معرفی و دانلود کتاب در دام ذهن مقلد: چگونه چرخه‌ی ترس و نگرانی را متوقف کنیم؟

عکس جلد کتاب در دام ذهن مقلد: چگونه چرخه‌ی ترس و نگرانی را متوقف کنیم؟
قیمت:
۴۰۰۰۰ 20000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در دام ذهن مقلد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در دام ذهن مقلد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در دام ذهن مقلد: چگونه چرخه‌ی ترس و نگرانی را متوقف کنیم؟

کتاب در دام ذهن مقلد، شامل مجموعه راهکارهایی برای متوقف کردن چرخه‌ی افکار مزاحم و اضطراب‌آور است. جنیفر شانون با شناسایی این نوع افکار، شما را در مسیر مدیریت اضطراب‌های مزمن یاری می‌رساند. درحقیقت خواندن این کتاب نوعی تمرین ذهن‌آگاهی برای بهبود احساسات و عملکرد روزمره‌‌ی شماست.

درباره‌ی کتاب در دام ذهن مقلد

حکیمان باستان برای ذهن تمثیل میمون را به کار برده‌اند و معتقدند ذهن انسان، مدام از این شاخه به آن شاخه می‌پرد و از ترس به سمت امنیت حرکت می‌کند. همین مسئله می‌تواند در انسان ایجاد سردرگمی و اضطراب کند. برای خاموش کردن این میمون کافی‌ست یاد بگیرید غذا دادن به آن را متوقف کنید و به افکار بیهوده‌اش پاداش ندهید. جنیفر شانون (Jennifer Shannon) در کتاب در دام ذهن مقلد (Don't Feed the Monkey Mind) به شما نشان می‌دهد چگونه با بهره‌گیری از تکنیک‌های روان‌شناختی خاص، افکار مضطربتان را شناسایی کنید و جلوی پیشروی افکار منفی را بگیرید. به‌بیان دیگر برای توقف نشخوارهای ذهنی، باید دست افکاری را که مدام در ذهن شما در حال تکرار هستند، رو کنید.

همان‌طور که گفته شد زمانی‌که اضطراب ما را فرامی‌گیرد، ذهنیت میمونی را پیدا می‌کنیم که فرض می‌کند برای ایمن نگه داشتن ما باید از همه‌ی نتایج بیرونی مطمئن باشد. اگر بخواهیم دربرابر این حس مقاومت کنیم، میمون از این طریق تغذیه می‌شود و این کار همچنان چرخه‌ی معیوب ذهن ما را حفظ خواهد کرد. راه صحیح این است که یک چارچوب ذهنی سالم بسازیم و استراتژی‌های دیگری را جایگزینِ استراتژی‌های به‌ظاهر ایمنی‌بخش کنیم تا تجربیاتی تازه به‌دست بیاوریم. گفتنی‌ست این کتاب با ترجمه‌ی هاله نادری از سوی نشر ترنگ منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب در دام ذهن مقلد

  • اگر آماده هستید که اضطراب خود را مهار کنید، نمی‌توانید کتابی بهتر از «در دام ذهن مقلد» بیابید. جنیفر شانون به شما کمک می‌کند از تاکتیک‌های فریبنده‌ی نگرانی توام با ترس دوری کنید و به زندگی مورد علاقه خود بازگردید. (Reid Wilson)
  • کتاب با خلاصه‌ای از نگرش‌های اساسی و عادات ذهنی که اضطراب را تداوم می‌بخشند، آغاز می‌شود و با مجموعه‌ای از راهبردهای ذهنی و رفتاری برای غلبه‌ی ریشه‌ای بر اضطراب دنبال می‌شود. (Edmund J. Bourne)
  • این کتاب برای افرادی که به دنبال مهار اضطراب هستند، گنجینه‌ای‌ گرانبهاست. جنیفر شانون استعاره‌ی ساده «ذهن میمون» را به کار می‌گیرد و آن را با خردمندی و بیان مراحل ساده‌ای که هر کسی می‌تواند دنبال کند، به تصویر می‌کشد. او بهترین روش‌های رفتاری شناختی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد را با هم تلفیق کرده است، روان درمانگران حرفه‌ای نیز آن را مفید خواهند یافت. من این کتاب را به شدت توصیه می‌کنم! (David Carbonell)

کتاب در دام ذهن مقلد مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به کسانی که در زندگی فردی و اجتماعی خود از اضطراب و عدم کنترل بر افکار منفی رنج می‌برند، توصیه می‌شود.

با جنیفر شانون بیشتر آشنا شویم

جنیفر شانون، درمان‌گر ازدواج و خانواده، نویسندۀ کتاب کار برای خجالت و اضطراب اجتماعیِ نوجوانان است. او راهنمای نوجوانان برای نجات از اضطراب و بنیان‌گذار مرکز درمان شناختی_رفتاری سانتاروزا، در شهری به همین نام، در کالیفرنیا است. وی از آکادمی شناخت درمانی مدرک دیپلم دارد. از دیگر آثار ترجمه‌شده‌ی او باید به کتاب خجالت و اضطراب اجتماعی اشاره کرد.

در بخشی از کتاب در دام ذهن مقلد می‌خوانیم

تواناییِ برنامه‌ریزی برای آینده ‌_پیش‌بینی مشکلات و فرصت‌ها_ اگر مهم‌ترین سازگاری مغز انسانِ خردمند نباشد بدون‌شک یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. همیشه تمایل داریم درمورد آینده _سلامتی، امورمالی و خانواده_ آگاهی پیدا کنیم. به‌عنوان‌مثال، به خود می‌گوییم، اگر بیمار شوم چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا بازار از رونق می‌افتد؟ آیا عزیزانم سلامت خواهند بود؟ این‌ها نگرانی‌های مداوم ما هستند و در ذهن خود براساس آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم. حال باید این مسأله را درنظر بگیریم که برنامه‌ریزی‌های منطقی چه زمانی به نگرانی و وسواس تبدیل می‌شود؟

مأموریت اصلی میمون شما _حفظ بقا و ایمنی در قبیله_ با ازبین‌بردن تمامی ابهام‌ها به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. حکمت میمون همان چیزی است که ممکن است شما را به کشتن دهد، اما خودتان از این مسأله آگاهی ندارید. مطابق با این دیدگاه، تنها زمانی‌که برای آرامش‌یافتن، امن و مناسب است، زمانی است که می‌توانید نتیجه را پیش‌بینی و اداره کنید. مرگ یا اطمینان، مسأله این است! باوجوداین، تنها چیزی که درمورد آن یقین داریم این است که فردا خورشید طلوع خواهد‌کرد. اگر تواناییِ پذیرش ابهام در مورد حقایق را نداشته‌باشیم، نمی‌توانیم به‌خوبی بخوابیم. ازاین‌رو، تا زمانی‌که همۀ تهدیدها را برطرف نکنیم، نمی‌توانیم آرامش داشته‌باشیم یا احساس لذت کنیم. توانایی تصمیم‌گیری را از دست می‌دهیم زیرا تصور می‌کنیم که همیشه می‌توانیم با تحقیق و احتیاط کافی، انتخاب صحیحی داشته‌باشیم. مسایل جدید را خطرناک فرض می‌کنیم، مگر آن‌که ثابت شود ایمن و بی‌خطر است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: درک تهدید
فصل 2: سه فرضیه
فصل 3: تغذیۀ میمون
فصل 4: بازی ایمن
فصل 5: جهان گرد است
فصل 6: احساسات ضروری
فصل 7: نجوای میمون
فصل 8: هدف و برنامه‌ریزی
فصل 9: کاهش خطرپذیری
فصل 10: تمرین تحسین و تمجید
فصل 11: زندگی در حال گسترش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در دام ذهن مقلد: چگونه چرخه‌ی ترس و نگرانی را متوقف کنیم؟
نویسنده
مترجمهاله نادری
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات249
زبانفارسی
شابک978-622-668387-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۰۰۰ 20000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در دام ذهن مقلد

Reza Nazifi
۱۴۰۱/۹/۲۱
کتاب بسیار خوبی بود
واقعا لذت بردم
ایکاش زودتر می‌خوندم
ولی خب هیچوقت برای یادگرفتن دیر نیست
همین میمون زندگی منو خراب کرد
اعتراف میکنم با گوش دادن به این میمون و درست کردن چرخه‌های اضطراب کار و زندگی آن رو خراب کردم
اما زمانهایی هم که ناخواسته به مقابله با اضطراب یعنی قبول آن، روی آوردم رو
نتایج خوبی دیدم
به عنوان مثال دارم یه مقاله کار میکنم به سفارش جایی
بخاطر کمال گرایی بیش از حد، کار رو دیر تحویل دادم
بعد از تحویل کار فهمیدم کار تحویل داده شده خیلی سطحش بالاتر از انتظار بود ولی بخاطر دیر تحویل دادن استفاده نشد. اگر یه روز زودتر تحویل میدادم هم قبول میشد هم زمان رو از دست نمی‌دادم و حتی اگه یه هفته زودتر هم میدادم چه بسا اشکالات رو به من منعکس میکردند و اصلاح میکردم. نهایتش قبول نمی‌کردند اما بد قول نمی‌شدم، اتفاقی که آخرش افتاد. چون به هرحال بخاطر زمان قبول نکردن.
تماس با افرادی که باعث اضطراب میشن هم همینه. نهایتش اینه که پشت تلفن دعوا میکنن آدم رو که نمی‌خورند، اما تاثیر بسیار زیادی روی کاهش اضطراب میذاره
جزو کتابهای خوبی که آدم باید چند بار بخونه و تو کتابخونه داشته باشه
امیررضا ولی زاده
۱۴۰۱/۱۰/۸
واقعا کتاب مفیدی بود و برای من درمان و کمک خوبی برای مدیریت اضطراب و ذهنیت خوب نسبت بهش بود فقط کتاب اشاره‌ای به این نداشت این راه حل و تمارین فقط جهت تمرین و مقابله اضطراب است نه سبک زندگی چون یک طرفه رفتار کردن اصلا در زندگی انسانی صحیح نیست
Mohammad Arab
۱۴۰۱/۹/۲۶
نویسنده این کتاب خیلی خوب وجامع به کلیه مشکلات و نکات منفی ذهن در همه افراد با شخصیتهای متفاوت اشاره میکنه و از راهکارهای خیلی ساده و خوبی استفاده میکنه
ولی ترجمه کتاب به شدت ضعیف و گنگ میباشد.
میتونستند با ساده کردن جملات کتاب رو قابل مفهوم تر کنند.
هانیه غلامی
۱۴۰۲/۸/۲۶
هنوز تمومش نکردم اولای کتابم کتاب خوبیه و دقیقا انگار درکت می‌کنه وتموم حرفایی که نمیتونستی به دیگران بگی رو توصیف میکنه و میفهمی تنها نیستی ولی برخی جاها میتونست جملاتش ساده و قابل فهم تر باشه گاه برای درکی جمله باید دوسه بار خوند و تمرکزکرد
زهرا عباسیان
۱۴۰۲/۱/۱۲
این کتاب برای کسایی که هر نوع اضطرابی رو تجربه میکنن مفیده وقتی درکش کنی و انجام بدی بخش بزرگی از درمانتون با این کتاب انجام میشه. واصلا حوصله سر بر و سنگین نیست😍 ممنونم از این کتاب
سپیده صداقت
۱۴۰۱/۹/۱۸
کتاب بسیار آموزنده و عالی هست و من به شدت دنبال کتاب‌هایی بودم که در زمینه اضطراب و استرس‌ها راه حلهایی پیشنهاد کند و منابع بسیاری خونده بودم اما به نطر من پیشنهاد کتابراه و دیگر دوستان عالی بود
محمدرضا احمدی
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
بنظر اینجانب هر انسان حتی برای یکبار باید این کتاب را مطالعه کند. در حوزه روانکاوی و خودکاوی بسیار کتاب راهنما و راهگشایی است، به تمامی هم میهنان پارسی زبان پیشنهاد میگردد.
دلارام 0074
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
ممنون از کتابراه بابت ارائه کتاب‌هایی که به شخصه اسمشون رو هم نشنیدم. فصل های اولش رو نخوندن اما فصل‌های اخر خیلی جالب بود.
عاطفه صادقی
۱۴۰۱/۱۰/۴
کتابی فوق العاده در جهت آموزش روشهای کنترل اضطراب. به نوعی یک کتاب برای خوددرمانگری. توصیه می‌کنم که حتما‌مطالعه کنید.
F Brh
۱۴۰۱/۱۰/۷
عالییییی. نظریه جدید و کاربردی برای کنترل اضطراب و انچه ذهن شما میگوید و مانع از انجام کارهای جدید شما میشود
kian pazoki
۱۴۰۱/۹/۱۰
خواندن و اجرای تمرینات این کتاب سطح آگاهی ما رو بالا می‌بره و نگرش شخصی ما رو بهبود میده. عالیه
Hoora
۱۴۰۲/۱/۴
کتاب خوبیه و حقایق تلخی رو یاداوری میکنه، ارزش خوندن داره اگر مثل من از دست میمون ذهنت کلافه شدید
hazhir
۱۴۰۱/۹/۱۴
کتاب بسیار عالی برای شکستن چرخه عادت‌های معیوب، که انسان رو از رسیدن به زندگی مطلوب دور میکنه.
یاصاحب الزمان عج
۱۴۰۱/۹/۱۲
دام‌های ذهنتون رو بشناسید و پیدا کنید وبا اطلاعات این کتاب برطرف کنید
رویا کمالی سراج
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
خیلی کتاب خوبیه. خوندنش رو به کمالگراها که دچار وسواس فکری شدن توصیه می‌کنم
مشاهده همه نظرات 25

راهنمای مطالعه کتاب در دام ذهن مقلد

برای دریافت کتاب در دام ذهن مقلد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.