معرفی و دانلود کتاب نظریه ذهن و لوب فرونتال

عکس جلد کتاب نظریه ذهن و لوب فرونتال
قیمت:
۳۲۰۰۰ 16000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نظریه ذهن و لوب فرونتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نظریه ذهن و لوب فرونتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نظریه ذهن و لوب فرونتال

کتاب نظریه ذهن و لوب فرونتال، از دیدگاه علم عصب‌شناسان و روانشناسان شناختی، به بررسی مغز و ذهن انسان پرداخته است.

نظریۀ ذهن ویژگی مشخص کنندۀ انسان است و او را از دیگر موجودات متمایز می‌کند. بنابراین ماهیت نظریۀ ذهن انسان، موضوعی مهم است و فصل مشترک چندین رشته محسوب می‌شود. نظریۀ ذهن، توانایی درک افکار و احساسات دیگران بر اساس استنباط حالات ذهنی است و حالت‌های ذهنی، نگرش‌های گزاره‌ای هستند که شامل امیال، هیجانات، باورها، نیات و... می‌شوند. اساسی‌ترین حالت‌های ذهنی که در تبیین یا پیش‌بینی رفتار ضرورت دارند، باورها و امیال هستند.

سخن کتاب نظریه ذهن و لوب فرونتال (Theory of mind and frontal lobe)، این است که در کلام عصب روان‌شناسان شناختی، امکان نفوذ در زوایای پیچ در پیچ ذهن به واسطۀ عینیت بخشیدن به حیات نورون‌ها در بوته‌زار تجربه مهیاتر بوده و از پس دست‌ورزی‌های شک‌آلود و ابطال‌گرایانه، زمینۀ روشنگری تدریجی و گام به گام آماده‌تر است.

عصب‌شناسان بر انسانی‌ترین بخش مغز یعنی فرونتال و روان‌شناسان بر عالی‌ترین عنصر و پدیدۀ وجودی انسان یعنی ذهن، انگشت گذاشته‌اند تا در تعریفی دوباره، برتری موجود انسانی بر سایر موجودات را بر این دو (ذهن - فرونتال) خلاصه کنند. هرچند، داوری در این امر مستلزم دلایل عدیده‌ای است.

لکن فارغ از عرصۀ داوری، ضروری است از منظر عصب روان‌شناسان شناختی به دو پدیدۀ ذهن و فرونتال نگاهی افکنده تا بازتاب نظریۀ ذهن در ناحیۀ فرونتال مغز را به نظاره بنشینید. از این رو کتاب حاضر به مثابۀ دریچه‌ای است که امکان نگاه به این عرصه را مهیا می‌کند تا با تلاش‌های دامنه‌دار، این دریچه به درهایی گشاده‌تر منتهی گردد.

شکل‌گیری و بسط علوم بین رشته‌ای در چند دهۀ گذشته، مرهون تلاش‌های دامنه‌داری است که در مرزهای دانش تحقق عینی یافته و پاره‌هایی از ابهام‌های موجود در عرصۀ خردورزی موجود انسانی را لباس روشنگری پوشانده و چالش‌های جدیدی را نیز به وجود آورده است. علوم اعصاب شناختی که یکی از گشایش‌های موجود در این عرصه است، امیدهای جدیدی برای ره‌پویان عصب‌شناسی، روان‌شناسی و رشته‌های فنی و مهندسی به وجود آورده تا در تلاقی پرسش‌گری‌های آن‌ها راجع به آگاهی و ذهن انسان، تبیین‌ها و تفسیرهای فراخ‌تری به دست آید و توان بیشتری در مواجهه با تاریکی‌ها و ابهام‌ها حاصل گردد.

در این عرصۀ پر چالش، مفاهیم کهن همچون هم‌زبانی و هم‌دلی، جامه‌ای نو به تن کرده و در قامت واژگان و استعارۀ جدید تحت عنوان "نظریۀ ذهن" به عرصۀ خرد و دانش بشری پا گذارده است. ظهور و بروز این مفاهیم نه تکرار واژگان قدیم، بلکه نشانگر و طلایه‌دار گشایش در منظرهای تئوریک اندیشه‌ورزانی است که بر مردمک چشمانشان، پدیده‌ها جور دیگری پدیدار می‌شوند.

در بخشی از کتاب نظریه ذهن و لوب فرونتال می‌خوانیم:

در حال حاضر نظریۀ ذهن، فعال‌ترین حوزۀ پژوهشی نظریۀ نظریه و شاید به طور کلی، حوزۀ تحول شناختی باشد (ولمن و گلمن، 1998). در این ارتباط، پژوهشگران در خط سیر تحولی کودکان نسبت به نظریۀ بزرگسالان از ذهن، گام‌ها یا مراحل قابل توجهی را شناسایی کرده‌اند. در این راستا، بارتچ و ولمن (به نقل از فلاول، 1999) شواهدی از توالی سه گام تحولی را ارائه نموده‌اند. نخست اینکه در حدود دو سالگی، کودکان "روان‌شناسی میل" را کسب می‌کنند. این روان‌شناسی علاوه بر اینکه شامل یک مفهوم ابتدایی از امیال ساده می‌شود، هیجانات ابتدایی و تجربۀ ادراکی ابتدایی یا توجه را نیز در بر می‌گیرد. این مفهوم، ابتدایی است؛ به عبارتی، هرچند ذهن گرایانه بوده، اما بازنماینده نیست. دوم، در حدود سه سالگی، کودکان صحبت کردن در مورد باورها، افکار و امیال را شروع کرده و ظاهراً درک می‌کنند که باورها، بازنمایی‌های ذهنی هستند که می‌توانند درست یا غلط بوده و از شخصی به شخص دیگر متفاوت باشند.

با وجود این، در این سن، آن‌ها پیوسته اعمال خود و دیگران را با توسل به امیال خود تبیین می‌کنند و با توجه به باورها، این سطح دوم درک "روان‌شناسی میل - باور" نام می‌گیرد و بالاخره در چهار سالگی، افکار دیگران را باور نموده و آرزوهایشان را درک می‌کنند؛ یعنی آن‌ها "روان‌شناسی میل- باور" را کسب می‌کنند، چراکه باورها و امیال برای تعیین اعمال به طور مشترک در نظر گرفته می‌شوند. ولمن و همکاران (2001) نیز معتقدند که بین 2/5 تا 5 سالگی در درک بازنمایی و درک عملکرد ذهن کودکان، یک تغییر مفهومی رخ می‌دهد. در مجموع، می‌توان اذعان داشت که بر طبق دیدگاه نظریۀ نظریه، پیشرفت‌های تفکر کودکان، بیشتر همانند اکتشاف علمی است. کودکان دانشمندان کوچکی هستند (و شاید دانشمندان، کودکان بزرگسال هستند) و با گرایش به ایجاد نظریه‌های ساده لوحانه و عامیانه متولد می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: نظریه ذهن
خاستگاه نظریه ذهن
تحول نظریۀ ذهن
نظریۀ نظریه
نظریۀ پیمانهای
نظریۀ شبیه سازی (ST)
فصل دوم: مؤلفه‌های نظریه ذهن
حالت‌های ذهنی
دانش
میل
هدف یا نیت
باور کاذب
وانمودسازی
بازنمایی و فرابازنمایی
فصل سوم: ارزیابی نظریۀ ذهن
تکالیف باورکاذب
تکالیف بود- نمود
فصل چهارم: مغز و نظریه ذهن
لوب فرونتال و نظریۀ ذهن
لوب فرونتال
کرتکس پره فرونتال
کارکردهای اجرایی و نظریۀ ذهن
فصل پنجم: نظریه ذهن و زبان
تمایز حالت‌های ذهنی در زبان‌های مختلف
نحو
فصل ششم: نظریه ذهن و اختلالات
خلاصه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نظریه ذهن و لوب فرونتال
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-600-309-033-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
۳۲۰۰۰ 16000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نظریه ذهن و لوب فرونتال

Maziyar Bahrami
۱۴۰۰/۳/۳۱
این کتاب یه کپی بد از کتاب نظریه دهن داهرتی هست که بعضی جملات عینا تکرار شده، و البته چندتا مقاله مروری فارسی هم اضافه کرده و به خلاصه‌ای کرده، در کل بهتره همون کتاب داهرتی رو بخونید و مقالات دسته اول
امید نجد
۱۴۰۲/۱۰/۵
واقعا نگارش بسیار ضعیفی داره و جملاتی پشت سر هم تکرار شده. نگارش کتاب به صورت کپی پست گوگل هست.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب نظریه ذهن و لوب فرونتال

برای دریافت کتاب نظریه ذهن و لوب فرونتال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.