معرفی و دانلود کتاب بدون ترس

عکس جلد کتاب بدون ترس
قیمت:
۴۸۰۰۰ 24000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بدون ترس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بدون ترس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بدون ترس

رافائل سانتاندرو در کتاب بدون ترس، به ما می‌آموزد که ریشه‌ی ترس‌های آزاردهنده و همیشگی‌مان را پیدا کنیم، در برابر آن‌ها بایستیم و کنترلشان کنیم. این نویسنده‌ی موفق و پرفروش نشان خواهد داد که خیلی از اضطراب‌ها، واهمه‌ها، افسردگی‌ها و وسواس‌های فکری زاییده‌ی ذهن خودمان هستند. نویسنده به ما کمک می‌کند بدون هیچ دارویی بر اختلالات این چنینی غلبه کنیم.

درباره‌ی کتاب بدون ترس

خیلی از افراد با انواع ترس‌های غیرمنطقی درگیر هستند که ریشه‌هایی واقعی ندارند و هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برایشان پیدا نمی‌شود. برای مثال، دائماً دچار حملات اضطرابی یا پنیک اتک شده و روند زندگی‌شان مختل می‌شود. برخی ممکن است دچار اختلالات و وسواس‌های فکری مانند OCD باشند؛ رفتاری که گاهی تحملشان غیرممکن است. همین‌طور کسانی هم هستند که به خودبیمارانگاری مبتلا هستند و همیشه هر نشانه‌ای را دال بر بیماری‌شان می‌دانند. مشکلاتی از این دست شاید کُشنده نباشند اما بسیار آزاردهنده خواهند بود. خب، در برابر آن‌ها چه باید کرد؟

از نظر عده‌ای از روانکاوها، برای حل چنین اختلالاتی به جلسات متعدد تراپی و یا حتی دارو نیاز است. برعکس، رافائل سانتاندرو (Rafael Santandreu) اعتقاد دارد گرچه درصد قابل‌توجهی از جامعه احتمالاً یکی از این مشکلات را دارند ولی با راه‌هایی ساده و معمولی نیز می‌توان بر همه‌ی این ترس‌ها غلبه کرد. او در کتاب بدون ترس تلاش می‌کند ریشه‌ی این مشکلات را پیدا کند و به خواننده‌اش بیاموزد که چطور آن‌ها را تحت کنترل خود درآورد.

دکتر رافائل سانتاندرو، یکی از مشهورترین روان‌شناسان اسپانیاست. او در طول سه دهه به درمان بیماری‌ها و اختلالات روانی مشغول بوده و با انواع بیماری‌های ذهنی مواجه شده. او بر حسب تجربه دریافته که برخی از ترس‌های انسان ریشه‌هایی منطقی ندارند و می‌توان آن‌ها را طی چند مرحله درمان کرد. این نویسنده درمورد این نوع واهمه‌ها تعبیر جالبی به کار می‌برد: گاهی پیش می‌آید که در خواب احساس خفگی می‌کنیم و این حس را داریم که کسی در حال فشردن گلویمان است. آن‌چنان‌ که تصور می‌کنیم در حال مرگیم. اما به محض بیدار شدن می‌بینیم دست خودمان بود که داشت گلویمان را فشار می‌داد.

سانتاندرو معتقد است ترس‌های ذهنی هم کارکردی شبیه به همین کابوس‌ها دارند. خودِ ذهن در حال ترساندن یا خفه کردن ماست. پس برای نجات از این وضعیت باید ذهنمان را بیدار کنیم تا نگرانی‌ها رهایمان کنند و اجازه بدهند نفس راحتی بکشیم! از دیدگاه نویسنده این کار چندان سخت نیست و همه‌ی افراد می‌توانند از پس آن بربیایند. راهکار مؤلف در کتاب بدون ترس این است که ما خود سعی کنیم ترس‌ها و اختلالاتمان را پیدا کنیم. او در این کتاب، که چکیده‌ای‌ست از سال‌ها تجربه و پژوهش‌، به ما کمک می‌کند در چند گام مشکلاتی مثل ترس، پنیک، خجالت، OCD، خودبیمارانگاری، برخی افسردگی‌ها و هر دلهره‌ی غیرمنطقی دیگری را بشناسیم و بدون داروی خاصی، از آن‌ها رها شویم.

رافائل سانتاندرو در روانکاوی از تکنیک رفتاری-شناختی (CBT) استفاده می‌کند که نوعی درمان سیستمی محسوب می‌شود. این شیوه ترکیبی است از رفتاردرمانی و شناخت‌درمانی که عموماً برای درمان اضطراب و افسردگی از آن استفاده می‌شود. در روش CBT درمانگر با بیمار درمورد طرز فکرش نسبت به خود و دیگران صحبت می‌کند و سعی دارد از این طریق مشکلات فعلی او را بیابد و آن‌ها را به خود بیمار نشان دهد. سپس بیمار با تغییر طرز فکر، می‌تواند شرایط بهتری را تجربه کند و به زندگی شادتری دست یابد. سانتاندرو در کتاب بدون ترس هم از همین تکنیک بهره می‌برد. به کمک او، مخاطب در وهله‌ی اول مشکلاتش را شناسایی کرده و تلاش خواهد کرد واقع‌بینانه‌تر به خود و ترس‌هایش توجه کند. شناخت درست از افکار و رفتارهای منفی به ما کمک می‌کند میزان تخریب‌گری آن‌ها را نیز درک کنیم. پس ‌از این مرحله، طرز فکرمان را تغییر داده و به سمت افکار و رفتارهای سالم سوق پیدا می‌کنیم.

کتاب بدون ترس به ما این فرصت را می‌دهد تا زندگی‌مان را دگرگون کنیم و به نسخه‌ی بهتری از خود تبدیل شویم؛ فردی آزاد، رها از ترس و شاد. این کتاب را انتشارات ذهن آویز با ترجمه‌ی علی باغشاهی به بازار کتاب عرضه کرده است.

کتاب بدون ترس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر با مشکلاتی مثل ترس، حمله‌ی اضطرابی، OCD یا خودبیمارانگاری درگیر هستید، مطالعه‌ی کتاب حاضر اکیداً به شما توصیه می‌شود.

با رافائل سانتاندرو بیشتر آشنا شویم

دکتر رافائل سانتاندرو (متولد 1969) روانشناس و نویسنده‌ی اسپانیایی است. او از دانشکده‌ی روان‌شناسی دانشگاه بارسلونا فارغ‌التحصیل شده و از دهه‌ی 1990 درمان و روانکاوی بیماران را آغاز کرده. سانتاندرو از حدود بیست سال پیش استاد دانشگاه رامون لول و سردبیر مجله‌ی روانشناسی منت سانا بوده. او چندین کتاب منتشر کرده که از میان آن‌ها می‌توان به «هنر تلخ نکردن زندگی» و «هیچ‌ چیز آن‌ قدرها هم وحشتناک نیست» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب بدون ترس می‌خوانیم

ماریا خوزه زنی پنجاه ساله، زیبا، فوق‌العاده مهربان و شاد است. او موهای قهوه‌ای روشنی دارد که مواج تا زیر شانه‌هایش می‌افتد. ماریا در آلیکانته زندگی می‌کند و عاشق قدم زدن با حیوان خانگی‌اش در ساحل است. این بانوی زیبا دو بار ازدواج کرده و کارمند دولت است.

یادم می‌آید روز اولی که برای مشاوره به کلینیک آمد، وقتی داشت از مشکل اضطرابش، که 25 سال بود شکنجه‌اش می‌داد! برایم می‌گفت. مدام شوخی می‌کرد. اضطراب تا اعماق وجودش رخنه کرده بود، اما بااین‌حال، او نمی‌توانست از بروز شادی طبیعی خود جلوگیری کند. ماریا هر روز با حملات اضطرابی بسیار شدیدی دست به گریبان بود و بدتر از آن، به دلیل توصیه بد پزشک، او در چنگال داروهای ضد اضطراب گرفتار شده بود، داروهایی که نه‌تنها هیچ کمکی به او نکرده بودند، به اضطراب، سردرگمی و گه‌گاهی ترس شدید او، که از مصرف بیش‌ازحد داروها سرچشمه می‌گرفت، دامن زده بودند. او روزی شش یا هفت قرص آرام‌بخش مصرف می‌کرد، با این وجود، اضطرابش سال‌به‌سال بیشتر می‌شد. ماریا، اکنون که بهبودی کامل یافته است، حال و روز آن روزهایش را این‌گونه توصیف می‌کند: بین اختلال اضطراب و اعتیاد به قرص، ذهن من کاملاً گیر افتاده بود. اعتیاد باعث افزایش پریشان‌حالی من می‌شد؛ زیرا یک ساعت قبل از مصرف هر قرص، دلشوره و تشویش به سراغم می‌آمد. منظورم این است که حملات پانیک به سراغم می‌آمد و علاوه‌برآن، به‌خاطر آن قرص‌های منزجرکننده عصبی‌تر شده بودم.

ماریا خوزه در حملات اضطراب خود، تپش‌های شدیدی را احساس می‌کرد، گویی قلبش می‌خواهد از سینه بیرون بپرد و به دنبال آن سرگیجه بی‌رحمی به او دست می‌داد که تقریباً از پا درش می‌آورد، تا جایی که احساس وحشتناکی از نزدیکی به مرگ را تجربه می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

سخن نویسنده
مقدمه مترجم
مقدمه
1: بسیاری از اختلالات یک مشکل: حملات عدم تعادل عاطفی
2: مکانیسم عصبی
3: درمان فقط در یک جمله نهفته است: «ترس از احساس ترس را کنار بگذار!»
4: استعاره فاضلاب
5: استعاره از کودک گستاخ
6: راه‌حل چهار مرحله‌ای
7: علائم عجیب
8: ایمان (قسمت اول)
9: جایگزینی وجود ندارد
10: وارد منطقه شوید
11: شجاع مثل یک سرباز صلیبی
12: رهبری
13: موارد استثنایی
14: ایمان (قسمت دوم)
15: بدتر شدن برای بهتر شدن
16: پیش به سوی ماجراجویی
17: روزهای بد
18: درک کنیم و ادامه دهیم
19: تسلیم، فراتر از پذیرش
20: مقابله و پذیرش بیشتر
21: ویژگی‌های اختلال وسواس فکری_‌عملی و حملات پانیک
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بدون ترس
نویسنده
مترجمعلی باغشاهی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-600-118-520-5
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۴۸۰۰۰ 24000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بدون ترس

Hossein
۱۴۰۳/۱/۲
این کتاب کاربردی اساس کارش بر روش رفتار شناختی می‌باشد که تجربه‌های نویسنده ودست نوشته‌های بیمارانی که بر این بیماری‌ها پیروز شدند نگارش شده وبر چهار روش درمان که عبارتند از مقابله، پذیرش، شناور شدن وگذر زمان تاکید می‌کند وبا این چهار روش می‌توان بر حادترین ترس‌ها غلبه کرد بشدت خوندن اون رو توصیه میکنم
هدی سنگل زاده
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
چهار مکانیسم روبرو شدن، پذیرش، شناور شدن و گذر زمان برای غلبه بر ترس‌ها و ترک عادات مخرب و درمان اختلالات روانی بسیار تاثیرگذار است که در این کتاب به زبانی قابل فهم و همراه با نمونه بیان شده است.
کتابراه با قرار دادن کتاب‌هایی این چنین مفید در راس دیگر پلتفرم‌های کتاب است. متشکرم کتابراه
الهه عسکریان
۱۴۰۲/۹/۱
این کتاب برای کسانیکه وسواس فکری عملی دارن عالیه یعنی دائم فکر مریضی هستن یا دائم میشورن میسابن خلاصه هر نوع وسواس فکری عملی رو شامل میشه به شدت ارزش خواندن داره.
منصور کاکاوند
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
راه درمان بسیاری از اختلالات اضطرابی و وسواس مواجهه رودر رو با مشکل است. نویسنده به شیوه درستی این مطلب رو بیان کرده است.
ali darayand
۱۴۰۲/۴/۱۸
بی نظیر بود واقعا مثل کسی که خودش بیمار باشه همه چیو توضیح داده
کاربر S
۱۴۰۳/۱/۵
عالی در یک کلام 4 مرحله مقابله‌ای با ترس اضطراب و افسردگی
بهزاد نوری
۱۴۰۲/۸/۱۵
عالی بود واقعا با یکبار خواندن آرامش میگیری
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب بدون ترس

برای دریافت کتاب بدون ترس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.