معرفی و دانلود کتاب بخشش

عکس جلد کتاب بخشش
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بخشش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بخشش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بخشش

هرکس می‌تواند کینه‌ای به دل بگیرد اما مهم‌ترین چیز آن است که شخصیت بخشنده داشته باشد. دو زانتاماتا در کتاب بخشش از مجموعه کتاب‌های راهی به سوی سعادت، آموزه‌هایی را برایتان فراهم آورده است که به شما کمک می‌کند فردی با گذشت نسبت به خود و دیگران باشید.

درباره کتاب بخشش:

احتمالا تصور شما از مفهوم بخشش این است که اتفاق بدی که برایتان افتاده را فراموش کنید؛ این حالت انکار نام دارد. اما باید بدانید که بخشش تنها به گذشته مربوط می‌شود و به معنی رها کردن رنج‌هایی است که از یک نفر یا حادثه دیده‌اید. نخستین قدم در بخشش، پذیرش و غیر قابل تغییر بودن اتفاق رخ داده است. پس بعد از این مرحله است که نباید دیگر به آن فکر کنید، عصبانی یا ناراحت شوید و آن را پر و بال بدهید. برای این کار نباید فرد دیگری را دخالت بدهید. در حقیقت بخشش اتفاقی درونی است که بین ذهن و قلبتان رخ می‌دهد.

اینکه کسی را ببخشید یا نه بر حضورشان در زندگیتان تاثیری ندارد و باعث نمی‌شود تا افراد از مجازات شدن یا عواقب کارهایشان در امان بمانند. ممکن است شما فردی را ببخشید و بعد از آن با او قطع ارتباط کنید یا اینکه او هم چنان در زندگیتان بماند اما حضوری کم رنگ داشته باشد.

دو زانتاماتا (Doe Zantamata) در کتاب حاضر با عنوان بخشش (Book Three: Forgiveness) به شما کمک می‌کند تا بتوانید خود و دیگران را واقعا ببخشید و در مسیر خوشبختی و سعادت گام برداردید.

کتاب بخشش مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کسانی مناسب است که می‌خواهند زندگیشان در پرتو عفو و بخشش شادتر و آرام‌تر باشد.

جملات برگزیده کتاب بخشش:

- اگر شما نیازها و خواسته‌هایتان را پنهان کنید، حتی دیگر نمی‌توانید به توافق برسید یا راه‌حل‌هایی بیابید که برای همه کارساز باشد.
- اگر واقعاً مسئولیت همه کارهایتان را بپذیرید، متوجه می‌شوید که بعد از گذراندن یک دوره بد، دیگر از به خاطر آوردن آن‌ها ناراحت نمی‌شوید.
- هیچ عاملی قدرت و نفوذی روی سعادت و خوشحالی شما ندارد مگر اینکه اشتباهات خود را دوباره تکرار کنید و قدرت خود را به دست اتفاقات گذشته بسپارید.
- انعطاف‌پذیری و توانایی برای فراموش کردن اتفاقات وحشتناک از نظر ذهنی و عاطفی برای شاد زیستن و کامل زیستن حیاتی است.
- دامن زدن به عصبانیت گزینه‌ای است که فقط به شما آسیب می‌زند.

در بخشی از کتاب بخشش می‌خوانیم:

اگر خودتان را تنبیه و سرزنش کنید، چه کمکی به شما می‌شود؟

جز اینکه عذاب وجدان داشته باشید، اتفاق خاصی نمی‌افتد. مادامی‌که باور داشته باشید بی‌ارزش هستید و باید از خودتان خجالت بکشید، توانایی‌هایتان محدود خواهد شد و آن خوشی که مستحق داشتنش بودید، کم می‌شود. عدم امنیت باعث می‌شود رفتاری فرومایه داشته باشیم و حس شرمساری نسبت به خود موجب عدم امنیت می‌شود. اگر بخواهید با دیگران مهربان باشید، خودتان را از زندان شرمساری که به دست خود در آن افتاده‌اید رها کنید. راه نجات دیگری وجود ندارد. قفل و کلید این زندان در دست خودتان است. اگر قانون جذب را رعایت کنید، چیزهای خوب، فرصت‌های بزرگ و افراد بزرگی در زندگی شما پدیدار خواهند شد و سپس خیلی سریع شما را ترک می‌کنند.

تخریب کردن خود، احساس بی‌ارزشی کردن و اینکه احساس کنید مستحق این چیزها و آدم‌های بزرگ در زندگی نیستید به خاطر این است که فکر می‌کنید آن‌ها را می‌بینید و آرزوهای زیادی خواهید داشت، اما با ناپدید شدن آن‌ها ناامید و سرخورده می‌شوید. حتی اگر قانون جذب را رعایت نکنید، وقتی در ضمیر ناخودآگاه باور نداشته باشید که مستحق افراد خوب هستید، بدون اینکه خودتان متوجه باشید، آن را بروز می‌دهید. شما با جملات کنایه‌آمیز آن‌ها را از خود می‌رانید، می‌پرسید که چرا اطراف شما هستند و حتی از روی شوخی خودتان را پایین می‌کشید و تحقیر می‌کنید، اما آن‌ها بیشتر با شما خواهند ماند و به شما نزدیک‌تر خواهند شد. شما حتی متوجه نمی‌شوید که این کار را می‌کنید، زیرا از عمق ضمیر ناخودآگاهتان باور دارید که واقعاً مستحق آن‌ها نیستید. با این کار در نهایت به خودتان آسیب خواهید رساند، اما تا این لحظه به آن‌ها هم صدمه می‌زنید و آن‌ها نمی‌دانند که چرا این کار را می‌کنید. آن‌ها چیزهایی را که سعی می‌کنید از خجالت پنهان کنید، نمی‌دانند. شما می‌توانید دوست یا شریک بهتری برای آن‌ها باشید اگر واقعاً خودتان را ببخشید و بدون بر دوش کشیدن این بار درونی، در کنار آن‌ها باشید.

فهرست مطالب کتاب

1- بخشش چیست و چه چیزی نیست.
2- پدر و مادرتان را ببخشید.
3- خودتان را ببخشید
4- بخشیدن کسانی که در زندگی‌تان نیستند
5- بخشیدن: فرایند
6- سطوح بخشش
7- مزایای بخشش
8- آیا آن‌ها همچنان در زندگی‌تان می‌مانند؟
9- رسیدن به آرامش
10- بخشش روزانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بخشش
نویسنده
مترجمنرگس رسولی دوگاهه
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-668346-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بخشش

Fatemeh.elahi
۱۴۰۲/۹/۲۲
کتاب خوبی بود الحمدلله کمکم کرد تا ببخشم و رها شوم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب بخشش

برای دریافت کتاب بخشش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.