال‌ها به‌عنوان مدیرعامل در چندین سازمان حضور داشت. او خود بنیان‌گذار چند شرکت بود که عموماً در حوزه‌ی استراتژی برند و مارکتینگ فعالیت می‌کردند. کتاب پرفروش بازاریابی دهان‌به‌دهان تنها اثر منتشرشده‌ی اوست.

جملات برگزیده کتاب بازاریابی دهان به دهان

  • مشتری راضی، بهترین تبلیغ است.

  • قدرت در دستان مصرف‌کننده است؛ به آن عادت کنید.

  • موفقیت، نتیجه‌ی تبلیغات شما نیست؛ بلکه نتیجه‌ی‌ کالا یا خدمتی است که به مردم عرضه می‌کنید.

  • در دنیا تنها یک چیز بدتر از این است که درباره‌ی شما حرف بزنند؛ و آن چیزی نیست جز اینکه درباره‌ی شما حرفی نزنند. (اسکار وایلد)

در بخشی از کتاب بازاریابی دهان به دهان می‌خوانیم

برای هر تصمیمی درباره‌ی تبلیغات باید به یک نفر توجه کنید و آن فرد کسی نیست جز مشتری. شرکت‌های تبلیغاتی، مدیران اجرایی رسانه‌ها و خبرنگاران، دیگر مسؤول تبلیغات شما نیستند. مشتریان واقعی با قدرت ارتباطات واقعی جای خود را در آمیخته‌ی بازاریابی یافته‌اند و صدایشان چنان قدرتمند شده که دیگر کسی صدای رسانه‌های سنتی را نمی‌شنود. تأثیر صدای مشتری، چندین برابر یک آگهی تبلیغاتی است.

هیچ چیزی قدرتمند‌تر از یک نوجوان وبلاگ‌نویس نیست.

بیایید گوگل را بررسی کنیم. مصرف‌کننده‌ای می‌خواهد اطلاعاتی درباره‌ی شرکت شما به دست آورد. گوگل تنها یک لینک را به مقاله‌ی فوق‌العاده‌ای که نیویورک تایمز سال گذشته درباره‌ی شرکت شما چاپ کرده است اختصاص می‌دهد. اما در صدر فهرست گوگل، صدها مقاله‌ای نشان داده می‌شود که افراد عادی در وبلاگ‌های مختلف درباره‌ی شما نوشته‌اند. موتورهای جست‌وجوگر، علاقه‌ی زیادی به وبلاگ‌ها دارند و تعداد وبلاگ‌ها نیز بسیار بیشتر از روزنامه‌هاست.

نظرات کوتاه مصرف‌کنندگان در وبلاگ‌ها، بدون هیچ ویرایشی، بیش از رسانه‌های سنتی مورد توجه قرار می‌گیرد. بازاریابی دهان‌به‌دهان دیگر نمی‌گذارد صدای روزنامه‌نگاری و تبلیغات به خوبی شنیده شود.

انتقال قدرت ناگهانی از رسانه‌ها به مصرف‌کنندگان، می‌تواند واقعیت‌های جدیدی را به دنبال داشته باشد: مشارکت انبوه مصرف‌کنندگان، انتشار گسترده‌ی نظرات آن‌ها، و جدال رسانه‌های سنتی با بازاریابی دهان‌به‌دهان.

نتیجه‌ی نهایی اینکه امروزه بازاریابی دهان‌به‌دهان به رسانه‌ی انبوه مردم تبدیل شده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی ناشر
مقدمه‌ی مترجمان
پیش‌گفتار ست گودین
مقدمه‌ی نویسنده
دیباچه
یادداشتی برای خوانندگان
بخش اول: «مفاهیم ضروری»
فصل اول: بازاریابی دهان‌به‌دهان چیست؟
فصل دوم: نکات اساسی- شش ایده‌ی بزرگ
فصل سوم: بیانیه‌ی بازاریابی دهان‌به‌دهان
بخش دوم: چگونه آن را انجام دهیم؟
فصل چهارم: 5T در عمل
فصل پنجم: سخنگویان: چه کسانی با دوستانشان درباره‌ی شما صحبت می‌کنند؟
فصل ششم: موضوعات: آن‌ها درباره‌ی چه موضوعی صحبت خواهند کرد؟
فصل هفتم: ابزارها: چگونه می‌توانید به انتقال پیام کمک کنید؟
فصل هشتم: مشارکت: چگونه می‌توانید به گفت‌وگوها بپیوندید؟
فصل نهم: پیگیری: چه افرادی درباره‌ی شما حرف می‌زنند؟
و در پایان...
16 روش بازاریابی دهان‌به‌دهان بسیار ساده، ضروری و مطمئن
پس‌گفتار: 10 نکته‌ی دیگر از گای کاوازاکی
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازاریابی دهان به دهان: چگونه مردم را به حرف زدن وادار کنید؟
نویسنده
مترجمنوشا صفاهانی، مهرداد فروزنده
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-600-6465-98-2
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازاریابی دهان به دهان

رجبعلی شکراله زاده
۱۴۰۲/۶/۶
سلام این کتاب به نوع جدیدی از بازاریابی که آسان و موثر و قابل دسترسی برای همه فعالان کسب و کار می‌باشد اشاراتی دارد و باخواندن این کتاب هزینه‌های تبلیغات کمتر خواهد شد
حبیب فیروزی اذر
۱۴۰۲/۸/۲
سلام دوستان گرامی یه نقطه پنهان که کارایی زیادی هم داره و بازاریابان درست توجه نمی‌کنن بهش همین بازاریابی دهان به دهان هستش تو این کتاب کامل بحث شده در موردش
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب بازاریابی دهان به دهان

برای دریافت کتاب بازاریابی دهان به دهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.