معرفی و دانلود کتاب درمان اضطراب به روش رفتار درمانی شناختی (کتاب کار)

برای دانلود قانونی کتاب درمان اضطراب به روش رفتار درمانی شناختی (کتاب کار) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درمان اضطراب به روش رفتار درمانی شناختی (کتاب کار) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درمان اضطراب به روش رفتار درمانی شناختی (کتاب کار)

کتاب درمان اضطراب به روش رفتار درمانی شناختی (کتاب کار) به قلم متیو مک کی، میشل اسکین و پاتریک فانینگ، راهکارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با بکارگیری آن می‌توانید اضطراب خود را کنترل کرده و سپس به کمک روش رفتار درمانی شناختی آن را درمان کنید.

تمام هیجان‌ها یک کارکرد واحد دارند: سازماندهی و انگیختن رفتاری که به شما کمک می‌کند تا زنده بمانید. برای مثال خشم، رفتار پرخاشگری را برای حمایت شما از حملات برمی انگیزد، غمگینی شما را وامی دارد که از موقعیت کناره‌گیری کنید تا بتوانید در پی یک فقدان یا شکست به ارزیابی دوباره بپردازید و ترس شما را وامی دارد تا در مقابل هرچه که شما را می‌ترساند مقاومت یا اجتناب کنید. در نتیجه در هر هیجان یک اجبار ذاتی و تثبیت شده برای انجام عملی که به شما در حفظ زندگی خود کمک می‌کند وجود دارد.

وقتی‌که شما با ترس و رفتارهای ایمنی‌زا مانند اجتناب در برابر اشیا و موقعیت‌های کمتر خطرناک واکنش نشان می‌دهید، آن یک هشدار غلط است. هرچه شما هشدارهای غلط را تجربه می‌کنید، شما متحمل اضطراب و برانگیختگی غیر ضروری بیشتری می‌شوید. هشدارهای بی‌شمار غلط به اجتناب از چیزهایی که نیاز به اجتناب ندارند منجر می‌شود.

هر یک از گام‌های درمانی که توسط متیو مک کی (Matthew McKay)، میشل اسکین (Michelle Skeen) و پاتریک فانینگ (Patrick Fanning) در کتاب درمان اضطراب به روش رفتار درمانی شناختی (کتاب کار) (The CBT anxiety solution workbook: a breakthrough treatment for overcoming fear, worry & panic) پیگیری می‌شود بر روی یک یا چند عامل متمرکز می‌شوند. هنگامی‌که شما خود را از نفوذ آن‌ها رها می‌سازید، اضطراب و ترس شما، برانگیختگی شما و تمامی محدودیت‌هایی که اجتناب به دور شما کشیده است به‌طور عمده کاهش می‌یابند.

در بخشی از کتاب درمان اضطراب به روش رفتار درمانی شناختی (کتاب کار) می‌خوانیم:

عدم تمایل ریشه اجتناب است. کاملاً قابل درک است که شما تمایلی به ادراک اضطراب و پریشانی همراه با موقعیت‌هایی که شما را می‌ترسانند ندارید. شما می‌خواهید فاصله خود را با احساس خطر حفظ کنید، از آن احساس درون معده‌تان که می‌گوید خطر حتمی است. فرآیند بهبودی از اضطراب از شما می‌خواهد که در خود تمایل ایجاد کنید، به خودتان اجازه دهید که هیجان‌ها و احساس‌های جسمانی را درباره اموری که از آن‌ها می‌ترسید احساس کنید.

ما شما را تشویق می‌کنیم که به فوران حرارت، احساس برقی ستون فقرات، ضعف ناگهانی در پاهایتان، احساس سبکی در سر، پیچش شکم جواب مثبت دهید. ما از شما می‌خواهیم که به احساس آسیب‌پذیری، به احساس عدم امنیت، به آدرنالین و ترس جواب مثبت دهید. تمایل به احساس هر چیزی که با موقعیت ترسناک همراه می‌شود، بدون توجه به طولانی بودن یا نیرومند بودن آن، مسیر بهبودی و آزادی است.

تمایل به پذیرش تحریکات معده، تمایل به پذیرش افکاری که نمی‌خواهید باقی بمانند، تمایل به پذیرش احساس گنگی - همه این‌ها راهی به‌سوی آزادی از اضطراب هستند. با ایجاد آمادگی برای مواجهه در دو فصل بعدی، هرچه که موقعیت‌ها می‌خواهند باشند، هر زمانی که شما برای مقابله با ترس مصرف می‌کنید، مسئله همیشه تمایل و رضایت است. آیا شما می‌خواهید که هر آنچه را که در موقعیت برای احساس کردن وجود دارد برای محدوده‌ای از زمانی احساس کنید؟

تمایل عبارت است از تعهد به احساس 100 درصد تجربه، برای پایداری در زمان اختصاص داده‌شده به مواجهه و ایجاد امکان برای خود تا مقابله کنید با هرچه که هست. شما برای کاری که در پیش دارید نیازمند تمایل و رضایت هستید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: پاسخ‌های فیزیولوژیک و هیجانی
فصل دوم: ارزیابی
فصل سوم: انگیزش
فصل چهارم: ایجاد آمادگی
فصل پنجم: راه حل اضطراب
فصل ششم: می‌توانی با ترس روبه‌رو شوی
فصل هفتم: کاهش نگرانی با گسلش
فصل هشتم: کاهش نگرانی با تخریب
فصل نهم: اصلاح عینک اضطراب
فصل دهم: مهارت‌های تحمل پریشانی
فصل یازدهم: پیشگیری از عود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درمان اضطراب به روش رفتار درمانی شناختی (کتاب کار)
نویسنده، ،
مترجمعلیرضا مرآتی، مریم خمیس آبادی، مرضیه خمیس آبادی
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-622-255317-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰ 10000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درمان اضطراب به روش رفتار درمانی شناختی (کتاب کار)

Miran Da
۱۳۹۹/۱۰/۱۲
سلام. کتاب خیلی خوبی است واقعا از وقت گذاشتن برای این کتاب پشیمان نمیشوید. خصوصا تمرینات عملیش خیلی به درمان کمک خواهد کرد. فقط بنظر میرسد ک یک مترجم واحد ندارد و هر فصل توسط مترجمهای متفاوتی ترجمه شده است.
فاطمه عبداله زاده
۱۴۰۱/۴/۲۶
کتاب خوبی بود توی زمینه درمان اضطراب و بیشتر از مواجهه درمانی استفاده شده بود و کلی مثال خوب اورده بودن
کاربر Kzi
۱۴۰۰/۴/۱۰
سلام، ‌کتاب جامع و خوبی است. و باید با حوصله خوانده و تمرینات آن انجام شود. موفق باشید
Atena S
۱۴۰۰/۶/۱۵
بسیار بسیار کتاب عالی‌ای هست و همه انواع اختلالات اضطرابی رو پوشش میده
محمد شکری
۱۳۹۹/۸/۱۶
عالی من کتاب دیگری هم خریدم خیلی بهم کمک کرد کتاب پانیک هم باید خواند
محمد نوری
۱۴۰۰/۳/۱۵
هنوز مطالعه نکردم، امیدوارم کتاب خوبی باشد
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب درمان اضطراب به روش رفتار درمانی شناختی (کتاب کار)

برای دریافت کتاب درمان اضطراب به روش رفتار درمانی شناختی (کتاب کار) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.