معرفی و دانلود رایگان کتاب بخت و اقبال نایجل

عکس جلد کتاب بخت و اقبال نایجل
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بخت و اقبال نایجل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بخت و اقبال نایجل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بخت و اقبال نایجل

سر والتر اسکات در کتاب بخت و اقبال نایجل با قلم جادویی خود، فراز و نشیب‌های زندگی جوان ساده‌ای را به تصویر می‌کشد که برای پس گرفتن املاک پدرش از دست پادشاه، به لندن سفر می‌کند و در دام درباریان دوست‌نما می‌افتد.

درباره‌ی کتاب بخت و اقبال نایجل:

این کتاب یکی از رمان‌های مشهور مجموعه ویورلی به شمار می‌آید که در سال 1822، دقیقاً دویست سال قبل به چاپ رسیده است. وقایع کتاب بخت و اقبال نایجل براساس وقایعی که در سال‌های 1623 تا 1624 میلادی در لندن اتفاق افتاده و روی رفتار و کردار جیمز ششم، پادشاه اسکاتلند که بعد از الحاق سه مملکت انگلستان، اسکاتلند و ویلز به نام جیمز اول در لندن به تخت پادشاهی نشست، استوار گشته است.

در این کتاب با سرگذشت جوان اشراف‌زاده‌ای به نام نایجل اولیفانت لرد گلنوارلاک که در گذشته هرگز از زادگاه خود پا به بیرون نگذاشته و از دسیسه‌ها و توطئه‌های شهر بزرگی مانند لندن شناختی ندارد، آشنا خواهید شد.

اطراف جیمز اول «پادشاه بریتانیا» را کسانی پر کرده بودند که جز منافع خود به چیز دیگری توجه نداشتند و برای هم رده شدن با درباریان از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کردند؛ حتی زیرپا گذاشتن دیگران! در صدر درباریان بعد از شاهزاده چارلز که ولیعهد بود، اشراف‌زاده‌ای جوان به نام دوک باکینگام قرار داشت که بعد از پادشاه همه کاره بریتانیا بود و در تمام کارهای مملکت‌داری دخالت می‌کرد.

بعد از سال‌ها پادشاه از دنیا می‌رود اما قدرت دوک باکینگام بعد از مرگ او نه تنها کم نمی‌شود بلکه به دلیل اینکه پادشاه جدید به نام چارلز نزدیک‌ترین دوست او از زمان کودکی بود زمام اداره امور انگلستان را تقریبا به طور کامل در دست می‌گیرد. این اشراف‌زاده پرقدرت توسط جوانی به نام فلتون که در ارتش انگلستان با درجه ستوانی خدمت می‌کرد، در بیست و سوم ماه اوت 1628 در پورتسموث کشته می‌شود.

پدر لرد گلنوارلاک جوان در گذشته برای کمک به پادشاه جیمز تمام املاک خود را به گرو گذاشته بود و در واقع پس از مرگ او باید آن‌ها را پس می‌گرفت اما دوک باکینگام به این املاک چشم دوخته بود و قصد تصرف آن‌ها را داشت.

لرد جوان روزی عازم لندن می‌شود تا از پادشاه پولی را که پدرش به او قرض داده بود پس بگیرد. او که آشنا به دسیسه‌های شهر بزرگ لندن نبود در دام درباریان دوست‌نما گرفتار شده و به راه‌های نامطلوب مانند قمار کشانده می‌شود. کار به جایی می‌رسد که لرد جوان سر از زندان در آورد و دشمنانش از این بابت بسیار خوشحال شدند. در این میان اشخاصی هم بودند که به دلیل ویژگی‌های اخلاقی خوب لرد برای آزادی او اقدام کردند. در میان این اشخاص دختری جوان که لرد نایجل را یکی دو بار بیشتر ندیده بود و دل در گرو عشق او داشت به شخصه وارد میدان می‌شود تا او را نجات دهد.

این کتاب بزرگ و مفصلی است که بیشتر وقایع آن از طریق گفتگوی شخصیت‌های داستان پیش می‌رود و شما را به دنبال خود می‌کشد. این روش نگاشتن رمان‌های بزرگ تاثیر عمیقی در ادبیات اروپا داشته و اکثر نویسندگان بعد از اسکات از این روش استفاده کردند.

کتاب حاضر ششمین اثر از مجموعه کتاب‌های کلاسیک سر والتر اسکات محسوب می‌شود که برای اولین بار به زبان فارسی برگردانده شده و در دسترس شما قرار دارد.

کتاب بخت و اقبال نایجل برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب برای دوستداران ادبیات کلاسیک و طرفداران آثار سر والتر اسکات لذت‌بخش خواهد بود.

با سر والتر اسکات بیشتر آشنا شویم:

سر والتر اسکات (Walter Alva Scott) یکی از موفق‌ترین نویسندگان انگلیسی زبان بوده که در سال 1771 در ادینبورو پایتخت اسکاتلند متولد شد. او در کودکی درگیر بیماری فلج اطفال می‌شود و تا آخر عمر با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

در بخشی از کتاب بخت و اقبال نایجل می‌خوانیم:

وقتی جیمز اول در انگلستان به سلطنت سلطنت رسید، از آنجاییکه ذاتا مردی صلح دوست بود به قرن‌ها دشمنی دو همسایه شمال و جنوبی بریتانیا خاتمه داده و از آ‌ن تاریخ ببعد مردم دو کشور اسکاتلند و انگلستان در صلح و دوستی با یکدیگر زندگی کرده‌اند. ولی بدیهی است که اتحاد واقعی این دو کشور کاری نبود که بتواند یک شبه انجام شود. نسل‌ها طول کشید که دشمنی و کینه‌های دو ملت نسبت به یکدیگر زایل شود. در شهر 'توئید' واقع در مرز اسکاتلند و انگلستان دو طرف خیابان اصلی شهر که اسکاتلند را از انگلستان جدا می‌کرد در شمال متعلق به اسکاتلند و در جنوب خیابان متعلق به انگلستان بود، سکنه شهر قرن‌ها دشمن یکدیگر محسوب می‌شدند. این همسایه‌ها هم در آخر دست دوستی بطرف یکدیگر دراز کردند.

تا وقتی که زمامداری پادشاه جیمز ادامه داشت، کینه‌ها و دشمنی‌های دیرینه این ملت چیزی نبود که به سهولت و سرعت بر طرف شود. اتباع انگلیسی پادشاه را متهم می‌کردند که جانب طرفداران قبلی خود را که اسکاتلندی‌ها بودند گرفته و آن‌ها را به انگلیسی‌ها ترجیح می‌دهد. از طرف دیگر اسکاتلندی‌ها هم بر او خرده می‌گرفتند که پس از جلوس بر تخت پادشاهی هر دو کشور، سرزمینی را که در آن متولد شده و دوستان اولیه خود را که آن همه در حق او دوستی و فداکاری کرده بودند، فراموش کرده است.

پادشاه که فطرتا صلح دوست بود از اینکه بین دو نیروی متخاصم بایستی به طور دائم نقش آشتی‌دهنده ایفا کند خسته و درمانده شده و کارهای دربار دچار درهم ریختگی شده بود. تاریخ نویسان موارد متعددی از بروز ناآرامی‌ها در هردو مملکت که برای یک هزار سال با یکدیگر دشمن بوده و حالا به زور با یکدیگر صلح کرده بودند، در رساله‌های خود ذکر کرده‌اند. این ناآرامی‌ها در تمام سطوح اجتماعی دو کشور به وجود آمده، طبقه اشراف دو کشور اختلافات خود را با توسل به شمشیر از طریق دوئل برطرف می‌کردند. طبقات پایین‌تر، دست به شورش زده و شهروندان یک کشور از گزند حمله و چپاول اتباع کشور دیگر در امان نبودند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بخت و اقبال نایجل
نویسنده
مترجمتورج هاشمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات307
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب بخت و اقبال نایجل

عباس پورخلیلی
۱۴۰۲/۳/۲۶
داستان خوب و جالبی است که باید تا انتهای آنرا مطالعه کرد تا بتوان به نتیجه پایانی آن پی برد، البته برخی قسمت‌ها برای توضیح برخی موارد داستان پیوستگی خود را از دست می‌دهد و ذهن خواننده را دچار آشفتگی می‌کند، ولی در ادامه دوباره به اصل داستان برمی‌گردد، داستان افراد ساده و صادقی که خود دارای ذهنی و پاک هستند به همه اعتماد می‌کنند و از این اعتماد خود ضربه می‌خورند اما در نهایت موفق می‌شوند که به اهداف خود برسند.
جوانی که برای پرداخت بدهی‌های پدر خود به لندن سفر می‌کند تا طلب خود را از پادشاه بگیرد اما با مشکلات زیادی روبرو می‌شود، افرادی که در حکومت نفوذ زیادی دارند سعی می‌کنند تا املاک او را که در منطقه خوبی قرار دارد از دست او درآورند، عده‌ای هم برای کسب مال و پول بیشتر سعی می‌کنند به او کمک کنند و از طریق او موقعیت اجتماعی خود در دربار را بالا ببرند، گروهی هم برای ثروت بیشتر دست به توطئه ودسیسه‌های زیادی می‌زنند و از انجام هیچ کاری حتی قتل ابائی ندارند، جوان نصیحت‌های دیگران را هم قبول نمی‌کند چون فکر می‌کند خودش می‌تواند همه مشکلات خود را حل کند، باز چیزی که باعث می‌شود موفقیت‌های برای این جوان بدست آید همان عشق صادقی است یک دختر عاشق، بخاطر عشق واقعی و
علاقه‌ی که به جوان دارد سعی می‌کند تا به او کمک کند حتی جان خود را هم به خطر می‌اندازد و سرانجام بی گناهی جوان را ثابت می‌کند، عشق بر همه‌ی سختی‌ها پیروز می‌شود،
در این داستان سعی شده است که پادشاه را فردی نشان دهد که مشکلات مردم برایش اهمیت دارد و زیرک و باهوش است، در پایان هم همان باور قدیمی که نجیب زادگان هیچ گناه و خطای مرتکب نمی‌شوند و مقصر اصلی این داستان یک مردی از طبقه‌ی مردم عادی بوده است. معرفی می‌شود.
میثم جاهدیم
۱۴۰۲/۴/۶
سلام این چندمین کتاب از والتر اسکات که میخونم ودرست مانندبقیه دقیقان باز از سرزمینش اسکاتلندنوشته واز مردم اسکاتلندروآدمهای دلاور، سلحشوری نشون داده البته همیشه تو کتاباش از فقر، بدبختی مردم بدست استعمارگران ازجمله انگلیس (روباه پیر) خبرداده وبدبختی مردمش روبه لطف همین کشورهاتوکتاباش آورده اماآگه توجه کنیم توکتابش تعریف از افرادی می‌کنه دراوج فقرونداری هم انسانهای خوش قلب، خوبی بودن وهم ادب واحترام به دیگران رو فراموش نمیکردن، من برای این وفاداری به کشور ومردم اسکاتلند احترام قائلم وحس می‌کنم دلیل معروفیت وموفقیت اسکات وکتاباش یکیش همین موضوع باشه درکل این نویسنده از زمان ومکان کمال استفاده رو میبره وخوانندش احساس می‌کنه در همون مکان وزمان حضور داره ایشون واقعان نویسنده ماهر وچیره دستی بنظرم بهترین راهنماواسه نویسنده‌ای که تازه شروع به نوشتن کرده ممنونم از تورج هاشمی واسه ترجمش وکتابراه عزیز که این سرگرمی خوب رو یعنی کتاب خوندن رو درمن زنده کرد
حسن محمدی
۱۴۰۰/۴/۲۴
من که از خواندن این کتاب باشکوه لذت کامل بردم و باز هم به خودم اثبات شد سروالتر اسکات یک نویسنده ب تمام عیار بوده که کمتر کسی رو دستش زده یا ب گرد قلمش خواهد رسید. و تشکر ویژه خود را ب اقای دکتر تورج هاشمی که در حیطه کاریش حرف اول میزنه و بابت زحمت‌های ک کشیده میرسانم و از کتابراه هم که واسطه شدن و با کتاب کتاب‌ها آشنا بشم و بدون هیچ زحمتی و هزینه‌ای ازش لذت ببرم مچکرم. ودرخواست دارم ک تمام کتاب‌های سروالتر اسکات را برای ما محیا کنن و رایگان در اختیار ما بزارن ک خالی از لطف نیز نیست ک قبلا هم اشاره کردم، زیرا اینکار ب اهمیت و ارزش کتابراه افزوده خواهد کرد و از چشم تک تک ما دور نخواهد ماند
ساناز یوسفی
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
واقعا کتاب خاص و قشنگی بود، برای افرادی که علاقه به رمان‌های کلاسیک دارن، حتما توصیه میکنم که مطالعه کنید، چون واقعا کم نقص بود
روند داستان عادی و درعین حال سرزنده بود
شخصیت‌های داستان و اتفاقات به خوبی به توصیف و تصویر کشیده شده بودند، آقای اسکات واقعا نویسنده ماهر و با تجربه‌ای هستن و آثار و از
دلنشین متعددی دارن. داستان خیلی زیبا بود.
حتما این ژانر کتاب‌ها در اوقات فراغت مطالعه کنید
خیلی لذت بخش هستن. توصیه میکنم به دوستانی که علاقمند به سبک کلاسیک، رئال، تاریخی و قلم توانای سر اسکات هستند، حتی یک ثانیه هم از شروع کردن این کتاب رمان را از دست ندهند. ممنون از کتابراه
سامان مددی
۱۴۰۲/۵/۲۶
با تشکر از زحمات نویسنده برای این کتاب. کتاب دومی که از آقای هاشمی خوندم. داستان یک لرد جوان اسکاتلندی در عصری از تاریخ انگلستان رو بیان میکنه که تازه اتحاد بین انگلستان و اسکاتلند و ایرلند، بریتانیای کبیر رو تشکیل میدهد. داستان جذاب و پر کششی هست. جنبه‌های سیاسی و اجتماعی و عاشقانه و غافلگیری‌های متعدد، مخاطب رو مجاب به خواندن ادامه داستان میکند. تنها نکته منفی کتاب از نظر من، نثر و بیان و ترجمه داستان بود، کمی محاوره و چینش به روز کلمات و جملات بر تاثیر گذاری بیشتر کتاب تاثیر مثبت می‌گذاشت. در کل خوب و جذاب بود بخوانید و لذت ببرید.
ترانه لطفی
۱۴۰۲/۱۰/۴
تمام کتابهای تورج هاشمی عالی هستن خیلی شیرین و روان نوشته شدن دوس داری با کتاب همراه باشی داستان خیلی بامعنی و زیبایی هست پیشنهاد میکنم. داستان جذاب و پر کششی هست. جنبه‌های سیاسی و اجتماعی و عاشقانه و غافلگیری‌های متعدد، مخاطب رو مجاب به خواندن ادامه داستان میکند. داستان زیبا و آموزنده‌ای داره. از تنها نکته منفی کتاب نظر من، نثر و بیان داستان بود، کمی محاوره و چینش به روز کلمات و جملات بر تاثیر‌گذاری بیشتر کتاب تاثیر مثبت می‌گذاشت. ترجمه‌ی خیلی خوبی داشت. در کل خوب و جذاب بود بخوانید و لذت ببرید. ممنون از کتابراه.
ساری مرادی
۱۴۰۳/۱/۱۲
داستان زندگی واقعی جیمز ششم پادشاه اسکاتلند را بعد از بر تخت پادشاهی نشستن در لندن روایت می‌کند.
شالوده اصلی این داستان بر پایه وقایع واقعی که در این زمان رخ داده بود استوار گشته و سر والتر اسکات با قلم جادوئی خود نا ملایماتی را که برای یک جوان اشرافزاده بنام نایجل اولیفانت لرد گلنوارلاک که در از
گذشته هرگز مسقط الراس خود پا بیرون نگذاشته و با دسیسه‌ها و توطئه‌های شهر بزرگی مانند لندن آشنائی نداشته و به راحتی فریب می‌خورد به تصویر کشانده شده است.
نسیم
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
چون مشکلات مذهبی اون دوره با ما فرق داره مقایسه جامعه کتاب با جامعه امروزی مسخره است اون یک کشور دیگه است و فرهنگ دیگه‌ای داره این کتابای ادبیات کلاسیک خوبن ولی اینکه در نهایت خودمونو با جامعه اون کتاب مقایسه کنیم خیلی مسخره است
هرگز ما اونطوری نیستیم و اونطوری هم نخواهیم شد اتفاقا کتابو برای کردم
نوجوان دانلود جهت سرگرمی و فراغت اما مجبور شدم بهش کلی توضیح بدم که تفاوت فرهنگها رو درک کنه. در کل برای فراغت کتاب خوبی بود
setareh pish
۱۴۰۱/۵/۲
کتاب بسیار دلپذیری بود
برای افرادی که علاقه به رمان‌های کلاسیک دارن، حتما توصیه میکنم که مطالعه کنید
چون واقعا کم نقص بود
روند داستان عادی و درعین حال سرزنده بود
شخصیت‌های داستان و اتفاقات به خوبی به توصیف و تصویر کشیده شده بودند
آقای اسکات واقعا نویسنده ماهر و با تجربه‌ای هستن و آثار دلنشین و
متعددی دارن.
داستان خیلی زیبا بود
حتما از این ژانر کتاب‌ها در اوقات فراغت مطالعه کنید
خیلی لذت بخش هستن
با تشکر از کتابراه.
Samaneh Hooshmandi
۱۴۰۱/۹/۱
من با خوندن رمانهای سر اسکات متوجه شدم ما الان از لحاظ سیاسی و فرهنگی (درک و فهم از وقایع و حقیتها) وهمینطور اعتقادات مذهبی در حال گذر از اون دوران اروپا یعنی ۲۰۰-۳۰۰سال پیش هستیم. هرچند که یه سری مسائل باعث به تاخیر افتادن این روند شده. اما بلاخره داره اتفاق میفته. و این روند یک سیر طبیعی از مراحل زندگی انسان وجهان هست که درهرمنطقه و کشوری در زمانهای متفاوت باتوجه به عوامل تاثیر گذار اتفاق میفته
علی بیگی
۱۴۰۲/۱/۴
با سلام خدمت تمام عزیزان گرامی این کتاب متنی به نظر من یکی از بهترین آثار والکر اسکات هست ولی اگه صوتی بود بهتر بود جذابیتش بهتر میشد و شنونده تحت تاثیر بیشتر قرار می‌گرفت ولی من از این به بعد بیشتر از این نویسنده آثار ش رو میخونم و ممنونم از کتابراه و تمام عزیزانی که زحمت می‌کشن واین‌ها رو واسه ما می‌زارن ممنونم.
آنیتا ارزانی
۱۴۰۱/۵/۲۱
درود
سپاس بی پایان از کتابرآه💜
توصیه میکنم به دوستانی که علاقمند به سبک کلاسیک، رئال، تاریخی و قلم توانای سر اسکات هستند، حتی ۱ ثانیه هم از شروع کردن این کتاب زمآن را از دست ندهند.
کتاب کاملا اصول داستانی را رعایت کرده، همچنین دارای نکات آموزنده‌ای نیز هست.
از خواندن این اثر لذت ببرید. 🍃🌷🍃
مژگان پاک
۱۴۰۲/۲/۱۴
کتاب خیلی جذابی بود و ساده لوحی یک لرد جوان باعث بوجود اومدن کلی ماجرا شد ولی خوب شد که آخر کار بخیر گذشت. سر والتر اسکات واقعا نویسنده‌ی متبحری بود و مثل الوساندر دوما مورخ بسیار زبر دستی هم بوده. همینطور مترجم اقای هاشمی بسیار زیبا این کتابها رو ترجمه کرده‌اند ممنون از همه🌷🙏
فاطمه
۱۴۰۲/۵/۱۰
والتر اسکات، جدا نمیدونم باید چی راجب این نویسنده بگم این اولین کاری نبست که دارم از اسکات میخونم ولی هنوزم به اندازه اولین هاش برام موفق و جذابه، کتاب طولانی ایه ولی به نظرم ارزششو داره چون همه چیز رو در پایان کتاب بهت میده ترجمه جناب هاشمی هم کامل و روان بود.
Maziar Shirdel
۱۴۰۰/۷/۸
من خیلی این کتاب رو دوستش داشتم و شخصیت و نظم داستان خیلی خوب بود و شخصیت‌ها منزوی نبودن و نقش هاشون
فراموش نمیشد آقای اسکات واقعا یه نویسنده بینظیر هستن و من خیلی علاقه مند به خوندن کتابهای مرتبط با ادبیات کلاسیک شدم از کتابراهم بابت این کتاب ممنونم🌹🌹🌹
مشاهده همه نظرات 133

راهنمای مطالعه کتاب بخت و اقبال نایجل

برای دریافت کتاب بخت و اقبال نایجل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.